Elektro\Hydro\Hybrydowóz - wady, zalety, czy warto kupić.
#1
Ten temat pomyślałem jako taki generalny wątek dla fanów szeroko pojętej "alternatywy", gdzie mainstream to diesel i benzyna, ewentualnie benzyna + LPG (nie, elektro + LPG w Maździe też to nie jest mainstream Tongue ).   



Tak więc ostatnio jak przeglądałem ŁOtoMoto, to trafiłem na ten oto wozik:

https://www.otomoto.pl/oferta/stromos-ba...e44baf827e

Tylko teraz pytanie, czy technicznie jest sens kupować auto z napędem elektro, bo zasięg i pojemność bagażnika generalnie są mniejsze i "tankowanie" trwa tyle ile z reguły zajmuje mi zerowanie dysku 300 GB (z 6-8 godzin), ale za to mają kopa niczym w dość "tanich" ścigaczach, no i są ciche (choć tzw. "Smombie" raczej się nie zgodzą, jak wpadną pod koła bo nie usłyszą, nawet bez słuchawek).

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#2
Trochę mnie tu dziwi ta skrzynia manualna. We wszystkich hybrydach i elektrykach jakimi jeździłem bądź mogłem z bliska pooglądać, zawsze był automat (w hybrydach) lub bezstopniowa skrzynia CVT w elektrykach. Swego czasu miałem przez dwa miesiące do dyspozycji Teslę, którą jechałem do Hiszpanii i całkiem nieźle ta podróż wyszła, trzeba tylko odpowiednio się przygotować i zaplanować postoje na ładowanie.
[Obrazek: 75287.png]
Odpowiedz
#3
A jak to jest jak się skończy prąd na drodze?
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#4
Zdecydowanie muszę zmienić pracę... :/
[Obrazek: 102165.png]
Odpowiedz
#5
(13.01.2019, 18:50 UTC)Kyokushin napisał(a): A jak to jest jak się skończy prąd na drodze?

Telefon na infolinię Tesli i kasa na karcie. Dodatkowo na niemieckim autobahnie w 15 minut podjedzie policja Wink  Dlatego  tak ważne jest zaplanowanie postojów na ładowanie. Niestety UE nie zgodziła się na budowę sieci wymiany aku w Teslach, tak jak mają to w stanach (na razie California). Kończą się baterię, podjeżdżasz do takiej stacji,w 10 minut wymiana aku na naładowane i lecisz dalej...
[Obrazek: 75287.png]
Odpowiedz
#6
Eeeee... a jaki cel ma spełniać skrzynia biegów w elektrykach? Jakakolwiek? Zwłaszcza, że (np. w Teslach) są to dwa silniki. Osobne na każdą oś. Skrzynie biegów są do silników spalinowych, w których nie da się zejść poniżej pewnych obrotów - bo zgasną, a koła nie mogą się obracać z prędkością np. 10 000 obrotów na minutę Wink. Silnik elektryczny może się obracać z dowolną prędkością, więc nie trzeba jej redukować w celu przeniesienia na koła. Nawet w Lego Technic za małego szczyla przenosiłem napęd w zbudowanych autkach bezpośrednio z elektrycznego silnika na oś i samochodzik jeździł z normalnymi prędkościami Wink
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  To czy tamto? (Gra forumowa) Mathias Shallowgrave 372 98,699 19.10.2023, 17:45 UTC
Ostatni post: Kahea
  Wstyd czy duma? Morlokus 3 1,142 20.06.2018, 14:32 UTC
Ostatni post: Qasz
  Czy chciałbyś,żeby @Baton mógł sobie zagłosować w jakiejś ankiecie? SEBA312 7 1,955 02.02.2018, 09:49 UTC
Ostatni post: kofstein
  Czy Waszym zdaniem kamerka jest niezbędna przy kanale Let's Play Mathias Shallowgrave 31 6,330 17.01.2018, 11:54 UTC
Ostatni post: Redire
  Konsola czy PC Kyokushin 32 9,124 10.05.2017, 08:44 UTC
Ostatni post: mateuke



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości