Nowe sprzęty od Valve
#11
(15.11.2025, 12:56 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Według inżynierów Steama podczas jednego z wywiadów - Steam Machine jest mocniejszy niż 70% pctów, którzy mają użytkownicy Steam. Obstawiam, że wiedzą co mówią, biorąc pod uwagę, że mają dostęp do Hardware Survey Biggrin

Jak pisałem na discordzie, VR to w dużej mierze czarny Quest 3 z eye trackingiem, więc wszystko zależy od ceny jaką zaśpiewają. Na pewno znajdą się chętni, którzy nie chcą mieć nic wspólnego z Metą albo przesiadający się z Indexa. Mają kilka bardzo ciekawych dodatków, jak foveated streaming (który w porównaniu do renderingu nie wymaga ingerencji w silnik gier) i osobne anteny: jedna do streamowania i druga do łączenia z internetem + mini router przeznaczony tylko pod streaming na WIFI 6. Z perspektywy użytkownika Questa 3 jedyne co mnie zastanawia, to czy będzie dostęp do gier z katalogu Mety, bo jest tam kilka VRowych perełek nie dostępnych na Steamie. Jeżeli nie zaśpiewają za niego 4k PLN to poważnie się zastanowię.

Sa też i tacy co mówią że ziemia jest płaska.  A tak na serio to statystyka jest nauką, gdzie tezami można łatwo manipulować. I niestety manipulują. Bebechy są bardzo słabe.
Odpowiedz
#12
Jedno nie wyklucza drugiego? Bebechy w Steam Machine mogą być w tym samym momencie słabe i lepsze niż w 70% pctów.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#13
Jakich PCtow, ta informacja jest bez znaczenia. Moje auto jest szybsze niż 70% aut z silnikiem... i można zmanipulować wynik tak żeby odnosił się do Fiata 126p i bedzie prawdziwy jak i do jakiegoś 200 konnego bmw czy coś tam.
Odpowiedz
#14
(15.11.2025, 12:56 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Według inżynierów Steama podczas jednego z wywiadów - Steam Machine jest mocniejszy niż 70% pctów, którzy mają użytkownicy Steam.

Problem jest z nieco innej strony. Do większości standardowych tytułów ten sprzęt będzie znośny, ale już do VR (gdzie tak naprawdę trzeba renderować dwie gry obok siebie, dla każdego oka oddzielnie), jest zdecydowanie za słaby.

Oczywiście Valve sprawi, by szereg tytułów działało poprawnie w obniżonych jakościowo, prekonfigurowanych dla ekosystemu Steam wersjach, ale kto odpalił standardowo Alyx, a kto podbił rozdzielczość renderowania VR w Steam do 200% i dodatkowo w Meta Quest Link do 150%, ten wie, jak ogromna jest to różnica. Do płynnego działania, w takiej realistycznej konfiguracji, wymagany jest bardzo silny komputer.
Oczywiście są magicy, którzy potrafią w grafikę nawet na natywnym sprzęcie Questa, ale to bardziej sztuczki/kruczki i obchodzenie problemów dookoła i zwykle różnica między Quest 3 a PC VR jest ogromna - nieporównywalnie.

To że w ich rozwiązaniu streamowania działa funkcjonalność śledzenia gałek ocznych we wszystkich tytułach, nie znaczy, że komputer nie musi generować grafiki w pełnej jakości dla całego pola widzenia (czyli dla VR nadal ich komp będzie zbyt słaby). Nie ma tu żadnego zysku w wydajności, jedynie w redukcji opóźnień podczas streamowania. Śledzenie gałek ocznych nie podbije wydajności, jeżeli developerzy nie dodadzą obsługi tego rozwiązania w swoich tytułach, a na razie niewiele jest tytułów obsługujących tę technologię, bo dotychczas to była nisza.

Założę się, że ich gra STARTOWA na dzień sprzedaży (pewnie HL3) będzie działała z wykorzystaniem śledzenia gałek, więc będzie mega-wydajna na sprzęcie Steam. Nie jest to trudne z wykorzystaniem silnika Valve, bo już w Alyx był on przestarzały (chociaż sprawdza się idealnie w VR).

Krótko - do zastosowań VR (w zadowalającej jakości) ten sprzęt jest zdecydowanie zbyt słaby.
[Obrazek: 507069.jpg]
Odpowiedz
#15
(16.11.2025, 09:07 UTC)Jaromaz napisał(a):
(15.11.2025, 12:56 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Według inżynierów Steama podczas jednego z wywiadów - Steam Machine jest mocniejszy niż 70% pctów, którzy mają użytkownicy Steam.

Problem jest z nieco innej strony. Do większości standardowych tytułów ten sprzęt będzie znośny, ale już do VR (gdzie tak naprawdę trzeba renderować dwie gry obok siebie, dla każdego oka oddzielnie), jest zdecydowanie za słaby.

Oczywiście Valve sprawi, by szereg tytułów działało poprawnie w obniżonych jakościowo, prekonfigurowanych dla ekosystemu Steam wersjach, ale kto odpalił standardowo Alyx, a kto podbił rozdzielczość renderowania VR w Steam do 200% i dodatkowo w Meta Quest Link do 150%, ten wie, jak ogromna jest to różnica. Do płynnego działania, w takiej realistycznej konfiguracji, wymagany jest bardzo silny komputer.
Oczywiście są magicy, którzy potrafią w grafikę nawet na natywnym sprzęcie Questa, ale to bardziej sztuczki/kruczki i obchodzenie problemów dookoła i zwykle różnica między Quest 3 a PC VR jest ogromna - nieporównywalnie.

To że w ich rozwiązaniu streamowania działa funkcjonalność śledzenia gałek ocznych we wszystkich tytułach, nie znaczy, że komputer nie musi generować grafiki w pełnej jakości dla całego pola widzenia (czyli dla VR nadal ich komp będzie zbyt słaby). Nie ma tu żadnego zysku w wydajności, jedynie w redukcji opóźnień podczas streamowania. Śledzenie gałek ocznych nie podbije wydajności, jeżeli developerzy nie dodadzą obsługi tego rozwiązania w swoich tytułach, a na razie niewiele jest tytułów obsługujących tę technologię, bo dotychczas to była nisza.

Założę się, że ich gra STARTOWA na dzień sprzedaży (pewnie HL3) będzie działała z wykorzystaniem śledzenia gałek, więc będzie mega-wydajna na sprzęcie Steam. Nie jest to trudne z wykorzystaniem silnika Valve, bo już w Alyx był on przestarzały (chociaż sprawdza się idealnie w VR).

Krótko - do zastosowań VR (w zadowalającej jakości) ten sprzęt jest zdecydowanie zbyt słaby.

Half-Life 3 ? 

??  "I want to believe"
[Obrazek: j7Bkty2.png]
Odpowiedz
#16
(16.11.2025, 09:09 UTC)flybyhunter napisał(a): Half-Life 3 ? 
??  "I want to believe"

Oficjalnie ma zostać zapowiedziany na The Game Awards 2025 (a możliwe, że wcześniej):

https://www.gry-online.pl/newsroom/half-...in/z62f7af

(15.11.2025, 10:06 UTC)Debren napisał(a): Ad. 1 - wcale nie taka droga przez meke. Wiem, ze z niektorymi konfiguracjami bywaja problemy, ale u mnie po prostu sie zainstalowal. Bylo nawet latwiej niz z windowsem.

Instalacja jeszcze w miarę OK, ale już utrzymanie ... jak Ci się poinstalują nowe kernele na liście GRUBa do wyboru i trzeba będzie pod nie przekompilować sterowniki NVidii, to wymiękniesz Smile (jeżeli nie jesteś specem od Linuxa - ja jestem, a i tak nie przepadam Wink ). Dlatego cieszę się, że będzie nad tym czuwał team Valve i zrobią z tego Linuxa dziecinnie prostą maszynkę do gier Smile
[Obrazek: 507069.jpg]
Odpowiedz
#17
[Obrazek: 377753171.jpg]
[Obrazek: j7Bkty2.png]
Odpowiedz
#18
Więcej wiary - wyciekł pierwszy screenshot Smile :

[Obrazek: ZEE8eNB.png]

Oby HL3 nie był exclusive na te nowe maszynki Valve Smile (i na Linuxa Smile )
[Obrazek: 507069.jpg]
Odpowiedz
#19
niezły ten screenshot...

https://www.youtube.com/watch?v=Oc3ODsvmb5Q

16 lat temu...

0:36 - kadr

to jakieś fake info Biggrin

[Obrazek: Ke9Y7co.png]

Dlatego ja się niczym nie jaram co jest "leakiem"
[Obrazek: j7Bkty2.png]
Odpowiedz
#20
Rozmowa nie była o Steam Machine pod względem VR - na pewno gry streamowane z Maszynki będą wyglądały lepiej niż te odpalane bezpośrednio na headsecie, ale mam wrażenie, że nie poświęcali temu dużo czasu - za pewne dlatego, że tylko 1,5% użytkowników Steama ma VR, to jest nisza. Tak samo, moim zdaniem, oni nie celują w sprzedaż Maszynki i VR tym samym klientom (pewnie i tak sporo osób tak kupi, ale Maszynkę jako drugi komp do salonu, a VR do swojego podstawowego PCta).

Dane są publicznie dostępne, można samemu zerknąć i zobaczyć, skąd wziął się komentarz o "70%". Mam wrażenie, że rozmawiamy w bańce PCMR i zapominamy, jak wygląda reszta świata - gdzie najpopularniejszą kartą jest 3060, a zdecydowana większość użytkowników steam ma 8 albo mniej GB VRAM.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Echo Aviation Controller (od Honeycomb Aeronautical) ShiMan 2 88 24.11.2025, 03:01 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [Info] Nowy HOTAS do E:D od thrustmastera Tmndr 53 12,462 31.05.2017, 15:25 UTC
Ostatni post: Drakkainen



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości