Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poradnik Od zera do Killera - Miliardera
#1
Ahoj Pilocie,
 
Z tej strony Commander Brachu i podobnie jak Ty po pojawieniu się w kokpicie Sidka (Sidewidera) w Trevitchik Dock nie wiedziałem jak zacząć. Początek jak zawsze jest najtrudniejszy, slaby statek i 1 000 Cr. Sam w ED grał od pięciu miesięcy z małymi przerwami. Jak na gracza jest to mały staż i chcę przedstawić Ci kilka rad, które biorą się z doświadczenia gracza, który przez prawie 4 miesiące latał samotnie (gram od 2 stycznia 2016 roku). Gram na dodatku Horizon z patchem 2.1. co spowodowało, że zasady gry się zmieniły.
 
Pierwsze dziesięć złotych zasad.
1.       Graj tylko Open Play.
  1. Dołącz do frakcji graczy, ja osobiście polecam Skrzydlatych Husarzy (The Winged Husars).
  2. We frakcji graczy łatwiej pozyskać kogoś do gry w w formacji Wing (Skrzydło).
4.       Granie w wingu powoduje, że dzielicie się swoim dochodem i wzajemnie się ochraniacie.
5.       Ze względu na mechanikę gry, jeden gracz dysponujący lepszym statkiem stanowić będzie Twoją ochronę.
  1. Każdy Twój statek musi mieć mocną tarczę.
  2.  Nie atakuj statków z większą combat rank niż Twoja.
  3. Pamiętaj, że każdy statek, ma określoną moc zasilania, więc pamiętaj o ustawieniu priorytetów zasilania – więcej w poradniku Cmdr. Ajro - http://thewingedhussars.com/showthread.php?tid=440
  4. Lataj zawsze z czterema pipsami w tarcze – tutaj screen.
  5. Im lepszy power capacitor, tym szybciej będziesz mógł strzelać, regenerować tarcze, włączyć dopalacz „boost”.
 
Combat rank można sprawdzić poprzez - wciśnięcie klawisza "1” i wejście do zakładki "CONTACT" - wybieramy i zaznaczamy statek, albo zaznaczając cel wciskając klawisz 'T". Pod nazwą "Kevin Jarvis" pojawi się opis "Master" – W zakładce Bounty mamy przewidywaną nagrodę, akurat w tym przypadku „No record”. Nie maiłem Kill Warrant Scannera (KWS) to nie wim czy jest nagroda. Tu za przykład posłużył system anarchistyczny, w którym wszyscy mają status „LAWLESS” czyli w przypadku zestrzelenia nie pojawi się nagroda za naszą „głowę”. W innych systemach, wyjęty spod prawa ma status „WANTED” i od razu pojawi się nagroda. Przeskanowanie KWS możę pokazać, czy jest wyznaczona nagroda w innyms systemie. Sprawdza się to w zakładce „Transactions”.
 
 
 Zastanawiasz się, czemu masz przestrzegać tych zasad. Granie w open play daje możliwość gry z wieloma graczami jednocześnie. Pojawiają się wśród nich grefierzy (gracze – piraci), którzy polują na Twoje cargo, Ci honorowi. Mniej honorowi chcą zabrać Twoje cargo a następnie Cię zniszczyć. W trybie solo play ich unikniesz ale NPC już nie. Dołączając do frakcji graczy, uzyskujesz od razu mocnego kopa ekonomicznego. Niektórzy nazywają to grindem, ale jak wiadomo, Piniondze to nie fszysko, ale fszysko bez piniendzy to h**
Po dołączeniu do frakcji graczy, w moim przypadku The Winged Hussars, w ciągu dwóch tygodni przesiadłem się ze zwykłej Cobry do mocno zmodyfikowanego ASP`a Explorera. Z 500 tysięcy credytów szybki kurs do 16 milionów. Screeny wyjaśniające znajdują się poniżej opisu podstaw handlu na Sidewinderze.
Poniżej przedstawiam, jak grać na samym początku, czyli podstawy handlu na Sidewiderze:
1.       Sprzedaj lasery (zakładka hardpoints) i kup Cargo Rack (zakładka Utlity) - http://coriolis.io/outfit/sidewinder/02E...20Handlarz
 
http://postimg.org/image/on5s6n8vn

2.       Nie wylatuj z systemu startowego, masz słaby statek i 1 000 Cr.
3.       Poszukaj kogoś do winga, latania minimum we dwie osoby spowoduje, że frakcja kontrolująca stację wypłaci wam dywidendę oraz polepszy się Wasza reputacja.
4.       Jeżeli możesz to inwestuj w statek, zostaw sobie kasę na lepszy ładunek wraz z wykupem statku (Rebuy cost)
 
http://postimg.org/image/vb2dt8sdv

5.       Nie bierz misji z Mission Board – na tym etapie.
6.       Zamieniaj moduły klasy „E” na wyższe tj. „D” potem „C”, „B” i najlepsze „A”.
7.       Niektóre moduły mają tylko jedną klasę.
8.       Na początku zarabiaj latając pomiędzy Yaping Enterprise i Dalton Gateway przewożąc z pierwszej stacji Biowaste a z drugiej do pierwszej Fish.
9.       Po osiągnięciu odpowiedniego pułapu finansowego, zmień asortyment z Fish na Tea w Dalton Gatwey.
10.   Po osiągnięciu 80 tysięcy możesz zmienić statek na Haulera.
11.   Najpierw jednak wymień wszystkie moduły, jaki możesz na klasę „E”.
12.   Sprzedaj takiego Sika kupując Haulera.
13.   Odkup z powrotem sprzedane moduły – opcja „buy back sold items” – brakuje screena
14.   Przelicz, jak część pieniędzy wystarczy Ci do zapełnienia ładowni towarem Tea.
15.   Dobrą stroną do obliczenia kosztów modyfikacji jest strona coriolis.io 
16.   Można zacząć handlować z innymi systemami.
17.   Pora brać misje kurierskie (transport data) oraz tranportowe (delivery cargo) w maksymalnej odległości 20 Ly.
18.   Do wykonywania misji oprócz odpowiedniego statku koniczne jest posiadanie odpowiedniej rangi eksploracyjnej, bojowej czy handlowej a nawet reputacja u frakcji zlecającej misje w każdym systemie.
19.   Nie atakuj statków z większą comabt rank niż Twoja a w szczególności Deadly i Elite.
20.   Uważaj na słabsze statki w wingu, są bardzo groźnie szczególnie mające w opisie Deadly i Elite.
 
Screny ułatwiające poruszanie się w świecie doków.
Dostęp do outfitingu:
 
Wybór rodzaju wyposażenia statku:
 
Opis zakładek: Hardpoints – broń, Ulility mounts – skanery, broń defensywna, Core Internal – silniki, frame shitf drive, power distributor, czyli to wszystko bez czego statek nie wystartuje, Optional internal – wyposażenie specjalistyczne, czyli cargo racki, rafinerie, osłony a na koniec, upiększanie statku malowaniem, czyli zakładka livery
 
Core internal – rzeczy bez których nasz statek nie poleci:
 
 
Optional internal – wybór wyposażenia dodatkowego:
 
 
Wiem, że jest to dosyć nudne, jednak grając w skrzydle z kolegą mającym większy statek, możesz dostać spory zastrzyk finansowy (dywidenda). 
Mi dojście do Cobry od Sidewindera, grając bez modyfikacji FSD, tylko na ustawieniach fabrycznych Core Internal zajęło trzy miesiące, Tobie zajmie to o wiele krócej.
 
Jeżeli trzeba to się wybiorę do LHS 3447 i Ci pomogę.
 
Pozdrawiam,
 
Brachu
[Obrazek: 24648.png]


Raxxla is no alien, is a ghost world, is a planet






Odpowiedz
#2
Cytat:Pojawiają się wśród nich grefierzy (gracze – piraci), którzy polują na Twoje cargo, Ci honorowi. Mniej honorowi chcą zabrać Twoje cargo a następnie Cię zniszczyć.

