Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10)
#5
A ja glownie czekam na to : ) ( sorry za google transaltor)

Mining 2.0
Ta aktualizacja do górnictwa obejmie nowe sposoby pracy górników z asteroidami i zdobywania z nich zasobów. Warto wspomnieć, że będzie to aktualizacja dodatków, nie zabierzemy żadnej z bieżących mechanik dla górników. Standardowy laser górniczy zachowa swoją funkcjonalność na wszystkich asteroidach, podobnie jak prospektory (choć zyska również dodatkową funkcjonalność).
Nowe rzeczy:
Dostępne będą 3 nowe rodzaje "wydobywania" zasobów, które można znaleźć w pierścieniach / pasach:
Powierzchnia - gęste obszary materiału na powierzchni poszczególnych asteroid, które należy ostrożnie odłamać, aby wydrazyc
Pod powierzchnią - złoża o wysokiej wydajności, które znajdują się tuż pod powierzchnią asteroidy, wymagające zastosowania ładunków wybuchowych
Głęboki rdzeń - asteroida ze skarbnicą zasobów w swoim jądrze, która musi być otwarta, by dotrzeć do celu
Każda z nich zapewni coraz lepsze nagrody / materiały jako zwrot za wzrost wyzwania i czasu
Każda z nich będzie rozłożona na polach asteroidów na warstwowej rzadkości; powierzchnia jest najczęstsza, pod powierzchnią jest mniej, a najgłębszy rdzeń jest najtrudniejszy do znalezienia
Nowe moduły będą dostępne do wydobycia tych nowych typów depozytów, co pozwoli nam wprowadzić nowy gameplay oparty na każdym z nich
Odkrywanie i interakcje z tymi depozytami będą wspomagane przez użycie nowego trybu HUD o nazwie "Tryb analizy" i nowy aktywny skaner
Wreszcie, Prospector Limpet otrzyma niewielką aktualizację w trybie analizy, aby pomóc zlokalizować i zaznaczyć obszary zainteresowania na asteroidach
Chodzi o to, by wzmocnić rolę górnika, umożliwiając specjalizację i oferowanie opcji bardziej swobodnemu uczestnikowi górnictwa.
Myśliwskie asteroidy
Aby zrozumieć nowe koncepcje, przejdziemy przez proces znajdowania asteroid z nowymi rodzajami depozytów. Nie będą one całkowicie widoczne po pierwszym wejściu na pole asteroid, zwłaszcza na odległość, aw większości przypadków będą wymagały pewnej ilości badań w celu zlokalizowania.

Tryb analizy:

Pierwszą rzeczą, o której należy wspomniec, jest tryb analizy, nowy tryb HUD, który pozwala graczom zlokalizować nowe depozyty, a także zapewnia dostęp do wszystkich nowych modułów i funkcji.
Każdy statek automatycznie uzyska ten tryb, nie wymaga zakupu dodatkowego modułu
Szybko przełącza się między trybami, dzięki czemu gracze mogą szybko dostosować się do pojawiających się sytuacji
Pozwoli to na miejsce dla nowych elementów HUD i uniknie zaśmiecania obecnego HUDa kokpitu

Ten tryb jest wciąż nieco zminiamy (to duża zmiana), więc jest to tylko zapowiedź pomysłu.
Średni zasięg aktywnego skanera
Po przejściu do trybu analizy pierwszy nowy moduł wyszukiwania to aktywny skaner średniego zasięgu (MRA Scanner). Ten skaner pozwoli graczom zlokalizować depozyty w polu asteroid:
Dostępne w trybie analizy
Po uruchomieniu wyładuje impuls skanujący ze swojego statku, omijając wszelkie asteroidy znajdujące się w zasięgu
Każda asteroid w zasięgu, która zawiera którykolwiek z 3 nowych typów depozytu zostanie podświetlona, gdy puls przejdzie nad nim
Rozświetlona wielkość światła zostanie określona przez odległość od statku; Im dalej, tym większy, bardziej rozproszony blask, im bliżej, tym bardziej skupiony i precyzyjny stanie się

Skaner MRA został stworzony z myślą o wprowadzeniu ilości interpretacyjnej gry. Górnicy powinni być w stanie nauczyć się interpretować informacje w tym widoku, dzięki czemu z biegiem czasu będą skuteczniejsi.
Zmiany wprowadzane przez prospectora
Po zlokalizowaniu depozytu uzyskanie większej ilości informacji i danych dotyczących kierowania wymaga użycia Prospector Limpet. Wypalenie jednego w asteroidę wykona następujące czynności:
Depozyty i szczeliny (więcej o tych później) będą dostępne dla twojego statku
Wszelkie depozyty zostaną podświetlone, a wszelkie powiązane elementy docelowe / przydatne informacje staną się dostępne
Obecna funkcjonalność poszukiwacza będzie nadal dostępna

Jest to jedyny sposób na zdobycie dodatkowej wiedzy na temat poszczególnych rodzajów depozytu, więcej o tym później.
Proces ekstrakcji
Rodzaj depozytu: powierzchnia
Osady powierzchniowe są gęstymi wychodniami materiału, które są częściowo widoczne na powierzchni asteroid. Wymagają one nowego narzędzia, aby je złamać i zebrać: Blaster ścierny.
Moduł hardpoint, który można wykorzystać w trybie analizy
Gdy aktywujesz grupę ognia, przytrzymanie spustu spowoduje naładowanie urządzenia Blaster, a zwolnienie spustu spowoduje wystrzelenie strzału
Siła strzału zależy od tego, na jak długo spust jest utrzymywany
Każdy strzał zmniejszy stan zdrowia depozytu o określoną kwotę
Jeśli depozyt spadnie poniżej około 10% stanu zdrowia, to się zerwie
Jeśli strzał zepchnie depozyt poniżej 0% zdrowia, zostanie zniszczony, a materiały zostaną utracone

Na przykład, jeśli depozyt ma tylko 11% zdrowia, strzelanie do niego wysoko naładowanym strzałem będzie miało dużą szansę na jego zniszczenie (przez przesadę).

Aby było to jeszcze bardziej interesujące, każde depozytu będzie miało wartość gęstości, która wpływa na obrażenia otrzymane za strzał:
Może to być Prospector Limpet

Osady pod powierzchnią są materiałami ukrytymi pod powierzchnią asteroidy, zbyt głębokimi, aby mógł dotrzeć do Blasteru Ścierniacza. W takim przypadku wymagany jest podparty rakiet wypornościowy.
Moduł hardpoint, wykorzystywany w trybie analizy z nowymi elementami HUD
Wypalanie pocisku działa podobnie do wyrzutni Flak, przycisk jest przytrzymywany do momentu osiągnięcia żądanej odległości, a następnie zwolniony w celu detonacji głowicy
Będzie latać tak samo, jak standardowa runda flakowa, dopóki nie uderzy w powierzchnię asteroidy, po jej trafieniu wykona następujące czynności:
Zacznij wiercić w powierzchni asteroid
Wierć przez ustawiony maksymalny czas / do ustawionej maksymalnej głębokości, a następnie zdetonuj
Jeśli gracz zwolni spust podczas wiercenia, głębokość określi, co będzie dalej

Uderzając w powierzchnię asteroidu, bezpośrednio nad depozytem na powierzchni, pojawi się nowy wyświetlacz HUD, który pomoże prowadzić gracza. Dopóki wyzwalacz jest trzymany, w tej sytuacji są 3 możliwe wyniki:
Panna - detonacja nic nie dała
Trafienie zbliżeniowe - detonacja była na tyle bliska złożenia, że częściowo ją usunęła, drugi trafienie w pobliżu (lub bezpośrednie trafienie) spowoduje jej usunięcie
Bezpośrednie trafienie - detonacja była natychmiastowa, a depozyt natychmiast zostanie usunięty

Poniżej znajduje się (bardzo) podstawowa przykładowa reprezentacja nowego interfejsu użytkownika:
https://i.imgur.com/v6bbC7D.png

W miarę przesuwania się pocisku pasek przesunie się z lewej na prawą. Jeśli osiągnie skrajną prawą stronę, nastąpi automatyczne detonowanie (maksymalna osiągnięta głębokość). Czas jest potrzebny, aby wydobyć zasoby za jednym razem, aby uniknąć efektów ubocznych detonacji pocisków wypierających:
Wszystkie depozyty pod powierzchnią na asteroidzie będą miały wartość integralności / zdrowia (wciąż badamy najlepszy sposób wyświetlania tych informacji); im niższa wartość, tym mniejsza ilość materiału, który zostanie odzyskany po wydmuchaniu
Detonacje wewnątrz asteroidu obniżą w nim zdrowie wszystkich depozytów pod powierzchnią o określoną wartość
Jeśli osiągną 0% zdrowia, zostaną zniszczone i staną się nie do odzyskania
Pierwszy wydany fragment zawsze zapewni największy zwrot dla graczy

Pomyślne usunięcie depozytu spowoduje zestrzelenie niewielkiej liczby porcji do zebrania. To może być zbierane jak na kawałki powierzchni, ale w tym przypadku wartość zdrowia będzie określać procent konkretnego materiału w kawałku, im wyższy stan zdrowia, tym lepsza jakość materiału, który można zebrać.

Ostatecznym rodzajem wydobywania jest wydobywanie typu deep core, jest to najrzadsza i największa forma wydobycia, a w rzeczywistości jest to raczej klaster depozytów niż pojedyncza instancja. Wymaga od graczy otworzenia asteroidy. Aby to zrobić, Głowice Seismic Charge są wymagane do rozbicia go bez niszczenia depozytu w środku.
Ten typ asteroid będzie wyglądał jak zwykła asteroida
Będzie miał szczeliny na powierzchni, które muszą zostać użyte do jego pęknięcia
Korzystanie z Prospector Limpet sprawi, że te pęknięcia będą mogły być celowane

Ładunki sejsmiczne muszą być wystrzeliwane w szczeliny i zdetonowane, aby je otworzyć i dotrzeć do pokładów w środku:
Moduł hardpoint, który można wykorzystać w trybie analizy
Trzymanie spustu ustawia poziom naładowania: niski, średni lub wysoki
Zwolnienie spustu spowoduje wystrzelenie głowicy, jako pocisk przeciwpowodziowy
Kiedy uderzą w asteroidę, utopią się w skale
Gdy ładunek trafi w asteroidę, aktywuje się i rozpocznie się czas do detonacji
Na ładunkach są systemy bezpieczne, uderzenie w coś wyzwala zegar i wymusza detonację, więc wysoce niebezpieczne ładunki górnicze nie mogą pozostać aktywne w polach asteroidów
Ostrzeżenia w kokpicie zostaną przekazane graczom za każdym razem, gdy aktywny ładunek sejsmiczny znajduje się w zasięgu "niebezpieczeństwa blisko" ich statku
Uderzenie w szczelinę spowoduje, że ładunek wbije się w skałę, brak jej spowoduje odbijanie się ładunku
Kierowanie na ładunek wyświetli czas detonacji
Każda kolejna głowica, która zostanie wystrzelona w inne szczeliny na tej samej asteroidzie, zostanie zsynchronizowana i zdetonowana na końcu tego pierwszego licznika czasu
(TBD) Nie będzie sposobu rozbrojenia / renderowania obojętne, za pomocą łącza danych

Gdy licznik czasu osiągnie zero, wszystkie ładunki wybuchną iw zależności od ustawionego poziomu naładowania i jakości szczeliny, każda głowica wykona określoną ilość strukturalnych uszkodzeń asteroidy. Wszystkie głowice zostaną dodane razem, aby utworzyć sumę, która określi, czy asteroida pęknie.
Jakość szczeliny może być różna i pojawi się tylko wtedy, gdy Prospector Limpet zostanie użyty na asteroidzie
Jakość szczeliny będzie działała jako mnożnik siły ładunku Siły sejsmicznej w nią wystrzelonej
OSTRZEŻENIE: detonacja tych ładunków generuje znaczny promień zniszczenia wokół asteroidy, co spowoduje poważne uszkodzenia statków złowionych podczas wybuchu
Będą wspierane elementy HUD, które ostrzegą gracza o ryzyku i obliczonej odległości bezpieczeństwa.

Aby pomóc graczom ocenić, ile głowic, których potrzebują do otwarcia jakiejkolwiek asteroidy, HUD przewidujący falę fal będzie próbował ocenić wpływ ładunków sejsmicznych na strukturę asteroid:
Kiedy pierwszy ładunek sejsmiczny w asteroidzie aktywuje się, pojawi się ten ekran postaci fali
Każda aktywna głowica popchnie falę w oparciu o jej destrukcyjną wartość (ładunek sejsmiczny x jakość szczeliny)
Fala zajmie trochę czasu, aby ustalić za każdym razem, gdy zostanie ustawione nowe ładowanie
Celem jest uzyskanie fali w górnej (około) 10% wykresu; poniżej tej kwoty i asteroida nie pęknie, powyżej tego i zawartość zostanie zniszczona

Wreszcie, każdy z tych głębinowych planetoid będzie miał wartość integralności, wybraną z szeregu wartości dla tego konkretnego typu asteroidy; Icy, Rocky and Metallic. Będzie to niewidoczne dla graczy, ale stworzy różnorodność wśród różnych typów asteroid w grze.

Niezdolność do pęknięcia asteroidy będzie miała negatywny wpływ na jego integralność i zniweczy stosowane pęknięcia. Szczegóły na ten temat są jeszcze do ustalenia, więc nie ma jeszcze na ten temat.

Po pęknięciu, wewnątrz będzie mnóstwo kawałków kolekcjonerskich i depozytów powierzchniowych, które można zebrać, i dadzą zdecydowanie najwięcej materiałów spośród wszystkich 3 nowych typów depozytów.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - przez Yata_PL - 19.10.2018, 21:42 UTC

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Elite: Beyond - Chapter One - UPDATE 3.04 - 26/03 Mathias Shallowgrave 119 31,575 17.10.2021, 06:49 UTC
Ostatni post: NOCNY_WEDROWIEC
Thumbs Up Horizons włączone do podstawki od 27.10! Darmowe skórki dla obecnych posiadaczy. Mathias Shallowgrave 10 3,094 03.10.2020, 21:01 UTC
Ostatni post: ShiMan
  Lotniskowiec, eksploracja - pomysl Kuba Wolf 18 4,970 17.06.2020, 14:35 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf
  [OFICJALNY] [FDEV] Ogłoszenie 22/10 Mathias Shallowgrave 25 6,824 24.10.2019, 14:12 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf
  Eksploracja - ku przestrodze Barad Kharilsson 6 1,567 31.08.2019, 11:48 UTC
Ostatni post: Barad Kharilsson



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości