[VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna
Z softem moze byc problem, bo duze tytuly AAA musza sie odpowiednio sprzedac, wiec odpada produkcja na VR bo to niszowy rynek. Mozna przy okazji zrobic VR, ale to juz tylko dodatek do nazwijmy to monoekranu, gdzie cala rozgrywke trzeba przygotowac wlasnie pod jeden ekran, a nie jakies tam 360 czy ile jeszcze.  Molochy wydawnicze (EA, Ubisoft itd) produkcje zaczynaja od ksiegowych (niestety) i dwa razy sie zastanowia zanim wejda z duza kasa, ktora moze im sie nie zwrocic.

Skoro tak to co moze sprawic zeby byly przygotowywane duze tytuly AAA pod VR? Duzy rynek VR. Skad duza ilsc VR? Ludzie musza kupic. Czemu ludzie maja kupowac? Bo sa fajne tytuly, nie jest to drogie i ma przyszlosc. Zaden z tych trzech punktow nie jest dzisiaj spelniony i nie widac nic na horyzoncie. Sa jakies wyjatki typu ED, ale jak to z wyjatkami, sa. Musiala by sie jakas duza firma typu Google, Microsoft (Sony chyba za male) zaangazowac w promocje tego i pompowac kase przez jakis czas, duza kase zeby to moze odpalilo. Dodatkowo czemy np Microsoft ma pompowac w to kase, a pozniej wszyscy na tym pojada? To nie takie proste. Mozna tez wypuscic naprawde tani sprzet VR zeby kupil kazdy, ale do tej pory to sie nie stalo i chyba nie bedzie. Zostaje jeszcze wysyp tanszych produkcji na VR, ale to z kolei moze sie nigdy nie przebic na wielka scene. 

Kolo sie zamyka i jestesmy na poczatku.

Do tego zawsze dochodzi kwestia, ze spora czesc graczy ma ograniczone srodki na sprzet i trzeba sie wtedy mocno zastanowic czy zainwestowac w niepewny rynek VR i miec gorsza jakosc czy moze lepsza karta i dobry monitor. Bo pomijajac koszt samego VR to sam komp tez musi byc duzo potezniejszy zeby zagrac z taka sama jakoscia na VR i na monitorze. A to moze byc czesto argument za trym zeby jednak pykac tradycyjnie.

Wiec uwzgledniajac to wszystko mamy jakas stagnacje, troche jak z telewizja 3D, niby sprzet jest do kupienia, ale w praktyce slabo go wykorzystamy i w rezultacie mozna utopic kase. VR jest juz od paru lat i caly czas nie moze odpalic. Wczesniej byly ogromne nadzieje i niestety na tym stanelo.
Odpowiedz
@Galimathias VR w wersji konsumenckiej jest od 2016 - Rift zadebiutował w Marcu 2016 a Vive w kwietniu 2016 a Sony bodajze od pazdziernika 2016.
Bethesda w grudniu wypuszcza 3 tytuły AAA - Doom VFR , Skyrim VR i Fallout , tytuły te beda tylko dla Vive i PSVR.
Sony ma swoje Resident Evile 7 i Grand Tourismo które obsługuje VR. W takiej postaci jak teraz VR jest super do simów AA ( flight, race itp) i 90% nich ma wsparcie VR.
Rynek VR bedzie co roku rosoł wbrew Twojej analizie bo problemem sa producenci kart graficznych i procesorów. Kroja ten rynek od lat powolutku wypuszczając produkty o 10~25 % lepsze od poprzedniej generacji. To spowalnia VR do którego potrzebne sa bardzo szybkie karty i procesory aby obsłuzyc wysokie rodzielczosci w 90 fps.
Wszyscy by chcieli aby obraz VR mial takie PPD jak ludzie oko i to by sie swietnie sprzedało ale niestety nie ma sprzetu i interesu gigantów rynku konsumenckiego IT aby zrobic przeskok i wypusci kolejna generacje o 100 ~200 % szybsza. A wiemy ze maja technologie zeby to zrobic...
Pozostaje jeszcze kwestia akcesoriów - kontrolery , bezprzewodowe przesyalnie duzych rodzielczosci, to wszystko trzeba dopracowac a development trwa latami.
Dlatego uważam ze nie masz racji...
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
To ze sprzet zadebiutowal od 2016 to nie znaczy ze rynek o nim nie wiedzial wczesniej. W praktyce duzo przed premiera bombardowano nas informacjami jak to nie bedzie wspaniale. Nadal wierzymy ze bedzie wspaniale Tongue

Wymieniasz 3 tytuly ktore oryginalnie byly przygotowywane nie pod VR, VR jest tu dodatkiem. Skoro nie jest to robione tylko pod VR to tez nie wycisniesz z niego maximum. Podobny problem maja dzisiaj caly czas wlasciciele wypasionych PC, sprzet fajny, ale co zrobic zeby zobaczyc maimum mozliwosci skoro i w tym samym worku sa konsole? Do tego dochodzi to ze te rzeczy sa juz w jakis sposob znane i nie kupujesz ich jako cos swiezego tylko raczej zeby sobie poogladac jak to moze byc z swiatem dookola. 

Zyczylbym sobie zeby to pykło, ale jak na razie to nie idzie w dobra strone, a te odgrzewane kotlety watpliwe zeby zmienily obraz sytuacji.
Odpowiedz
sorry dalej nie kupuje Twoich przewidywan i twierdzen ze cos w nie pykło. Podaje Ci 3 tytuly AAA ktore wychodza w grudniu to twierdzisz z gory ze sa be. Co masz na mysli z tym maksimum ? Pozatym Doom VRF jest zupelnie od 0 robiony pod VR. Masz w domu headseta czy tylko sobie o nich czytasz od czasu do czasu ? Jakos bardziej wieże analitykom Sony , MS, Dell, Lenovo , HTC, Samsung , ACER ,Google , Facebook, Pimax ( jeszcze pare mniejszych firm pominolem) którzy zainwestowali w ten rynek niz Twoje czarnowidzenie..
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
To jest tylko moj glos w tej dyskusji, nic poza tym. Rozmawiamy sobie. W domu nie mam, ale tam gdzie pracuje mam dostep do tego ustrojstwa i jasne ze jak zalozysz na gowe i odpalisz to szczena opada. To nie ulega watpliwosci, wrazenia sa nieziemskie. Problemem jest popularyzacja tego, jak zrobic zeby takie EA zaczelo mowic o tym jakie to nowe tytuly nie powstana na VR i jaka z tego bedzie kasa. Bo idealistow tam juz nie ma dawno, zamiast nich siedza ksiegowi. A na razie na tapecie sa mikrotransakcjie i zyski ktore najlepiej zeby byly co roku wyzsze o 1000%.
Odpowiedz
Fallout 4VR na bank nie bedzie Vive Exclusive. Zreszta Bethesda nawet na swoim Tweeterze pisze:
'#Fallout4VR arrives FIRST on @htcvive on 12/12, but we still want to support as many platforms as possible.'

Wiec to nie jest tak, ze to tylko na Vive bedzie dzialalo. Taki strzal w stope to by byl, ze strony Bethesdy, bo duzo ludzi ktorzy maja OR czeka na F4VR.

To HTC 'przypisalo' sobie ten exclusive. Po czym sie z tego wycofali, tlumaczac, ze uzyli slowa 'exclusive' zeby podkreslic, ze to oni pierwsi w grudniu beda miec F4VR (co jest smiesznym zagraniem moim zdaniem)
Odpowiedz
Jesli o mnie chodzi to takie EA nie musi inwestować w ten rynek, jakos nie umiem sobie wyobrazic np FiFy w goglach Smile VR jest genialny dla symulatorow , brakuje mi czasu aby sobie pograc w obecne tytuly które wspieraja VR . To nie sa tytuły dla casuali ale mimo tego znane produkcje - np. Asseto Corsa, PC 1 i PC 2 ,rFactor 2, seria IL 2, Warthunder, Aero FS2, Everspace , Elite , Eve Valkyrie . W te gry mozna grac miesiącami, latami a nawet jak do konca swiata nie wyjdzie juz zaden tytul VR to i tak wejde w kolejna generacje gogli aby spotegowac wrazenia Smile
Kompletnie tez nie czuje potrzeby aby ktorys z „moich” simow byl robiony tylko pod VR , bawie sie w nich swietnie, niech je kupuja zwykli ludzie lub tacy z zestawami wielomonitorowymi. Wazne aby gry na siebie zarabialy i byly ciagle rozwiajne.

(09.11.2017, 14:24 UTC)Pueblo napisał(a): Fallout 4VR na bank nie bedzie Vive Exclusive. Zreszta Bethesda nawet na swoim Tweeterze pisze:
'#Fallout4VR arrives FIRST on @htcvive on 12/12, but we still want to support as many platforms as possible.'

Wiec to nie jest tak, ze to tylko na Vive bedzie dzialalo. Taki strzal w stope to by byl, ze strony Bethesdy, bo duzo ludzi ktorzy maja OR czeka na F4VR.

