Liczba postów: 2,979
Liczba wątków: 173
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
295
Platforma:
CMDR: Kyokushin
26.08.2016, 10:09 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, 10:27 UTC przez Kyokushin.)
Tak sobie siedziałem i myślałem, na temat kierunku Elity, tego z czego wynikają różne decyzje etc etc.
Wnioski w zasadzie są oczywiste. Elite to gra bez pay2win, bez opłaty miesięcznej, a developerka kosztuje.
Co więc da pieniądze? paintjoby? Nie do końca. Są to gracze. Więcej graczy, to większa stabilność gry, firmy, gracze kupują dodatki, gracze tworzą społeczność, gracze de facto są tym poco istnieje gra. Graczy musi przybywać, cały czas, bo bez opłat, nie będzie przybywać pieniędzy.
Czasami są na grę zniżki i można wyrwać np za 50zł podstawkę płacąc w rublach. Ja kilka razy tak kupiłem znajomym, którzy mniej lub bardziej w grę grają. Jak kogoś stać, może po prostu brać za tyle za ile kosztuje, 25 euro to też nie tak dużo. Większość z nas jest 30+ i nas stać od czasu do czasu wydać stówkę na grę DLA PRZYJACIELA.
Od czasu do czasu, zachęcam by zrobić to:
Na forum FD też założyłem podobny temat:
https://forums.frontier.co.uk/showthread...ing-a-game
Liczba postów: 922
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
106
Platforma:
CMDR: Pueblo
RSI Handle: Puebl0
popieram!
Tak naprawde, tylko my (gracze) mamy wplyw na rozwoj tej gry, w dokladnie taki sposob jaki opisales.
Dlatego tez, od czasu do czasu lubie komus sprezentowac Horyzonty, albo podstawke, ot tak sobie, bo dlaczego by nie!
Dwa golebie jednym kamieniem, pomagam devsom i elita zyskuje nowych graczy.
Oby tak dalej, Kyok! rep za to.
Liczba postów: 548
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2016
26.08.2016, 10:30 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, 11:01 UTC przez Vermill.)
Nie mam przyjaciół ponieważ gram w gry  Ciężko kogoś namówić ze "znajomych", żeby grał w space sim. Mało tego, to niektórzy dalej sądzą, że gry są dla dzieci (włączając w to moją żonę)
Edit.
Raczej marna inwestycja, bo już robiłem takie prezenty z innymi tytułami. Rzuciłem propozycje i nikt nie chciał, bo każdy się sugeruje opiniami ze Steam'a. Mało tego, to nawet Arenę rozdawali niedawno za free i też nikt nie chciał 
Lepiej niech dadzą content, który by był wart kupna -nowe statki, swoje bazy, hangary itp.
Liczba postów: 2,979
Liczba wątków: 173
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
295
Platforma:
CMDR: Kyokushin
26.08.2016, 10:31 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, 10:35 UTC przez Kyokushin.)
Może zmienią zdanie, jak dostaną grę i trochę z Tobą pograją  Jeden zostanie w grze, inny nie, u innego dzieciak pogra. FD dostanie kase, Ty zrobisz fajny gest, za kilkadziesiąt zł - tyle co pizza - też Ci nie ubędzie .
Spróbuję w ten sposób przekonać mojego kumpla jak będzie jakaś promocja, szansa nikła żeby został na dłużej, ale przynajmniej FD na tym skorzysta
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
54
No dziwny mają ten model finansowania, żeby wyżyć ze sprzedaży pierdułek jak paintjoby potrzebna jest skala, a tego frontier nie ma i raczej nie będzie miało. Co by nie mówić Elite jest grą niszową dla starszych graczy lubiących space sim.
Osobiście nie miał bym nic przeciwko płatnej miesięcznej subskrybcji. Grasz - płacisz, chcesz zrobic przerwę to mrozisz subskrybcję i tyle.
Nie jestem fanem kupowania prezentu komuś kto i tak nie będzie grał.
Liczba postów: 548
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2016
26.08.2016, 10:48 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, 10:54 UTC przez Vermill.)
(26.08.2016, 10:46 UTC)Myr0n napisał(a): No dziwny mają ten model finansowania, żeby wyżyć ze sprzedaży pierdułek jak paintjoby potrzebna jest skala, a tego frontier nie ma i raczej nie będzie miało. Co by nie mówić Elite jest grą niszową dla starszych graczy lubiących space sim.
Osobiście nie miał bym nic przeciwko płatnej miesięcznej subskrybcji. Grasz - płacisz, chcesz zrobic przerwę to mrozisz subskrybcję i tyle.
Nie jestem fanem kupowania prezentu komuś kto i tak nie będzie grał.
Nikt nie chce płacić haraczu/ kolejnego podatku za grę. Model płatności jest dobry -płacę za produkt raz a jak się rozwija, to płacę kolejny raz. Subskrypcja jest dobra, jak gra ma pełno contentu na starcie. To by tylko pogorszyło sytuację Elite. Z resztą widać jak kończą takie mmo... stają się f2p. Tylko WoW i EVE się trzymają ale to tylko dlatego, że kiedy powstawały nie miały konkurencji i mogły się rozwijać, gromadzić bazę swoich stałych i wiernych graczy.
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 20
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
47
Platforma:
CMDR: Tirith_PL
26.08.2016, 10:48 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, 10:56 UTC przez Tirith_PL.)
Inicjatywa fajna. Tylko dobrze jakby odbiorcy prezentów jednak zostali na dłużej. Szkoda jakby zakupiona kopia gry kurzyła się na elektronicznej półce steam. Kasa kasą ale gracze też są mile widziani w kosmosie.
Pewnie to nie możliwe ale dobrym rozwiązaniem było by powiedzieć odbiorcy..nie będziesz grał, oddaj grę komuś innemu
Tak czy inaczej jak ktoś ze znajomych będzie się wahał to pomogę mu podjąć decyzję kupując podstawkę
Edit: W miedzy czasie przypomniałem sobie o rewelacyjnym podejściu do gry Path Of Exile.
1. Gra jest świetna
2. Gra jest darmowa
3. Są mikro płatności które nie sprawiają że gra jest Pay to Win
4. Gra jest od kilku lat cały czas rozwijana. Często są wielkie patche dodające niesamowity content
Kluczem oczywiście są mikro płatności które urozmaicają grę i ludzie naprawdę to kupują bo są przemyślane. Ale to pokazuje że jednak się da
Liczba postów: 2,979
Liczba wątków: 173
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
295
Platforma:
CMDR: Kyokushin
26.08.2016, 10:51 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, 10:51 UTC przez Kyokushin.)
Też mógłbym płacić jakąś miesięczną opłatę, w końcu gram prawie codziennie. I pewnie gra była by wtedy lepsza, jak EvE.
W pay2winy nie gram, bo dla mnie to nie ma sensu.
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
54
Tirith ale w tym cała rzecz własnie (f2p = skala), najlepszym przykładem jest LOL, który żyje tylko z mikrotransakcji jak skiny
Różnica jest taka że ED sprzedało 1.7 mil kopii a gra regularnie może 20 k osób. W lola regularnie gra kilkadziesiąt milionów ludzi codziennie
|