17.02.2017, 06:24 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2017, 06:39 UTC przez Kyokushin.)
(16.02.2017, 23:01 UTC)Inus Antari napisał(a):
(16.02.2017, 22:50 UTC)Kyokushin napisał(a): Nie mówię o niczym innym. Tylko że tutaj nie ma tego elementu celowania. Tutaj wybierasz cel i wieżyczki celują same.
Liczyłem na to że trzeba będzie nimi wycelować, tak samo jak się celuje z broni fixed, czyli celujesz lepiej lub gorzej i trafiasz lub nie.
To czy by działały gorzej czy lepiej, by zależało od tego kogo byś na nich posadził. Nie używam wieżyczek tylko głównie fixed, bo strzelam od nich celniej, i chciałbym swoją celność wykorzystać w nadchodzącym dodatku.
Rozumiem. Nie wiem, która z tych opcji jest lepsza, wiem, która jest skuteczniejsza.
Skuteczniejsza czyli jaka?
Skoro celuję lepiej, trafiam częściej, zadaję więc większy DPS wygląda na to że "lepiej" jest tożsame ze "skutecznym".
Dla mnie więc obecne rozwiązanie będzie nieskuteczne.
A jeżeli chodzi o gameplay, to przycelowanie i trafienie jest dla gracza 'angażujące', i dające satysfakcję w momencie gdy najedzie punktem na punkcik i zaświeci się hitbox. Tak działają strzelanki. Autoaim raczej słabo wciąga.
Z jednej strony jest realizm, z drugiej gameplay. Jak mówię że TPP psuje realizm, to padają teorie że przecież to tylko gra. Jak więc chcę ręcznie sterowanych działek, żeby był lepszy gameplay, to wtedy że nierealne to bo jest to XXX któryśtam wiek i mają celować i wygrywać same ...
Może ktoś powiedzieć jak to będzie z Wingami?
Z tego co usłyszałem to albo będzie się w Wingu albo w Multicrew, tak więc lasery healujące które mógłby obsługiwać Gunner nie będą działać, bo nie będzie się w wingu.
To ma tak już zostać, czy to ma być tymczasowe? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba to miało być tymczasowe rozwiązanie, może ktoś to potwierdzić?
Tak niektórzy narzekają na tą kamerę gunnera i naszła mnie w nocy taka refleksja (właściwie to na kibelku, ale to nie ważne). W sumie to myślałem, że gunner będzie strzelał z perspektywy działka, ale z drugiej strony obraz zewnętrzny daje ogromny przegląd pola i jakoś niespecjalnie mnie to rozczarowało, wręcz przeciwnie, w końcu to o wiele lepsze możliwości niż w przypadku widoku z pierwszej osoby na działku - czy to nie jest nowocześniejsze i lepsze rozwiązanie? A współpraca pomiędzy gunnerem a pilotem będzie dawać dużo frajdy .
Co więcej nie wiem w czym ta kamera komuś przeszkadza. Immersja? Jeśli komuś to przeszkadza we wczówce to - bogowie brońcie - niech nigdy nie kupuje samochodu z systemem kamer 360*, które nota bene są wielkości paznokcia. Czy to psuje immersję jazdy samochodem? Bo mam wrażenie, że dla niektórych powinno być jak do tej pory, że kierowca widzi tylko przez szyby i patrzy na to co ma w lusterkach i nic poza tym (martwe punkty rulez!). Dziwnym trafem w samochodach z takim systemem jest pokazywany rzut samochodu wraz z widokiem z kamer, to czemu w 34 wieku nie jest możliwe wypuszczenie mikro drona z kamerą, który pomoże w rozpoznaniu i celowaniu?
Ech... gdzie te czasy starych gier gdzie każdy używał pewnej dozy wyobraźni aby sobie stworzyć własny klimat gry? Teraz wszyscy czekają na gotowe i mają pretensje jeśli coś nie bangla z ich koncepcją świata. Jakby w RL było mało problemów...
17.02.2017, 07:12 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2017, 07:15 UTC przez Kyokushin.)
Widisz, sęk w tym że kamera TPP daje to dziwne odczucie OBE. To co amerykanie zaproponowali w F35 również daje 360st pole widzenia z pełną swobodą.
Mi się super podoba zlinkowanie działek i obracanie nimi. Nie podoba mi się tylko to że widzimy swój statek z zewnętrznej kamery bo kompletnie nie ma takiej możliwości żeby to mogło tak funkcjonować, natomiast 'przeźroczysty statek', działający niemal identycznie, już tak.
Czyli zamiast OBE miałbyś 360st, siedząc na fotelu, w statku, tak jak chce Baton
Mikro dron? Super! To czemu nie jest dostępny dla pilota! Przecież to dla niego byłby najważniejszy zapewniając dodatkowe pole widzenia...
Jakieś 2 lata temu zrobiłem sobie eksperyment - TPP w RL.
Wziałem drona, założyłem gogle VR, leciałem za sobą dronem z kamerą, na oczach więc nie widziałem FPP, tylko to co widzi dron, czyli siebie jak idę.
Teraz dorzucili mi śmieszną funkcję 'follow me', więc jak będę na otwartej przestrzeni to przestestuję sobie może bieganie
(17.02.2017, 07:12 UTC)Kyokushin napisał(a): Widisz, sęk w tym że kamera TPP daje to dziwne odczucie OBE. To co amerykanie zaproponowali w F35 również daje 360st pole widzenia z pełną swobodą.
Mi się super podoba zlinkowanie działek i obracanie nimi. Nie podoba mi się tylko to że widzimy swój statek z zewnętrznej kamery bo kompletnie nie ma takiej możliwości żeby to mogło tak funkcjonować, natomiast 'przeźroczysty statek', działający niemal identycznie, już tak.
Czyli zamiast OBE miałbyś 360st, siedząc na fotelu, w statku, tak jak chce Baton
Mikro dron? Super! To czemu nie jest dostępny dla pilota! Przecież to dla niego byłby najważniejszy zapewniając dodatkowe pole widzenia...
Mi osobiście uczucie OBE nie przeszkadza, ale to co teraz proponujesz brzmi bardzo ciekawie Przezroczysty statek od środka? Fajnie by to wyglądało
Ale nie wiem czemu uważasz, że zewnętrzna kamera nie ma prawa tak funkcjonować? Czemu jakiś mikro-dron nie może latać za statkiem na zewnątrz i przekazywać obrazu live? Może dla niektórych to dziwne uczucie (Ci z VR pewnie będą rzygać jak koty ) ale nie widzę tu jakiejś abstrakcji.
(16.02.2017, 22:47 UTC)Inus Antari napisał(a): Kyokushin, mówimy przecież o broniach, które mogą się obracać o 360 stopni dookoła siebie i celować bezpośrednio w górę, a gunner nakierowuje je na konkretny cel. Jeżeli miałyby być fixed, to przecież działałyby gorzej, niż gdyby strzelały bez obsługi gunnera!
Nie mówię o niczym innym. Tylko że tutaj nie ma tego elementu celowania. Tutaj wybierasz cel i wieżyczki celują same.
Liczyłem na to że trzeba będzie nimi wycelować, tak samo jak się celuje z broni fixed, czyli celujesz lepiej lub gorzej i trafiasz lub nie.
To czy by działały gorzej czy lepiej, by zależało od tego kogo byś na nich posadził. Nie używam wieżyczek tylko głównie fixed, bo strzelam od nich celniej, i chciałbym swoją celność wykorzystać w nadchodzącym dodatku.
Trzeba wycelować tylko podobnie jak Gimbalami. Ze sporym marginesem błędu.
W 1:04:28 widać, jak lasery zjeżdżają z celu, po czym gunner bierze poprawkę na cel:
17.02.2017, 07:38 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2017, 07:44 UTC przez Kyokushin.)
(17.02.2017, 07:33 UTC)Robinus napisał(a):
(16.02.2017, 22:50 UTC)Kyokushin napisał(a): Nie mówię o niczym innym. Tylko że tutaj nie ma tego elementu celowania. Tutaj wybierasz cel i wieżyczki celują same.
Liczyłem na to że trzeba będzie nimi wycelować, tak samo jak się celuje z broni fixed, czyli celujesz lepiej lub gorzej i trafiasz lub nie.
To czy by działały gorzej czy lepiej, by zależało od tego kogo byś na nich posadził. Nie używam wieżyczek tylko głównie fixed, bo strzelam od nich celniej, i chciałbym swoją celność wykorzystać w nadchodzącym dodatku.