To HTC 'przypisalo' sobie ten exclusive. Po czym sie z tego wycofali, tlumaczac, ze uzyli slowa 'exclusive' zeby podkreslic, ze to oni pierwsi w grudniu beda miec F4VR (co jest smiesznym zagraniem moim zdaniem)

Bethesda pomija Oculusa celowo , patrz Zenimax / Oculus lawsuit case
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
Ja tez od jakiegos czasu mam w powazaniu EA, to ze robia badziewie nastawione na szybki zysk. Ja tez chcialbym moc zapasc sie w inny swiat w wolnych chwilach i poczuc ta glebie otaczajacego swiata. Tylko ze to co ja chce to nie ma nic do znaczenia. Liczy sie to co postanowia panowie siedzacy na 100 pietrze i patrzacy na wszystkich z gory. A ci jakos nie kwapia sie do tego zeby wychylic sie i "sprawdzic". Nie twierdze tez ze to nigdy nie odpali (nie mam do tego prawa), tylko na dzien dzisiejszy to wysztko wyglada marnie. Te trzy tytuly ktore wczesniej wymieniles to tak naprawde szybka kasa. Bo swiat jest juz gotowy, kwestia dorobienia do niego odpowiedniego interfejsu, przetestowania i ogloszenia swiatu ze jest. Kazdy prawdopodobnie kto ma VR w domu wyda na to kase. I na to licza, bo tanim kosztem na juz wyswiechtanym produkcie zarobia bonusik. Nie bedzie to duza kasa, raptem pare procent z mozliwej do zarobienia kasiory z normalnej nowej produkcji, ale tez koszta nie sa duze, a jednak cegielka do VRu bedzie dolozona. Ja na pewno nie polece i nie wydam kilku tysiakow na sprzet i google po to zeby jeszcze raz zobaczyc latajace smoki nad Samotnia. Tym bardziej, ze one moga odleciec i wtedy dupa Panie, jak zyc Tongue
Odpowiedz
(09.11.2017, 00:01 UTC)Marek Giovanne napisał(a):
(08.11.2017, 23:12 UTC)kris750PL napisał(a): z tego co wiem to samsung nie zamierza wydać tego w Europie - na pytanie o powód podaje nie bo nie, na pclab podają że nie będą wydawać w EU z racji małego zainteresowania VR, a na maile użytkowników z kolei odpisują że po prostu nie przewidują dystrybucji w Europie.

co do pimaxa to tutaj taki test z kaufempfehlung https://www.youtube.com/watch?v=rOGnMGQ7gN4
Niemiec z kolei niestety, ale ostro pojechał po nowych pimaxach - nie spodobały mu się pady. A tak na serio to i tak już nie   można tego wesprzeć więc to tylko taka ciekawostka, na realne testy przyjdzie pora.

http://m.pclab.pl/news75836.html
PCLab to taki właśnie portal plotkarski, wiesz ile razy czytałem na takich portalach, że Oculus się zwija bo przegrali sprawę z Zenimaxem...
Sam UploadVR też nie jest jakąś wyrocznią i sprzęt nie jest tylko na rynek Amerykański. 
"Jak podaje serwis Upload VR, gogle HMD Odyssey przygotowane są przede wszystkim na rynek amerykański i Samsung nie planuje przygotowania edycji dla mieszkańców Europy. "

Pimax8K zapowiada się świetnie (nie znam niemieckiego więc nie wiem co jest na filmiku), poczekam na opinie jak już wyjdzie, bo obecnie to wszystko wygląda zbyt pięknie by było prawdziwe. Takie jest moje zdanie, ale chciałbym się mylić.

NO właśnie zbyt piękne - obydwa wideo to moim zdaniem brzmi albo jak totalny zachwyt alebo ma na celu naciąganie klientów. Ich wypowiedzi w wielu miejscach nie trzymają się faktów, a raczej im zaprzeczają lub po prosty zamiast faktów przytaczają swoje zdanie. Albo tylko ja mam takie wrażenie, ale powiem szczerze - jeśli ktoś co kilka zdań mówi amazing albo wunderbar to mi się lampka czerwona zapala.
Odpowiedz
Tak, wiem, ze pomija OR celowo, ale mowienie ze F4VR to 'exclusive' na Vive to zwykle klamstwo.


Co do Pimax'a, slyszalem, ze maja problem z utrzymaniem odswiezania...


Trzeba tez pamietac, ze godzina spedzona w headsecie VR to troche za malo, zeby wyrobic sobie zdanie, czy tez zeby dostrzec wszelkie niedociagniecia (przypomne tylko, ze jak zalozysz DK2 nie od razu widzisz SDE czy ghosting, dopiero po jakims czasie zaczynasz zauwazac te male rzeczy, ktore wkurzaja). Dlatego tez na te wszystkie 'ochy i achy' nad Pimaxem trzeba patrzec z przymruzeniem oka..a najlepiej poczekac, az pierwsi klienci beda miec juz zestaw i dadza prawdziwa recenzje.

Zycze im jak najlepiej, bo to 'popchnie' rynek sprzetu VR do przodu...ale tak pieknie mialo byc tez z ich pierwszym headsetem, ktory - nie oszukujmy sie - okazal sie klapa.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 130 122,084 23.11.2024, 20:53 UTC
Ostatni post: Cthulhu Squadron
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,990 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,417 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 81,930 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Pimax 5k+ Virtual Reality w symulatorach Dako 1 4,068 11.03.2019, 20:44 UTC
Ostatni post: Yata_PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości