15.03.2024, 19:12 UTC
Dobra, to może tu coś dopiszę ( i zapraszam też innych ) bo niektóre pytania w kółko omawiamy na diskordzie
Na początek moja ulubiona technika szukania wraków statków.
Można wymienić Dane nawigacyjne u kartografa na stacji kosmicznej na mapki z sygnałem S.O.S i latać nad planetą ale tutaj właśnie następuje największa strata na wydajności.
Bardzo często możemy trafić na rozbity frachtowiec ze średnio ciekawymi rzeczami do wyjęcia, fabrykę z której można wyciągnąć schematy ( już ciekawiej ) czy statki.. które są tylko zepsute i ich właściciel czeka na pomoc w naprawie po czym odlatuje.. Dopiero czwartym elementem na który można trafić używając mapek S.O.S są statki wraki które wymagają naprawy - oczywiście nie warto ich naprawiać w pełni, wystarczy uruchomić napęd pulsacyjny i silnik startowy i można lecieć na stację zutylizować taki statek i zarobić pieniądze za komponenty.
W takim razie jak robić to efektywnie bez tracenia czasu na frachtowce, czy fabryki ?
Potrzebny nam będzie Nautilon - statek ( batyskaf ) podwodny. Do kompletu musimy odblokować schemat technologiczny na Sonar oraz oryginalne paliwo to tegoż. Można jeszcze odblokować działko ale tylko do zbierania materiałów z podwodnych kamieni czy roślinek. Wszelkie kryształki czy rzadkie przedmioty które znajdziemy pod wodą, i tak musimy wydobywać ręcznie, czyli wysiadać z nautilona. Więc jeśli ktoś nastawia się tylko na szybki zysk z utylizacji statków wraków - działko niepotrzebne.
Do rzeczy :
Lecimy nad większy zbiornik cieczy ( specjalnie nie piszę wody, żebyście nie musieli szukać ELW
) lądujemy przy brzegu albo na wysepce i rozstawiamy punkt z Nautilonem. Następnie otwieramy menu [X] i odpalamy wspomniany sonar - i tutaj zaczyna się magia tej metody - musimy wybrać czego ma szukać ping.. statków, frachtowców, budynków ? Wybieramy oczywiście statek i łapiemy namiar.
Prawdopodobnie trzeba będzie kilka minut płynąć w stronę wraku, więc tego nie robimy
Otwieramy ponownie menu budowania [Z] wybieramy dowolny przedmiot (oczywiście go nie stawiając ) i patrzymy na górną część ekranu -> jest tam klawiszologia do rozbudowanych opcji -> wybieramy [Q] potem [C] - swobodne budowanie i zyskujemy dostęp do usuwania przedmiotów [X] -> celujemy w podstawę Nautilona i ją kasujemy.
----
UWAGA
często wystarczy wybrać samo [C] - klawisza [Q] używamy chyba wyłącznie przy budowaniu sieci energetycznej ale trzeba wspomnieć dla porządku, i tak wszystko wyraźnie jest napisane w tym górnym menu
----
Po skasowaniu podstawy Nautilona, wsiadamy do statku i po prostu podlatujemy w stronę znalezionego sygnału statku wraku. Szukamy wysepki jak najbliżej, lądujemy, rozkładamy podstawę Nautilona i przyzywamy go z komputera na tej podstawie ( tak samo jak statek na platformę ) - płyniemy do wraku. Przejmujemy wrak, naprawiamy silnik startowy i pulsacyjny, startujemy spod wody ( dosłownie ) i podlatujemy na wysepkę gdzie czeka statek którym tu podlecieliśmy. Pozostaje nam jeszcze ponownie przyzwać Nautilona ( został przecież w miejscu rozbicia wraku ) i puszczamy kolejny ping szukając kolejnego wraku. Kasujemy podstawę Nautilona ( kasujemy ją po to żeby odzyskiwać materiały na jej budowę w innym miejscu - zamiast zbierać je na nowo oczywiście ) wsiadamy na statek i lecimy w pobliże sygnału. Powtarzamy procedurę
Uwagi :
1) Możemy "zbierać" tak statki do maksymalnej liczby - 12 sztuk , jeśli ktoś ma 11 statków - to ta procedura będzie męcząca..
2) Warto sobie odpowiednio nazywać statki przeznaczone na złom - ja preferuję oryginalne nazewnictwo: ZLOM 1 , ZŁOM 2 itd. Warto, żeby nie zrobic sobie kuku i nie złomować jakiegoś wypasionego statku klasy S z multum technologii na pokładzie.
3) Z jakiegoś randomowego powodu, nawet jeśli za każdym razem podlatujemy do kolejnego sygnału jednym z odzyskanych wraków, po jego skasowaniu gra usilnie "podrzuca" nam statek którego używamy najczęściej, więc tym bardziej opłaca się oznaczać wraki odpowiednią nazwą. A z powodu braku komputera przywołującego statek na stacji kosmicznej czy na pokładzie frachtowca (dziwne ) jesteśmy zmuszeni lądować na pobliskiej planecie na ziemi i dopiero podmieniać statek na kolejny wrak i lecieć na stację go skasować.
Czy warto tak się męczyć? Wiem rozpisałem się, ale w rzeczywistości - zbieram tą metodą 8 statków ( mój max ) w około 30 minut.. Trzeba się tylko przyzwyczaić. A opłaca się statki złomować z całą pewnością ponieważ: wpadają nam miliony w dziesiatkach - 60- 80 M zwykle z ośmiu statków ( trzeba w terminalu sprzedać pozostałości technologiczne po statkach ) , oraz dostajemy też specjalistyczne Moduły rozszeżeń, które pozwalają nam za darmo dodawać pole ładowni lub technologii w naszym docelowym statku/statkach.
Zawsze mam z ośmiu statków , 6 takich modułów, a 4 moduły wychodzą z sześciu statków, wiec wygląda na to że warto kasować wraki parami
Ta metoda za pomocą Nautilona jest tym bardziej wydajna że znajdujemy ZAWSZE statek ( bo taki ping puszczamy ) i ZAWSZE statek jest do przejęcia za darmo ( bo pilot się utopił ) . Żadnego marnowania czasu na fabryki, czy frachtowce, mapki S.O.S też niepotrzebne, bo mamy sonar w Nautilonie.
Na początek moja ulubiona technika szukania wraków statków.
Można wymienić Dane nawigacyjne u kartografa na stacji kosmicznej na mapki z sygnałem S.O.S i latać nad planetą ale tutaj właśnie następuje największa strata na wydajności.
Bardzo często możemy trafić na rozbity frachtowiec ze średnio ciekawymi rzeczami do wyjęcia, fabrykę z której można wyciągnąć schematy ( już ciekawiej ) czy statki.. które są tylko zepsute i ich właściciel czeka na pomoc w naprawie po czym odlatuje.. Dopiero czwartym elementem na który można trafić używając mapek S.O.S są statki wraki które wymagają naprawy - oczywiście nie warto ich naprawiać w pełni, wystarczy uruchomić napęd pulsacyjny i silnik startowy i można lecieć na stację zutylizować taki statek i zarobić pieniądze za komponenty.
W takim razie jak robić to efektywnie bez tracenia czasu na frachtowce, czy fabryki ?
Potrzebny nam będzie Nautilon - statek ( batyskaf ) podwodny. Do kompletu musimy odblokować schemat technologiczny na Sonar oraz oryginalne paliwo to tegoż. Można jeszcze odblokować działko ale tylko do zbierania materiałów z podwodnych kamieni czy roślinek. Wszelkie kryształki czy rzadkie przedmioty które znajdziemy pod wodą, i tak musimy wydobywać ręcznie, czyli wysiadać z nautilona. Więc jeśli ktoś nastawia się tylko na szybki zysk z utylizacji statków wraków - działko niepotrzebne.
Do rzeczy :
Lecimy nad większy zbiornik cieczy ( specjalnie nie piszę wody, żebyście nie musieli szukać ELW
) lądujemy przy brzegu albo na wysepce i rozstawiamy punkt z Nautilonem. Następnie otwieramy menu [X] i odpalamy wspomniany sonar - i tutaj zaczyna się magia tej metody - musimy wybrać czego ma szukać ping.. statków, frachtowców, budynków ? Wybieramy oczywiście statek i łapiemy namiar. Prawdopodobnie trzeba będzie kilka minut płynąć w stronę wraku, więc tego nie robimy
Otwieramy ponownie menu budowania [Z] wybieramy dowolny przedmiot (oczywiście go nie stawiając ) i patrzymy na górną część ekranu -> jest tam klawiszologia do rozbudowanych opcji -> wybieramy [Q] potem [C] - swobodne budowanie i zyskujemy dostęp do usuwania przedmiotów [X] -> celujemy w podstawę Nautilona i ją kasujemy. ----
UWAGA
często wystarczy wybrać samo [C] - klawisza [Q] używamy chyba wyłącznie przy budowaniu sieci energetycznej ale trzeba wspomnieć dla porządku, i tak wszystko wyraźnie jest napisane w tym górnym menu
----
Po skasowaniu podstawy Nautilona, wsiadamy do statku i po prostu podlatujemy w stronę znalezionego sygnału statku wraku. Szukamy wysepki jak najbliżej, lądujemy, rozkładamy podstawę Nautilona i przyzywamy go z komputera na tej podstawie ( tak samo jak statek na platformę ) - płyniemy do wraku. Przejmujemy wrak, naprawiamy silnik startowy i pulsacyjny, startujemy spod wody ( dosłownie ) i podlatujemy na wysepkę gdzie czeka statek którym tu podlecieliśmy. Pozostaje nam jeszcze ponownie przyzwać Nautilona ( został przecież w miejscu rozbicia wraku ) i puszczamy kolejny ping szukając kolejnego wraku. Kasujemy podstawę Nautilona ( kasujemy ją po to żeby odzyskiwać materiały na jej budowę w innym miejscu - zamiast zbierać je na nowo oczywiście ) wsiadamy na statek i lecimy w pobliże sygnału. Powtarzamy procedurę

Uwagi :
1) Możemy "zbierać" tak statki do maksymalnej liczby - 12 sztuk , jeśli ktoś ma 11 statków - to ta procedura będzie męcząca..
2) Warto sobie odpowiednio nazywać statki przeznaczone na złom - ja preferuję oryginalne nazewnictwo: ZLOM 1 , ZŁOM 2 itd. Warto, żeby nie zrobic sobie kuku i nie złomować jakiegoś wypasionego statku klasy S z multum technologii na pokładzie.
3) Z jakiegoś randomowego powodu, nawet jeśli za każdym razem podlatujemy do kolejnego sygnału jednym z odzyskanych wraków, po jego skasowaniu gra usilnie "podrzuca" nam statek którego używamy najczęściej, więc tym bardziej opłaca się oznaczać wraki odpowiednią nazwą. A z powodu braku komputera przywołującego statek na stacji kosmicznej czy na pokładzie frachtowca (dziwne ) jesteśmy zmuszeni lądować na pobliskiej planecie na ziemi i dopiero podmieniać statek na kolejny wrak i lecieć na stację go skasować.
Czy warto tak się męczyć? Wiem rozpisałem się, ale w rzeczywistości - zbieram tą metodą 8 statków ( mój max ) w około 30 minut.. Trzeba się tylko przyzwyczaić. A opłaca się statki złomować z całą pewnością ponieważ: wpadają nam miliony w dziesiatkach - 60- 80 M zwykle z ośmiu statków ( trzeba w terminalu sprzedać pozostałości technologiczne po statkach ) , oraz dostajemy też specjalistyczne Moduły rozszeżeń, które pozwalają nam za darmo dodawać pole ładowni lub technologii w naszym docelowym statku/statkach.
Zawsze mam z ośmiu statków , 6 takich modułów, a 4 moduły wychodzą z sześciu statków, wiec wygląda na to że warto kasować wraki parami

Ta metoda za pomocą Nautilona jest tym bardziej wydajna że znajdujemy ZAWSZE statek ( bo taki ping puszczamy ) i ZAWSZE statek jest do przejęcia za darmo ( bo pilot się utopił ) . Żadnego marnowania czasu na fabryki, czy frachtowce, mapki S.O.S też niepotrzebne, bo mamy sonar w Nautilonie.

.png)
.png)
.png)
.png)
MOJE ODZNAKI![[Obrazek: RNKMIRD.png]](https://i.imgur.com/RNKMIRD.png)
![[Obrazek: 30866.png]](http://inara.cz/data/sigs/30/30866.png)