The Winged Hussars - Forum
Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Wersja do druku

+- The Winged Hussars - Forum (https://forum.thewingedhussars.com)
+-- Dział: Strefa Publiczna (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Dział: Biblioteka (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Wątek: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera (/showthread.php?tid=1355)



Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Brachu - 19.07.2016

Ahoj Pilocie,
 
Z tej strony Commander Brachu i podobnie jak Ty po pojawieniu się w kokpicie Sidka (Sidewidera) w Trevitchik Dock nie wiedziałem jak zacząć. Początek jak zawsze jest najtrudniejszy, slaby statek i 1 000 Cr. Sam w ED grał od pięciu miesięcy z małymi przerwami. Jak na gracza jest to mały staż i chcę przedstawić Ci kilka rad, które biorą się z doświadczenia gracza, który przez prawie 4 miesiące latał samotnie (gram od 2 stycznia 2016 roku). Gram na dodatku Horizon z patchem 2.1. co spowodowało, że zasady gry się zmieniły.
 
Pierwsze dziesięć złotych zasad.
1.       Graj tylko Open Play.
  1. Dołącz do frakcji graczy, ja osobiście polecam Skrzydlatych Husarzy (The Winged Husars).
  2. We frakcji graczy łatwiej pozyskać kogoś do gry w w formacji Wing (Skrzydło).
4.       Granie w wingu powoduje, że dzielicie się swoim dochodem i wzajemnie się ochraniacie.
5.       Ze względu na mechanikę gry, jeden gracz dysponujący lepszym statkiem stanowić będzie Twoją ochronę.
  1. Każdy Twój statek musi mieć mocną tarczę.
  2.  Nie atakuj statków z większą combat rank niż Twoja.
  3. Pamiętaj, że każdy statek, ma określoną moc zasilania, więc pamiętaj o ustawieniu priorytetów zasilania – więcej w poradniku Cmdr. Ajro - http://thewingedhussars.com/showthread.php?tid=440
  4. Lataj zawsze z czterema pipsami w tarcze – tutaj screen.
  5. Im lepszy power capacitor, tym szybciej będziesz mógł strzelać, regenerować tarcze, włączyć dopalacz „boost”.
 
Combat rank można sprawdzić poprzez - wciśnięcie klawisza "1” i wejście do zakładki "CONTACT" - wybieramy i zaznaczamy statek, albo zaznaczając cel wciskając klawisz 'T". Pod nazwą "Kevin Jarvis" pojawi się opis "Master" – W zakładce Bounty mamy przewidywaną nagrodę, akurat w tym przypadku „No record”. Nie maiłem Kill Warrant Scannera (KWS) to nie wim czy jest nagroda. Tu za przykład posłużył system anarchistyczny, w którym wszyscy mają status „LAWLESS” czyli w przypadku zestrzelenia nie pojawi się nagroda za naszą „głowę”. W innych systemach, wyjęty spod prawa ma status „WANTED” i od razu pojawi się nagroda. Przeskanowanie KWS możę pokazać, czy jest wyznaczona nagroda w innyms systemie. Sprawdza się to w zakładce „Transactions”.
 
http://s5.postimg.org/95ia2y2er/20160711221706_1.jpg
 
 Zastanawiasz się, czemu masz przestrzegać tych zasad. Granie w open play daje możliwość gry z wieloma graczami jednocześnie. Pojawiają się wśród nich grefierzy (gracze – piraci), którzy polują na Twoje cargo, Ci honorowi. Mniej honorowi chcą zabrać Twoje cargo a następnie Cię zniszczyć. W trybie solo play ich unikniesz ale NPC już nie. Dołączając do frakcji graczy, uzyskujesz od razu mocnego kopa ekonomicznego. Niektórzy nazywają to grindem, ale jak wiadomo, Piniondze to nie fszysko, ale fszysko bez piniendzy to h**
Po dołączeniu do frakcji graczy, w moim przypadku The Winged Hussars, w ciągu dwóch tygodni przesiadłem się ze zwykłej Cobry do mocno zmodyfikowanego ASP`a Explorera. Z 500 tysięcy credytów szybki kurs do 16 milionów. Screeny wyjaśniające znajdują się poniżej opisu podstaw handlu na Sidewinderze.
Poniżej przedstawiam, jak grać na samym początku, czyli podstawy handlu na Sidewiderze:
1.       Sprzedaj lasery (zakładka hardpoints) i kup Cargo Rack (zakładka Utlity) - http://coriolis.io/outfit/sidewinder/02E2E2E1E1E1E1C----013v0000.Iw1-EA==.Aw1-EA==?bn=Sid%20Handlarz
 
http://postimg.org/image/on5s6n8vn

2.       Nie wylatuj z systemu startowego, masz słaby statek i 1 000 Cr.
3.       Poszukaj kogoś do winga, latania minimum we dwie osoby spowoduje, że frakcja kontrolująca stację wypłaci wam dywidendę oraz polepszy się Wasza reputacja.
4.       Jeżeli możesz to inwestuj w statek, zostaw sobie kasę na lepszy ładunek wraz z wykupem statku (Rebuy cost)
 
http://postimg.org/image/vb2dt8sdv

5.       Nie bierz misji z Mission Board – na tym etapie.
6.       Zamieniaj moduły klasy „E” na wyższe tj. „D” potem „C”, „B” i najlepsze „A”.
7.       Niektóre moduły mają tylko jedną klasę.
8.       Na początku zarabiaj latając pomiędzy Yaping Enterprise i Dalton Gateway przewożąc z pierwszej stacji Biowaste a z drugiej do pierwszej Fish.
9.       Po osiągnięciu odpowiedniego pułapu finansowego, zmień asortyment z Fish na Tea w Dalton Gatwey.
10.   Po osiągnięciu 80 tysięcy możesz zmienić statek na Haulera.
11.   Najpierw jednak wymień wszystkie moduły, jaki możesz na klasę „E”.
12.   Sprzedaj takiego Sika kupując Haulera.
13.   Odkup z powrotem sprzedane moduły – opcja „buy back sold items” – brakuje screena
14.   Przelicz, jak część pieniędzy wystarczy Ci do zapełnienia ładowni towarem Tea.
15.   Dobrą stroną do obliczenia kosztów modyfikacji jest strona coriolis.io 
16.   Można zacząć handlować z innymi systemami.
17.   Pora brać misje kurierskie (transport data) oraz tranportowe (delivery cargo) w maksymalnej odległości 20 Ly.
18.   Do wykonywania misji oprócz odpowiedniego statku koniczne jest posiadanie odpowiedniej rangi eksploracyjnej, bojowej czy handlowej a nawet reputacja u frakcji zlecającej misje w każdym systemie.
19.   Nie atakuj statków z większą comabt rank niż Twoja a w szczególności Deadly i Elite.
20.   Uważaj na słabsze statki w wingu, są bardzo groźnie szczególnie mające w opisie Deadly i Elite.
 
Screny ułatwiające poruszanie się w świecie doków.
Dostęp do outfitingu:
 
http://postimg.org/image/w1v3z0ur7
Wybór rodzaju wyposażenia statku:
 
http://postimg.org/image/on5s6n8vn
Opis zakładek: Hardpoints – broń, Ulility mounts – skanery, broń defensywna, Core Internal – silniki, frame shitf drive, power distributor, czyli to wszystko bez czego statek nie wystartuje, Optional internal – wyposażenie specjalistyczne, czyli cargo racki, rafinerie, osłony a na koniec, upiększanie statku malowaniem, czyli zakładka livery
 
Core internal – rzeczy bez których nasz statek nie poleci:
 
http://postimg.org/image/tn38eleib
 
Optional internal – wybór wyposażenia dodatkowego:
 
http://postimg.org/image/ml5aseawj
 
Wiem, że jest to dosyć nudne, jednak grając w skrzydle z kolegą mającym większy statek, możesz dostać spory zastrzyk finansowy (dywidenda). 
Mi dojście do Cobry od Sidewindera, grając bez modyfikacji FSD, tylko na ustawieniach fabrycznych Core Internal zajęło trzy miesiące, Tobie zajmie to o wiele krócej.
 
Jeżeli trzeba to się wybiorę do LHS 3447 i Ci pomogę.
 
Pozdrawiam,
 
Brachu



RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Domi Nostrae - 21.07.2016

Cytat:Pojawiają się wśród nich grefierzy (gracze – piraci), którzy polują na Twoje cargo, Ci honorowi. Mniej honorowi chcą zabrać Twoje cargo a następnie Cię zniszczyć.

Trochę nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Pirat to pirat, zabierze cargo i wypusci lub nie (wtedy to bandyta, morderca). Cierpisz, owszem ale zasadniczo jest to dopuszczalne zachowanie w uniwersum gry.

Griefer z definicji dąży do popsucia rozgrywki innym graczom. Morduje bez zadawania pytań, taranuje statki wlatujące do stacji, nęka początkujących wyciągając ich z FS itp.

Choć granica między jednym i drugim może być cienka i zamazana to stroniłbym od używania ich jako synonimów.

Nie rozumiem też dlaczego radzisz:
Cytat:2.       Nie wylatuj z systemu startowego, masz słaby statek i 1 000 Cr.

Wydaje mi się że oddalenie się od rejonu startowego jest najlepszą metodą na uniknięcie właśnie grieferów.
Tak poza tym idzie rep za poradnik.


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Brachu - 21.07.2016

Napiszę tak, dwa razy miałem doświadczenie z Grieferami i walili ile popadło, cargo ich nie interesowało cóż takie życie. Teraz system security reaguje szybciej Możliwe, że trzeba będzie poradzić, że w przypadku piratów NPC należy pozbyć się cargo.

Latanie w jednym systemie na początku ma na celu efektywne wykorzystanie czasu przelotu. Lot do innego systemu trwa dłużej, zużywasz więcej paliwa no i zysk będzie mniejszy.

Jak na początku latałem między systemami na fabrycznym FSD to czas szedł w okolicach nawet 20 minut dolotu do planety.


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Thomas Bittern - 20.09.2019

To może, jako świeży gracz, podzielę się tutaj krótko swoimi doświadczeniami po równo 10 dniach grania. Zacząłem grę od wykonywania misji przewozowych. Na początku tylko dane (nie wymagają przestrzeni ładunkowej). Po kilku lotach dodałem małe misje cargo. Po 2 dniach niezbyt intensywnego grania zmieniłem Sidewindera na Cobra Mk. III. Tutaj już misje cargo, dane i niedalekie wyloty z systemu startowego stały się normą. Po kolejnych 3 dniach wymieniłem Cobrę na Type-6 Transporter ze 104 miejscami przestrzeni ładunkowej. Cisnąłem misje cargo na maksa. Szybko zacząłem dostawać misje za 300k, potem 500k, 800k. Dwa dni temu szczęście się skończyło, a umiejętności nie były wystaczającą. Dobiłam do 30 000 000 na koncie. Dostawałem misje za 1,5 mln i masowo zaczęli na mnie polować piraci. Jede, dwóch - nie było problemem. Udawało mi się uciec i ocalić statek z ładunkiem. Ale wkrótce zaczęło polować 3 i tu niestety poległem. Transportowiec z wywaloną na maksa przestrzenią ładunkową nie mógł uciec myśliwcą uzbrojonym w rakiety. Były szybsze i bardziej zwrotne. Broń defensywna powstrzymywała ich na 2-3 minuty, ale potem silniki ulegały zniszczeniu i game over. Pora wypróbować nowy statek, zmienić trasy handlowe, pobawić się w górnika i wylądować na planecie. 30kk na koncie daje pewne możliwości. W ED piękne jest to, że każda historia jest (może być) inna....


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Ghost Hunter* - 22.12.2020

Siemanko.
Nie mogłem znaleźć lepszego, odpowiedniego tematu więc zapytam tutaj (jako świeżak w TWH).
Jestem Kadetem i na początek przerasta mnie ilość systemów w których można działać i informacji, które znajdują się na forum, za co jednocześnie podziwiam Was, tj. za za ogrom pracy włożony w rozwój TWH.
Chcciałbym przenieść się do któregoś z naszych systemów ale nie wie, który wybrać.
Dlatego prośba, czy może ktoś podać info i jakieś wskazówki, gdzie można zacząć robić karierę, w którym z systemów, tak żeby ogarniać zadania z Sali odpraw i zarobić trochę grosza na modyfikację statku.
Na razie mam podstawę Pytona, którego powoli ulepszam z klasami do A i Cobrę na przeloty, żeby w razie zestrzelenia nie płacić zbyt dużo za odkup statku.
Myślę, że byłaby to przydatna informacja dla przyszłych Kadetów, gdzie mogą się udać i stawiać pierwsze kroki w TWH, żeby np. nie wpaść w jakiś niebezpieczny układ i nie stracić od razu staku na który zbierali kilka dni.
W razie co prosze przenieść mój post do innego odpowiedniego tematu.
Pozdro


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Karinka - 22.12.2020

Leć do stolicy > HR 8444. Nie jest daleko. Tam możesz kupić dobre moduły bo stacja jest High Tech. A z tego systemu masz blisko do wszystkich innych z zadaniami SO (oprócz Kolonii oczywiście).


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - KartonowyMakaron - 22.12.2020

Na twoim miejscu poleciałbym do systemów typu: ESEASA, GLIESE 9029, ewentualnie RUN. Co prawda są to systemy oddalone od stolicy o ok. 110Ly, ale w tym rejonie więcej się dzieje. Plusem jest też to, że do inżynierów masz bliżej. Dodatkowo HR'ka jest praktycznie ciągle zamknięta, więc zbyt wiele w niej nie podziałasz Tongue


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - Banson82 - 22.12.2020

(22.12.2020, 10:44 UTC)Ghost Hunter* napisał(a): Siemanko.
Nie mogłem znaleźć  lepszego, odpowiedniego tematu więc zapytam tutaj (jako świeżak w TWH).
Jestem Kadetem i na początek przerasta mnie ilość systemów w których można działać i informacji, które znajdują się na forum, za co jednocześnie podziwiam Was, tj. za za ogrom pracy włożony w rozwój TWH.
Chcciałbym przenieść się do któregoś z naszych systemów ale nie wie, który wybrać.
Dlatego prośba, czy może ktoś podać info i jakieś wskazówki, gdzie można zacząć robić karierę, w którym z systemów, tak żeby ogarniać zadania z Sali odpraw i zarobić trochę grosza na modyfikację statku.
Na razie mam podstawę Pytona, którego powoli ulepszam z klasami do A i Cobrę na przeloty, żeby w razie zestrzelenia nie płacić zbyt dużo za odkup statku.
Myślę, że byłaby to przydatna informacja dla przyszłych Kadetów, gdzie mogą się udać i stawiać pierwsze kroki w TWH, żeby np. nie wpaść w jakiś niebezpieczny układ i nie stracić od razu staku na który zbierali kilka dni.
W razie co prosze przenieść mój post do  innego odpowiedniego tematu.
Pozdro

Tak jak Kartonowy, odradzałbym HR'kę. Bo faktycznie bardzo często jest na czerwono, zamknięta. A systemów w TWH jest multum, na pewno znajdziesz coś dla siebie. Trudno poradzić który konkretnie wybrać. Trudno też sugerować jakikolwiek system pod robienie zadań z SO. Zadania się zmieniają niemalże codziennie, wynika to z planów i działań Margrabiów czy Rotmistrzów. Tu nie ma złotego środka. Ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś pozwiedzał sobie tereny TWH, poobwąchiwał systemy, posprawdzał co w nich jest, jakie są stacje, czy są RES'y, czy nie ma.


RE: Poradnik Od zera do Killera - Miliardera - MAGNUM354 - 22.12.2020

dokadnie tak - w HR 8444 zawsze mozesz zawitać po moduły ( jak już będzie cię stać na nie ) - a do zarabiania to wiadomo Smile system TRUK generuja się tam ciekawe misje Handlowe. Najlepiej s apłatne misje oznaczone dwoma strzałkami : jedna w prawo druga w lewo. Polegają one na odnalezieniu towaru w innych systemach , kupieniu go, i przywieżieniu spowrotem do TRUK.
I tak jak zawsze powtarzam, misje brać tylko z jednego systemu, a szybko zobaczysz rosnące nagrody za ich wykonywanie.