spoiler bo się rozpisałem...
Ja się zagrywam "na maksa". To rozwinięcie Space Engineers o aspekty PVE i PVP.
Bazy NPCów, ale też opuszczone kopalnie, silosy i inne konstrukcje, pełne wrogich NPCów, plądruje się w poszukiwaniu lepszego ekwipunku albo rzadkich surowców.
Statki i konstrukcje można budować samodzielnie, ale świetnie korzysta się też z gotowych Blueprintów z warsztatu. Wystarczy zgromadzić odpowiednie materiały. Potem można statek zmodyfikować/ulepszyć wedle uznania. Jak w Space Engineers, tylko system budowania nieco łatwiejszy, zamiast konkretnego bloku produkuje się ich zestaw, a w czasie budowy wybiera odpowiedni (na przykład - produkuje się blok metalu, a podczas budowy można z niego tworzyć skosy, okrągłości, kanty, itd.).
NPC jest głupi, żołnierze zachowują się przewidywalnie, wieżyczki automatyczne - jak automaty, jednak konstrukcje baz są świetne, pełno ukrytych przejść, ukrytych epickich pojemników z "lootem". Każdą bazę można na wiele sposobów zdobyć ale każdy jest trudny, wymagający myślenia i przygotowania (broń, zbroja, zapasy apteczek).
Do tego walki kosmiczne i powietrzne z NPCami! Patrole, transporty, drony, stacje kosmiczne, wszystko do zdobycia!
Wczoraj próbowałem splądrować taki oto "średni patrol-ship":
![[Obrazek: s8NjZy0.jpg]](http://i.imgur.com/s8NjZy0.jpg)
Większość wieżyczek udało mi się odstrzelić tym małym "myśliwcem", jednak żeby mu bardziej zaszkodzić, musiałem ściągnąć większy kaliber ("mały" jest naprawdę mały - widać go zadokowanego na górnym pokładzie):
![[Obrazek: yL1xdzz.jpg]](http://i.imgur.com/yL1xdzz.jpg)
Po kilku minutach przepychanek - okazało się że mam za małą siłę ognia i nie przebiję się przez pancerz do kluczowych modułów. Podczas gdy mój Capital Ship ostrzeliwał delikwenta automatycznymi wieżyczkami - sam wróciłem do "malucha" żeby pomóc wyrzutniami rakiet:
![[Obrazek: Hz5wEGL.jpg]](http://i.imgur.com/Hz5wEGL.jpg)
Po kilkunastu minutach, zniszczeniach po obu stronach, odpuściłem ze względu na braki amunicji. Muszę pomyśleć o jakimś większym kalibrze chyba...
Dumny kapitan robi przegląd statku po walce:
![[Obrazek: cc7BZLZ.jpg]](http://i.imgur.com/cc7BZLZ.jpg)
Multiplayer działa OK, multicrew
już zaimplementowane (obsługa dział z fotela pasażera), frakcje z możliwym współdzieleniem czego chcemy.
Planety z różnymi warunkami pogodowymi, różnymi zwierzętami i roślinami, i różnymi surowcami. Piękne zielone, toksyczne burze na marsie, zima na Plutonie, zielona Ziemia... Na niektórych można oddychać, większość wymaga jednak produkcji tlenu.
No i oczywiście... kopanie:
![[Obrazek: 2IXizp2.jpg]](http://i.imgur.com/2IXizp2.jpg)
![[Obrazek: rlM84Wk.jpg]](http://i.imgur.com/rlM84Wk.jpg)
No kosmos po prostu...
UWAGA! Wiele rzeczy do nauczenia, wysoki próg startu. Jak ktoś gra - niech sobie wyobrazi nowego gracza w Space Engineers. Tutaj to samo tylko inaczej - działanie wszystkiego trzeba rozgryźć od początku. Ja to akurat lubię, ale ostrzegam, że bez wygrzebywania informacji, oglądania zewnętrznych tutoriali, to raczej trudno będzie.
Teraz gram na fajnym serwerze (HRV 6.0 EUIUniversal PVP/PVE/Epic Loadout), gdzie stworzony został uproszczony model układu Słonecznego na start - i jest to strefa PVE, natomiast poza jego granicami zaczyna się strefa PVP.
Ja się zagrywam "na maksa". To rozwinięcie Space Engineers o aspekty PVE i PVP.
Bazy NPCów, ale też opuszczone kopalnie, silosy i inne konstrukcje, pełne wrogich NPCów, plądruje się w poszukiwaniu lepszego ekwipunku albo rzadkich surowców.
Statki i konstrukcje można budować samodzielnie, ale świetnie korzysta się też z gotowych Blueprintów z warsztatu. Wystarczy zgromadzić odpowiednie materiały. Potem można statek zmodyfikować/ulepszyć wedle uznania. Jak w Space Engineers, tylko system budowania nieco łatwiejszy, zamiast konkretnego bloku produkuje się ich zestaw, a w czasie budowy wybiera odpowiedni (na przykład - produkuje się blok metalu, a podczas budowy można z niego tworzyć skosy, okrągłości, kanty, itd.).
NPC jest głupi, żołnierze zachowują się przewidywalnie, wieżyczki automatyczne - jak automaty, jednak konstrukcje baz są świetne, pełno ukrytych przejść, ukrytych epickich pojemników z "lootem". Każdą bazę można na wiele sposobów zdobyć ale każdy jest trudny, wymagający myślenia i przygotowania (broń, zbroja, zapasy apteczek).
Do tego walki kosmiczne i powietrzne z NPCami! Patrole, transporty, drony, stacje kosmiczne, wszystko do zdobycia!
Wczoraj próbowałem splądrować taki oto "średni patrol-ship":
![[Obrazek: s8NjZy0.jpg]](http://i.imgur.com/s8NjZy0.jpg)
Większość wieżyczek udało mi się odstrzelić tym małym "myśliwcem", jednak żeby mu bardziej zaszkodzić, musiałem ściągnąć większy kaliber ("mały" jest naprawdę mały - widać go zadokowanego na górnym pokładzie):
![[Obrazek: yL1xdzz.jpg]](http://i.imgur.com/yL1xdzz.jpg)
Po kilku minutach przepychanek - okazało się że mam za małą siłę ognia i nie przebiję się przez pancerz do kluczowych modułów. Podczas gdy mój Capital Ship ostrzeliwał delikwenta automatycznymi wieżyczkami - sam wróciłem do "malucha" żeby pomóc wyrzutniami rakiet:
![[Obrazek: Hz5wEGL.jpg]](http://i.imgur.com/Hz5wEGL.jpg)
Po kilkunastu minutach, zniszczeniach po obu stronach, odpuściłem ze względu na braki amunicji. Muszę pomyśleć o jakimś większym kalibrze chyba...
Dumny kapitan robi przegląd statku po walce:
![[Obrazek: cc7BZLZ.jpg]](http://i.imgur.com/cc7BZLZ.jpg)
Multiplayer działa OK, multicrew
już zaimplementowane (obsługa dział z fotela pasażera), frakcje z możliwym współdzieleniem czego chcemy.Planety z różnymi warunkami pogodowymi, różnymi zwierzętami i roślinami, i różnymi surowcami. Piękne zielone, toksyczne burze na marsie, zima na Plutonie, zielona Ziemia... Na niektórych można oddychać, większość wymaga jednak produkcji tlenu.
No i oczywiście... kopanie:
![[Obrazek: 2IXizp2.jpg]](http://i.imgur.com/2IXizp2.jpg)
![[Obrazek: rlM84Wk.jpg]](http://i.imgur.com/rlM84Wk.jpg)
No kosmos po prostu...
UWAGA! Wiele rzeczy do nauczenia, wysoki próg startu. Jak ktoś gra - niech sobie wyobrazi nowego gracza w Space Engineers. Tutaj to samo tylko inaczej - działanie wszystkiego trzeba rozgryźć od początku. Ja to akurat lubię, ale ostrzegam, że bez wygrzebywania informacji, oglądania zewnętrznych tutoriali, to raczej trudno będzie.
Teraz gram na fajnym serwerze (HRV 6.0 EUIUniversal PVP/PVE/Epic Loadout), gdzie stworzony został uproszczony model układu Słonecznego na start - i jest to strefa PVE, natomiast poza jego granicami zaczyna się strefa PVP.
GalNet RADIO: http://listen.radionomy.com/galnet.m3u

Spoiler