Elite ma już 2.5 roku. Zostało 7.5 na rozwój.
#11
Ja mam podobne odczucia co Kyoku (choć jeżdżę czym innym, nie motocyklem ;p) - Elite daje mi coś czego nie potrafiła mi zaoferować jeszcze żadna gra (choć i EVE, i seria X i kilka innych kosmicznych MMO próbowały), na co składa się bardzo dużo rzeczy, z czego wirtualizacja marzeń nie tylko z dzieciństwa (podróże kosmiczne nigdy mi z głowy nie wyjdą) i niezobowiązująca w zbyt dużym stopniu rozrywka, do tego wspaniała, relaksująca ścieżka audio i bardzo zadowalająca warstwa wizualna, to tylko niektóre z nich.

Nie jestem obecny od premiery (mam ok 8 miesięcy stażu) przy czym przez większą część tego czasu niestety z różnych względów nie mogłem sobie pozwolić na większe oddanie się grze na dłuższy czas (co może trochę wpływać na mój ogólny pogląd) i nie zdążyłem się znudzić ani nawet przetestować wszytkich możliwości jakie daje gra ale nawet to co już znam sprzawia mi niesamowitą przyjemność. I jeśli chodzi o content, ktróego mogłem doświadczyć przez ten czas to jestem zadowolony. Nie zachwycony, ale zadowolony. Biorę też pod uwagę to, jakim studio jest Frontier i jaki model biznesowy obrali. Jest dużo rzeczy na poziomie podstawowej rozgrywki, projektowym, które wymagają poprawy, ale nie można odmówić Fdev tego, że coś robią, i starają się cały czas dostarczać jakąś zawartość, nie koniecznie w postaci "fizycznej" ale też na poziomie lore. Studio od premiery chociażćby rozrosło się chyba już dwukrotnie, więc raczej mają ludzi, żeby pracować nad kolejnymi usprawnieniami i sezonami równolegle, więc póki co trzeba czekać na to co jeszcze pokażą. Jeśli by się okazało, że ponad setka ludzi pracowała przez pól roku tylko nad dodaniem myśliwców(o identycznym modelu lotu i HUDzie co inne statki) i Belugi do gry to wtedy bym się zaczął zastanawiać czy to do czegoś prowadzi ;p

Wskoczyłem do gry dość późno, więc ani planety ani inżynierowyie nie uderzyli mnie bezpośrednio ale jestem świadom jakie zmiany w rozgrywce ta aktualizacja wprowadzila. Zwłaszcza robi na mnie wrażenie lądowanie na planetach. Mimo, że egzekucja sytemu pozyskiwania materiałów i wykonywania ulepszeń inzynierównie jest najpiękniejsza, to jest to coś, co wprowadziło absolutnie nowy poziom do rozgrywki.


Największym problemem jednak wydaje mi się społeczność (jak zwykle w grach tej skali?). Jest zbyt mocno zbiasowana, podzielona, z jedej strony są weterani starych Elite (ja też grałem grałem w pierwszą na Amidze ale weteranem się nazwać nie mogę) i EVE, którzy twardo rzutują swoje wspomienia, doświadczenia i wyobrażenia na nową grę, w nowych czasach, a z drugiej są ludzie, którzy szukają po prostu troche bardziej konkretnego space sima niż np. Rebel Galaxy czy Starpoint Gemini, ale tylko trochę. A gdzieś po środku jest masa mniej lub bardziej radykalnych graczy, jedni chcą być Boba Fettem, inni Johnem Crichtonem a jeszcze inni spodziewali się Galaxy Truckera w VR. A mimo wszystko studio tego typu, nawet odwołując się do starych konwencji i ruszając serca weteranów nie może sobie pozwolić na 100% oldschool, takie przekleństwo nie bycia maksymalnie uniwersalnym ale zadowolenia tych, którzy mają konkretne oczekiwani - i dają za to hajs.


Do tych pośrodku w sumie i ja się zaliczam, przy czym chyba zawsze będę cieszył się jak dziecko odpalając ED. A fakt (a propo ostatniego wątku), że mają tak na dobrą sprawę procent nieodkrytej zawartości mniejszy niż 99.99% to mają ogromne pole do popisu, a ja mam w związku z tym ogromne nadzieje, że to chociaż w małym stopniu wykorzystają.
Kaz
Odpowiedz
#12
Ja mam cichą nadzieję, że będzie tak:
- zwolnią tempo dodawania ficzerów do gry
- zwiększą ilość wydawanych łatek, hotfixów, patchy...

Wsadziłem w tą grę już tyle pieniędzy i czasu, że mam nadzieję iż będzie z czasem coraz lepiej (a nie coraz gorzej). Takich ludzi jak ja jest całe mnóstwo. Strasznie się zawiodę, jeżeli tak nie będzie...
Odpowiedz
#13
A ja juz dawno przestalem widziec Elite jako gre a bardziej jako spolecznosc. Jestem na urlopie ale koszulke husarska ze soba mam, moze gdzies w okolicy ktos zauwazy i zapyta czy gram w elite Smile bardzo chcialbym zobaczyc limpety naprawiajace hull i power plant. Lubie po pracy siedzac na TSie zrobic 50-60 skokow na wycieczce i jedynie te dwie rzeczy mnie martwia reszta kontentu jest dobra ale to tez nie tylko sama gra. Inzynierowie bez Calvariana, pogranicze bez Daskheta czy Gutenberga, wszystko dzieki temu ze sa gracze ktorzy robia dodatkowa robote funkcjonuje (Manig o tobie tez pamietam). Szerokich lotow komandorki i komandorzy Smile

Ps. Zapomnialem o kocie Quariona/ cat tax
Odpowiedz
#14
ED jest wielka taka jaka jest, będzie więcej będzie lepiej.
Niech trwa wiecznie Smile
[Obrazek: hEwp3B1.png] [Obrazek: 57086.png]Qui desiderat pacem praeparet bellum

 


Odpowiedz
#15
Z mojej perspektywy jak na razie gra skupia sie więcej na Single Player niż MMO, poniewaz wszystko to co dodali do tej pory oprócz CqC i MultiCrew można robić w Solo Play. Z niecierpliwością czekam na inny pochłaniacz credytów niż moduły i statki jakim jest kosmo handel między graczami - coś dla ludzi ograniczonych czasowo, niecierpliwych (jak ja) i leniwych (czasem również jak ja) xD, Dzięki temu osoby lubujące się głównie w jednej dziedzinie (również jak ja) mogły by kupować sobie materiały i dane do inżynierów niż tracić mnóstwo cennego czasu na bezskuteczne szukanie ich po bezkresnej galaktyce Smile

Pozdrawiam.
Krutek napisał:

"Bardzo chętnie spotkam się dziób w dziób, z Anakondą, opartą na samych shield boosterach - nie będę musiał przełamywać jej tarczy, ugotuję ją od środka. Najpierw spalą się HS, PD, Chaff, potem zaczną padać bronie, następnie zaczną wariować moduły, kadłub będzie się topił, ale tarcza będzie trzymać. Po jakimś czasie, tarcza padnie, odsłaniając na wpół spalony wrak, którego dobicie będzie czystą sadystyczną przyjemnością  [Obrazek: biggrin.png]"
Odpowiedz
#16
(17.05.2017, 19:07 UTC)albert marstalker napisał(a): Z mojej perspektywy jak na razie gra skupia sie więcej na Single Player niż MMO, poniewaz wszystko to co dodali do tej pory oprócz CqC i MultiCrew można robić w Solo Play. Z niecierpliwością czekam na inny pochłaniacz credytów niż moduły i statki jakim jest kosmo handel między graczami - coś dla ludzi ograniczonych czasowo, niecierpliwych (jak ja) i leniwych (czasem również jak ja) xD, Dzięki temu osoby lubujące się głównie w jednej dziedzinie (również jak ja) mogły by kupować sobie materiały i dane do inżynierów niż tracić mnóstwo cennego czasu na bezskuteczne szukanie ich po bezkresnej galaktyce Smile

Pozdrawiam.

Pomysł mi sie podoba , czyli coś w rodzaju lobby z aukcjami z modułami, wystawianymi przez graczy Smile   Tyle ze nie chciałbym tego juz w tej chwili , najpierw należy zacerować relogo-dziury dajace 100+ M na godzinę oraz wprowadzenie jakiejś warstwy z unikatami dla hardcorowych graczy , i materiałów do craftu naprawdę rzadkich i trudnych do zdobycia.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#17
Jako psychofan Frontiera nie jestem obiektywny Wink ale mi do szczęścia wystarczy jeszcze tylko lądowanie na planetach z atmosferą i od tego momentu E: D nadgoni do dwójki Wink i będę usatysfakcjonowany. Każdy kolejny ficzer będzie już miłą wartością dodaną.
Nie miałbym też nic przeciwko przejściu na abonament - Frontier dostałby stabilne i w miarę przewidywalne w czasie finansowanie i liczyłbym na to, że wtedy gra będzie szybciej rowijana i poprawiana. Podejrzewam, że są wśród nas osoby nie pamiętające już premiery WoW albo EVE, a obie gry żyją i mają się dobrze dzięki metodzie finansowania.
Star Citizen kod referencyjny: STAR-7T7J-3QFX
YT: Obywatel Yautja - YouTube
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo Elite Dangerous w VR Jaromaz 21 968 15.11.2025, 08:12 UTC
Ostatni post: Jaromaz
  Za co lubię Elite Kyokushin 11 3,830 27.09.2025, 20:30 UTC
Ostatni post: Jaromaz
Heart ELITE NA GOG - mega ważna akcja!!! Mathias Shallowgrave 11 1,438 22.08.2025, 05:10 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  Wiesz, że za dużo grasz w Elite, jeśli... Mathias Shallowgrave 130 35,432 21.08.2025, 17:55 UTC
Ostatni post: bahasso
  Informacja ogólna na temat statków zdolnych do efektywnego wykorzystania FSD SCO. martin sinclair 1 1,005 14.07.2024, 09:36 UTC
Ostatni post: NietoKT



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości