Zabawy w No Man's Sky
#11
(14.03.2024, 23:09 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Muszę się  zabrać za tego NMS-a w końcu Biggrin Zazdraszczam Wam zaawansowania! Dawajcie jakieś fotki, albo osobny wątek zróbcie. Jak tak dalej pójdzie, to TWH wejdzie oficjalnie do NMS Biggrin

Śledzę Wasz projekt z zainteresowaniem!

Taki plan. Jesteśmy szpicą TWH.
Odpowiedz
#12
(14.03.2024, 23:09 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Muszę się  zabrać za tego NMS-a w końcu Biggrin Zazdraszczam Wam zaawansowania! Dawajcie jakieś fotki, albo osobny wątek zróbcie. Jak tak dalej pójdzie, to TWH wejdzie oficjalnie do NMS Biggrin

Śledzę Wasz projekt z zainteresowaniem!

Zapraszamy, zapraszamy.
   A jeśli faktycznie też chcesz od czasu do czasu zabawić się z nami to jest to ostatni dobry moment.
   We wtorek 19.03 kończy się najnowsza Ekspedycja, Omega. Osobiście bawiłem się tak sobie, bo taki powrót do rzeczy które robiłem 5 lat temu średnio mnie fascynuje. Ale trzreba uczciwie przyznać że dużo sobie przypomniałem. Jest duże ułatwienie, możesz przygotować sobie sporo materiałów które ułatwią Ekspedycję, z zapasami jest do zrobienia w dwa wieczory. Pytaj na kanale DC, powiemy Ci co i jak zabrać ze sobą na tą ekspedycję.
   Dość ciekawe nagrody, Berło Atlasa do zgarnięcia i ładny stateczek.
   A poza tym świetnie się tu razem bawimy, ostatnio np. Husarze Podróżnicy bawili się w strzelanie do kosmicznych straszydeł na opuszczonym Frachtowcu zawieszonym w zimnej pustce kosmosu. Naprawdę tam było zimno.
   A w kwestii fotek z gry, chodzi mi po głowie poproszenie o jeszcze jeden kanał na DC w tym celu, tylko albo prawie tylko do ciekawych fotek. W tym który już mamy ciasno jest niesamowicie.

Pozdrawiam
Istota Podróżująca Detson
[Obrazek: 51626.jpg]
Odpowiedz
#13
Pomysł z galerią nołmanskajową nie jest zły, bo faktycznie robi się ciasno. Nie spodziewałem się takiego zainteresowania.
Odpowiedz
#14
no i fotki w NMS nawet bez reshade wychodzą często piekne
więc dużo się ich robi Smile
Odpowiedz
#15
Dobra, to może tu coś dopiszę ( i zapraszam też innych ) bo niektóre pytania w kółko omawiamy na diskordzie Smile

Na początek moja ulubiona technika szukania wraków statków.
Można wymienić Dane nawigacyjne u kartografa na stacji kosmicznej na mapki z sygnałem S.O.S i latać nad planetą ale tutaj właśnie następuje największa strata na wydajności.
Bardzo często możemy trafić na rozbity frachtowiec ze średnio ciekawymi rzeczami do wyjęcia, fabrykę z której można wyciągnąć schematy ( już ciekawiej ) czy statki.. które są tylko zepsute i ich właściciel czeka na pomoc w naprawie po czym odlatuje.. Dopiero czwartym elementem na który można trafić używając mapek S.O.S są statki wraki które wymagają naprawy - oczywiście nie warto ich naprawiać w pełni, wystarczy uruchomić napęd pulsacyjny i silnik startowy i można lecieć na stację zutylizować taki statek i zarobić pieniądze za komponenty.

W takim razie jak robić to efektywnie bez tracenia czasu na frachtowce, czy fabryki ?

Potrzebny nam będzie Nautilon - statek ( batyskaf ) podwodny. Do kompletu musimy odblokować schemat technologiczny na Sonar oraz oryginalne paliwo to tegoż. Można jeszcze odblokować działko ale tylko do zbierania materiałów z podwodnych kamieni czy roślinek. Wszelkie kryształki czy rzadkie przedmioty które znajdziemy pod wodą, i tak musimy wydobywać ręcznie, czyli wysiadać z nautilona. Więc jeśli ktoś nastawia się tylko na szybki zysk z utylizacji statków wraków - działko niepotrzebne.

Do rzeczy :
Lecimy nad większy zbiornik cieczy ( specjalnie nie piszę wody, żebyście nie musieli szukać ELW Smile ) lądujemy przy brzegu albo na wysepce i rozstawiamy punkt z Nautilonem. Następnie otwieramy menu [X] i odpalamy wspomniany sonar - i tutaj zaczyna się magia tej metody - musimy wybrać czego ma szukać ping.. statków, frachtowców, budynków ? Wybieramy oczywiście statek i łapiemy namiar.
Prawdopodobnie trzeba będzie kilka minut płynąć w stronę wraku, więc tego nie robimy Smile Otwieramy ponownie menu budowania [Z] wybieramy dowolny przedmiot (oczywiście go nie stawiając ) i patrzymy na górną część ekranu -> jest tam klawiszologia do rozbudowanych opcji -> wybieramy [Q] potem [C] - swobodne budowanie i zyskujemy dostęp do usuwania przedmiotów [X] -> celujemy w podstawę Nautilona i ją kasujemy.
----
UWAGA
często wystarczy wybrać samo [C] - klawisza [Q] używamy chyba wyłącznie przy budowaniu sieci energetycznej ale trzeba wspomnieć dla porządku, i tak wszystko wyraźnie jest napisane w tym górnym menu
----
Po skasowaniu podstawy Nautilona, wsiadamy do statku i po prostu podlatujemy w stronę znalezionego sygnału statku wraku. Szukamy wysepki jak najbliżej, lądujemy, rozkładamy podstawę Nautilona i przyzywamy go z komputera na tej podstawie ( tak samo jak statek na platformę ) - płyniemy do wraku. Przejmujemy wrak, naprawiamy silnik startowy i pulsacyjny, startujemy spod wody ( dosłownie ) i podlatujemy na wysepkę gdzie czeka statek którym tu podlecieliśmy. Pozostaje nam jeszcze ponownie przyzwać Nautilona ( został przecież w miejscu rozbicia wraku ) i puszczamy kolejny ping szukając kolejnego wraku. Kasujemy podstawę Nautilona ( kasujemy ją po to żeby odzyskiwać materiały na jej budowę w innym miejscu - zamiast zbierać je na nowo oczywiście ) wsiadamy na statek i lecimy w pobliże sygnału. Powtarzamy procedurę Smile

Uwagi :

1) Możemy "zbierać" tak statki do maksymalnej liczby - 12 sztuk , jeśli ktoś ma 11 statków - to ta procedura będzie męcząca.. Smile
2) Warto sobie odpowiednio nazywać statki przeznaczone na złom - ja preferuję oryginalne nazewnictwo: ZLOM 1 , ZŁOM 2 itd. Warto, żeby nie zrobic sobie kuku i nie złomować jakiegoś wypasionego statku klasy S z multum technologii na pokładzie.
3) Z jakiegoś randomowego powodu, nawet jeśli za każdym razem podlatujemy do kolejnego sygnału jednym z odzyskanych wraków, po jego skasowaniu gra usilnie "podrzuca" nam statek którego używamy najczęściej, więc tym bardziej opłaca się oznaczać wraki odpowiednią nazwą. A z powodu braku komputera przywołującego statek na stacji kosmicznej czy na pokładzie frachtowca (dziwne ) jesteśmy zmuszeni lądować na pobliskiej planecie na ziemi i dopiero podmieniać statek na kolejny wrak i lecieć na stację go skasować.

Czy warto tak się męczyć? Wiem rozpisałem się, ale w rzeczywistości - zbieram tą metodą 8 statków ( mój max ) w około 30 minut.. Trzeba się tylko przyzwyczaić. A opłaca się statki złomować z całą pewnością ponieważ: wpadają nam miliony w dziesiatkach - 60- 80 M zwykle z ośmiu statków ( trzeba w terminalu sprzedać pozostałości technologiczne po statkach ) , oraz dostajemy też specjalistyczne Moduły rozszeżeń, które pozwalają nam za darmo dodawać pole ładowni lub technologii w naszym docelowym statku/statkach.
Zawsze mam z ośmiu statków , 6 takich modułów, a 4 moduły wychodzą z sześciu statków, wiec wygląda na to że warto kasować wraki parami Smile

Ta metoda za pomocą Nautilona jest tym bardziej wydajna że znajdujemy ZAWSZE statek ( bo taki ping puszczamy ) i ZAWSZE statek jest do przejęcia za darmo ( bo pilot się utopił ) . Żadnego marnowania czasu na fabryki, czy frachtowce, mapki S.O.S też niepotrzebne, bo mamy sonar w Nautilonie.
Odpowiedz
#16
Mały dodatek jak jeszcze szybko można zdobywać moduły rozszerzeń do statku i multinarzędzia.

Warto zaglądać do brokera misji na stacji kosmicznej. Z tych zadań nie ma jakoś dużo kasy, ale często trafiają się właśnie moduły rozszerzające - nawet też dla frachtowca, które częściej trafiają się z wysyłania korwet na misje ) .
Dodatkową zaletą z robienia tych misji jest szybki przyrost reputacji u ras i większa różnorodność nagród.
Odpowiedz
#17
Mój kod
1195-FPAF-YCEXR
Nie troszczycie się zbytnio o jutro. Macie do tego prawo. Ale nie uskarżajcie się, gdy jutro was zaskoczy.
John Brunner
Odpowiedz
#18
Elo, dzisiaj wspomagając się internetem dopracowałem swoją kulejącą teorię tras szybkiego zarabiania. Znacie je z ED też i z Inary.

Zarabiamy jednostki, czyli najpopularniejszą walutę w grze - skupując i sprzedając: Materiały Handlowe. Metoda opiera się na lataniu pomiędzy systemami z różnorodnymi gospodarkami. W tym momencie zawodziła moja teoria na chłopski rozum - latałem np. pomiędzy Przemysłową a Materiałami Zaawansowanymi albo Handlową a Produkcyjną.. a to nie tak - i tu przydał się internet.

Więc najpierw opiszmy pojedyncze gospodarki - przydałyby się fotki albo grafiki ale nie mam takich zdolności a fotka z gry byłaby wielkości kilku pikseli...



GRUPA 1

akumulator -- wytwarzanie energii
kilof -- wydobywcza
koła zębate -- przemysłowa
nanity -- produkcyjna

GRUPA 2

cewka chemiczna -- naukowa
zegarek ? -- handlowa
znaczek DNA -- materiały zaawansowane



Jedna trasa zawsze w obrębie danej grupy.
Kolejność też jest ważna - tak jak opisałem je w kolejności. Zacząć możemy np od Przemysłowej ale potem musimy lecieć do Produkcyjnej i tak dalej.
Dla zmaksymalizowania zysków - przy każdym znaczku gospodarki ( na mapie galaktycznej ) mamy gwiazdki - wybierajmy zawsze 3 gwiazdki - najwięcej materiałów do kupienia i sprzedania.
Sprzedajemy ZAWSZE na stacjach handlowych na planecie - w stacji kosmicznej możemy jedynie dokupić materiały ( jeśli chcemy mieć więcej na handel ) ale do sprzedaży lepsze ceny są na stacjach handlowych na planecie) .

W okolicy każdej takiej stacji handlowej postawmy sobie teleporter z źródłem zasilania - dzięki temu oblatywać systemy w pętli - będziemy musieli tylko raz - potem skaczemy od jednego do drugiego - polecam ponazywać je sobie odpowiednio Smile

Ponieważ towary na stacjach potrzebują chwilę czasu aby "powrócić" warto odszukać sobie odpowiednie systemy z odpowiednimi gospodarkami x3 - trzy technologiczne, trzy produkcyjne itd, nazbierać materiałów na każdej i kółeczko się zamyka Smile


Załamywanie rynku sprzedając Kobalt jest trochę uciążliwe z kilku powodów: Raz przeładowany rynek utrzymuje się w takim stanie przez dłuższy czas - zwykle nawet kilka dni , wiec trzeba lecieć do kolejnego nieodkrytego systemu.
Dodatkowo, trzeba a przynajmniej warto skupywać Kobalt też od pilotów NPC którzy akurat wylądowali na stacji - nie sprawdziłem trego dokładnie ale ilość kobaltu którą posiadają łacznie - wpływa na zmniejszenie ceny w terminalu ( a statki NPC co chwila startują i lądują ).
Żeby zarobić faktycznie dobre pieniądze na Kobalcie trzeba mieć przynajmniej połowę ładowni kombinezonu / statku tym zapełnioną - a najlepiej całą.. czyli nic innego nie możemy w tym czasie robić.
Odpowiedz
#19
Nowy, bardzo ciekawy dodatek do NMS!

Podczas rozbierania statku, można wyciągnąć z niego jeden z elementów - silnik, skrzydła, kabinę. Do tego za kilka tysiecy jednostek kupujemy reaktor klasy S i mozemy złożyć swój własny statek i go W KOŃCU pomalować ! .

Z mniejszych dodatków - zmiana wyglądu stacji i wnętrza.. podobno duuużo wersji- jak dotąd trafiłem na dwie...
no i można dawać podarki gościom od gildii, ciekawe jak to wpłynie na nagrody.

Mówiłem że można malować statki ?

Co do składania swoich statków - mogłoby być bardziej rozbudowane - niestety jeśli wybierzemy pierwszy element np. skrzydła od statku transportowego - nie mamy już możliwości dołożenia np. kabiny/kadłuba od statku myśliwca.. ale, po 22 wieczorem został już wydany patch do tego rozszerzenia, testy dalsze jutro Smile
Odpowiedz
#20
A nie kilka(naście) milionów za klasę S? Tongue

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  No Man's Sky - Pierwszy Husarski Event Pol Detson 2 688 05.08.2025, 06:31 UTC
Ostatni post: Eisley1975
  No Man's Sky - Husarskie Kosmiczne Hell's Kichen Pol Detson 0 509 13.11.2024, 18:33 UTC
Ostatni post: Pol Detson
  Friend Code, czyi wspólne granie w No Man's Sky Pol Detson 1 641 09.11.2024, 10:09 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  No Man's Sky - Pierwsze Husarskie Zawody Wędkarskie Pol Detson 5 1,338 23.10.2024, 17:53 UTC
Ostatni post: Pol Detson
  No Man's Sky - dyskusja ogólna Rommie_PL 728 228,567 17.02.2021, 19:55 UTC
Ostatni post: MAGNUM354



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości