09.12.2016, 11:23 UTC
(09.12.2016, 10:40 UTC)Kyokushin napisał(a): No tak niestety jest, piszę to wedle doświadczeń moich znajomych grających na konsolach. Łapią się za głowę jak widzą ilość guzików na X52 i że one wszystkie coś robią. I są to dojrzali ludzie 30-40 lat. Nie ogarniają nie dlatego że nie chcą, że denerwują ich sterowniki czy coś, tylko dlatego że nie są w stanie przyswoić tych informacji.Nie zeby cos, ale chyba mocno tutaj generalizujesz. Jesli ktos, nawet gracz PC, nie siedzi w symulatorach, bo gra glownie np. w strategie i MOBA, to jak zobaczy high-endowego joya z pierdyliardem guzikow, przelacznikow i grzybkow, to ciezko bedzie to ogarnac w kilka minut. Ja przy pierwszym kontakcie z padem do X360 czy PS3 tez poczatkowo mialem problemu, bo poza triggerami i grzybkiem nie moglem zapamietac, gdzie ktory przycisk sie znajduje. Troche praktyki i wyrabia sie pamiec motoryczna. Gdybym teraz zmienial joya to poczatkowo tez mialbym pewnie spory problem, zeby ogarnac nowy uklad guzikow i zapamietac, co sie czym robi. Platforma gry nie ma tu nic do rzeczy. Przypomne, ze taki Thrustmaster Hotas X dziala zarowno na PC jak i na PS3 i wyszedl jako sprzet do gry w H.A.W.X.
Cytat: Obsługa gry pecetowej, szczególnie złożonej (nie mam tu na myśli elite), wykracza poza zdolności percepcyjne użytkowników konsol.Eeee... Nie obraz sie, ale po przeczytaniu powyzszego zdania do glowy przychodzi mi hitlerowska propaganda i hasla o wyzszosci rasy aryjskiej nad innymi, ktorych przedstawiciele sa mniej inteligentni i nigdy nie beda w stanie przyswoic sobie pewnych rzeczy. Do tego jeszcze pseudonaukowe badania z pomiarem obwodu mozgoczaszki, dlugosci nosa itd... I o jakiej szczegolnie zlozonej grze pecetowej, ktorej obsluga wykracza poza zdolnosci percepcyjne uzytkownikow konsol piszesz? Chodzi o jakies bardziej hardkorowe symulatory? Bo jesli tak, to sa to produkcje dosc niszowe, ktorych zdecydowana wiekszosc graczy PC takze nie tyka wlasnie ze wzgledu na ich niszowosc i specyfike rozgrywki.
Cytat:nie dał nawet możliwości podłączenia klawiatury, żeby gry się niepotrzebnie nie komplikowały (żeby nie wywoływać frustracji u klienta któremu się wydawało że jest w stanie zagrać w trudną grę), dając jedynie pada z kilkoma przyciskami.Klawiatura NIE JEST ergonomicznym kontrolerem do gier. Klawiatura powstala z mysla o wstukiwaniu tekstu. To ze wielu graczy PC uzywa jej do gier jest tylko efektem tego, ze kazdy komputer ja posiada. Ergonomicznym kontrolerem sluzacym do grania jest pad, kierownica i joystick. Z calym szacunkiem, ale twierdzenie, ze do konsol nie dano klawiatury, zeby nie wywolywac frustracji u posiadacza konsoli jest bezsensowna teza. Klawiatury nie ma, bo konsola to jest sprzet do grania, a nie do pisania.