Trzeba wycelować tylko podobnie jak Gimbalami. Ze sporym marginesem błędu.
W 1:04:28 widać, jak lasery zjeżdżają z celu, po czym gunner bierze poprawkę na cel:
No właśnie to jest autoaim o którym mówiłem. Dla mnie to bardzo arcadowe uproszczenie.
(17.02.2017, 07:25 UTC)Quarion napisał(a): Mi osobiście uczucie OBE nie przeszkadza, ale to co teraz proponujesz brzmi bardzo ciekawie Przezroczysty statek od środka? Fajnie by to wyglądało
Ale nie wiem czemu uważasz, że zewnętrzna kamera nie ma prawa tak funkcjonować? Czemu jakiś mikro-dron nie może latać za statkiem na zewnątrz i przekazywać obrazu live? Może dla niektórych to dziwne uczucie (Ci z VR pewnie będą rzygać jak koty ) ale nie widzę tu jakiejś abstrakcji.
Mógłby latać, tylko że nie lata Ogólnie uważam że TPP dla Elite jest po prostu słabym uproszczeniem gameplayu.
Natomiast idea przeźroczystego kokpitu jest dobrze znana od lat. W F35 ją wdrożono, na poprzednich stronach wkleiłem filmik gdzie jest omówione i pokazane jak to działa.
No i skoro już zdecydowali się dać TPP (jakkolwiek to tłumacząć), to czemu ma to gunner a pilot nie?
17.02.2017, 08:09 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2017, 08:29 UTC przez Yata_PL.)
(17.02.2017, 07:08 UTC)Quarion napisał(a): Tak niektórzy narzekają na tą kamerę gunnera i naszła mnie w nocy A współpraca pomiędzy gunnerem a pilotem będzie dawać dużo frajdy .
Co więcej nie wiem w czym ta kamera komuś przeszkadza. Immersja? Jeśli komuś to przeszkadza we wczówce to - bogowie brońcie - niech nigdy nie kupuje samochodu z systemem kamer 360*, które nota bene są wielkości paznokcia. Czy to psuje immersję jazdy samochodem? Bo mam wrażenie, że dla niektórych powinno być jak do tej pory, że kierowca widzi tylko przez szyby i patrzy na to co ma w lusterkach i nic poza tym (martwe punkty rulez!). Dziwnym trafem w samochodach z takim systemem jest pokazywany rzut samochodu wraz z widokiem z kamer, to czemu w 34 wieku nie jest możliwe wypuszczenie mikro drona z kamerą, który pomoże w rozpoznaniu i celowaniu?
Ech... gdzie te czasy starych gier gdzie każdy używał pewnej dozy wyobraźni aby sobie stworzyć własny klimat gry? Teraz wszyscy czekają na gotowe i mają pretensje jeśli coś nie bangla z ich koncepcją świata. Jakby w RL było mało problemów...
Dla jednego frajda jest podejscie symulacyjne a dla drugiego arcade.
Wyobraz sobie ze ludzie sa rozni i maja rozne style spoleczne ( jesli liznoles troche psychologi pracy ( ja tak )to powinienes wiedziec ze sa 4 i mix styli. Stale tlumaczysz ludziom jak maja czuc imersje lub sobie obrazowac uproszczenia frontiera. Informuje Cie ze to tak nie dziala , ja mam swoje lata i wychowalem sie na starych startrekach i gwiezdnych wojnach itp. Tam niestety byla regola mostka, dzialek do ktorych sie wsiadalo itp. Ja ta gre kupowalem jako space sim ( opis z strony handlowej Frontiera ) maju 2014 , na monitorze gralem dlugo , nagralem sie juz nie imersyjnie. Teraz gram tylko w goglach i jest przestrzen imersja i skala . Na litosc bosko nie tlumacz nam kazde uproszczenie bo ja nie mowie innym jak maja grac lub jaki klimat odczuwać. Ja rozumiem jesli ktos stale wchodzi różne watki i narzekaniem psuje innym radoche z gry lub co gorsza lobbuje na korzyść innej gry ale tutaj dyskusja jest o propozycji nowego patcha i chyba po to ten watek jest aby dzielić sie swobodnie swoimi opiniami , spotrzezeniami lub obawami o dalszy rozwoj Elity.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.
(17.02.2017, 07:33 UTC)Robinus napisał(a): Trzeba wycelować tylko podobnie jak Gimbalami. Ze sporym marginesem błędu.
W 1:04:28 widać, jak lasery zjeżdżają z celu, po czym gunner bierze poprawkę na cel:
No właśnie to jest autoaim o którym mówiłem. Dla mnie to bardzo arcadowe uproszczenie.
Jaki autoaim? Wieżyczki dla gunnera będą działać dokładnie tak samo jak gimballed dla pilota, z tą różnicą że gunner ma pełną swobodę celowania, niezależną od ułożenia statku.
(17.02.2017, 07:38 UTC)Kyokushin napisał(a):
(17.02.2017, 07:25 UTC)Quarion napisał(a): Mi osobiście uczucie OBE nie przeszkadza, ale to co teraz proponujesz brzmi bardzo ciekawie Przezroczysty statek od środka? Fajnie by to wyglądało
Ale nie wiem czemu uważasz, że zewnętrzna kamera nie ma prawa tak funkcjonować? Czemu jakiś mikro-dron nie może latać za statkiem na zewnątrz i przekazywać obrazu live? Może dla niektórych to dziwne uczucie (Ci z VR pewnie będą rzygać jak koty ) ale nie widzę tu jakiejś abstrakcji.
Mógłby latać, tylko że nie lata Ogólnie uważam że TPP dla Elite jest po prostu słabym uproszczeniem gameplayu.
Natomiast idea przeźroczystego kokpitu jest dobrze znana od lat. W F35 ją wdrożono, na poprzednich stronach wkleiłem filmik gdzie jest omówione i pokazane jak to działa.
No i skoro już zdecydowali się dać TPP (jakkolwiek to tłumacząć), to czemu ma to gunner a pilot nie?
Jak wyżej, gunner ma TPP żeby być niezależnym od pilota, mieć swobodę celowania i lepszą ocenę pola bitwy.
Pilot jej nie dostał bo chyba nie potrzebuje jej aż tak bardzo jak gunner. Zawsze może przecież włączyć debug kamerę i latać razem z nią.
17.02.2017, 08:33 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2017, 08:43 UTC przez Kyokushin.)
No właśnie taki autoaim jak na filmie. Nie celujesz tylko jakośtam z grubsza najeżdżasz na cel środkową częścią ekranu i strzelasz.
Gimbale to też autoaim, i wiele osób twierdzi że nie powinno ich być, ale one są ograniczone właśnie tym, że statek nie obraca się tak jak wieżyczka i ma inercję. Tylko to je odróżnai od iWin buttona.
Skoro broń ma sama celować, to czemu sama nie strzela? Poco w ogóle w grze gracz?
Bo idąc drogą postępu, to Elite powinna być samograjem. Przecież pilot może być też automatyczny, prawda?
Pilot potrzebuje bardziej tego niż gunner, bo jest pilotem, nie kręci jakąś tam wieżyczką, tylko kieruje statkiem, wykonuje czynność która wymaga lepszego zobrazowania przestrzeni.
Porozmawiaj zresztą z dowolnym pilotem.
Myślisz że czemu powstają takie rzeczy jak kamery cofania czy zewnętrzne kamery o których wspomniał quarion? A własnie dlatego bo to pilotowi czy kierowcy one są najbardziej potrzebne, a nie jakiemuś tam działonowemu.
Jak myślisz, czemu latanie bezzałogowcami BVLOS wymaga dodatkowych kwalifikacji niż VLOS?
Nie może włączyć debug camery i z nią latać, ani zewnętrznej, ponieważ nie widzi istotnych informacji na HUD. Gunner ma te informacje. Poza tym na debug camerze obecnie nie da się kierować statkiem, tylko kamerą. I nie dlatego się nie da bo się nie da, tylko się nie da, bo w grze miało nie być TPP, z przyczyn które wyjasnił dobrze Yata.
Jako że często pracuje w kopani (a wiem, że inni też lubią się tak relaksować od czasu do czasu) to coś tam przebąkiwali o mining laserach dla gunnera? Czy mi się tylko przesłyszało? Ktoś coś? Ciekawi mnie jakby to miało wyglądać...