Jak ktoś ma dobry słuch i może pomóc
#1
Potrzebne jest odczytywanie kodu z sygnału nadawanego przez Unknown Link podającego lokację baz. 
Zmierzyłem się ale nie umiem.
nagrane normalnie
https://drive.google.com/open?id=0B-r1RA...zJzS0ZIZUU

i tutaj wzmocniłem, może lepiej, nie wiem
https://drive.google.com/open?id=0B-r1RA...VBydnJTSVk

wizualnie wygląda to tak i też mi nic nie mówi Smile
Zaraz doszukam instrukcji o co w tym biega Smile

https://forums.frontier.co.uk/showthread...ost5668362

Potrzebne mi tylko wyciągnięcie zer i jedynek, resztę bym chyba umiał zrobić
Odpowiedz
#2
(01.07.2017, 13:01 UTC)Baton napisał(a): Potrzebne jest odczytywanie kodu z sygnału nadawanego przez Unknown Link podającego lokację baz. 
Zmierzyłem się ale nie umiem.
nagrane normalnie
https://drive.google.com/open?id=0B-r1RA...zJzS0ZIZUU

i tutaj wzmocniłem, może lepiej, nie wiem
https://drive.google.com/open?id=0B-r1RA...VBydnJTSVk

wizualnie wygląda to tak i też mi nic nie mówi Smile
Zaraz doszukam instrukcji o co w tym biega Smile  

https://forums.frontier.co.uk/showthread...ost5668362

Potrzebne mi tylko wyciągnięcie zer i jedynek, resztę bym chyba umiał zrobić

spróbuje daj mi chwile
Odpowiedz
#3
ten już jest rozgryziony ale dzięki temu możemy sprawdzić czy to co masz na myśli działa Smile
Odpowiedz
#4
(01.07.2017, 14:57 UTC)Baton napisał(a): ten już jest rozgryziony ale dzięki temu możemy sprawdzić czy to co masz na myśli działa Smile

a jaki powinien wyjść wynik ?
najlepiej podaj mi go w tych LHL itd
Odpowiedz
#5
mam tylko to - http://jubjubnest.net:8001/?origin=hip+2...11+110+100

OK, nagrane teraz z Synuefe JU-M d8-50
https://drive.google.com/open?id=0B3ARsL...HMzN0wtVUU
Odpowiedz
#6
poradnik zaraz będzie
Odpowiedz
#7
(01.07.2017, 15:55 UTC)zigusek napisał(a):
(01.07.2017, 15:15 UTC)Baton napisał(a): mam tylko to - http://jubjubnest.net:8001/?origin=hip+2...11+110+100

OK, nagrane teraz z Synuefe JU-M d8-50
https://drive.google.com/open?id=0B3ARsL...HMzN0wtVUU

ok chyba wykminiłem jak to sie robi chyba, zaraz napisze poradnik

Jak zamieniać dziwne popiskiwania na system binarny
  • pobieramy audacity
  • instalujemy
  • odtwarzamy nasze nagranie 
    wita nas takie okno:[Obrazek: 4KOq2UY.png]
  • klikamy tu:[Obrazek: 4KOq2UY.png]
  • następnie wybieramy spektrogram[Obrazek: Bez_tytu_u.png]
  • otrzymujemy coś takiego:[Obrazek: Bez_tytu_u.png]
  • przechodzimy: do ustawień spektrogram
     i ustawiamy w następujący sposób :[Obrazek: Bez_tytu_u.png]
  • zatwierdzamy, powinniśmy otrzymać coś takiego:  [Obrazek: Bez_tytu_u.png]
  • następni przybliżamy przy użyciu ctrl i scrolla mamy:[Obrazek: Bez_tytu_u.png]
    Teraz mięsko będziemy rozpoznawać wysokość dźwięków polecam używać jakiś słuchawek.
    więc dane są zakodowane z następujący sposób: jedna cyfra składa się z 3 dźwięków, każdy z tych dźwięków jest wysoki lub niski .wysokie zapisujemy jako H ,a dźwięki niskie jako L , przynajmniej na tym etapie. Jak rozpoznajemy czy dźwięk jest niski czy wysoki?
    Korzystamy z dwóch rzeczy po pierwsze ,ze spektrogramu po drugie z naszego słuchu:
    Jak korzystać ze spektrogramu?
    otóż możemy na nim zaobserwować coś co przypomina kreski jeżeli ów kreska jest wysoko to znaczy ,że dźwięki traktujemy jako wysoki, jeżeli natomiast jest niżej jest niski, pozwoliłem sobie to zaznaczyć na ilustracji poniżej czerwonym kwadratem zaznaczyłem jeden "pakiet" natomiast czerwona kreską podkreśliłem właśnie ten poziom częstotliwości:[Obrazek: Bez_tytu_u.png]
    więc jak widać mamy tu dźwięk wysoki, niski oraz wysoki, czyli  HLH, jeżeli mamy problem z zidentyfikowaniem kreski, korzystamy ze słuchu możemy również spowolnić nagranie co powinno nam pomóc w identyfikacji za pomocą słuchu
  • zaznaczmy sobie wszystkie kreski występujące w tym kawałku materiału:[Obrazek: Bez_tytu_u.png]
    *piski ,stuki nas jednak interesują, nie dekodujemy ich jedynie zapisujemy gdzie wystąpiły, niżej zapisałem, zamiast piski , stuki, świergot bo krócej Wink  jest to potrzebne  w momencie kiedy będziemy wyznaczać system nam którym na zależy. Smile


     i je zapiszmy HLH HLH <świergot> HHL LLL LHLi teraz H zapisujemy jako 0 , a L jako 1 ,więc mamy:010010 <świergot> 001111101 zamieniamy to na liczby dziesiętne przy pomocy kalkulatorów dostępnych w necie mamy 18 <świergot> 125
  • Z dalszym procesem już każdy sobie powinnien poradzić korzystając z tego poradnika https://forums.frontier.co.uk/showthread...ost5668362

pisałem najprościej jak umiem, jednak jest to pisane na szybko więc wybaczcie mi błędy natury językowej :Tongue
PS: jak czegoś nie rozumiecie to pytajcie postaram sie przetłumaczyć
Odpowiedz
#8
Gratulacje, jestem pod bardzo dużym wrażeniem, szkoda, że wczoraj się za to nie wzieliśmy, bo dzisiaj się już źródełko kończy, czyli większość odnaleziona.

Duży REP Smile
Odpowiedz
#9
@zigusek... niezła robota! ++REP

Rozumiem, że ta metoda sprawdzi się nie tylko w przypadku obecnych sygnałów ale i w przyszłości ewentualnie gdy będą jakieś zakodowane rzeczy w dziękach?
"Make peace with life, make good of ails, make done all wins and fails, before you follow into shadows the Silver Comet's trail" - Tales From The Frontier


Odpowiedz
#10
ZNALAZŁEM Smile)
HIP 19266 6A 7.8987 147.2701
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Question Jak dowiedziałeś się o forum TWH? Mathias Shallowgrave 313 58,846 18.10.2025, 12:29 UTC
Ostatni post: ULISSES77
  Potrzebna pomoc. Telesfor 5 1,356 08.07.2023, 18:11 UTC
Ostatni post: Telesfor
Photo Jak wygląda próba przejęcia konta Steam - krótka historia Indygo 11 2,844 04.02.2022, 14:33 UTC
Ostatni post: dalo1236
  Jak mi Lenuch tylek ratowal Hans 001 2 766 04.09.2020, 08:48 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  Jak oceniasz nowy system mikrotansakcji w Elite (wprowadzenie Arx) Mathias Shallowgrave 32 7,802 10.12.2019, 14:30 UTC
Ostatni post: wanakamura



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości