12.12.2019, 17:59 UTC
Jeśli poważnie myślisz o zarobku na danych kartograficznych to proponuję zapoznać się z działaniem "Detailed Surface Scanner". Chodzi o to, że wysyłane sondy badawcze podlegają prawu grawitacji i wystrzeliwując je "w odpowiednim miejscu" możesz sprawić, że upadnie na biegunach lub nawet po przeciwnej stronie planety.
Ponadto w prawym dolnym rogu widać ile maksymalnie sond powinno się zużyć na "zbadanie". Jeśli wyrobisz się w limicie bądź użyjesz mniej sond niż wynika z założenia spotka się to z dodatkowym bonusem. W przypadku planet z pierścieniami skanuj pierścienie → za to też są jakieś kredytki. Może niezbyt duże ale ziarnko do ziarnka
Wyruszając w daleką podróż, gdzie nie można liczyć na ewentualną naprawę warto też zabrać przynajmniej jeden moduł autonaprawczy (AFMU). Jest bardzo "prądożerny", a że przez większość czasu zbędny → wyłącz go w prawym panelu w zakładce "modules", a włącz, gdy będzie potrzebny (np po wpadnięciu w gwiazdę bądź "twardym lądowaniu" na jakiejść planecie). Pamiętaj jednak, że moduł, który chcesz naprawiać zostanie wyłączony i po naprawie należy włączyć go ręcznie.
Jeśli nie masz dodatku "Horizons" to zignoruj w zaproponowanym buildzie pozycję "hangar", lecz jeśli masz ten dodatek to SRV jest wręcz nieoceniony bo dzięki niemu zbierasz na planetach surowce do syntezy potrzebnych rzeczy jak choćby amunicji czy paliwa do łazika (pamiętaj, że lądować można tylko na planetach, które na mapie danego systemu oznaczone są takim niebieskim półkolem).
Ponadto w prawym dolnym rogu widać ile maksymalnie sond powinno się zużyć na "zbadanie". Jeśli wyrobisz się w limicie bądź użyjesz mniej sond niż wynika z założenia spotka się to z dodatkowym bonusem. W przypadku planet z pierścieniami skanuj pierścienie → za to też są jakieś kredytki. Może niezbyt duże ale ziarnko do ziarnka

Wyruszając w daleką podróż, gdzie nie można liczyć na ewentualną naprawę warto też zabrać przynajmniej jeden moduł autonaprawczy (AFMU). Jest bardzo "prądożerny", a że przez większość czasu zbędny → wyłącz go w prawym panelu w zakładce "modules", a włącz, gdy będzie potrzebny (np po wpadnięciu w gwiazdę bądź "twardym lądowaniu" na jakiejść planecie). Pamiętaj jednak, że moduł, który chcesz naprawiać zostanie wyłączony i po naprawie należy włączyć go ręcznie.
Jeśli nie masz dodatku "Horizons" to zignoruj w zaproponowanym buildzie pozycję "hangar", lecz jeśli masz ten dodatek to SRV jest wręcz nieoceniony bo dzięki niemu zbierasz na planetach surowce do syntezy potrzebnych rzeczy jak choćby amunicji czy paliwa do łazika (pamiętaj, że lądować można tylko na planetach, które na mapie danego systemu oznaczone są takim niebieskim półkolem).
