16.11.2025, 09:09 UTC
(16.11.2025, 09:07 UTC)Jaromaz napisał(a):(15.11.2025, 12:56 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Według inżynierów Steama podczas jednego z wywiadów - Steam Machine jest mocniejszy niż 70% pctów, którzy mają użytkownicy Steam.
Problem jest z nieco innej strony. Do większości standardowych tytułów ten sprzęt będzie znośny, ale już do VR (gdzie tak naprawdę trzeba renderować dwie gry obok siebie, dla każdego oka oddzielnie), jest zdecydowanie za słaby.
Oczywiście Valve sprawi, by szereg tytułów działało poprawnie w obniżonych jakościowo, prekonfigurowanych dla ekosystemu Steam wersjach, ale kto odpalił standardowo Alyx, a kto podbił rozdzielczość renderowania VR w Steam do 200% i dodatkowo w Meta Quest Link do 150%, ten wie, jak ogromna jest to różnica. Do płynnego działania, w takiej realistycznej konfiguracji, wymagany jest bardzo silny komputer.
Oczywiście są magicy, którzy potrafią w grafikę nawet na natywnym sprzęcie Questa, ale to bardziej sztuczki/kruczki i obchodzenie problemów dookoła i zwykle różnica między Quest 3 a PC VR jest ogromna - nieporównywalnie.
To że w ich rozwiązaniu streamowania działa funkcjonalność śledzenia gałek ocznych we wszystkich tytułach, nie znaczy, że komputer nie musi generować grafiki w pełnej jakości dla całego pola widzenia (czyli dla VR nadal ich komp będzie zbyt słaby). Nie ma tu żadnego zysku w wydajności, jedynie w redukcji opóźnień podczas streamowania. Śledzenie gałek ocznych nie podbije wydajności, jeżeli developerzy nie dodadzą obsługi tego rozwiązania w swoich tytułach, a na razie niewiele jest tytułów obsługujących tę technologię, bo dotychczas to była nisza.
Założę się, że ich gra STARTOWA na dzień sprzedaży (pewnie HL3) będzie działała z wykorzystaniem śledzenia gałek, więc będzie mega-wydajna na sprzęcie Steam. Nie jest to trudne z wykorzystaniem silnika Valve, bo już w Alyx był on przestarzały (chociaż sprawdza się idealnie w VR).
Krótko - do zastosowań VR (w zadowalającej jakości) ten sprzęt jest zdecydowanie zbyt słaby.
Half-Life 3 ?
?? "I want to believe"

.png)
.png)