[VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna
#26
(09.11.2016, 12:53 UTC)Yautja napisał(a): Nie przemilczaj. Dajesz Smile Nie mam możliwości "pomacania" żadnego z rozwiązań, więc każda opinia jest dla mnie istotna.

OK. Sam sie prosiłeś Smile

Niniejszym chciałbym się rozprawić z kilkoma mitami które się przewijają w tym wątku jak również gdzieś tam na naszym forum.

Mit nr 1 "Na VR jest mało gier" " dla room scale jest mało gier"  

Nie wiem o czym mowa, ponieważ ja osobiście przewaliłem cała masę (ponad 50 ) VRowych tytułów od maja tego roku, zarówno tych dedykowanych ( wyłącznie VR roomscale ) i tych z dużym budżetem czyli używając zachodniej nomenklatury AA lub AAA i liczba ta z każdym miesiącem rośnie,  naprawdę brakuje czasu aby w to wszystko porządnie przetestować lub zwyczajnie pograć. Ogólnie lubie symulacje różnej maści i tutaj jest bogactwo wyboru , od symulatorów kosmicznych , samolotowych po wyścigi kończąc
Mamy dla Vive i Oculusa takie produkcje jak:
1. Elite
2. Eve Valkyrie ( dla Vive oficjalny support w listopadzie , szczęśliwcy juz grali)
3. Everspace (beta)
4. Rodzina DSC Word 1.5 i beta 2.0 ( rewelacja)
5. Aerofly Fs 2 ( przebija świetnego DCSa chociaż beta)
6. Warthunder
7. Descent VR
8. Assetto Corsa ( dla mnie top 1 w kategorii "autek" )
9. Project Cars
10. Dirt Rally

z innych znanych tytułów
Falout 4 ( dla Vive Q1 2017 z roomscale i kontrolerami)
Doom 4 ( dla Vive Q1 2017 z roomscale i kontrolerami)
Ark Survival
Serious SAM VR ( jest roomscale + kontrolery )
GTA 5 ( są mody dla HTC Vive z kontrolerami)
Raw Data ( moj nr 2 dla roomscale)
Onward ( nr 3 - jak Arma z roomscale)
Space Pirate Trainer ( TOP 1, około 30h w grze )

Nie wiem jak na Oculusie ale w Steam przybywa co miesiąc kilka , kilkanaście większych lub mniejszych produkcji. Wystarczy wystukać w steamowa wyszukiwarkę - "VR" lub "VR HTC"

Dodatkowo po zakupie pakietu driverów VorpX mamy możliwość zanurzenia się w liste ponad 100 gier wydanych w ostatnich kliku latach, oczywiście bez kontrolerów i bywa ze z zaburzona geometria ale jest i działa - lista tutaj : https://www.vorpx.com/supported-games/

Na Sony VR sie nie znam ale jak widze to: https://www.youtube.com/watch?v=-xlVB9IL4wY
to o gry dla tej platformy jestem spokojny Smile

Mit nr 2 " nie wiadomo jak z ta przyszłością VR będzie"

A jak ma być skoro najwięksi gracze sie za to wzieli ? Samsung, Sony , HTC , Facebook , M$
opracowania Delloit mowia ze ten rynek do 2020 bedzie w miliardach $
To nie jest moda , to nie jest TV 3D lub iMAX , tutaj jest prawdziwe 3D i realna interakcja z przedmiotami za pomoca kontrolerow ,z postaciami , urządzeniami i pojazdami wykreowanymi w VR w skali 1:1 i zastąpienie wnętrza naszego zwykłego pokoju w coś o wiele większego - sky is the limit.
Za VR sie wzięły firmy wspierające projektowanie  - AutoDesk , SolidWorks , czy nawet ludzie stojący za  darmowym Blenderem
To jak ma być ta przyszloscią ? Ja sobie nie wyobrażam granie obecnie w pewne gatunki gier na monitorze. Przeskoczyć z lepszego na gorsze ? Z prawdziwej imersji na mały wycinek 2D naszych monitorów.  Monitor będzie ciągle dobry do strategii , RTsów  i bardziej rozbudowanych RPGów. Cała reszta growego i "gołego" bizenesu zrobi skok na kase czyli VR Smile Sięgnijcie wyobraźnią dalej , co będzie jak gogle będą w przyszłości nie wiele większe i cięższe od okularów na rower. VRowa technologia będzie tak powszechna w naszych domach jak komórka i szczoteczka do zębów.

Mit nr 3 " gogle HTC Vive maja gorszą matryce"

Nope , kiedyś tez tak sądziłem dopóki się nie zorientowaniem ze jakość obrazu bardzo zależy od softu , sterowników , firmwaru i wiedzy oraz doświadczenia jego użytkownika, który bardzo często nie potrafi sobie z nimi poradzić. Abstrachując od bezkonkurencyjnego "room scale" to gdyby ktoś dał mi ponowny wybór tylko samych googli to i tak wybiore Vive z powodu FOVa , jasności, odwzorowania kolorów oraz faktu ze bez problemu wejda tam każde oprawki moich okularów no i jeszcze szybciej zakupie re-placement stokowej gąbki. Testując miesiąc temu Rifta miałem wrażenie ze jestem w kwadratowym tunelu ale trzeba przyznać ze tekst jest odrobinę czytelniejszy ( inne soczewki i mniejszy FOV robią swoje)

Mit/Fakt nr 4 " gogle sa drogie , akcesoria drogie"

Vive i Rift - pełna zgoda to jest relatywnie drogie i zakup gogli to wierzchołek góry lodowej. To obecnie nie sa zabawki na każdy portfel i nie dla oszczędnych. Aby w pełni cieszyć sie Vivem trzeba zainwestować drugie tyle na upgrade kompa ( grafa + procesor) i wydac kilkanascie setek na początek na gry oraz trochę groszy na akcesoria ( u mnie VR Cover oraz wyłącznik "latarni" na pilota). Z drugiej strony jak sie jest np. byłym lub obecnym audiofilem to te nowe hobby wcale nie jest takie drogie Smile

Sony VR - uważam ze cena skalkulowana jest bardzo rozsądnie a cena konsoli bardzo, bardzo konkurencyjna.

Resztę urządzeń przemilczę... celowo Smile
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 08.11.2016, 13:36 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 08.11.2016, 13:50 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 08.11.2016, 14:09 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 08.11.2016, 14:12 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 09.11.2016, 12:53 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yata_PL - 10.11.2016, 20:27 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Adix - 09.11.2016, 14:57 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.01.2017, 14:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 05.01.2017, 12:10 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.01.2017, 15:17 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 05.01.2017, 16:00 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 13:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.01.2017, 14:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 06.01.2017, 14:28 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 07:58 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 19:05 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 23:02 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 16.01.2017, 16:46 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Varlus - 16.01.2017, 15:22 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 17.01.2017, 08:29 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 18.01.2017, 10:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 26.01.2017, 14:41 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 31.01.2017, 12:59 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.02.2017, 09:28 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Adix - 09.02.2017, 22:39 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 01.03.2017, 23:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 09:07 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 09:17 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 09:29 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 16:12 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Varlus - 02.04.2017, 16:48 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 05.04.2017, 13:26 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 15:56 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.04.2017, 16:45 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 17:08 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 19:23 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 20:52 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.04.2017, 21:13 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 24.04.2017, 16:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 24.04.2017, 17:51 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 04.05.2017, 08:59 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 04.05.2017, 16:18 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 23.05.2017, 13:39 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Qasz - 05.06.2017, 07:46 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.06.2017, 10:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.06.2017, 12:55 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 28.08.2017, 19:54 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 29.08.2017, 09:01 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 29.08.2017, 18:28 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 29.08.2017, 22:32 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 03.11.2017, 21:58 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 04.11.2017, 07:41 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 05.11.2017, 12:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.11.2017, 19:58 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Aris - 04.11.2017, 10:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 06.11.2017, 08:10 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Nizm0 - 06.11.2017, 11:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.11.2017, 23:04 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 08.11.2017, 16:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 09.11.2017, 09:01 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 09.11.2017, 07:35 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 09.11.2017, 14:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 09.11.2017, 15:37 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 18.11.2017, 12:35 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Nizm0 - 24.11.2017, 08:44 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez SP-GGX - 25.11.2017, 12:55 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 30.11.2017, 08:15 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 01.12.2017, 15:42 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 05.12.2017, 08:38 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Ulpian - 31.12.2017, 01:21 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 31.12.2017, 08:45 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 31.12.2017, 09:11 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 31.12.2017, 13:21 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 31.12.2017, 13:57 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 31.12.2017, 14:17 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 01.01.2018, 12:02 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 01.01.2018, 12:56 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 08.01.2018, 17:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 03.02.2018, 07:30 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 03.02.2018, 09:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 15.03.2018, 15:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 15.03.2018, 19:10 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 11:19 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 16:22 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 18:52 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez zieluk - 15.05.2018, 19:22 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 19:43 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 05:50 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 16:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 17:32 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 18:08 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 18:47 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 19:13 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Spili - 27.07.2018, 10:54 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 30.07.2018, 09:52 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 28.07.2018, 08:09 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 02.08.2018, 14:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 05.01.2019, 19:00 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 02.04.2019, 03:36 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 02.04.2019, 06:34 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 26.04.2019, 06:53 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Bartaz - 26.04.2019, 12:09 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Ulpian - 06.06.2019, 09:51 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 25.03.2020, 13:56 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Jancu - 31.03.2020, 21:48 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Veskel - 22.07.2022, 09:32 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Yata_PL - 06.11.2016, 22:39 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 07.11.2016, 09:12 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Kyokushin - 07.11.2016, 17:09 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Elena Green - 07.11.2016, 20:12 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Xenderr - 08.11.2016, 09:10 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 08.11.2016, 09:48 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Kyokushin - 08.11.2016, 09:58 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Elena Green - 08.11.2016, 10:16 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 08.11.2016, 10:19 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Yautja - 08.11.2016, 12:31 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 08.11.2016, 12:49 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Elena Green - 08.11.2016, 13:06 UTC

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 130 122,021 23.11.2024, 20:53 UTC
Ostatni post: Cthulhu Squadron
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,990 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,417 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 81,882 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Pimax 5k+ Virtual Reality w symulatorach Dako 1 4,067 11.03.2019, 20:44 UTC
Ostatni post: Yata_PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości