JAK SZUKAĆ FUNGAL/BRAIN TREES - na podstawie porad Arnula
- musimy być w rejonie występowania Brain Trees, ponieważ nie jest pewne jakie są jego granice to ja bym sprawdzał wszędzie.
- księżyc lub planeta bez atmosfery
- temperatura pomiędzy 202 K a 496 K
- obecny wulkanizm - bez znaczenia jaki
- szukamy w kraterach rozpryskowych, można je rozpoznać po widocznych liniach idących na zewnątrz albo po płaskim dnie, w kraterach bez linii i półokrągłym dnie ich nie ma.
-ustawiamy zasięg skanera na maksimum
- wchodzimy w ślizg ( glide) tak żeby przelecieć nad środkiem krateru, typowo wystarcza jeden przelot ale w przypadkach wielkich czasem trzeba zrobić dwa lub trzy (ja zakładam że POI jest zawsze i szukam do oporu, na razie zawsze znalazłem, choć czasem to są skały a nie drzewa).
- Na planetach skalnych (rocky) Brain Trees na skanerze pojawiają się jako to duże POI, które po chwili się zmniejszy do rozmiarów POI wulkanicznego.
- Na planetach lodowych (ice) mamy od razu małe wulkaniczne POI.
- Zatrzymujemy statek. Ja zwykle ustawiam się na wysokości > 2km idealnie nad punktem, kieruję się pionowo w dół i lecę sprawdzić, w zależności od oświetlenia widać je z różnych odległości (maks około 3km), ale słychać zawsze z 400 metrów.
To w zasadzie tyle, filmik pokazujący jak latać w glide i jak się zachowuje POI jest tu: https://youtu.be/1g6fn7YqcB0
Przemyślenia na temat zmniejszającego się POI. Początkowo jest duże i wtedy na ziemi jeszcze nic nie ma, potem następuje pyknięcie, POI znika na ułamek sekundy, pojawia się z powrotem i zaczyna kurczyć. W trakcie pyknięcia następuje transmisja danych i dopiero wtedy drzewa się fizycznie pojawiają. Leciałem z wysuniętą kamerą na wysokości mniejszej niż 4km i drzew nie było, dopóki POI nie pykło, dopiero jak się POI skurczyło to się pojawiły.
- musimy być w rejonie występowania Brain Trees, ponieważ nie jest pewne jakie są jego granice to ja bym sprawdzał wszędzie.
- księżyc lub planeta bez atmosfery
- temperatura pomiędzy 202 K a 496 K
- obecny wulkanizm - bez znaczenia jaki
- szukamy w kraterach rozpryskowych, można je rozpoznać po widocznych liniach idących na zewnątrz albo po płaskim dnie, w kraterach bez linii i półokrągłym dnie ich nie ma.
-ustawiamy zasięg skanera na maksimum
- wchodzimy w ślizg ( glide) tak żeby przelecieć nad środkiem krateru, typowo wystarcza jeden przelot ale w przypadkach wielkich czasem trzeba zrobić dwa lub trzy (ja zakładam że POI jest zawsze i szukam do oporu, na razie zawsze znalazłem, choć czasem to są skały a nie drzewa).
- Na planetach skalnych (rocky) Brain Trees na skanerze pojawiają się jako to duże POI, które po chwili się zmniejszy do rozmiarów POI wulkanicznego.
- Na planetach lodowych (ice) mamy od razu małe wulkaniczne POI.
- Zatrzymujemy statek. Ja zwykle ustawiam się na wysokości > 2km idealnie nad punktem, kieruję się pionowo w dół i lecę sprawdzić, w zależności od oświetlenia widać je z różnych odległości (maks około 3km), ale słychać zawsze z 400 metrów.
To w zasadzie tyle, filmik pokazujący jak latać w glide i jak się zachowuje POI jest tu: https://youtu.be/1g6fn7YqcB0
Przemyślenia na temat zmniejszającego się POI. Początkowo jest duże i wtedy na ziemi jeszcze nic nie ma, potem następuje pyknięcie, POI znika na ułamek sekundy, pojawia się z powrotem i zaczyna kurczyć. W trakcie pyknięcia następuje transmisja danych i dopiero wtedy drzewa się fizycznie pojawiają. Leciałem z wysuniętą kamerą na wysokości mniejszej niż 4km i drzew nie było, dopóki POI nie pykło, dopiero jak się POI skurczyło to się pojawiły.

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)