Kto pyta, nie błądzi - wątek z pytaniami i odpowiedziami na temat Elite
Czołem,
Pytań mam kilka.
1. Nie ogarniam sprzętu - zauważyłem, że poszczególne moduły mają liczbę kropek (tak jak miejsca w statku), że mogą być od 1 do 4 (na razie mam maksymalnie moduły 4) oraz literki. Pytanie brzmi jaka jest wartościowość tych modułów. 1 jest lepszy od 2 czy odwrotnie? E jest lepszy od C czy odwrotnie?
2. Jak zainstalować kabinę dla pasażera? Odwiedziłem kilka stacji w kilku ukłądach i nigdzie nie miałem opcji instalacji kabiny pasażerskiej. Czy taki moduł dotyczy tylko konkretnych modeli statków (mam Cobra MK III).
3. W kabinie w prawej części tuż pod szybką są cztery paski z energią (jak mniemam) SYS, ENG, RST, WEP - co to za wskaźniki?
4. Mam na statku zainstalowane skanery (w sumie 4), przypisane do grupy broni 2. Kiedy zmieniam tryb (klawiatura M), mogę używać jedynie D-scannera, który z tego co zauważyłem wskazuje mi bezużyteczne dane o układzie (liczba ciał niebieskich w układzie). Czyżbym coś pominął?
Jak aktywować pozostałe skanery? (Data link Scanner, composition scanner, discovery scanner), W jaki sposób można nabyć inne skanery? W sklepie z modułami nigdzie nie widziałem skanerów.
5. Czy każdy nowy pilot startuje z tej samej lokacji?
6. Czy każdy statek posiada opcję autodokowania (autoloądowania na powierzchni ciała) - wyczytałem ze potrzeba do tego jednego konkretnego modułu.
7. Ile jest frakcji w grze (skończona/nieskończona ilość?)? W okolic lokacji początkowej wbiłem reputację u frakcji Pilotów (logo podobne do Jastrzębia Atrydów) na poziom Friendly, ale jak odleciałem dalej to niemal na każdym świecie są inne frakcje.

NA ten moment chya tyle pytań, ale nie wykluczam że dorzucę więcej.

PS. wiem o inara.cz oraz o stronie do konfigurowania buildów statków - na razie nie ogarniam, nie odsyłajcie mnie tam proszę Smile
Odpowiedz
@jts Szczegółową odpowiedź na te wszystkie pytania (i wiele, wiele innych...) znajdziesz w Poradniku Totalnym autorstwa naszego Hetmana - https://www.youtube.com/watch?v=EmyaMWJh...uRtoWBFrCh


W skrócie:
1 - Cyfry to rozmiar modułu, litery to ich klasa. Każda klasa ma swoją charakterystykę, np. D są najlżejsze (do statku eksploracyjnego), B najlepiej opancerzone a A najbardziej wydajne.
2 - Nie każda stacja sprzedaje Passenger Cabin. Właściwą stację można znaleźć na https://eddb.io/station . W polu [Station sells Modules] wpisz moduł którego szukasz, a w polu [Reference System] nazwę systemu w którym aktualnie przebywasz. Na koniec [Find Stations].
3 - Te paski to sterowanie przekazywaniem energii z Power Disributora do poszczególych sekcji. Domyślnie steruje się tym strzałkami. Szczegóły w Poradniku Totalnym Wink
4 - Zapewniam że to nie są bezużyteczne dane. Każdą mapę zdobytą skanem z DS możesz sprzedać w Universal Cartographics na każdej stacji. Poza tym bez strzału z Discovery Scannera nie uruchomisz FSS (Full Spectrum System Scanner), a jest to bardzo potrzebna rzecz (zwłaszcza na eksploracji, choć nie tylko). Szczegóły sam wiesz gdzie Wink
5 - Wydaje mi się, że obecnie są dwa systemy startowe, ale pewności nie mam bo gdy zaczynałem były trochę inne zasady.
6 - Docking Computer nie wyląduje samodzielnie na "ciałach", a wyłącznie na stacjach (w tym planetarnych). Standard Docking Computer tylko ląduje, a Advanced Docking Computer potrafi też startować. Dla początkujących może i jest to przydatne.
7 - Frakcji jest wiele, ale występują tylko w zasiedlonej części Drogi Mlecznej (tzw. Bańka). Jak trochę odlecisz od Bańki to zobaczysz że kosmos jest przeraźliwie pusty...
[Obrazek: 129764.png]

Odpowiedz
Hmm, nie lubię poradników YT Sad Wolę tekst, nawet ścianę, szybciej się odnajduję w takiej formie.
Odpowiedz
@jts

Ale te poradniki już są gotowe.
A szczegółowe odpowiedzi na Twoje pytania , będą jak piszesz - ścianą tekstu, na którą ktoś po raz kolejny musi poświęcać czas.

Np. już na pierwszej stronie w  Bibliotece masz temat "Klasy modułów od E do A - plusy i minusy, zastosowanie" ; albo
"Zarządzanie energią - podstawy dla początkujących".

Niestety Frontier nie pozwala nam na start z jakiegoś ulubionego systemu - zaczynamy w "szkółce".
Lista stacji posiadających "Passenger Cabin" znajdziesz na Inara i EDDB  itd. itd
Autodocking(landing)  na planetach bedzie od Odyssei
Dokładna ilość frakcji na stronie EDDB (1550 stron po 50 frakcji - trza tylko przemnożyć)
edit : ponad 75000 frakcji w ponad 20000 zamieszkałych systemach

Sugeruję aby Kolega troszeczkę się zaprzyjaźnił z działami na naszym forum Smile

PS
Witamy na naszym forum
[Obrazek: 134513.png]


[Obrazek: 134513.jpg]
Odpowiedz
Indygo mnie ubiegł - lubisz text - zapraszamy do biblioteki.

P.S. do cobry ( znowu ta cobra Smile - CHYBA pasażerów nie załadujesz - i najwazniejsze - twoje pytanie było sformułowane tak jakbyś chciał zrobić miejsce na statku dla drugiej osoby - to nie ta gra - kabiny pasażerskie służą do przewożenia ludzi ale montuje się je w ładowni ( Optionals ) i wozi ludzi na zasadzie cargo..
Kolegę /innego gracza mozesz wziaść na pokład jeśli masz inny fotel obok swojego ( wystarczy się rozejrzeć ) służy do tego opcja Multicrew.
Odpowiedz
Dzięki za wskazania poradników Smile

Chodzili o orzwoz pasażerów, nie nie kolegę Smile
Odpowiedz
Pytanie o statki.
Wg tabeli podanej tutaj https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Ships
Typ-6 w domyślnej konfiguracji ma ładownie 59 ton, z możliwością rozbudowy do 112 ton.

Sprawdzielem na coriolis I tam też jest domyślna konfiguracja. Co powinienem pod mieć by osiągnąć te 112 ton? Czy to jest kosztem wywalenia wszystkich innych modułów i statek staje się wolna i bezbronna ale pojemna furmanka?
Odpowiedz
(03.05.2021, 18:52 UTC)jts napisał(a): Pytanie o statki.
Wg tabeli podanej tutaj https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Ships
Typ-6 w domyślnej konfiguracji ma ładownie 59 ton, z możliwością rozbudowy do 112 ton.

Sprawdzielem na coriolis I tam też jest domyślna konfiguracja. Co powinienem pod mieć by osiągnąć te 112 ton? Czy to jest kosztem wywalenia wszystkich innych modułów i statek staje się wolna i bezbronna ale pojemna furmanka?

Tak-maksimum-wywalenie wszystkich innych modułów z kategorii "optional", czyli między innymi generatora tarcz.
Co do bezbronności i szybkości, to inna kategoria modułów-nie da się zamienić miejsca na broń, na ładownie.
Odpowiedz
tak.
większość wariatów lata nawet bez tarcz ( patrz HKL ) - nie powiem kto pierwszy z nich tak latał Smile
Odpowiedz
Kolejne pytanie.
Dostałem info o pierwszym inżynierze, odwiedziłem go, a on zażadał met-alloy. Wygooglałem jak to zodobyć kupiłem SRV, skaner ppoweirzchni, etc. Zroiłem prawie 40 by dotrzeć na miejsce, zebrałem co miałem zebrać, (a nawet więcej bo 2 sztuki), zapakowałem srv na statek, srawdziłem ładownię (panel po prawej jak oracam glową w goglach, a dalej inventory. i miałem na stanie 2 tony meta alloy.

Znów prawie 40 skoków by wrócić do inżyniera.
Wracam, a ładownia pusta. Po drodze zrobiłem jeden przystanek na tankowanie i sprzdałem dane kartograficzne. Ale nie wchodziłem na market - więc z łądowni nic nie powinno zginąć. Nie straciłem też statku, nikt mnie nie zestrzelił.

Czy to normalne czy czeka mnie ponowna wycieczka?
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo Elite Dangerous w VR Jaromaz 21 942 15.11.2025, 08:12 UTC
Ostatni post: Jaromaz
  Za co lubię Elite Kyokushin 11 3,818 27.09.2025, 20:30 UTC
Ostatni post: Jaromaz
Heart ELITE NA GOG - mega ważna akcja!!! Mathias Shallowgrave 11 1,423 22.08.2025, 05:10 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  Wiesz, że za dużo grasz w Elite, jeśli... Mathias Shallowgrave 130 35,288 21.08.2025, 17:55 UTC
Ostatni post: bahasso
  Informacja ogólna na temat statków zdolnych do efektywnego wykorzystania FSD SCO. martin sinclair 1 1,002 14.07.2024, 09:36 UTC
Ostatni post: NietoKT



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości