I tak i nie, G-Sync/FreeSync to takie remedium na obecne czasy kiedy sprzęt ze środkowej półki cenowej, najczęściej wybierany nie nadąża za spaghetti code w grach. Poprawia odbiór gry i na singla się nadaje ale do profesjonalnej rozwałki w multi już średnio to wypada kiedy mamy 30fps bez tearing'u. Z drugiej strony nie rozumiem konstrukcji 144Hz... Przeciętny/niedzielny człowiek gracz uznaje 50fps za płynny obraz, z drugiej strony chyba nikt nie jest w stanie dostrzec różnicy pomiędzy 120 a 144fps. Ja należę do tych (nie)szczęśliwców którzy widzieli różnicę między 60 a 75Hz/fps na CRT i wyświetlacze ciekłokrystaliczne były dla mnie zbawienne jeśli chodzi o odbiór obrazu z uwagi na jego "miękkość". Aczkolwiek nie każdy LCD mi pasował z uwagi na wysokie czasy reakcji i związane z tym smużenie czy wysoki input lag i związane z tym zaburzenia sensoryczne. W zupełności bym się zadowolił LCD 75Hz z gtg 6ms i podobnym inputlag'iem. Nie kumam jak ludzie mogą grać na telewizorach z inputlagiem na poziomie 40ms co przy 60Hz oznacza poślizg prawie 3 klatek w fps'ach to niemal pewna śmierć jeśli ping jest odpowiednio niski i algorytm kompensacji/predykcji nie bruździ... Ogólnie temat gejmingu, szczególnie onlajnowego, to temat rzeka. Pamiętam stare dobre czasy jak się robiło w nocy lanparty w CS'a, predykcja i kompensacja była wywalana, CRT'ki na 75Hz fps cap na 75 detale w dół żeby wyciągać cap'a w każdych warunkach i serwer też wewnętrznie chodził na 75fps. To były dynamiczne rozgrywki gdzie właśnie te 6-10ms opóźnienia po sieci było na granicy dostrzegalności ludzkiej percepcji. Nie to co teraz, sprzęt za 10k wypluwający 144fps na high i 140ms do kanady a po drodze algorytm kompensacji i predykcji który nie daje rady kiedy musi wyrównać ruch lokalny na 36ms z ruchem z drugiej strony globu na 140ms...
Reasumując, szukać monitora z niskim czasem reakcji i inputlagiem oraz najszerszą możliwą przestrzenią odwzorowania barw. Pół biedy jeśli przestrzeń będzie wąska i to czego monitor nie może wyświetlić będzie rozjaśniane, gorzej jeśli tak będzie przyciemniać tak jak przy black level na low gdzie rgb jest przycinane z 0-255 do 16-235 i detale giną zarówno na dole i na górze, co zresztą przy filmach jest celowe i sporo materiałów ma rekomendację black level low/rgb restricted żeby nie było widać baboli montażowych
Reasumując, szukać monitora z niskim czasem reakcji i inputlagiem oraz najszerszą możliwą przestrzenią odwzorowania barw. Pół biedy jeśli przestrzeń będzie wąska i to czego monitor nie może wyświetlić będzie rozjaśniane, gorzej jeśli tak będzie przyciemniać tak jak przy black level na low gdzie rgb jest przycinane z 0-255 do 16-235 i detale giną zarówno na dole i na górze, co zresztą przy filmach jest celowe i sporo materiałów ma rekomendację black level low/rgb restricted żeby nie było widać baboli montażowych
...intrygujący jak łechtaczka w miejscu pępka...
![[Obrazek: image.php?u=46096&type=sigpic&dateline=1446680040]](https://forums.frontier.co.uk/image.php?u=46096&type=sigpic&dateline=1446680040)
