27.11.2021, 12:50 UTC
Testuję HP Reverb G2 vs. Oculus Rift CV1. Urządzenia zupełnie z różnych półek, ale rozważam przesiadkę z jednego modelu na drugi, więc testuję co mam.
Mój komputer posiada MSI GTX 1070 Gaming X oraz i5-11400F, więc przekracza wymagania CV1, ale jest ledwo wystarczający dla Reverb G2.
W VR oprócz jakości obrazu liczy się również płynność i FPSy, stąd przy moim sprzęcie decyzja o zmianie nie jest oczywista.
Jakość obrazu:
Tu nie ma niespodzianki, dla G2 (nawet przy ustawieniu na 20%-50% możliwości) obraz jest pozbawiony pikseli. CV1 ma gorszą matrycę, więc widać piksele, ale mimo to czytelność napisów jest porównywalna. Wydaje mi się nawet, że w CV1 jest nieco lepiej w przypadku nie patrzenia w centrum kadru. Jeśli patrzę na coś kątem oka, to w CV1 nadal mogę odczytać napisy, w G2 już jest trudniej. Wydaje mi się również, że CV1 ma mniej tunelowe pole widzenia. Także, nie licząc widoczności ziarenek pikseli CV1 nie jest taki zły, aczkolwiek moja karta nie pozwala na testowanie G2 z pełną wydajnością.
Wydajność:
Obraz może być najwspanialszy, ale na nic się to nie przyda jeśli będzie płynny. Moim celem było uzyskanie na G2 FPS-ów porównywalnych z CV1 poprzez zmniejszanie rozdzielczości renderowania (Steam VR ma taką opcję w ustawieniach obrazu). Testowałem darmowym programem OpenVR benchmark. Program jest zaprojektowany tak, aby przeciążać sprzęt, więc 90 FPSów się na nim nie uzyska, ale wyniki są porównywalne. Na końcu link do podsumowania testu (aby dostępne były wszystkie parametry), a poniżej wymienię tylko to co zmieniałem (czyli rozdzielność renderowania):
Oculus CV1 - auto - 1644x1960 - 25,58 FPS
Oculus CV1 - 100% - 1344x1600 - 36,46 FPS
Reverb G2 - auto - 2004x1956 - 24,20 FPS
Reverb G2 - 100% - 3168x3096 - 8,29 FPS
Reverb G2 - 50% - 2240x2188 - 19,40 FPS
Reverb G2 - 26% - 2004x1956 - 24,03 FPS
Reberb G2 - 20% - 1416x1384 - 43,52 FPS
Wnioski są takie, że aby G2 było pod względem płynności porównywalne z CV1, muszę przeskalować renderowanie poniżej 25% (albo zostawić auto). Polatam przy takich ustawieniach aby sprawdzić jak gra wygląda i czy do czasu wymiany karty (czyli nieprędko) warto zostać przy G2.
Czy ktoś z Was mógłby wykonać testy G2 na swoim sprzęcie i wrzucić wyniki/screen? Miałbym punk odniesienia jak mocno ciąć G2 aby mieć prównywalną płynność z Wami. I na jakich ustawieniach VR latacie w Elite?
Podsumowanie testu
Mój komputer posiada MSI GTX 1070 Gaming X oraz i5-11400F, więc przekracza wymagania CV1, ale jest ledwo wystarczający dla Reverb G2.
W VR oprócz jakości obrazu liczy się również płynność i FPSy, stąd przy moim sprzęcie decyzja o zmianie nie jest oczywista.
Jakość obrazu:
Tu nie ma niespodzianki, dla G2 (nawet przy ustawieniu na 20%-50% możliwości) obraz jest pozbawiony pikseli. CV1 ma gorszą matrycę, więc widać piksele, ale mimo to czytelność napisów jest porównywalna. Wydaje mi się nawet, że w CV1 jest nieco lepiej w przypadku nie patrzenia w centrum kadru. Jeśli patrzę na coś kątem oka, to w CV1 nadal mogę odczytać napisy, w G2 już jest trudniej. Wydaje mi się również, że CV1 ma mniej tunelowe pole widzenia. Także, nie licząc widoczności ziarenek pikseli CV1 nie jest taki zły, aczkolwiek moja karta nie pozwala na testowanie G2 z pełną wydajnością.
Wydajność:
Obraz może być najwspanialszy, ale na nic się to nie przyda jeśli będzie płynny. Moim celem było uzyskanie na G2 FPS-ów porównywalnych z CV1 poprzez zmniejszanie rozdzielczości renderowania (Steam VR ma taką opcję w ustawieniach obrazu). Testowałem darmowym programem OpenVR benchmark. Program jest zaprojektowany tak, aby przeciążać sprzęt, więc 90 FPSów się na nim nie uzyska, ale wyniki są porównywalne. Na końcu link do podsumowania testu (aby dostępne były wszystkie parametry), a poniżej wymienię tylko to co zmieniałem (czyli rozdzielność renderowania):
Oculus CV1 - auto - 1644x1960 - 25,58 FPS
Oculus CV1 - 100% - 1344x1600 - 36,46 FPS
Reverb G2 - auto - 2004x1956 - 24,20 FPS
Reverb G2 - 100% - 3168x3096 - 8,29 FPS
Reverb G2 - 50% - 2240x2188 - 19,40 FPS
Reverb G2 - 26% - 2004x1956 - 24,03 FPS
Reberb G2 - 20% - 1416x1384 - 43,52 FPS
Wnioski są takie, że aby G2 było pod względem płynności porównywalne z CV1, muszę przeskalować renderowanie poniżej 25% (albo zostawić auto). Polatam przy takich ustawieniach aby sprawdzić jak gra wygląda i czy do czasu wymiany karty (czyli nieprędko) warto zostać przy G2.
Czy ktoś z Was mógłby wykonać testy G2 na swoim sprzęcie i wrzucić wyniki/screen? Miałbym punk odniesienia jak mocno ciąć G2 aby mieć prównywalną płynność z Wami. I na jakich ustawieniach VR latacie w Elite?
Podsumowanie testu
