Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Moje początki z Odyssey, czyli jak zacząć zabawę na nogach
#1
Moje początki w Odyssey
czyli jak zdobyłem zaufanie Inżynierów oraz materiały na sprzęt osobisty, nie tracąc ochoty do gry przez grindowanie
 
Witajcie Komandorki i Komandorzy!

  Nie wiem jak wy ale ja od razu polubiłem tą opcję grania w Elite Dangerous, spędziłem sporo czasu w Osadach Odysseyi i na misjach Odysejowych. Nie zliczę ile razy budziłem się w więzieniu lub na orbicie. Niewiele oglądałem poradników, większości sposobów gry sam się nauczyłem. Od czasu do czasu podpowiadam co najlepiej zrobić, postanowiłem więc zebrać wszystko co wiem (niestety część mogłem już zapomnieć) i spisać. Nie było lekko ale mam nadzieję że się udało, serdecznie zapraszam do lektury.
  Od razu, na samym wstępie chcę Wam powiedzieć, że nie będzie to taki zwyczajny poradnik w którym znajdziecie najlepsze sposoby na grę w trybie „na nogach” (on foot), nie znajdziecie tu gotowców na każdego z inżynierów i dokładny adres gdzie co znaleźć. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że część z zaprezentowanych poniżej sposobów jest błędami w grze i w każdej chwili może zostać zlikwidowana. Gdy tylko stwierdzę że dany sposób już nie działa, natychmiast zostanie stąd usunięty.
  To co tu znajdziecie to garść wskazówek, sztuczki z których korzystałem w trakcie odblokowywania Inżynierów oraz zdobywania materiałów do ulepszeń i modyfikacji. Nie wątpię że istnieją lepsze i szybsze sposoby na zdobycie powyższych, do waszej decyzji pozostanie czy skorzystacie z moich czy nie. Tak samo moje wybory co do sprzętu i jego modyfikacji, to są kombinacje wybrane i używane przez mnie, nie każdemu muszą odpowiadać, niech każdy gra tak jak mu wygodnie. W tym poradniku chciałem się z Wami podzielić tym, jak grałem żeby nie stracić ochoty do gry. Starałem się zbytnio nie grindować, materiały zbierałem gdzie tylko się dało, wszystkie. Misje, także te wykonywane dla odblokowania Inżynierów przyniosły mi całkiem niezły zysk w postaci sporej ilości materiałów. Nawet dostarczenie paczki było do tego świetną okazją, a przypadki w których złapano mnie na kradzieży idealną lekcją co mogę a czego nie. Kiedy odblokowałem już większość Inżynierów, zebranych materiałów wystarczyło na kilka modyfikacji. A tych brakujących też nie musiałem długo szukać.
  Nie będę tutaj także opisywał podstaw gry, zakładam że jako tako macie to ogarnięte. Tych graczy którzy jednak nie wiedzą za wiele o podstawach gry w Odyssey odsyłam do poradnika CMDR’a Pitulka, link do niego znajdziecie na samym końcu. Jest tam szczegółowo opisana mechanika gry w trybie on-foot. Poza tym zamieściłem także link do poradnika Exobiologii autorstwa śp. CMDR’a Dziadostwo.

  Na zakończenie tego wstępu chciałbym serdecznie podziękować Komandorowi Pitulkowi za pomoc w recenzowaniu tego “poradnika”. Wielkie dzięki, o7. Bez tego połowa by się nie domyśliła o co mi chodzi. Drugie podziękowania ślę dla Komandora Vittoriusa Santini, za pomoc w testach.

Wybór systemu:

   Wybierałem układy z największą populacją oraz z jak największą ilością Osad, ilość Stacji (w kosmosie oraz na planetach) także miała znaczenie, im więcej tym lepiej. Dzięki temu, gdy szukałem konkretnych materiałów (przeważnie Data), odwiedzałem w poszukiwaniu odpowiednich misji wszystkie stacje w systemie. A że należę do ludzi wygodnych, zostawiałem swój statek na jednej z nich i po systemie (a nierzadko także i poza nim) poruszałem się Apex’em (zamiast sterować własnym statkiem, mogłem odejść od komputera i zrobić sobie np. kawkę). Gdy znalazłem pasującą dla mnie misję, podejmowałem ją i jeśli była taka możliwość po prostu wzywałem swój statek. A jeśli nie to wracałem Apex’em.
   Omijałem frakcje z niespokojnymi stanami jak Wojna, Atak Piratów czy Zamieszki (Civil unrest). Im więcej było w systemie osad Anarchy tym lepiej. Miałem gdzie latać na misje Massacre. 3 lub 4 osady mi wystarczały, brałem wszystkie misje na eliminacje NPC’ów z danej frakcji i latałem od osady do osady. Dawno nie byłem na takiej misji, ale ostatnio, jak brałem ich kilka naraz, to zabicie jednego NPC, zaliczane było we wszystkich misjach. Unikałem farmienia wszystkiego w jednej osadzie, resetowania jej przez relogi do SC.
   Poniżej kilka moich ulubionych systemów, może i Wam dostarczą tyle materiałów co mnie, są to m.in.: Chick Ek, Ch'i Lin, No Cha, HIP 9774. Nie wątpię że znajdziecie swoje gdzieś indziej, równie dobre, należy tylko pamiętać żeby znaleźć kilka, w miarę blisko siebie, w przypadku braku poszukiwanego przez Was materiału zawsze można polecieć do innego przyjaznego systemu. 
   To tylko moja opinia ale nie widzę zbytnio sensu w poszukiwaniu systemu z kilkoma frakcjami Anarchy, z wyjątkiem takiej sytuacji gdy każda z tych frakcji posiada inny typ osady (Industry, Extraction, Military, itp.). Mnie udało się raz znaleźć system z trzema osadami IND, można było latać od jednej do drugiej. Hardcorowi gracze, którym nie przeszkadza grindowanie na pewno skupią się na jednej, może dwóch lokacjach.

Wyposażenie:

   W trakcie grania starałem się na każdej stacji na której lądowałem odwiedzić Zbrojmistrza (Pioneer Supplies), nawet jeśli nic tam nie miałem na stacji do zrobienia. Kupowałem wszystkie kombinezony oraz broń która wydawała mi się użyteczna, czyli miała mody takie jakie chciałem, nie zwracałem uwagi na poziom. Były do wykorzystania i przetestowania od zaraz. Oraz wszystko co znalazłem G3, najlepiej bez modyfikacji.
   Na początku towarzyszył mi zwykły Paralizator (mowa tutaj oczywiście o narzędziu Energy Link  w trybie Overload – dokładny opis znajdziecie w poradniku CMDR’a Pitulka). Mimo że mam już wszystkie bronie, z modyfikacjami jakie chciałem, używam go do dzisiaj, jest dla mnie najlepszy na krótki zasięg. Przydaje mi się również wtedy gdy chcę być naprawdę cicho, bo broń pomimo tłumika nie jest tak idealnie cicha jak mogłoby się wydawać. Najlepszym pistoletem w pierwszej fazie zabawy był dla mnie Manticore Tormentor, po dorobieniu tłumików oczywiście, a obecnie używam go zamiennie z P-15. Tym drugim nie trzeba tak dobrze celować ze względu na jego szybkostrzelność.
   Z broni głównej od początku polubiłem snajperkę (Manticore Executioner), dla mnie obowiązkowo z tłumikiem. Wskakuję na dach i stamtąd likwiduję większość strażników, prawie nie ruszając się z miejsca. W CZ'tach używam AR-50 oraz C-6, ten zestaw pasuje mi najbardziej, ze strzelbą jakoś mi nie idzie najlepiej. Najbardziej odpowiada mi broń kinetyczna. Szkoda tylko że nie ma tam snajperki, ale trudno, Manticore Executioner musi wystarczyć.
   Przy kombinezonach, na początku postawiłem na Night Vision. Dość szybko udało mi się znaleźć Maverica G3 z taką modyfikacją. Całkiem przydatna jest też modyfikacja Powiększony Plecak. W pierwszym kombinezonie jej nie miałem i dało się grać, ale często musiałem biegać z materiałami do SRV. Modyfikację tą zrobiłem sobie później, w drugim Mavericu. Kombinezon, którego na początku najczęściej używałem był to wspomniany wcześniej Maveric G3 z NV. Później dorobiłem do niego resztę modyfikacji. Gdyby w trakcie grania udało się Wam także znaleźć kombinezon Dominator z NV, to też będzie Wam dobrze służył w początkach zabawy w CZ, po ciemnej stronie planety.
   Oczywiście nie wszyscy używają Night Vision, od wielu graczy słyszałem że jest im niepotrzebny, ja wyznaję zasadę: po co się męczyć. Mam NV i sobie chwalę. A poza tym modyfikacja Night Vision pozwala założyć hełm na stacji:
[Obrazek: L5UQ2Afh.jpg]

   Do testowania różnych modyfikacji, czy faktycznie są przydatne (dla mnie, a nie tylko w liczbach), kupowałem sprzęt G2 i montowałem odpowiednie. Jeśli w sklepie trafiłem sprzęt z już założoną modyfikacją, tym lepiej. Do G3 i wyżej instalowałem już takie modyfikacje których byłem pewien. Choć raz miałem  sytuację, że zainstalowałem sobie do AR-50 modyfikację Higher Accuracy, wraz z innymi, których użycia byłem pewien. Po dwóch CZ stwierdziłem że częściej strzelam z celownika niż z biodra oraz częściej ładuję broń w trakcie strzelania niż w kaburze. Zrobiłem drugą, wymieniłem Higher Accuracy na Scope, a Stowed reloading na Reload Speed. W niedługim czasie podobna zmiana systemu ładowania czeka moją drugą broń na CZ czyli C-6. Może doczekamy się czasów że modyfikacje w sprzęcie osobistym będzie można wymieniać, kto wie?
   Poniżej przykład z testowania modyfikacji Higher Accuracy w AR-50, po prawej ślady z broni bez tego moda. W przypadku modyfikacji Stability sytuacja wygląda podobnie:
[Obrazek: 2JACTEEl.jpg]

 Co najciekawsze, ostatnio strzelałem częściej w CZ z AR-50 właśnie z biodra. I weź tu się zdecyduj, czekam kiedy w CG będzie oferowany ulepszony sprzęt osobisty z jednym modem już zainstalowanym, plus nasze cztery. Ale to tylko moje fantazje. Po ewentualnym przejrzeniu dodatku z moim wyposażeniem (na końcu poradnika, w linku), jedynie Strzelba posiada zwiększony zasięg, we wszystkich pistoletach i karabinach standardowy jest dla mnie wystarczający, np. snajperką nieruchome cele likwiduję bez większych problemów do odległości 140-150 metrów. Oczywiście bez tarcz.
   Na koniec ciekawostka, ostatnio używam często C-44 z tłumikiem. Gdy sprawdzałem ostatnie rzeczy to tego “poradnika”, miałem do wykonania misję Massacre (Raid), zastrzeliłem strażnika z C-44, a stojący nieopodal technik nic nie usłyszał, spokojnie coś tam sobie spisywał. Jako że na screenie już leży nieżywy, zaznaczyłem na żółto miejsce w którym stał, odległość wynosi 17 metrów:
[Obrazek: 1zHq6iT.jpg]

   Więcej szczegółów wyposażenia jakie używam obecnie znajdziecie tutaj:

Zbieranie Materiałów (Assets):

   Do pomocy w zbieraniu materiałów służą zewnętrzne programy takie jak np.: Elite Dangerous Odyssey Materials Helper. Ja z nich nie korzystam, do podglądu stanu zebranych materiałów oraz zaplanowanych modyfikacji korzystam jedynie z portalu inara.cz (link: Inara), a do przesyłania danych dziennika używam programu EDMC. Pomimo tego że Inara sama pobiera dane ze strony Frontiera.
   Nieco może przestraszyć ilość koniecznych do zebrania materiałów. Gdy na początku zrobiłem sobie pełną listę modów jakie chciałbym mieć, przeraziła mnie ilość potrzebnych materiałów i od razu ją usunąłem. Zrobiłem mniejszą listę, na jeden kombinezon i jedną sztukę broni. Potem następne, i następne, i zanim się obejrzałem, miałem gotowych kilka kombinezonów i mnóstwo broni. Wszystkie G5. 
   Jak większości graczy, zapewne i Wam zdarzy się latać do jednej lokacji i tam farmić materiały wyskakując co chwilę do SC, to najbardziej popularny relog: po zakończeniu zbierania wsiadamy na statek, wylatujemy do SC i z powrotem, instancja zostaje zresetowana, skrzynki, szafki i Data Porty znów są pełne.
   W moim przypadku, aby urozmaicić sobie samo plądrowanie osad Anarchy, sprawiłem że nie było ono moim głównym zajęciem, osady plądrowałem przy okazji, pojawienie się w osadzie tylko po to żeby ją splądrować zdarzało mi się niezmiernie rzadko. Przeważnie brałem do tych osad jakiekolwiek misje, po wykonaniu których łupiłem osadę. Bardzo dobrze sprawdzało się combo, czyli misja zabójstwa i masakry (masakry bez konkretnego celu, tylko frakcja) w obrębie tej samej frakcji, Anarchy oczywiście. Lecę, likwiduję Cel, potem resztę NPC’ów (niekoniecznie w tej kolejności), na koniec plądruję osadę i wyciągam Power Regulator. Dostaję wtedy potrójną nagrodę, za obie misje oraz zebrane Materiały z osady.
   Jedną z ważniejszych rzeczy jakie należy pamiętać, to to, żeby w trakcie gry, po każdej akcji na nogach odwiedzić Barmana w celu wymiany materiałów na te z najwyższą wartością. W trakcie gry bardzo często o tym zapominałem, skutkiem było to że musiałem wyrzucać te z najniższą wartością zanim wsiadłem na statek. Oczywiście na początku zbierałem wszystko, bez wyjątku. Poniżej zamieszczam tabelę materiałów zawierającą ich lokalizację w osadach oraz wartość wymiany u Barmana:
[Obrazek: kiBmqMw.jpg]
Więcej znajdziecie także tutaj: Assets

   Jak już wspomniałem, materiały ze wszystkich grup najlepiej wymieniać na te z najwyższą wartością, z wyjątkiem TECH, tutaj dobrze jest zbierać te rodzaje materiałów: Weapon Component, Titanium Plating, Tungsten Carbide oraz Carbon Fibre Plating. Pierwszy jest niezbędny do podniesienia poziomu broni kinetycznych, pozostałe do kombinezonów. Typ Osady w których najczęściej występują to Industrial oraz Extraction. W osadach Military w koszarach jest bogate źródło materiałów Tech (screen poniżej, w spoilerze). Nie przeszkadzało mi że są niskiej wartości (mnóstwo encrypted memory chip oraz memory chip), wiedziałem że warto tam zajrzeć w trakcie wizyty w tej osadzie, nawet jeśli np. dostarczałem tylko paczkę. Jako że TECH zbiera się najdłużej, należy wykorzystać każdą okazję do jego zbierania, pozostałe dwa rodzaje, Circuits oraz Chemicals szybko i bez większego wysiłku zapełnią wasz magazyn materiałów. Nierzadko sprzedawałem np. Grafen bo nie miałem miejsca w magazynie.
   Przykład: wejście do pomieszczeń które warto splądrować:
   Nie polecam szczególnie plądrowania Osad Agriculture. W większości Osad jestem zadowolony z ilości zdobytych materiałów, wyjątkiem są właśnie Osady Agriculture, latam tam tylko w przypadku misji.  Oczywiście że zbieram materiały, ale tylko przy okazji. Jeśli misja nie polega na wybiciu wszystkich w bazie, nie plądruję jej nawet jeśli należy do frakcji Anarchy, szkoda mi na to czasu.
Zbieranie Danych (Data):

   Tutaj jest nieco ciężej, bowiem jak już wspomniałem wcześniej, Danych nie da się wymienić, pozostają nam tylko Data Porty i nagrody za misje. Ja większość Danych zdobyłem poprzez nagrody z misji, a tylko jedne z nich farmiłem. Chodzi o niezbędne do podnoszenia poziomu broni i kombinezonów Manufacturing Instructions.
   Manufacturing Instructions nauczyłem się zbierać w następujący sposób: raz na jakiś czas leciałem do systemu z wojną i na stacjach wybierałem misję odzyskania sprzętu z zestrzelonego satelity. Ważne było żeby misja była Nielegalna, w przeważającej większości (ale nie zawsze) trafiałem na strącone Boje Nawigacyjne, ustawiałem SRV naprzeciwko Boi i zbierałem Dane z Data Portu przez 10 relogów, tym sposobem nie wpadałem w zbytnie grindowanie i zawsze coś tam przybyło w Magazynie. Wybierałem tylko Boje Nawigacyjne, strącone Satelity nie przynoszą takiego zysku. Dane które można z nich ściągnąć to głównie śmieci, do sprzedania. Gdy lecę po Manufacturing Instruction na wszelki wypadek zawsze biorę kilka misji. Często zdarza się że misja prowadzi do Satelity, a nie do Boi Nawigacyjnej.
   Od jakiegoś czasu w systemach odbitych Thargoidom (status takiego systemu to: Post-Thargoid) pojawiły się misje na uruchomienie nieczynnych Osad, są bardzo dobrze płatne, polecam.
   O najbardziej poszukiwanych Settelments Defence Plans przeczytacie w części Inżynierowie.

Zbieranie Towarów (Goods):

   Tylko kilka wskazówek dla najbardziej potrzebnych do modyfikacji Towarów:
     Power Regulator – najważniejsza zasada: zawsze po splądrowaniu Osady wyłączałem PWR i zabierałem Power Regulator. Zbierałem zawsze, nawet gdy aktualnie ich nie potrzebowałem. 
   Drugi niezawodny sposób to gdy znajdziemy system w którym są obecne misje Restore lub Reactivation. Akceptujemy takie misje i od razu je anulujemy. Power Regulator który mieliście użyć w misji zostaje w Waszym plecaku. Efektem ubocznym jest zmniejszenie Reputacji w danej frakcji, oraz mandat za niewykonanie misji. Czasem zdarzają się Power Regulatory jako nagroda za misję, również u dealerów. Jeśli chcemy zbierać je właśnie z misji to polecam systemy o których wspominałem wcześniej, odbite z rąk Thargoidów, nierzadko widziałem w nich jako nagrodę 5 sztuk Power Regulatorów. Należy uważnie czytać opisy tych misji, do ukończenia niektórych z nich będzie nam potrzebny własny Power Regulator.
   W trakcie kompletowania materiałów zbierałem je głównie ze splądrowanych osad, raz tylko poleciałem farmić. Jak? A więc, znalazłem misję typu salvage, w trybie on-foot oczywiście. Na wszelki wypadek zawsze biorę kilka takich misji, zawsze się zdarzy że któraś z nich poprowadzi mnie we właściwe miejsce. Poleciałem do celu pierwszej misji i od razu strzał w dziesiątkę. Zaparkowany dziobem w ziemi statek, obok leżący martwy pilot. I co najważniejsze łatwy dostęp do dwóch paneli w których znajduje się Power Regulator. Było to tak dawno że nie pamiętam dokładnie jaki to był statek, chyba jakaś Cobra. Wylądowałem, podjechałem Scarabem na odległość kilkunastu metrów od wraku. Po każdym relogu, bez wysiadania namierzałem obydwa Power Regulatory żeby stwierdzić czy nie są przypadkiem DEGRADED, jeśli któryś z nich był sprawny, lub jeszcze lepiej oba, zabierałem. Później oczywiście następny relog, jeden za drugim. Oczywiście nie zabierałem przedmiotu z misji, ten wziąłem gdy już miałem dosyć Power Regulatorów w magazynku. To był jedyny raz gdy farmiłem Power Regulatory.
   Suit Schematic – Duża szafka w budynku CMD, w szafce w PWR także można je trafić. Gdy jest duży budynek PWR, z piętrem, tam też można je znaleźć, w szafce na piętrze. Poza budynkami CMD oraz PWR Suit Schematic znalazłem tylko jeden w trakcie grania.
   Weapon Schematic – Podobne lokalizacje co powyżej, dodatkowo sporo możemy ich znaleźć w kryjówkach (dziuplach) przemytników (Irregular Markers). Jeśli będziemy mieli szczęście znajdziemy ich tam kilkanaście na raz. Niestety po relogu może się okazać że Irregular Markers zniknęło bądź jest 100 kilometrów dalej. Tutaj może pomóc znalezienie misji z opisem: SEIZE ……… FROM A HIDDEN CACHE. Należ szukać w opisie: Smuggler’s Hideout.
[Obrazek: BCDXXp9h.jpg]
   Lecimy, lądujemy i opróżniamy skrzynki w kontenerach z Weapon Schematic. Stosowałem tą samą metodę co przy farmieniu Manufacturing Instructions, 10 relogów i leciałem dalej.
   Compression-Liquefied Gas, Ionised Gas – nigdy nie zbierałem ich jako nagrody z misji. Są dość powszechnym materiałem, można je znaleźć w większości skrzynek. W większych ilościach na raz można je znaleźć w dużych szafkach w budynkach IND oraz EXT, między innymi w miejscu pokazanym na poniższych screenach:
[Obrazek: nU33UqLh.jpg][Obrazek: KFLIrzHh.jpg]

   Wszystkie powyższe Towary są także w dużej ilości oferowane jak nagrody za misje Reaktywacji Osad w systemach odbitych Thargoidom. Nawet po 5 sztuk za jedną misję. Dodatkowym bonusem są pełne szafki w tych Osadach.

   Aby mieć pełną kontrolę nad stanem posiadania wybrałem pogląd na inara.cz, gdzie doskonale widać co mam, co jeszcze potrzebuję, a co mogę spokojnie sprzedać:
[Obrazek: PUsGnKGh.jpg]
- na szaro (żółte podkreślenie) są oznaczone materiały (Data, Goods) do niczego nieprzydatne, te można spokojnie sprzedać.
- na biało (zielone podkreślenie) są oznaczone materiały wykorzystywane w modyfikacjach lub potrzebne dla Inżynierów.
Jeśli mamy ustawione cokolwiek na CRAFTING LIST to wtedy:
-  na niebiesko (niebieskie podkreślenie) są oznaczone materiały które aktualnie wykorzystujemy (w Crafting List) i mamy ich wystarczającą ilość,
- na czerwono (czerwone podkreślenie) są oznaczone materiały których nie mamy wystarczająco do zaplanowanych w Crafting List modyfikacji.

   Istnieje jeszcze wiele programów do monitorowania stanu waszego magazynu m.in. Elite Dangerous Odyssey Materials Helper, ale żadnego z nich nie używałem.

   Oczywiście należy wziąć pod uwagę opóźnienie w przesyłaniu danych do inara.cz, pomimo tego dla mnie jest to najlepszy sposób na kontrolę nad materiałami, serwer sam pobiera dane z mojego konta na Frontierze, a dodatkowo mam włączony program EDMC który wysyła dane także do innych serwerów np. EDSM. (link:Edsm)

Inżynierowie:

   Będzie tylko o kilku z nich, co do reszty należy po prostu wykonać to czego potrzebują i zbierać materiały. Jak będziecie wykonywać sporo misji na nogach, większość powinniście nazbierać bez większego problemu.   
   Jude Navarro i jego Restore / Reactivation Mission – do niedawna trzeba się było sporo nalatać zanim znaleźliśmy system z misjami tego rodzaju, ja trafiałem je zawsze we frakcjach ze stanem Civil Unrest (Zamieszki), w tej chwili wystarczy udać się do systemów odbitych Thargoidom, tam aż roi się od tych misji. Więcej o tych misjach w części Misje.
   Hero Ferrari i jego 10 Conflict Zones – wszystko co wiem znajdziecie poniżej w części Conflict Zone.

   Niektóre z materiałów niezbędnych do odblokowania Inżynierów, głównie Data są dość trudne do zdobycia. Poniżej podaję jak można szybko je zdobyć. Resztę powinniście bez większych problemów nazbierać. 
   Opinion Polls – te Dane powinniśmy sprzedać Barmanowi, dla odblokowania Inżyniera Kit Fowler . Doskonale przydaje się w tym celu Barman na FC, sprzedajemy mu, wyciągamy z magazynu i znowu sprzedajemy. Tylko jedna sztuka wystarczy aby odblokować tego Inżyniera.
   Settlement Defence Plans – niezbędne do odblokowania dostępu do Inżyniera Wellington Beck. Z tym jest największy problem, podobno można znaleźć je w kryjówce przemytników, w takiej w której leży strącony satelita. Można je pobrać z Data Portu z satelity leżącego przy kryjówce. Ja z tego sposobu nie korzystałem, zamieszczam go jako informację, część nazbierałem sam, resztę mi podarowano. Kilka sztuk zdobyłem poprzez misje w których celem było wyciągnięcie właśnie Settlement Defence Plans z Data Portu, poleciałem, wyciągnąłem, po czym anulowałem misję. Dane oczywiście zostały w plecaku. Jest też osada w której często można znaleźć te Dane, jest to Beck,s Armament w systemie Pardii. Po zapoznaniu się z układem strażników w osadzie, pozbycie się ich zajmie nam za każdym razem ledwo kilka minut. Oczywiście fakt ten miał miejsce już jakiś czas temu, czy dalej tam się pojawiają, nie wiem.
   W ostatniej chwili, w trakcie edycji i kompletowania screenów do tego tekstu udało mi się opracować nową metodę zdobywania Settelments Defence Plans. Nie jest w 100% przetestowana, nie miałem więcej czasu, ale wyniki jakie uzyskałem i tak są obiecujące. Na czym to polega? W akcji ich zdobycia musi uczestniczyć co najmniej dwóch graczy. Należy szukać misji w której celem jest pozyskanie Settelments Defence Plans, nie są to częste misje, ta konkretna dzięki której to przetestowałem po raz pierwszy była od frakcji Anarchistycznej. Czy to jest reguła, nie wiem.
[Obrazek: zKz0rJih.jpg]
   Gracz który znajdzie taką misję leci na miejsce jako pierwszy, gdy dotrze do Data Portu mogą do niego dołączyć inni gracze i wszyscy powinni móc zgrać Settelments Defence Plans. Piszę “powinni” bo w testach brały udział tylko dwie osoby (niestety), ale nie widzę powodów dla którego przy większej ilości graczy, np. 3-4 osoby miałoby się coś zmienić. Gdy wszyscy chętni zgrają już z Data Portu dane, lecą do SC (czyli robią relog do SC), później jako pierwszy ląduje właściciel misji i zaczynamy zabawę od nowa.
   Ważne jest aby gracze którzy pobrali dane nie robili samowolnie reloga do SC, gdy właściciel misji będzie w instancji. W moim przypadku Settelments Defence Plans zniknęło z Data Portu i musiałem robić relog do SC żeby dane pojawiły się z powrotem. Oczywiście należy pamiętać że każde wejście innego gracza do “naszej” instancji spowoduje jej reset. Jak głęboki? To zawsze jest loteria, dobrze aby każdy który wleci do instancji sprawdził “osobiście” czy np. alarmy w osadzie są wyłączone. W tej misji na której to testowałem dane znajdowały się w Data Porcie, w osadzie, a misja była typu Cover, czyli bez alarmów. Gdyby któryś z graczy podczas ściągania danych włączył alarm misja mogłaby zakończyć się niepowodzeniem. Tym samym nie dałoby się zresetować instancji. Może się tak trafić jeśli ktoś inny, a nie właściciel misji włączy alarm gra uzna że wszystko jest w porządku, ale to tylko przypuszczenia. Najlepiej więc zrobić wszystko aby nie zepsuć misji, w moim przypadku byłoby to włączenie alarmu.
   Na sam koniec właściciel misji pobiera Settelments Defence Plans i oczywiście anuluje misję dzięki czemu staje się właścicielem danych. A kara którą ewentualnie musi zapłacić za anulowanie misji jest o wiele mniejsza niż zysk z uzyskanych w ten sposób danych. Oczywiście jeśli nie jest to Osada frakcji anarchistycznej to przy całej akcji możemy spodziewać się sporej ilości Notoriety. Tym większej jeśli zdecydujemy się na plądrowanie np. budynku CMD przy każdym resecie.

   Dodam jeszcze na koniec, że bezpiecznie jest oddawać wymagane rzeczy barmanowi, wtedy gdy już dostaniemy kontakt do danego inżyniera. A jeszcze bezpieczniej zrobić relog całej gry, przed sprzedażą i po niej.
Misje:

  Oczywiście zawsze gdy przylatywałem do nowego systemu starałem sobie wyrobić jak najlepszą reputację u wszystkich frakcji. W tym celu brałem  misje z jak największym REP i na początku zadowalałem się tym co znalazłem w trakcie misji. W celu podniesienia REP korzystałem także z misji dostępnych z poziomu statku, chodzi oczywiście o dotacje, wybierałem tylko te za kredyty, nie traciłem czasu na szukanie i zwożenie materiałów. Dopiero po osiągnięciu poziomu reputacji co najmniej Friendly jako nagrody wybierałem Materiały (Assets) lub Dane (Data).
   Powód jest taki, że ma to wpływ na dealerów misji na stacji.  W połączeniu z odpowiednio wysokim poziomem Najemnika (Mercenary) można było w trakcie negocjacji podwoić nagrodę. Jest to bardzo pomocne w przypadku zbierania do modyfikacji Danych (Data),  których nie da się wymienić u Barmana. Oto ile można zyskać:

- przed negocjacjami:
[Obrazek: 6fRY06Yh.jpg]
- po udanych negocjacjach:
[Obrazek: ZkjYsdbh.jpg]
  Misje Settelment Raid czyli masakra w konkretnej osadzie. W trakcie misji uważajcie na wiadomość informującą że: “w osadzie zostali ostrzeżeni o Twoich zamiarach”, oznacza ona że przywitają Cię ogniem z działek. Unikam takich misji, a jeżeli już ją wziąłem i nie chcę skasować (tak też już robiłem) to ląduję statkiem poza zasięgiem stacji i wszystko rozwalam z SRV Scrarab, nie używam do tego Scorpiona. Działko Scorpiona jest strasznie niecelne, jedynie rakiety w przypadku Goliatha byłyby przydatne. Ale nawet osady z Goliathem dało się w SRV Scarab bezproblemowo wyczyścić, jedynie pozbycie się go zajmuje trochę czasu. Uważajcie na krążące u góry statki ochrony, nie wiem czy to z powodu jakiegoś błędu ale jakoś nigdy nie strzelały do mojego Scaraba, a powinny. W takich misjach Statek od razu przezornie odsyłam na orbitę.
   Misje Restoration lub Rectivation. Nie są poszukiwane tylko ze względu na odblokowanie Jude Navarro, zapewniają    pod dostatkiem Power Regulator’ów.
   W trakcie mojego odblokowywania dostępu do Jude Navarro szukałem frakcji która miała stan Civil Unrest. Zawsze działało. Są jeszcze inne stany w których występują te misje, ale o ich działaniu nie mogę zapewnić. Szczerze przyznam, że nawet ich nie znam ?
 Teraz można misje te w dużej ilości znaleźć można w systemach odbitych z rąk Thargoidów. Należy szukać stanu Post-Thargoid. Oczywiście z tych osadach znajdziemy co najwyżej ludzkich NPC’ów, Scavengerów. Co najwyżej jakiś Thargodi może nas Interdyktować, ale mnie się to nie zdarzyło. Z kolei Drony Thargoidzów są w osadach, w systemach które są dopiero przygotowywane do odbicia przez ludzi. Oczywiście system w którym są te osady jest pod kontrolą Thargoidów, samo dotarcie do Osady bez Interdykcji to duże szczęście. Mnie odrzuciło od tych misji właśnie ilość Interdykcji w drodze do celu. Zawróciłem gdy już miałem 50% pancerza, wiedziałem że jeszcze nad osadą spotkam kilka Thargoidów i statek może tego nie wytrzymać. Nigdy nie szkoliłem się w walce AX, w przeciwnym wypadku z większą łatwością dotarłbym do celu. Nie polecam więc tych misji nikomu kto nie walczy z Thargoidami.
   W misjach AX Reactivation  dość częstym błędem gry jest taki w którym osada jest już aktywna, żadne relogi nie pomagają. Sposób na unikanie takich misji znalazłem niedawno, sprawdzam na panelu nawigacyjnym czy dana osada jest oznaczona znakiem X, także czy na podglądzie systemu ma opis - abadoned. Z kolei Osady które są opuszczone, a nie ma dla nich misji, są puste. Wyglądają jak po CZ, z działkami wokół osady. Skrzynki oczywiście wszystkie puste. Poniżej podgląd na panel nawigacyjny, widać doskonale do których Osad możemy polecieć z misją:
[Obrazek: we3OUo5h.jpg]

   Na koniec zebranych kilka podpowiedzi do misji:
- obsługa Osady nie zwróci uwagi na wyłączony terminal Settlement Alarms Console, bądź na wyłączony Authorisation Scanner Console, jeśli nikt nie będzie widział że przy nim grzebiesz. Można wyłączyć, jeśli posiadamy odpowiednie uprawnienia i pójść sobie dalej.
- to samo jest w przypadku Sample Containment Unit. Dopóki nie otworzy się zasobnik z próbką, nikt nie będzie zwracał na niego uwagi pomimo tego że na panelu widoczne jest „odliczanie”.
- w przypadku misji np. Cover, gdy mamy do wzięcia próbkę należy pamiętać żeby przed uruchomieniem Sample Containment Unit wyłączyć alarm.
- gdy ktokolwiek z Osady zauważy szafkę czy też drzwi otwarte przy pomocy palnika na pewno spowoduje to włączenie alarmu, to samo jest w przypadku założonego e-breach;
- gdy chcemy wiedzieć gdzie jest NPC, najprościej będzie namierzyć go, potem wyszukać w terminalu i zaznaczyć, wtedy mamy dokładny podgląd gdzie się znajduje. Radar nie pokazuje na jakim poziomie znajduje się NPC, a tu dodatkowo mamy dokładną odległość. Tak robiłem ostatnio w misji Nonviolent, musiałem najpierw wyłączyć alarm a potem wydobyć próbkę z Extraktora. W CMD chodził Technik, a w pomieszczeniach SEC 1 strażnik, drugi na piętrze. Technika miałem namierzonego właśnie przez Terminal, chodził po piętrze i po parterze zaraz obok wyjścia z SEC. Akcja przebiegła gładko, dodatkowo dla bezpieczeństwa wykorzystałem jedną z cel do ukrycia się. Nie mogłem wyjść od razu, Technik akurat był przy drzwiach, pozostało ukryć się i przeczekać.
- gdy chcemy wziąć misję Assassination i cel jest w Osadzie warto poszukać czy przypadkiem nie ma misji Massacre gdzie celem jest ta sama frakcja. Wtedy mamy nagrodę 2 w 1. Oczywiście opłacalne jest tylko w przypadku gdy frakcja ma ustrój Anarchistyczny.
- w misji Assassination, nie chcemy nazbierać niepotrzebnego nam Notoriety, a cel złośliwie spaceruje w towarzystwie innych NPCów. Najlepiej po prostu zlikwidować cel i uciec, nie zwracając na ostrzał. Jedynie należy zwrócić uwagę czy nie kręci się w pobliżu zbyt wielu strażników, jedynie oni mogą nam zaszkodzić. W kombinezonach z poziomem G3 udawało mi się zawsze uciec nawet kilku wkurzonym strażnikom. Ale do takich akcji gorąco polecam zrobić sobie G5.
- nawet gdy cel zauważy że chcecie go zabić paralizatorem i zacznie wyciągać broń, nie przerywajcie ładowania, spokojnie powinniście zdążyć go zlikwidować, gorzej będzie ze strażnikiem jeśli włączy tarcze;
- może się tak zdarzyć że towar który musimy zdobyć, głównie Data jest bardziej atrakcyjny od nagrody za misję. Ja w takim przypadku gdy już go zdobędę, anuluję misję. Towar zostaje u mnie w magazynie.
- jeśli uda nam się trafić na dwie misje typu Raid (pot. Massacre) na tą samą frakcję, oczywiście w tym samym systemie to jeden zabity NPC liczy nam się do każdej z misji. 

[Obrazek: gzXm1b1h.jpg]
Poniżej, zlikwidowałem 5 NPCów, zaliczylo do obydwu misji.
[Obrazek: 3A8rpLSh.jpg]

Conflict Zone:

   Nawet nie pamiętam ile razy tam zginąłem, ostatnio najczęściej sam sobie strzelam w stopę z rakietnicy (C-6). Na szczęście bez większych konsekwencji, i to jest w CZ na nogach najlepsze, jedyne co tracisz po zabiciu to nieco dumy oraz kredyty za NPCów których nie trafiłeś. Frontline Solution w mgnieniu oka naprawi Twoje ciało i po minucie (mniej więcej) lądujesz z powrotem na polu walki. I tak do zakończenia rundy. Nie tracisz, kompletnie nic. 
   Na początku zabaw w CZ próbowałem tam walczyć SRV Scarab oraz Scorpionem, nie pożyłem długo. Jeździłem tam na początku zabawy, może to był tylko brak obycia w CZ. Później nie próbowałem.
   Gorąco polecam tą formę zabicia czasu w Elite, oraz znakomitą okazję do zarobienia Kredytów. Gdy już zdobędziemy porządny ekwipunek, taki który pozwoli przeżyć na High CZ. Dla jednego (dla mnie) jest to G5, dla innych wystarczy G3. Każdy ma swój sposób walki, oraz wybór broni.  Im mniejsza Osada z CZ tym większy jest nasz zarobek. Kredyty dostajemy za każde trafienie przeciwnika, nie musimy go zabić. Poniżej screen z największą ilością kredytów zarobionych w trakcie jednej rundy w High CZ, średnio jest to około 11 mln Credytów:
[Obrazek: M3PeFgPh.jpg]

   Gdy lecę tam tylko po to aby się rozerwać, postrzelać, daję się zawieźć na miejsce Frontline i odwieźć z powrotem. Jednak gdy zależy mi na szybkim zdobyciu dużej ilości Kredytów w postaci CB, najpierw odwiedzam siedzibę Frontline Solutions w dowolnej dużej bazie, planetarnej lub orbitalnej. W małych bazach ta usługa nie jest dostępna. Tam wynajduję CZ z najwyższym poziomem i lecę swoim statkiem. Ląduję, odsyłam statek i włączam się do zabawy. Po zakończeniu rundy przywołuję statek, wsiadam, wylatuję do SC i z powrotem, i już jako neutralny ląduję i włączam się do walki.
   Jeśli latacie tam własnym statkiem to pamiętajcie żeby przed walką sprawdzić gdzie w Osadzie znajdują się zasobniki z bateriami. Może zdarzyć się że baterii nie będzie, w takim przypadku należy przed końcem rundy (np. w trakcie gdy są dobijane resztki przeciwników) naładować baterie kombinezonu do pełna. Po walce wasz statek wyląduje co najmniej 450 metrów od osady.
   W trakcie ostatniej zabawy na CZ miałem ciekawy przypadek. Mój statek, pomimo tego że wylądował jak zwykle daleko poza osadą cały czas otrzymywał obrażenia od statków strony przeciwnej. Odesłałem w obawie przed zniszczeniem, odbiegłem dalej i spróbowałem jeszcze raz. Za drugim razem tarcze stracił długo przed lądowaniem, ponownie odesłałem i wezwałem Apex’a. Apexem udało mi się odlecieć z CZ, oczywiście także w niego strzelali. Na szczęście otworzyli ogień dopiero gdy wsiadłem na pokład. Jaki z tego wniosek? Latanie na CZ’ty z Frontier Solution jest wygodniejsze, zawiozą, przywiozą, nie trzeba się o nic martwić. Doszedłem do tego że nie opłaca mi się latać własnym statkiem na CZ, jeśli jest w miarę blisko. Ile? Około 500Ls, jeśli jest dalej to latam własnym statkiem.
Drugim z powodów dla których latam tam osobiście, to taki że po rundzie mogę polecieć gdzie chcę, CB mogę oddać kiedykolwiek.
 Jak rozpoznać przed walką kto wróg, a kto przyjaciel? Nie musimy wybierać strony, gdy trafimy kogokolwiek rozpocznie się runda, a my zostaniemy przydzieleni do jednej ze stron. Gdy z jakiegoś powodu (bug) nie możemy przystąpić do żadnej z frakcji biorących udział w CZ, wchodzimy na pole bitwy, oznaczamy któregoś NPC i czekamy aż się zeskanuje:
[Obrazek: THCzeVf.jpg]
   Następnie włączamy przez kółko podgląd na Contact:
[Obrazek: uZ97WVW.jpg]
   I już widzimy do jakiej frakcji należy. Wiemy czy mamy strzelać w to samo miejsce gdzie Nasz NPC, czy prosto w niego ?
   Zaznaczam że dopóki nie strzelimy do jakiegokolwiek NPC, nikt nie będzie do nas strzelać.

   Można spróbować też zbugować CZ, tak żeby runda trwała w nieskończoność. Jak można to wywołać? Wystarczy polecieć tam w kilka osób i robić rundę za rundą, najlepiej w wingu. Gdy bywam tam z innymi graczami, to zawsze występują bugi w CZ. Trzeba jednak pamiętać że gdy polegniemy na takim zbugowanym CZ, nie wrócimy z Frontier Solution na pole walki. Restart będzie w statku, na orbicie planety.

   Ostatnia ciekawostka dotycząca CZ, podczas walki w nich rośnie ranga Combat, oto dowód:
- przed kilkoma rundkami w High CZ:
[Obrazek: 9mBs8Ieh.jpg]
- i po zakończeniu zabawy:
[Obrazek: 59ov6Jjh.jpg]


Tips & Tricks:
Niektóre mogą być już opisane powyżej.

- zawsze po akcji w trybie on-foot podejdź do Barmana na stacji i wymień Materiały;
- odwiedzaj Zbrojownię zawsze jak wylądujesz na stacji, nigdy nie wiadomo jak ciekawa broń czy kombinezon może się trafić, poniżej w spoilerze przykład tego co można zdobyć.
- nie zapominaj także o uzupełnieniu materiałów (apteczki, bateria, granaty), najlepiej na początku kupić „do pełna” i potem tylko raz na jakiś czas uzupełniać. To samo dotyczy się E-breach, na pierwszej stacji Anarchy najlepiej zapełnić cały magazyn, sto sztuk.
- reset osady (lokacji) polega na wejściu w SC i powrocie. Po tym witają nas pełne  skrzynki i Data Porty. Oczywiście jeśli wcześniej narozrabialiśmy to bezpieczni jesteśmy tylko w osadach frakcji Anarchy, w innych będziemy ścigani za wcześniejsze zbrodnie;
- ustaw sobie i dobrze zapamiętaj przycisk do kasowania uprawnień, nawet w trakcie gdy strażnik wyciąga skaner zdążysz usunąć nielegalne uprawnienia, „przez kółko” można nie zdążyć.
- dla tego samego powodu, szybkości reakcji warto mieć zbindowane także naładowanie baterii kombinezonu oraz użycie apteczki;
- dobrze zapamiętaj wszystkie ustawienia, kilka razy zginąłem gdy przez pomyłkę wyciągnąłem broń;
- gdy ktokolwiek z Osady zauważy szafkę czy też drzwi otwarte przy pomocy palnika na pewno spowoduje to włączenie alarmu, to samo jest w przypadku założonego e-breach;
- e-breach założony na terminalu ujawni nam wszystkie kody do otwarcia szafek i skrzynek w bazie;
- obsługa Osady nie zwróci uwagi na wyłączony terminal Settlement Alarms Console, bądź na wyłączony Authorisation Scanner Console, jeśli nikt nie będzie widział że przy nim grzebiesz. Można wyłączyć, jeśli posiadamy odpowiednie uprawnienia i pójść sobie dalej;
- to samo jest w przypadku Sample Containment Unit. Dopóki nie otworzy się zasobnik z próbką, nikt nie będzie zwracał na niego uwagi pomimo tego że na panelu widoczne jest „odliczanie”;
 -  jednym ze sposobów na dostanie się do wnętrza budynku z większym niż 0 poziomem dostępu, jest wejście na cień, czyli wchodzimy gdy ktokolwiek otworzy nam śluzę. Nic nie szkodzi że mamy niższy poziom dostępu, nawet strażnik nie zareaguje, wyjątkiem jest hologram z ostrzeżeniem o poziomie dostępu. Do otwarcia drzwi możemy wykorzystać nawet strażnika, w sytuacji gdy wiemy że i tak nas zeskanuje, stajemy blisko drzwi i po skończonym skanie wchodzimy do środka. Oczywiście drzwi otworzą się tylko w przypadku gdy strażnik będzie miał odpowiedni poziom dostępu;
- jeśli biegacie akurat po osadzie, a zaczęli strzelać do waszego SRV, nie wsiadajcie do niego jeśli nie jesteście pewni ilu strażników i jak mocno wcześniej do niego strzelało. Będzie Wam się wydawało że zdążycie, ale uwierzcie mi, nie zawsze zdążycie. Dwa razy popełniłem ten błąd i wybuchnąłem po sekundzie od wejścia do SRV, nie polecam;
- gdy strażnicy jeszcze patrolują osadę starajcie się NIE poruszać po krawędziach budynków czy innych obiektów, może dojść do sytuacji że strażnik namierzy Was do skanowania, a jeśli nie będzie mógł się do Was dostać, po chwili otworzy ogień;
- nawet gdy cel zauważy że chcecie go zabić paralizatorem i zacznie wyciągać broń, nie przerywajcie ładowania, spokojnie powinniście zdążyć go zlikwidować, gorzej będzie ze strażnikiem jeśli włączy tarcze;
- dobrze się rozglądajcie w trakcie skanowania i przed nim, cel Was nie widzi ale jego kumpel może się w każdej chwili wyłonić zza rogu budynku;
- jeśli planujecie kogoś zabić, okraść skrzynkę dobrze sprawdzić wcześniej czy w budynku obok nikt się nie kręci i tym samym będzie miał możliwość zobaczenia przez okno co wyprawiacie. Na pewno podniesie alarm, jestem tego przykładem: Rozejrzałem się, było kompletnie pusto dookoła ale Technik zobaczył przez okno jak likwiduję strażnika i podniósł alarm.
- nie ograniczajcie się w używaniu SRV i likwidowaniu z niego strażników, ja nawet teraz gdy nie chce mi się biegać, misje np. masakry w osadzie wykonuję nie wysiadając z niego, nawet gdy włączy się alarm i przylatują następne fale strażników. Na początek jest to najbezpieczniejszy sposób, niestety dla mnie SRV Scorpion do tego celu jest bezużyteczny, działko SRV Scarab robi o wiele lepszą robotę. Dodatkowo używam SRV jako skrzynkę do zrzucania materiałów, stawiam na środku osady i mam wszędzie blisko; 
- posiadamy kilka Assets’ów, Data, Goods, które mają status np. “Z misji”. Jak to zmienić? Należy przełożyć wszystko w czym chcemy zmienić status przez nasz magazyn na FC, lub przez naszego Barmana. Jeśli takowego (FC lub Barmana na nim) nie posiadamy, zawsze można poprosić kogoś o pomoc. Oczywiście nie działa na materiały Nielegalne.
 - często gdy nabijam sobie REP w systemie, korzystam z usług Apex. Jestem po prostu wygodny, nie muszę pilotować statku żeby wypełnić kilka czy kilkanaście misji.
- wysoki poziom REP (Friendly, Ally) i odpowiednio wysoki poziom Mecrenary (poziom Warrior już mi to zapewniał) pozwoli man podbić wartość (ilość) nagrody nawet podwójnie u dealera misji na stacji.
 - gdy nie chce Ci się pilotować statku (wolisz zrobić sobie w tym czasie np. herbatę) wracając z misji wezwij Apex, świetna sprawa dla wygodnych. Tylko uwaga, nie na wszystkie stacje da się potem wezwać statek, zawsze sprawdzajcie czy ma aktywny Shipyard.
- jak zlikwidować coś takiego po założeniu hełmu na stacji?
[Obrazek: 3h3TSb7h.jpg]
  Chełm należy założyć w trybie zewnętrznej kamery, później, po przełączeniu z powrotem będzie tak:
[Obrazek: VjHaUFgh.jpg]

   Część powyższych oraz wiele więcej dowiecie się z poradników Komandora Pitulka doskonale opisujących Odyssey, w tym m.in. Osady Odysejowe:
   Oraz dla osób którzy polubili Exobiologię lub chcą dobrze zarobić, odsyłam do poradnika śp. CMDR'a Dziadostwo:
Link: Egzobiologia dla cierpliwych

Powodzenia Komandorzy w Waszych zabawach w Odyssey!
o7
[Obrazek: 51626.jpg]
Odpowiedz
#2
Świetny poradnik! Leci punkt repy!
Wiem, jestem dziwny. Ale to moja dziwność, teraz wy też będziecie musieli sobie z nią radzić.

A jak się nie podoba to krzyż na drogę i kulka w łeb.
Odpowiedz
#3
Jasno wyjaśnione, obszernie, są obrazki co i jak. Super poradnik i brawo Cmdr Detson!

O7
Odpowiedz
#4
Ogarnąłem swoje brakujące Settlement Defence Plany za pomocą alta i potem pomogłem pozbierać Azzorkowi resztę dla niego sposobem na misje. Także sposób przetestowany, szczerze polecamy!
Odpowiedz
#5
(01.09.2023, 12:49 UTC)bahasso napisał(a): Ogarnąłem swoje brakujące Settlement Defence Plany za pomocą alta i potem pomogłem pozbierać Azzorkowi resztę dla niego sposobem na misje. Także sposób przetestowany, szczerze polecamy!

Zdecydowanie działa szybko i skutecznie. Najlepiej zrobić pełnego winga bo wtedy trzech Husarzy korzysta a nie tylko jeden.

Jeszcze raz dzięki Bahasso!
Odpowiedz
#6
Wszystko super ale nie otwiera mi się ostatni link do Moje wyposażenie do zabaw on foot
https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=6642
I pytanie czy coś nie tak z linkiem czy faktycznie coś nie tak z moim kontem.

Nie masz uprawnień, aby przeglądać tę stronę. Możliwe powody takiej sytuacji:

Twoje konto może być zawieszone lub zablokowane.
Możesz nie mieć uprawnień do oglądania tej strony.
Twoje konto może być nieaktywne lub moderowane. (Prześlij ponownie kod aktywacyjny)
Odwiedzono tę stronę wpisując jej adres bezpośrednio w pasek adresu przeglądarki zamiast użyć odpowiedniego formularza lub odnośnika.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Jak grindować rangi Federal i Imperial Navy. Franz Lionport 16 21,540 28.10.2025, 09:36 UTC
Ostatni post: flybyhunter
  [PORADNIK] Jak zdobyć Guardian Module Blueprint Segment Scarlet Yuri 44 75,478 12.11.2024, 07:02 UTC
Ostatni post: SirAdams
Shocked [PORADNIK] Elitka na Linuxie ShiMan 56 75,333 02.03.2024, 09:20 UTC
Ostatni post: Szumak
  Odyssey od rozczarowań po akceptację - micro poradnik 123tomek 9 4,418 20.09.2023, 20:06 UTC
Ostatni post: Hans 001
  [PORADNIK] Odyssey dla początkujących część 2 - Odysejowe Bazy Pitulek 6 6,785 15.03.2023, 21:00 UTC
Ostatni post: Jorglik



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości