13.10.2019, 16:50 UTC
Nie składałbym całej gamy doznań płynących z VR na barki samej rozdzielczości wbudowanych wyświetlaczy, ponieważ jest wiele innych aspektów które muszą ze sobą dobrze współgrać. Jestem w stanie zrozumieć dlaczego niektórzy konstruktorzy nie dążą uparcie do jak największego PPD mając jednocześnie na uwadze rozwój także w pozostałych aspektach. Oczywiście, przebywając w świecie VR w głównej mierze wyższe PPD (do max 60) będzie miało wyraźnie pozytywny wpływ na czyste doznania wizualne (brak SDE itp.) ale przecież nawet jeśli patrzymy na statyczny obraz to główną funkcjonalnością VR jest swoboda ruchu/rozglądania się co wiążę się z tym, że każdy nawet statyczny obraz nabiera dynamiki i tutaj dochodzimy do kwestii związanych z trackingiem a system "inside-out" raczej nie należy do najlepszych (jest to rozwiązanie w gruncie rzeczy tanie i łatwe w konfiguracji czyli do ogarnięcia przez każdego użytkownika). Każdy kto stoi przed wyborem własnego zestawu VR powinien rozważyć coś więcej niż tylko oferowane PPD. Jako przykład mogę przytoczyć podsumowanie amatorskiej recenzji, w której po przetestowaniu zarówno HP Reverb jak i Valve Index, to właśnie Reverb trafił z powrotem do kartonu i został odesłany mimo prawie wyższego efektywnego PPD aż o około 62%.
Oczywiście porównywanie zestawu HP Reverb (HMD + 2 kontrolery) za około 2,4k pln z zestawem Valve Index (HMD + 2 kontrolery + 2 emitery) za około 4,7k pln jest niezbyt sprawiedliwe i jeśli koszt Index-a jest dla kogoś nie do zaakceptowania to Reverb jest chyba najrozsądniejszą opcją jeśli ktoś nie potrzebuje dużej mobilności (inaczej Oculus Quest wchodzi do gry). Inaczej to jednak wygląda w sytuacji gdy ktoś posiada już zestaw Vive wtedy za cenę Reverba można zakupić samo HMD Index-a i ewentualnie później robić powolny upgrade do pełnego Indexa. Oczywiście wielka szkoda, że taki Index nie oferuje PPD na poziomie Reverba ale jak widać Valve postanowiło pójść w stronę wyższego odświeżania (144hz) i szerszego FOV (130 stopni) i rozumiem tę decyzję.
Cytat:summary
Overall, i'm glad i got to try both HMD's. Otherwise i would have always been wondering if i should have gotten the other one. The best VR headset of the 2 is the Valve Index for me. Of course the ultimate VR headset would have been the Valve Index with the resolution of the HP Reverb. Because of the pixel count i always suspected that the HP Reverb would have been the clear winner, but in the end after having tried them both it's i can say it's not even a close battle
Oczywiście porównywanie zestawu HP Reverb (HMD + 2 kontrolery) za około 2,4k pln z zestawem Valve Index (HMD + 2 kontrolery + 2 emitery) za około 4,7k pln jest niezbyt sprawiedliwe i jeśli koszt Index-a jest dla kogoś nie do zaakceptowania to Reverb jest chyba najrozsądniejszą opcją jeśli ktoś nie potrzebuje dużej mobilności (inaczej Oculus Quest wchodzi do gry). Inaczej to jednak wygląda w sytuacji gdy ktoś posiada już zestaw Vive wtedy za cenę Reverba można zakupić samo HMD Index-a i ewentualnie później robić powolny upgrade do pełnego Indexa. Oczywiście wielka szkoda, że taki Index nie oferuje PPD na poziomie Reverba ale jak widać Valve postanowiło pójść w stronę wyższego odświeżania (144hz) i szerszego FOV (130 stopni) i rozumiem tę decyzję.
