08.11.2016, 09:48 UTC
Ja pisalem jako klient, ktory decydujac sie na gogle VR przed zakupem przetestowal oba rozwiazania (Oculusa nawet bardziej) i wybral to, ktore mu bardziej podeszlo. Czystosc obrazu - nie bylem w stanie zauwazyc przewagi Oculusa nad Vive, jedynie CV1 nad DK2. Twoja wypowiedz brzmi tak, jakby okularnicy korzystajacy z HTC Vive cierpieli na spora niewygode, nie to co ludzie posiadajacy gogle od Facebooka. Ja nosze okulary, a korzystanie z HTC Vive nie wywoluje u mnie odczucia dyskomfortu, twarz tez mi poki co nie odpadla, nawet po trwajacej 7 godzin sesji w VR. Gogle sa do siebie bardzo zblizone zarowno parametrami jak i odczuciami towarzyszacymi codziennemu uzywaniu i moim zdaniem to, czy ktos wybierze Vive czy Oculusa jest wylacznie subiektywna decyzja. W zadnym razie nie mozna tu mowic o przewadze jednych gogli nad drugimi na poziomie przewagi GTX 1080 nad 1070.
Zobaczymy jak sytuacja potoczy sie dalej kiedy na rynku pojawia sie nowe, usprawnione wersje gogli i czym beda sie roznic od tych obecnych. Na zmiany przyjdzie nam jednak jeszcze poczekac, bo nowe wersje pojawia sie najwczesniej w 2018 roku, a i to wcale nie jest takie pewne, bo sprzedaz gogli VR od HTC i FB jest "taka se". Gdzies czytalem, ze obie firmy praktycznie nie odnotowuja wzrostu zainteresowania swoimi produktyami VR i sprzedaz rosnie w slimaczym tempie 0,1-0,3% w skali miesiaca, czyli de facto wcale. Niestety ich wysoka cena oraz koniecznosc posiadania mocnego (ergo drogiego) PC (lub nawet bardzo mocnego/drogiego jesli ktos chce sie na serio pobawic z supersamplingiem) to dla wielu za duzo, zeby zdecydowac sie na zakup juz teraz. Los gogli VR wciaz sie wazy, niewykluczone, ze skoncza tak samo jak "rewolucyjne" Kinect, Move czy telewizory 3D. Sporo namieszac moze tu jednak Playstation VR, tym bardziej ze na zachodzie konsole sa jednak duzo popularniejszym sprzetem do gier niz komputery.
Zobaczymy jak sytuacja potoczy sie dalej kiedy na rynku pojawia sie nowe, usprawnione wersje gogli i czym beda sie roznic od tych obecnych. Na zmiany przyjdzie nam jednak jeszcze poczekac, bo nowe wersje pojawia sie najwczesniej w 2018 roku, a i to wcale nie jest takie pewne, bo sprzedaz gogli VR od HTC i FB jest "taka se". Gdzies czytalem, ze obie firmy praktycznie nie odnotowuja wzrostu zainteresowania swoimi produktyami VR i sprzedaz rosnie w slimaczym tempie 0,1-0,3% w skali miesiaca, czyli de facto wcale. Niestety ich wysoka cena oraz koniecznosc posiadania mocnego (ergo drogiego) PC (lub nawet bardzo mocnego/drogiego jesli ktos chce sie na serio pobawic z supersamplingiem) to dla wielu za duzo, zeby zdecydowac sie na zakup juz teraz. Los gogli VR wciaz sie wazy, niewykluczone, ze skoncza tak samo jak "rewolucyjne" Kinect, Move czy telewizory 3D. Sporo namieszac moze tu jednak Playstation VR, tym bardziej ze na zachodzie konsole sa jednak duzo popularniejszym sprzetem do gier niz komputery.
