07.11.2017, 22:05 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2017, 06:20 UTC przez Yata_PL.)
(07.11.2017, 17:09 UTC)kris750PL napisał(a):(07.11.2017, 12:51 UTC)Yata_PL napisał(a): Rozumiem twoja ostroznosc w tych kwestiach bo nie masz dosiadczen VRowych. Tym bardziej poczekalbym na Q1 2018 , zapewne pojawia sie opinie zwyklych uzytkownikow oraz rynek zostanie zalany uzywka gen 1 w nizszych cenach.
to nie wynika z braku doświadczenia tyłko z analizy danych technicznych - piszesz że biją na głowę a np. odświeżanie asynchroniczne w 90 klatkach synchroniczne w 60 (oculus
/ HTC synchroniczne 90.) Takie odśierzanie w przypadku monitora starczy ale w przypadfku VR gwarancje ból głowy i żeby do stwierdzić nie trzeba chyba doświadczania tego na sobie,
dlatego oculus w 1 generacji zastosował już 90 Hz. Czekać to raczej nie do 1 kartału 2018 a raczej do połowy roku, Samsung miał wczoraj wypuścić ten nowy model Odyssey - 07.11 - według zapowiedzi jaki czytałem pół roku temu.
to nie wynika z braku doświadczenia tyłko z analizy danych technicznych - piszesz że biją na głowę a np. odświeżanie asynchroniczne w 90 klatkach synchroniczne w 60 (oculus
/ HTC synchroniczne 90.) Takie odśierzanie w przypadku monitora starczy ale w przypadfku VR oculus w 1 generacji zastosował już 90 Hz. No i z tym czekanie to to raczej nie do 1 kartału 2018 a raczej do połowy roku, Samsung miał wczoraj wypuścić ten nowy model Odyssey - 07.11
- według zapowiedzi jaki czytałem pół roku temu. Może jednak jest jakiś problem z tymi googlami. Gdyby oculus mógł to zastsowałby OLEDY w wyższej rozdzielczości, ale
OLEDY w wyższej gęstości pikseli nie są chyba w stanie zapewnić takiej częstotliwości jaka być powinna.
Przeczytałem co napisałes, zastanawiam sie czy wiesz o co biega z tym 90/60 i jaki to naprawdę ma wpływ na gry ? Rift i Vive oraz Samsung maja natywne odświeżanie OLEDowej matrycy ustawione na 90 Hz. Asynchroniczna lub synchroniczna jest reprojekcja - czyli technika renderowania klatek w HMD a dokładnie wypełnienie brakujace klatki jesli komp niedomaga lub wyśrubowaliśmy ustawienia graficzne.
W synchronicznej ( nie polecam) reprojekcji - tj w przypadku kiedy komputerowi brakuje mocy to FPSy w Vive i Oculusa dropia o polowe , czyli do 45 fps a w przypadku asynchronicznej w zależności od sceny i mocy naszego kompa po 1 fpsie w dół . ( Devsi stojący za Oculus Rift przygotowali 2 opcje czyli Asynchronous Time Warp zwany tez "ATW " oraz Async. SpaceWarp - "ASW" , a w nomenklaturze HTC Vive podobny ficzer wystepuje jako "Async Reprojection" oraz zwykła "Reprojekcja") .
Samsung Odyssey ma dodatkową "opcje" obniżenia renderowania/odświeżania do 60 FPS/Hz z której nie musisz korzystać i to jest zaleta a nie wada bo do niektórych gier mniej wrażliwym osobom takie odświeżanie wystarczy. Zwłaszcza jeśli zapragniesz mieć jeszcze czytelniejszy ekran np kosztem odswiezania wtedy podbijasz supersampling. IMHO odświeżanie 60 hz bardzo dobrze sprawdzi sie przy pulpicie Win (tzw Big Screen) , playerach filmow VR , programch graficznych ,Google Earth VR itp.
Dodatkowo headsety z rodziny Microsoft WMR będą korzystały z dobrodziejstw Steam VR ( jest juz beta z wsparciem WMR ) a zatem z ustawien reprojekcji synchronicznej i asynchronicznej oraz prawie całej biblioteki gier Steam VR a nawet z Oculusa Home dzieki hackowi "Revive"
Samsung Odyssey pozycjonuje sie na tzw premium WMR ma duzo lepszy display a dokładnie o 1.75 razy większa rozdzielczość od Oculusa a to oznacza duzo mniejszy efekt SDE. SDE oraz FOV na poziomie 100~110 stopni według wielu uzytkowników wliczajac w to mnie jest największa zmora HMD gen 1. Osyssey wyglada mi na całkiem komfortowy HMD dzieki headstrapowi opierajacemu sie na czole i tyle glowy oraz posiada wbudowane dobrej jakosci słuchawki AKG. Standardowe mocowanie Vive oraz Oculusa uciska twarz. Vive ma 2 zamienniki , do Rifta nie widzialem. Odyssey zapewne bedzie miał drobne problemy z trackingiem 6-dof ale tutaj Oculus tez ma swoje problemy.
W mojej opinii wszystkie te headsety i tak sa znacznie słabsze od Pimaxa 8k ktory na kicku byl rozsadnej cenie okolo 2000 pln. I to nie jest tak ze tylko opiniotwórcy w rodzaju blogerów i pism branzowych mieli okazje testować rzeczonego Pimaxa ale również bardzo doświadczeni użytkownicy Pimaxa 4k, Viva i Oculusa. Samych opinii zwykłych graczy przeczytałem kilkadziesiat i nikt z nich sie nie wycofał z preordera na kicku.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.
At least I was born in time to do it in VR.
