[PORADNIK] Przewodnik po USS'ach - Wersja do druku +- The Winged Hussars - Forum (https://forum.thewingedhussars.com) +-- Dział: Strefa Publiczna (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Biblioteka (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=31) +--- Wątek: [PORADNIK] Przewodnik po USS'ach (/showthread.php?tid=3379) |
Przewodnik po USS'ach - Drakkainen - 18.07.2017 PRZEWODNIK PO NIEZIDENTYFIKOWANYCH ŹRÓDŁACH SYGNAŁU (USS)
Polskie tłumaczenie nieistniejącego już poradnika który znajdował się TUTAJ 1. Co to jest USS USS – jest to punkt nawigacyjny który pojawia się losowo podczas lotu w Supercruise, w który, uprzednio biorąc go za cel, możemy „wyskoczyć”. Często jest to miejsce docelowe zlecanych nam misji lub też zbieramy tam materiały dla inżynierów.
Poniższy opis odnosić się będzie tylko do podstawowych informacji o USS i nie dotyczy USS’ów na powierzchniach planet, tak zwanych POI.
2. Supercrouise
3. Podstawowe informacje o USS
4. Czynniki wpływające na typ i „zawartość” USS
5. Typy USS Legenda: Nazwa: Nazwa USS, w grze pojawia się jako komunikat „*Nazwa USS* Detected” np. Weapons Fire Detected Występowanie: Warunki w jakich dany typ USS może się pojawić Poziom zagrożenia: Spodziewany poziom niebezpieczeństwa Opis: Co znajdziemy po wleceniu do danego USS Degraded Emissions Występowanie: wszędzie w zamieszkałych systemach Poziom zagrożenia: 0 Opis: Najczęściej spotykany typ USS, możemy go znaleźć w każdym systemie. Znalezione w nim materiały zależą od typu systemu w którym go znajdziemy. Warianty: - Szczątki, różne towary (zazwyczaj, escape pods, technical blueprints, rebel transmissions itp. mogą też być inne towary), parę materiałów 1, 2, 3 poziomu. Może także nic nie być. - Jak wyżej ale oprócz tego będą latać statki ratunkowe poszukujące rozbitków (Anakonda, ASP, DBX ze spacjalną pomarańczową "skórką"). Statki te będą zbierać znalezione towary. - Szczątki a wśród nich "private data beacon" i materiały 1, 2, 3 poziomu. Bojkę możemy zeskanować dla danych 1, 2 poziomu - Szczątki a wśród nich parę kapsuł ratowniczych lub "exploration data caches". Zazwyczaj występują w niezamieszkałych systemach daleko od "bańki" - W pobliżu Ammonia worlds, poziom zagrożenia 2: możemy znaleźć "Unknown Probe" (może to być błąd, patrz "Anomaly USS") Degraded Emissions (Anarchy) Występowanie: wszędzie w zamieszkałych systemach anarchistycznych, nie dalej jak 1000 Ls od zamieszkałych planet, stacji. Poziom zagrożenia: zazwyczaj 3 Opis: Specjalna "anarchistyczna" odmiana poprzedniego USSa. Po wleceniu znajdziemy dryfujące szczątki a wśród nich jakieś materiały. Gdy podlecimy wystarczająco blisko do kontenerów pojawiają się statki piratów i nas atakują. Encoded Emmisions Występowanie: wszędzie w zamieszkałych systemach. Rzadko w niezamieszkałych systemach w bańce lub jej okolicy. Poziom zagrożenia: 0 Opis: Głównie wykorzystywany do zbierania materiałów dla inżynierów. Ich rodzaj zależy od systemu w jakim latamy Warianty: - szczątki z "private data beacon" i materiałami 1, 2, 3 poziomu. Boję możemy zeskanować aby dostać Classified Scan Databanks, Datamined Wake Exceptions lub inne - szczątki wraz z materiałami 2, 3, 4 poziomu - w "SO" zamieszkałych planet ziemio podobnych możemy znaleźć satelity, po przeskanowaniu dostaniemy dane 1, 2, 3 poziomu High Grade Emmisions Opisane osobno w punkcie 6 Combat Aftermath Występowanie: w zasięgu „SO” i na „Trasach Handlowych” w każdym zamieszkanym systemie Poziom zagrożenia: 0 Opis: Najczęściej wykorzystywany do zbierania materiałów. Po wleceniu znajdziemy dryfujące szczątki a wśród nich jakieś materiały. Poziom bezpieczeństwa i stan w jakim znajduje się aktualnie system nie mają wpływu na jego występowanie. Convoy Dispersal Pattern Występowanie: w zasięgu „SO” i na „Trasach Handlowych” w każdym zamieszkałym systemie. Bardzo rzadko w niezamieszkanych systemach w obszarze bańki Poziom zagrożenia: od 1 do 4 (czasami 0) Opis: Po wleceniu znajdziemy konwój składający się z jednego lub więcej statków wraz z obstawą. Nie rzadko jest to konwój policyjny lub marynarki. Póki go nie zaatakujemy NPCe nic nam nie zrobą i po jakimś czasie skoczą do innego systemu. Jeśli go zaatakujemy to ze zniszczonych statków mogą wypaść materiały typowe dla „Combat Zone” (Thermic Alloys, Polymar Capacitors) Weapons Fire Występowanie: wszędzie w zamieszkałych systemach, rzadziej w "Deep Space" Poziom zagrożenia: od 1 do 4 Opis: Analogiczne do kiedyś występujących w grze "Weak Signal Source" i "Strong Signal Source" Warianty: - po 1-2 statki piratów, handlarzy i policji. Zazwyczaj mniejsze jednostki, bardziej prawdopodobne przy niskim poziomie zagrożenia. - zasadzka piratów - identyczna sytuacja jak z "Degraded Emissions" w systemach anarchistycznych, bardziej prawdopodobne przy wysokim stopniu zagrożenia Distress Call Występowanie: wszędzie w zamieszkałych systemach. Rzadko w niezamieszkałych systemach w bańce lub jej okolicy Poziom zagrożenia: od 1 do 4 Opis: Po wleceniu możemy zastać jeden z poniższych. Warianty: - statek handlowy który poprosi gracza o paliwo, w trakcie tankowania mogą pojawiać się piraci - poważnie uszkodzony statek handlowy atakowany przez piratów. Jeśli zdecydujemy się pomóc poszkodowanemu, przylecą kolejno w coraz mocniejszych statkach trzy "fale" piratów - dryfujące szczątki i statki ekipy ratunkowej Ceremonial Comms Występowanie: w obszarze „SO” i na „Trasach Handlowych” w każdym zamieszkałym systemie Poziom zagrożenia: 0, 1 Opis: Ten tym USS wygląda na nie działający. Powinniśmy znajdować w nim statki orszaka ślubnego lub konwoju pogrzebowego. Jednak w większości wypadków nic tam nie znajdziemy nawet po paru minutach czekania. Anomaly Występowanie: każdy system w zasięgu ok 130ly-150ly od systemu Merope (Mgławica Plejad) Poziom zagrożenia: 4, faktycznie 0 Opis: Możemy w nich znaleźć "Unknown Artefact" który wydaje charakterystyczne dźwięki i może przeskanować statek gracza. Możemy go zabrać do ładowni lub zniszczyć. Po zniszczeniu otrzymujemy z niego "Unknown Fragments" potrzebne do odblokowania inżyniera w Plejadach. Mission Target Występowanie: zależny od misji, zazwyczaj w "SO" Poziom zagrożenia: zależny od misji Opis: Ten typ USS jest unikalny dla misji typu: Assassination, Liberate i Salvage. Po wleceniu do systemu i przeskanowaniu go skanerem "ADS" lub "nav beacon'a" dostaniemy komunikat kierujący nas w kierunku określonego ciała niebieskiego w systemie. Po wleceniu w jego "SO" czekamy na pojawienie się niebieskiego USS. Będzie temu towarzyszył kolejny komunikat "Mission Objective Detected". Gdy do niego wlecimy, będzie na nas oczekiwał cel misji. Mission Target: Trading Beacon Występowanie: w obszarze „SO” zamieszkałych systemów (do weryfikacji) Poziom zagrożenia: prawdopodobnie 1 Opis: Jeden z rzadziej występujących typów USS. Pojawia się tak samo jak „Mission Target USS” ale nie jest powiązany z żadną misją. Po wleceniu znajdziemy handlarza w T9 oferującego misje handlowe (dostarczenie towaru do systemu). Może tez poprosić o jakieś „rary”. 6. High Grade Emission USS Występowanie: w obszarze „Deep Space” zamieszkałych systemów, rzadziej w obszarze „SO”. Ich występowanie i „zawartość” zależy od przynależności i stanu w jakim znajduje się system. Opis: Typ USS w którym możemy znaleźć rzadkie materiały (poziomu 5) dla inżynierów, nie znajdziemy ich w innych miejscach. Występowanie ze względu na rzadki materiał: Core Dynamics Composites, Proprietary Composites – Systemy Federacji Imperial Shielding – Systemy Imperium Improvised Components – Systemy w stanie „Civil Unrest” Military Grade Alloys, Military Supercapacitors - Systemy w stanie „Civil War” Pharmaceutical Isolators- Systemy w stanie „Outbreak” Proto Heat Radiators, Proto Light Alloys, Proto Radiolic Alloys – Systemy w stanie „Boom” 7. Mity i legendy USS'y pojawiają się częściej w wysoko zaludnionych systemach Faktycznie gęściej zaludnione systemy mają większą szansę na pojawienie się USS. Jednak wartość ta nie ma wpływu na to jaki USS się pojawi. Typ ekonomii systemu ma wpływ na to jakie USS'y się pojawiają Nie prawda. Nie ma to wpływu na to jakie USS'y się pojawiają. Można wymusić pojawienie się USS przez ciągłe namierzanie jednego Brak jednoznacznych dowodów na poparcie tej tezy. USS'y pojawiają się częściej gdy latamy chaotycznie, szybko albo w kółko Brak jednoznacznych dowodów na poparcie tej tezy. Można wymusić pojawienie się USS poprzez otworzenie mapy systemu/galaktyki Brak jednoznacznych dowodów na poparcie tej tezy. W zasadzie można przegapić wiele USS tak robiąc Jeśli macie jakieś uwagi, znajdziecie błędy lub jakieś nielogiczne bzdury proszę o informację RE: Przewodnik po USS'ach - GROCHU - 24.09.2018 Chciałbym dodać, że Pharmaceutical Isolators tak jak było wyżej napisane szukamy w systemie w stanie „Outbreak” ale przynależność INDEPENDENT, u imperialnych wyskakuje Imperial Shielding. Dopisze jeszcze, że Proto light alloys, Proto radiolic alloys i Proto Heat Radiators wyskakuje nam w Boom w Anarchy, a samo Proto Heat Radiators wyskakuje w Boom w Independend Wszystkie te cudeńka oczywiście w High Grade USS w Deep space RE: Przewodnik po USS'ach - Pepemag - 25.09.2018 Występują jeszcze USSy NON-HUMAN które, by zebrać trzeba wyposażyć statek w racka antykorozyjnego o ile się nie mylę, w przeciwnym razie przeżre nas korozja. RE: Przewodnik po USS'ach - Mihoo - 20.12.2018 Przez ostatnie kilka wieczorów szukałem materiałów G5 do inżynierki i latałem po USSach, tylko po update nie bardzo można było znaleźć odpowiedni system. Jak się okazuje po update 3.3 nie stan w jakim znajduje się system wpływa na rodzaj USSów. USSy teraz tworzone są tak jakby przez frakcje panujące w danym systemie, a jak wiemy każda frakcja może znajdować się w różnych stanach w jednym systemie - utrudnia to teraz poszukiwania, ale znalazłem pewną zależność. Rodzaj materiałów w USS np.: "High Grade Emissions" będzie zależny od 3 czynników : 1) systemu w jakim się znajduje - Federation, Independent, Empire 2) frakcji, która go "wygenerowała" 3) stanu w jakim się ta frakcja znajduje tak jak tutaj w tym poradniku: https://www.youtube.com/watch?v=N3Y6QN-RIcQ&t=30s Dopiero po użyciu FSS i odnalezieniu danego USS: HGE i zaznaczeniu go jako cel pojawia się w górnym prawym rogu informacja jaka frakcja go wygenerowała i poniżej jaki jest jej stan i czas jaki pozostał do jego zniknięcia i wygenerowania nowego. (relogi lub zmiana trybu gry teraz nic nie daje - on po prostu będzie tak długo, aż się skończy jego czas) Na dzień dzisiejszy, nie ma pewności czy dany USS: HGE w ogóle zostanie wygenerowany w danym systemie. Najlepiej jest szukać w systemach, gdzie najdalsze ciało niebieskie znajduje się stosunkowo blisko gwiazdy macierzystej (nie będziemy ganiać 10 minut do USSów), sprawdzić stany frakcji (im więcej frakcji z danym stanem = większa szansa na większą liczbę odpowiednich USSów). I latając zaznaczyć HGE i sprawdzać w górnym rogu czy ma odpowiedni stan. Dopiero po "wyczyszczeniu" USS: HGE powstanie nowy, dlatego dobrze jest zbierać nawet te, które wygenerowane zostały z nieodpowiednim dla nas stanem. Nie trzeba skakać teraz po systemach w poszukiwaniu USSów tylko czyścić wygenerowane w jednym systemie. W wielu przypadkach zdażało mi się, że nowy USS generowany był w tym samym miejscu co dopiero oczyszczony z materiałów i znajdował się w innym stanie (wygenerowany był przez inną frakcję). Zmieniła się nieco mechanika, zależności pozostały te same. Jak wszystko nowe trzeba się przyzwyczaić i po kilku "łowach USSów" nie jest to trudna sztuka. Najciekawsze jest to, że liczba generowanych USSów jest zależna od ilości frakcji w danym systemie, także szukając odpowiedniego stawiałbym na bardziej zaludnione systemy z wieloma stacjami, bazami i frakcjami w odpowiednich dla nas stanach na czas poszukiwań. Wówczas liczba generowanych USSów będzie większa, więc większa szansa na "udane łowy". Mam nadzieję, że pomogłem co niektórym Husarzom. Fajnie byłoby również zaktualizować informacje w poradniku USSów, dlatego ten post jest tutaj. Fly safe, o7. |