Czy konsole są dla dzieci? Czy pecetowcy są bardziej dojrzałymi graczami?
#28
(09.12.2016, 11:23 UTC)Tesu napisał(a):
(09.12.2016, 10:40 UTC)Kyokushin napisał(a): No tak niestety jest, piszę to wedle doświadczeń moich znajomych grających na konsolach. Łapią się za głowę jak widzą ilość guzików na X52 i że one wszystkie coś robią. I są to dojrzali ludzie 30-40 lat. Nie ogarniają nie dlatego że nie chcą, że denerwują ich sterowniki czy coś, tylko dlatego że nie są w stanie przyswoić tych informacji.
Nie zeby cos, ale chyba mocno tutaj generalizujesz. Jesli ktos, nawet gracz PC, nie siedzi w symulatorach, bo gra glownie np. w strategie i MOBA, to jak zobaczy high-endowego joya z pierdyliardem guzikow, przelacznikow i grzybkow, to ciezko bedzie to ogarnac w kilka minut. Ja przy pierwszym kontakcie z padem do X360 czy PS3 tez poczatkowo mialem problemu, bo poza triggerami i grzybkiem nie moglem zapamietac, gdzie ktory przycisk sie znajduje. Troche praktyki i wyrabia sie pamiec motoryczna. Gdybym teraz zmienial joya to poczatkowo tez mialbym pewnie spory problem, zeby ogarnac nowy uklad guzikow i zapamietac, co sie czym robi. Platforma gry nie ma tu nic do rzeczy. Przypomne, ze taki Thrustmaster Hotas X dziala zarowno na PC jak i na PS3 i wyszedl jako sprzet do gry w H.A.W.X.

Cytat: Obsługa gry pecetowej, szczególnie złożonej (nie mam tu na myśli elite), wykracza poza zdolności percepcyjne użytkowników konsol.
Eeee... Nie obraz sie, ale po przeczytaniu powyzszego zdania do glowy przychodzi mi hitlerowska propaganda i hasla o wyzszosci rasy aryjskiej nad innymi, ktorych przedstawiciele sa mniej inteligentni i nigdy nie beda w stanie przyswoic sobie pewnych rzeczy. Do tego jeszcze pseudonaukowe badania z pomiarem obwodu mozgoczaszki, dlugosci nosa itd... I o jakiej szczegolnie zlozonej grze pecetowej, ktorej obsluga wykracza poza zdolnosci percepcyjne uzytkownikow konsol piszesz? Chodzi o jakies bardziej hardkorowe symulatory? Bo jesli tak, to sa to produkcje dosc niszowe, ktorych zdecydowana wiekszosc graczy PC takze nie tyka wlasnie ze wzgledu na ich niszowosc i specyfike rozgrywki.

Cytat:nie dał nawet możliwości podłączenia klawiatury, żeby gry się niepotrzebnie nie komplikowały (żeby nie wywoływać frustracji u klienta któremu się wydawało że jest w stanie zagrać w trudną grę), dając jedynie pada z kilkoma przyciskami.
Klawiatura NIE JEST ergonomicznym kontrolerem do gier. Klawiatura powstala z mysla o wstukiwaniu tekstu. To ze wielu graczy PC uzywa jej do gier jest tylko efektem tego, ze kazdy komputer ja posiada. Ergonomicznym kontrolerem sluzacym do grania jest pad, kierownica i joystick. Z calym szacunkiem, ale twierdzenie, ze do konsol nie dano klawiatury, zeby nie wywolywac frustracji u posiadacza konsoli jest bezsensowna teza. Klawiatury nie ma, bo konsola to jest sprzet do grania, a nie do pisania.

Wiesz, nie moja wina że konsolowcy są jacy są. Ja ich nie stworzyłem. Piszę tylko jak jest.
Pad ma za małą precyzję i za mało guzików by mógł obsługiwać złożoną grę. Powstał z myślą o konkretnych użytkownikach, którzy po prostu więcej guzików nie ogarną, a jakby był precyzyjniejszy, to i tak nie trafią, więc taniej jest dać to co jest i zrobić jeszcze auto aima.
Hotas był tylko przykładem, oczywiście Ci ludzie nie umieją też precyzyjnie celować myszką, grać na wsadzie, obsługując kilka klawiszy, czy zapamiętać kilka klawiszy czy skrótów, lub ekranów używanych w bardziej złożonych grach strategicznych czy ekonomicznych.
Nie mówię że klawiatura jest super urządzeniem, jest jednym z wielu, są różne klawiatury, różne urządzenia. Chodzi mi o opanowanie złożoności.
Sam używam czasami pada, jak w Forzy mi się nie chce podłączać kierownicy, i w No Man Sky do latania, bo się inaczej nie da (tzn da, ale wymaga to mapowania zewnętrznym softem).
No Man Sky jest tu świetnym przykładem obcięcia potencjalnie głębszej gry do poziomu konsoli.

Oczywiście są też i wymiatacze konsolowi, tak jak i są rewolwerowcy. Opanowanie do perfekcji jednego urządzenia z guzikiem lub kilkoma, generalnie ze wszystkiego można zrobić dyscyplinę sportową i znajdą się tacy którzy ją wymasterują.

Nie obrażam się, ale w/g prawa Godwina zrobiłeś przegryw Wink
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Czy konsole są dla dzieci? Czy pecetowcy są bardziej dojrzałymi graczami? - przez Kyokushin - 09.12.2016, 12:56 UTC

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Szybka ranga Imperium + extra dla WING'a SP-GGX 14 5,240 24.02.2022, 09:05 UTC
Ostatni post: PND_barteQ
Thumbs Up Horizons włączone do podstawki od 27.10! Darmowe skórki dla obecnych posiadaczy. Mathias Shallowgrave 10 3,104 03.10.2020, 21:01 UTC
Ostatni post: ShiMan
Thumbs Down FDEV oficjalnie - "Galnet i CG nie są na naszej roadmapie" Mathias Shallowgrave 23 6,048 18.07.2020, 09:39 UTC
Ostatni post: zyklop pl
  Snapshot dla FC Beta 2 - 30 kwietnia! Mathias Shallowgrave 0 468 24.04.2020, 12:16 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [cqc] ciekawa sprawa, czy da się mieć tak mocne tarcze? kris750PL 2 941 16.09.2019, 19:36 UTC
Ostatni post: kris750PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości