10.11.2016, 20:27 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.11.2016, 10:18 UTC przez Yata_PL.)
(09.11.2016, 12:53 UTC)Yautja napisał(a): Nie przemilczaj. DajeszNie mam możliwości "pomacania" żadnego z rozwiązań, więc każda opinia jest dla mnie istotna.
OK. Sam sie prosiłeś

Niniejszym chciałbym się rozprawić z kilkoma mitami które się przewijają w tym wątku jak również gdzieś tam na naszym forum.
Mit nr 1 "Na VR jest mało gier" " dla room scale jest mało gier"
Nie wiem o czym mowa, ponieważ ja osobiście przewaliłem cała masę (ponad 50 ) VRowych tytułów od maja tego roku, zarówno tych dedykowanych ( wyłącznie VR roomscale ) i tych z dużym budżetem czyli używając zachodniej nomenklatury AA lub AAA i liczba ta z każdym miesiącem rośnie, naprawdę brakuje czasu aby w to wszystko porządnie przetestować lub zwyczajnie pograć. Ogólnie lubie symulacje różnej maści i tutaj jest bogactwo wyboru , od symulatorów kosmicznych , samolotowych po wyścigi kończąc
Mamy dla Vive i Oculusa takie produkcje jak:
1. Elite
2. Eve Valkyrie ( dla Vive oficjalny support w listopadzie , szczęśliwcy juz grali)
3. Everspace (beta)
4. Rodzina DSC Word 1.5 i beta 2.0 ( rewelacja)
5. Aerofly Fs 2 ( przebija świetnego DCSa chociaż beta)
6. Warthunder
7. Descent VR
8. Assetto Corsa ( dla mnie top 1 w kategorii "autek" )
9. Project Cars
10. Dirt Rally
z innych znanych tytułów
Falout 4 ( dla Vive Q1 2017 z roomscale i kontrolerami)
Doom 4 ( dla Vive Q1 2017 z roomscale i kontrolerami)
Ark Survival
Serious SAM VR ( jest roomscale + kontrolery )
GTA 5 ( są mody dla HTC Vive z kontrolerami)
Raw Data ( moj nr 2 dla roomscale)
Onward ( nr 3 - jak Arma z roomscale)
Space Pirate Trainer ( TOP 1, około 30h w grze )
Nie wiem jak na Oculusie ale w Steam przybywa co miesiąc kilka , kilkanaście większych lub mniejszych produkcji. Wystarczy wystukać w steamowa wyszukiwarkę - "VR" lub "VR HTC"
Dodatkowo po zakupie pakietu driverów VorpX mamy możliwość zanurzenia się w liste ponad 100 gier wydanych w ostatnich kliku latach, oczywiście bez kontrolerów i bywa ze z zaburzona geometria ale jest i działa - lista tutaj : https://www.vorpx.com/supported-games/
Na Sony VR sie nie znam ale jak widze to: https://www.youtube.com/watch?v=-xlVB9IL4wY
to o gry dla tej platformy jestem spokojny

Mit nr 2 " nie wiadomo jak z ta przyszłością VR będzie"
A jak ma być skoro najwięksi gracze sie za to wzieli ? Samsung, Sony , HTC , Facebook , M$
opracowania Delloit mowia ze ten rynek do 2020 bedzie w miliardach $
To nie jest moda , to nie jest TV 3D lub iMAX , tutaj jest prawdziwe 3D i realna interakcja z przedmiotami za pomoca kontrolerow ,z postaciami , urządzeniami i pojazdami wykreowanymi w VR w skali 1:1 i zastąpienie wnętrza naszego zwykłego pokoju w coś o wiele większego - sky is the limit.
Za VR sie wzięły firmy wspierające projektowanie - AutoDesk , SolidWorks , czy nawet ludzie stojący za darmowym Blenderem
To jak ma być ta przyszloscią ? Ja sobie nie wyobrażam granie obecnie w pewne gatunki gier na monitorze. Przeskoczyć z lepszego na gorsze ? Z prawdziwej imersji na mały wycinek 2D naszych monitorów. Monitor będzie ciągle dobry do strategii , RTsów i bardziej rozbudowanych RPGów. Cała reszta growego i "gołego" bizenesu zrobi skok na kase czyli VR
Sięgnijcie wyobraźnią dalej , co będzie jak gogle będą w przyszłości nie wiele większe i cięższe od okularów na rower. VRowa technologia będzie tak powszechna w naszych domach jak komórka i szczoteczka do zębów.Mit nr 3 " gogle HTC Vive maja gorszą matryce"
Nope , kiedyś tez tak sądziłem dopóki się nie zorientowaniem ze jakość obrazu bardzo zależy od softu , sterowników , firmwaru i wiedzy oraz doświadczenia jego użytkownika, który bardzo często nie potrafi sobie z nimi poradzić. Abstrachując od bezkonkurencyjnego "room scale" to gdyby ktoś dał mi ponowny wybór tylko samych googli to i tak wybiore Vive z powodu FOVa , jasności, odwzorowania kolorów oraz faktu ze bez problemu wejda tam każde oprawki moich okularów no i jeszcze szybciej zakupie re-placement stokowej gąbki. Testując miesiąc temu Rifta miałem wrażenie ze jestem w kwadratowym tunelu ale trzeba przyznać ze tekst jest odrobinę czytelniejszy ( inne soczewki i mniejszy FOV robią swoje)
Mit/Fakt nr 4 " gogle sa drogie , akcesoria drogie"
Vive i Rift - pełna zgoda to jest relatywnie drogie i zakup gogli to wierzchołek góry lodowej. To obecnie nie sa zabawki na każdy portfel i nie dla oszczędnych. Aby w pełni cieszyć sie Vivem trzeba zainwestować drugie tyle na upgrade kompa ( grafa + procesor) i wydac kilkanascie setek na początek na gry oraz trochę groszy na akcesoria ( u mnie VR Cover oraz wyłącznik "latarni" na pilota). Z drugiej strony jak sie jest np. byłym lub obecnym audiofilem to te nowe hobby wcale nie jest takie drogie

Sony VR - uważam ze cena skalkulowana jest bardzo rozsądnie a cena konsoli bardzo, bardzo konkurencyjna.
Resztę urządzeń przemilczę... celowo
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.
At least I was born in time to do it in VR.
