09.11.2017, 01:18 UTC
FreeSync działa trochę słabiej od G-sync stąd różnica w cenach monitorów z jedną a drugą technologią, kolejna sprawa że FreeSync działa wyłącznie z radeonami a G-sync wyłącznie z nvidią.
Za płynność obrazu teoretycznie powinna odpowiadać częstotliwość odświeżania matrycy, z drugiej strony nawet jeżeli monitor obsługuje 144Hz a grę odpalimy i utrzymamy 60fps to różnica między monitorami 60 a 144Hz będzie znikoma.
Ogólnie FreeSync i G-sync działa najlepiej kiedy GPU podaje wyższe fpsy niż częstotliwość odświeżania, aczkolwiek większość gier posiada w tej chwili w opcjach możliwość zablokowania fpsów.
Przyznam szczerze, że dawno nie odświeżałem informacji o tych technologiach więc mogłem coś pokręcić ;/
Za płynność obrazu teoretycznie powinna odpowiadać częstotliwość odświeżania matrycy, z drugiej strony nawet jeżeli monitor obsługuje 144Hz a grę odpalimy i utrzymamy 60fps to różnica między monitorami 60 a 144Hz będzie znikoma.
Ogólnie FreeSync i G-sync działa najlepiej kiedy GPU podaje wyższe fpsy niż częstotliwość odświeżania, aczkolwiek większość gier posiada w tej chwili w opcjach możliwość zablokowania fpsów.
Przyznam szczerze, że dawno nie odświeżałem informacji o tych technologiach więc mogłem coś pokręcić ;/
"wyobraźnia to jedyne ograniczenie..."