Trochę nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Pirat to pirat, zabierze cargo i wypusci lub nie (wtedy to bandyta, morderca). Cierpisz, owszem ale zasadniczo jest to dopuszczalne zachowanie w uniwersum gry.

Griefer z definicji dąży do popsucia rozgrywki innym graczom. Morduje bez zadawania pytań, taranuje statki wlatujące do stacji, nęka początkujących wyciągając ich z FS itp.

Choć granica między jednym i drugim może być cienka i zamazana to stroniłbym od używania ich jako synonimów.

Nie rozumiem też dlaczego radzisz:
Cytat:2.       Nie wylatuj z systemu startowego, masz słaby statek i 1 000 Cr.

Wydaje mi się że oddalenie się od rejonu startowego jest najlepszą metodą na uniknięcie właśnie grieferów.
Tak poza tym idzie rep za poradnik.
Odpowiedz
#3
Napiszę tak, dwa razy miałem doświadczenie z Grieferami i walili ile popadło, cargo ich nie interesowało cóż takie życie. Teraz system security reaguje szybciej Możliwe, że trzeba będzie poradzić, że w przypadku piratów NPC należy pozbyć się cargo.

Latanie w jednym systemie na początku ma na celu efektywne wykorzystanie czasu przelotu. Lot do innego systemu trwa dłużej, zużywasz więcej paliwa no i zysk będzie mniejszy.

Jak na początku latałem między systemami na fabrycznym FSD to czas szedł w okolicach nawet 20 minut dolotu do planety.
[Obrazek: 24648.png]


Raxxla is no alien, is a ghost world, is a planet






Odpowiedz
#4
To może, jako świeży gracz, podzielę się tutaj krótko swoimi doświadczeniami po równo 10 dniach grania. Zacząłem grę od wykonywania misji przewozowych. Na początku tylko dane (nie wymagają przestrzeni ładunkowej). Po kilku lotach dodałem małe misje cargo. Po 2 dniach niezbyt intensywnego grania zmieniłem Sidewindera na Cobra Mk. III. Tutaj już misje cargo, dane i niedalekie wyloty z systemu startowego stały się normą. Po kolejnych 3 dniach wymieniłem Cobrę na Type-6 Transporter ze 104 miejscami przestrzeni ładunkowej. Cisnąłem misje cargo na maksa. Szybko zacząłem dostawać misje za 300k, potem 500k, 800k. Dwa dni temu szczęście się skończyło, a umiejętności nie były wystaczającą. Dobiłam do 30 000 000 na koncie. Dostawałem misje za 1,5 mln i masowo zaczęli na mnie polować piraci. Jede, dwóch - nie było problemem. Udawało mi się uciec i ocalić statek z ładunkiem. Ale wkrótce zaczęło polować 3 i tu niestety poległem. Transportowiec z wywaloną na maksa przestrzenią ładunkową nie mógł uciec myśliwcą uzbrojonym w rakiety. Były szybsze i bardziej zwrotne. Broń defensywna powstrzymywała ich na 2-3 minuty, ale potem silniki ulegały zniszczeniu i game over. Pora wypróbować nowy statek, zmienić trasy handlowe, pobawić się w górnika i wylądować na planecie. 30kk na koncie daje pewne możliwości. W ED piękne jest to, że każda historia jest (może być) inna....
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poradnik] Chemical Manipulators i inne materiały Raferti 1 60 Wczoraj, 18:20 UTC
Ostatni post: ronin_htd
  [Poradnik] Kontroler DirectInput jako XInput (jak Elitka czy inna nówka nie wykrywa) ShiMan 0 286 23.09.2019, 18:30 UTC
Ostatni post: ShiMan
  [PORADNIK] Poradnik Fotografa TeddyPanda 14 11,225 12.07.2019, 11:17 UTC
Ostatni post: ShiMan
Video [PORADNIK] Elite Dangerous: Poradnik Totalny (video) Mathias Shallowgrave 93 60,204 24.06.2019, 18:36 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [PORADNIK] video poradnik w ED Piotr1502PL 1 1,392 18.04.2019, 14:48 UTC
Ostatni post: Zir4n



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości