Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leksykon Elite: Dangerous
#11
R


RAXXLA
Kategoria: Lokacje
Patrz również: Dark Wheel, The


(UWAGA! Poniższe informacje zawierają spoilery oficjlanej książki z uniwersum Elite: "The Dark Wheel" Roberta Holdstocka!)

#12
R


RURA BATONA
Kategoria: Artefakty


Legendarny artefakt stworzony przez samego Hetmana Skrzydlatej Husarii, Mathiasa Shallowgrave'a. Hetman wykuł rurę osobiście z czystego Painitu w oddalonej i znanej tylko sobie gwieździe, w temperaturze 20 milionów kelwinów. Temperatura i sposób obróbki (skrzętnie do tej pory skrywany przez Mathiasa) nadały Rurze blasku, którym bije ona niejako z wewnątrz. Rura została podarowana Batonowi i stała się jego głównym atrybutem. 

Rura ma wiele praktycznych zastosowań, m.in.: 
- militarne - czego przykład dał Baton wjeżdżając nią podczas turnieju PvP Niemcom w rzyć,
- rozrywkowe - podczas pijackich konkursów w redakcji Radia Galnet,
- praktyczne - Baton czasami się nią podpiera bądź służy mu za pomoc przy wstawaniu z łóżka Hetm... ehm... z podłogi,
- inicjujące - stosowana podczas inicjacji na oficera TWH, kiedy to Hetman robi z człowieka sztywniaka, przeprowadzając na nim zabieg kolonoskopii za pomocą w/w Rury. Wtedy to już nie możesz robić sobie jaj i stroić żartów, zaczynasz sypać warnami na prawo i lewo oraz często krzyczysz "OFFTOP ALERT!!!".

Itp.

Ponadto wieści donoszą, że często wieczorami Baton stawia swój artefakt w zamkniętym gabinecie Hetmana i wykonuje hipnotyzujący taniec na Rurze, który ponoć relaksuje i uspokaja zszarpane nerwy Mathiasa.


Opracowanie: Cmdr Quarion na podstawie husarskich legend i podań
#13
S


SIRIUS CORPORATION
Kategoria: Frakcje, organizacje i korporacje

[Obrazek: Sirius-Corporation-Logo.png]


OPIS

Sirius Corporation to niezależna międzygwiezdna korporacja, pierwsza i najbardziej wpływowa mega-korporacja. Jej kwatera główna znajduje się w systemie Syriusz, do którego wstęp można uzyskać tylko posiadając odpowiednie pozwolenie - warunkiem jego zdobycie jest osiągnięcie statusu Sojusznika (Allied) z Sirius Corp.

CEO Siriusa to Li Yong-Rui, znana postać w kręgach walki o wpływy w galaktyce. Filie korporacji to: Sirius Catering, Sirius Mining, Sirius Power, Sirius Luxury Transports, Sirius Industrial, Sirius Atmospherics, and Sirius Gov.

Szerokim obszarem działań korporacji jest eksploracja i kolonizacja galaktyki, posiada ona również niemal monopol na produkcję generatorów energii dużego formatu.

HISTORIA OGÓLNA

Sirius Corporation została założona w 2350, czyli niemal 700 lat temu. Początkowo jej działalność ograniczała się do użytkowania ogromnych zasobów taniej energii dostępnych na Lucyferze w systemie Syriusza i była w stanie zsyntetyzować niestandardowe substancje chemiczne, włącznie z paliwem klasy militarnej. 

Sirius szybko się wzbogacił na dostawach paliwa dla flot zarówno Federacji jak i Imperium podczas pierwszej międzygwiezdnej wojny. 

Kiedykolwiek jedna ze stron zaczynała wygrywać, korporacja symulowała braki zapasów, co pozwoliło na przeciąganie czasu trwania wojny, jednocześnie zwiększając bilans ofiar. To sprawiło, że Sirius szybko został owiany złą sławą. Zarząd spółki oczywiście na bieżąco dementował te informacje, a winą obarczał kilku pozbawionych skrupułów pracowników, którzy dziwnym trafem wkrótce zginęli w wypadkach. 

SIRIUS CORP. - PIERWSZA MEGAKORPORACJA

W serii galnetowych artykułów dotyczących znamiennych wydarzeń w historii ludzkości, znana historyk, Sima Kalhana, opisuje powstanie pierwszej megakorporacji:

Poza kilkoma odosobnionymi systemami na obrzeżach galaktyki, megakorporacji są w zasadzie wszechobecne w całej zamieszkałej przestrzeni. Co prawda te organizacje są naprawdę potężne, żadna jednak nie dorasta do pięt, jeśli chodzi o zasoby i wpływy Sirius Corporation. 

Jej historia zaczęła się kiedy pierwsza całkowicie komercyjna misja kolonizacyjna dotarła do systemu Syriusza. Jak wspomniano wcześniej, ciągłe konflikty między Imperium i Federacją pozwoliły Sirius Corp. niesamowicie się wzbogacić na dostawach paliwa oraz produkcji zaawansowanych technologicznie napędów do statków i innych urządzeń. 

W przeciągu wieku przeróżne produkty tej firmy zostały zaadaptowane do użytku zarówno militarnego, jak i cywilnego. Sirius zdobył sobie również zaufanie supermocarstw i potajemnie dostarczał zasoby obydwu stronom konfliktu podczas wojen między nimi. Operacje te częściowo udawały się dzięki niebotycznie restrykcyjnym protokołom dotyczącym przepływu informacji oraz publicznemu oświadczeniu, że korporacja nie będzie współpracować ani z Imperium, ani z Federacją. 

Sirius Corp. wyrobił sobie własny system wewnętrznych praw, które miały na celu zapewnienie opłacalnych kontraktów oraz dobrego traktowania pracowników firmy. Macki wpływów korporacji sięgały tak daleko, że tzw. "Sirius Convention" ("Zwyczaje Siriusa" - patrz niżej) stosowano nie tylko podczas kontraktów korporacyjnych, ale również podczas relacji biznesowych między niezależnymi systemami.

Produkcja paliwa i napędów pozostawała głównym obszarem działalności korporacji, aczkolwiek rozsądne inwestycje i ekspansja na inne sektory pozwoliły na znaczne zwiększenie astronomicznych przychodów firmy. W chwili obecnej na Sirius Corporation składają się następujące oddziały: Sirius Catering, Sirius Mining, Sirius Power, Sirius Luxury Transports, Sirius Industrial and Sirius Atmospherics. 

Od niedawna działalność prowadzi również kolejny oddział firmy, Sirius Gov, który zajmuje się dostarczaniem usług związanych z zarządzaniem ludnością na dużą i małą skalę. 

Historia korporacji naznaczona jest niejedną wpadką - a największą z nich jest tzw. "incydent w Antares", który opiszę w następnym artykule. Sukcesy firmy znacznie przewyższają jednak niepowodzenia i jak dotąd Sirius Corp. pozostaje najpotężniejszą megakorporacją, która kiedykolwiek powstała. 

SIRIUS CONVENTION

Sirius Corporation kieruje się własnym zbiorem praw, które zawiadują prawami i przywilejami pracowników oraz zasadami zawierania kontraktów z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami, które są mieszanką lokalnych praw danego systemu, praw systemu Syriusza oraz samej korporacji. Są one niesamowicie restrykcyjne i zwą się "Sirius Convention". Często Sirius Convention stosuje się przy zawieraniu kontraktów biznesowych między niezależnymi systemami, w ogóle niepowiązanymi z Sirius Corporation.

Korporacja wyrobiła sobie wysoką reputację za uczciwe prowadzenie biznesu. Nigdy nie zdarzyło się jeszcze, aby po nieudanych negocjacjach udała się do konkurencji lub poszła na niekorzystną ugodę nawet podczas rozmów z rządami całych systemów. Nie uciekała się również do nieczystych zagrywek prawnych, które często i gęsto stosowały mniej uczciwe korporacje. 

Interesy były zawsze przeprowadzane "w zgodzie z prawem Siriusa" - co jest kolejne powiedzeniem, które na stałe weszło do języka codziennego, tak jak "Chatham House Rule" tysiąc lat wcześniej. 

Przypis autora: Jak dobrze wiemy, to są oficjalne informacje, bowiem wewnętrzna historia korporacji pokazuje, że Sirius Corp. wcale nie jest taki święty i ma wiele brudów za kołnierzem. 

ZNACZĄCE POSTACIE

Li Yong Rui - CEO 
[Obrazek: Li_Yong-Rui_Official_Illustration.jpg]

Delylah Boweman - Wicedyrektorka 
[Obrazek: 9rVOAbj.jpg?1]

Źródło: Wikia, Galnet, boje turystyczne w obrębie Syriusza
#14
C


CLOSE QUARTER COMBAT CHAMPIONSHIP (CQC)
Kategoria: Uniwersum

[Obrazek: x9gDvkx.jpg]

Mistrzostwa CQC - wydarzenie organizowane przez Federację Pilotów. Każdy, kto należy do tej organizacji, może wziąć udział w zawodach i zmierzyć się w jednej z 3 dyscyplin:
  • Deathmatch - walka do zniszczenia statków, 8 pilotów - każdy na każdego.
  • Team Deathmatch - j.w., ale w 2 drużynach po 4 piotów.
  • Capture The Flag - udział biorą ponownie 2 drużyny po 4 pilotów. Zadaniem jest tutaj zdobycie flagi przeciwnika i dostarczenie jej do własnej bramki.
Mistrzostwa odbywają się w myśliwcach F-63 Condor, GU-97 Imperial Fighter, Eagle Mk3 oraz Sidewinder Mk1. Statki są wypożyczane przez Federację Pilotów, więc uczestnicy nie ponoszą kosztów związanych ze zniszczeniem maszyny.

Awansowanie w rankingu CQC odblokowuje kolejne statki i elementy wyposażenia, co pozwala na wykorzystywanie nowych taktyk i strategii w meczach. Za udział w Mistrzostwach dostaje się również Creditsy, które zasilają nasze konta w Zaonce Bank, jednak są to symboliczne kwoty.

Ranga główna CQC jest czwartą, obok walki, handlu i eksploracji rangą, którą można podnosić w Federacji Pilotów i wyświetlona jest obok pozostałych rang w prawym panelu naszego statku.


Opracowanie: Cmdr Mathias Shallowgrave
#15
B

BUBBLE, THE 
Kategoria: Lokacje

Bańka - główna zamieszkała przez ludzkość część przestrzeni kosmicznej. Skupiona wokół systemów Sol, Achenar i Alioth. Nazwa wzięła się z kształtu przestrzeni dostępnej dla członków Federacji Pilotów podczas testowania nowych napędów FSD i innych technologii, które od grudnia 3301 roku pozwoliły na podróżne kosmiczne w nowym wydaniu.


Mimo że określenie Bańka wtedy oznaczało ten wydzielony obszar, to obecnie używa się go do określenia całej zamieszkałej przestrzeni. 

Drugim obszarem skolonizowanym przez ludzkość jest Colonia.

Opracowanie: Cmdr Mathias Shallowgrave
#16
F


FELICITY FARSEER
Kategoria: Postaci

[Obrazek: BiDL393.png]

Felicity Farseer jest jednym z Inżynierów. Specjalizuje się w systemach napędowych i silnikach statków. To legendarna wręcz odkrywczyni, która samodzielnie zmodyfikowała swojgo Aspa Explorara we wczesnych latach swojej kariery. Obecnie dzieli się swoją wiedzą z innymi pilotami, którzy mają w sobie żyłkę odkrywcy oraz oferuje obszerny program szkoleniowy dla techników i mechaników, którzy udają się w podróż w nieznane. 

Jej siedziba mieści się w bazie systemie Deciat, w bazie planetarnej Farseer Inc., czyli wydobywczo-przemysłowym kompleksie swojego ojca. Jej warsztat jest jednak osobną operacją od biznesu Farseera seniora.
#17
P


PILOTS FEDERATION
Kategoria: Frakcje, organizacje i korporacje

[Obrazek: Golden-Elite-Logo.png]


OPIS

Federacja Pilotów jest sekretną organizacją i dominującym supermocarstwem finansowym. Jest również właścicielem GalNetu, który jest głównym źródłem potęgi finansowej FP.

Organizacja zawsze była neutralną politycznie. Jej celem jest udzielanie wsparcia dla wszystkich pilotów - niezależnie od pochodzenia czy sympatii politycznych. FP ma swoją siedzibę w systemie Shinrarta Dezhra, gdzie sprawuje władzę.

Wszyscy piloci w całej galaktyce mają rangę Federacji Pilotów - od Harmless (niegroźny) do Elite (elitarny). Rangę można podnosić w jednej z 4 dziedzin: handlu, eksploracji, walce i CQC. Pilot, który uzyska rangę Elite w jednej z 4 dziedzin, dostaje permit, pozwalający na dostęp do systemu Shinrarta Dezhra, gdzie znajduje się planeta Founders World oraz port orbitalny Jameson Memorial - można tam zawsze zakupić wszystkie moduły do statków. Zawsze dostępne są tam też wszystkie statki. Dodatkowo na w Shinrarcie na wszystko jest 10% zniżka dla elitarnych pilotów (co przekłada się również na mniejsze ubezpieczenie statków i modułów!).

Dodatkowo piloci z rangą Elite otrzymują 2.5% zniżkę na statki i moduły we wszystkich innych systemach.



RANGI

Oto lista wszystkich rang Federacji Pilotów - od najniższej do najwyższej:

WALKA

Harmless
Mostly Harmless
Novice
Competent
Expert
Master
Dangerous
Deadly
Elite

HANDEL 

Penniless
Mostly Penniless
Peddler
Dealer
Merchant
Broker
Entrepreneur
Tycoon
Elite

EKSPLORACJA

Aimless
Mostly Aimless
Scout
Surveyor
Trailblazer
Pathfinder
Ranger
Pioneer
Elite

CQC

Helpless
Mostly Helpless
Amateur
Semi Professional
Professional
Champion
Hero
Legend
Elite



HISTORIA

Federacja Pilotów została założona w 2805 roku, po ogromnym wzroście ilości ludzi, którzy posiadali własny statek kosmiczny. Organizacja szybko znalazła rację bytu jako pośrednik przepływu informacji o intrantych trasach handlowych między zaufanymi pilotami. Zapewniała też niezbędną infrastrukturę dla wspólnej ochrony przez rosnącym zagrożeniem ze strony międzygwiezdnych piratów. Mieszkańcy planet nie mieli zaufania do raczej wędrownej natury kapitanów statkó kosmicznych, którzy zawsze wydawali się skłonni uciec do innego systemu, zanim dosięgnęła ich ręka sprawiedliwości. 

Polityka "zero tolerancji", którą Federacja Pilotów stosowałą (i nadal stosuje) wobec niehonorowego zachowania swoich członków jest wymuszana przez system kar i nagród za głowy poszukiwanych pilotów, automatycznie nakładanych na tych, którzy łamią zasady. To sprawiło, że organizacja zyskała szacunek dla odznaki noszonej przez jej członków, którzy z dumą zaczęli traktować emblemat FP. Jednocześnie oficjalne przyjęcie 9-stopniowego systemu rang, opierającego się o ilość zniszczonych statków, sprawiło że członkowie Federacji Pilotów są często postrzegani jako żądni krwi.

Federacja Pilotów przez wieki pozostawała bardzo sekretną i neutralnie nastawiąoną do konfliktów organizacją. Dzięki sieci informacyjnej GalNet zdobyła wystarczające fundusze, aby zostać jedną z dominujących potęg finansowych w całej galaktyce. GalNet początkowo służył jako międzygwiezdny system map nawigacyjnych oraz system zarządzania nagrodami za głowy przestępców, ale z czasem wyewoluował do pozycji monopolisty w dziedzinie informacji politycznych, handlowych i przepływu komunikacji. Nie obyło się bez kontrowersji, związanych z oskarżeniami o przetrzymywanie danych oraz nadużywanie władzy wynikającej z dostępu do wszystkich posiadanych informacji. 

Nie jest dziwnym, że wewnątrz organizacji, która opiera się na posiadanym statusie oraz posiadające tak dużą władzę i wpływy, powstało kilka klik (z których najbardziej niesławną jest Krąg Mroku). Jak również to, że posiadacze najwyższej, elitarnej rangi, niejednokrotnie wykorzystywali ten fakt dla własnych korzyści oraz założyli organizację wewnątrz orgazacji, czyli Federację Elitarnych Pilotów.

Przez coraz lepiej zorganizowanych piratów oraz potrzebę utrzymania poziomu reputacji i wpływów na najwyższym poziomie, Federacja Elitarnych Pilotów otwarła członkostwo dla tych kandydatów z rangą Deadly, którzy byli w stanie przejść rygorystyczny test. Następnie to samo prawo otrzymali piloci z rangą Dangerous. 

Federacja Pilotów nie jest związana z żadnym konkretnym systemem gwiezdnym, na rzecz wolnego podróżowania wśród gwiazd i nomadycznego stylu życia. Z jednym wyjątkiem - Founders World (Światem Założycieli). Founders World jest zarządzany przez Federację Elitarnych Pilotów i istnieje wyłącznie dla dobra swoich członków. Mimo tego, że jego lokalizacja jest znana, to wstęp tam mają jedynie piloci z rangą Elite. 



SEKRETNOŚĆ FEDERACJI PILOTÓW

Federacja Pilotów jest w dużej mierze sekretną organizacją. Jednym z powodów jest chęć zachowania politycznie neutralnej postawy. Celem organizacji jest wspieranie pilotów, a nie narodowości czy frakcji. Dzięki temu jest zaakceptowana jako oficjalne ciało praktycznie w całej zamieszkałej przez ludzi przestrzeni. 

Pomimo wszechobecnej bytności, FP prawie w ogóle nie wchodzi w interakcję z innymi organizacjami czy osobami. Nawet piloci używają sieciowego systemu rang i nagród. Jedynym wyjątkiem jest rejestracja. Nowy pilot musi się zarejestrować osobiście, aby zdobyć Licencję Federacji Pilotów. Rejestracji można dokonać w biurach, rozrzuconych po całej zamieszkałej przestrzeni. FP jest najbliższą prawu organizacją w anarchistycznych systemach. 

Większość z tego, co tak naprawdę robi FP jest owiane tajemnicą. Federacja Elitarnych Pilotów jest jeszcze bardziej sekretna w swej naturze. Jej członkowie mogą przejść na emeryturę w Founders World, zachowując względną anonimowość.



OBSZAR ZAINTERESOWAŃ

Federacja Pilotów, jako organizacja, to ogromne finansowe imperium. Nie jest to powszechnie znany fakt, ale służby wywiadowcze supermocarstw zdają sobie z niego sprawę. Większość z tych zasobów finansowych jest używana w celu poprawy bezpieczeństwa pilotów oraz do wypłacania nagród w systemach, gdzie lokalne władze tego nie robią. 

FP czasami przejawia zainteresowanie w projektach osiedleńczych i kolonizacji niezależnych systemów, aczkolwiek najczęściej jest to zatuszowane przez użycie marionetkowych korporacji. 

Jednym ze źródeł dochodu FP, są opłaty za transakcje związane z odbiorem nagród w systemie stworzonym przez tę organizację. Często zdarza się też, że piloci nigdy nie odbierają należnych im nagród i w takim przypadku fundusze te przechodzą pod kontrolę Federacji Pilotów. Największym źródłem dochodów dla FP są jednak opłaty za zintegrowane systemy obsługi stacji i statków, na które FP ma w zasadzie monopol.



MONOPOL

Niegdyś Federacja Pilotów była zaufanym źródłem danych różnego typu dla pilotów. W miarę rozwoju i ekspansji terytorialnej ludzkości, zapotrzebowanie na dane rosło. Przez 3100 rokiem, FP dostarczała danych wielu producentom statków i komponentów portów kosmicznych. Po 3100 roku, po szeroko zakrojonej i bardzo efektywnej kampanii przejęć i fuzji, FP została głównych dostawcą nie tylko danych, ale również sprzętu i oprogramowania, które przetwarzały i dostarczały te dane.

Od danych nawigacyjnych, przez specyfikacje statków i system zarządzania nagrodami, Federacja Pilotów rozszerzała swoją działalność i źródła danych na wiele różnych rynków, agencji i systemów komunikacji oraz przepływu danych. W 3300 roku system GalNet, który jest pod kontrolą FP, stał się praktycznie monopolistą, jeśli chodzi o wykorzystanie go w systemach obsługi statków i stacji. Jest on standardowo montowany we wszystkich statkach cywilnych, a nawet w większości marynarek. Brak protestó i ogólna akceptacja tego monopolu przez rządy niemal wszystkich systemów to niezbity dowód zaufania, którym ludzkość darzy Federację Pilotów.



ELITA

In 3100 the Pilots Federation began issuing modified version of its 'wings' badge that included the pilot's rating written across it in capitals, and made official the names of these ratings, starting with 'Harmless, then 'Mostly Harmless', all the way to 'Elite'. The most coveted was the 'Elite' badge, and the first of these was awarded to Commander Peter Jameson, who wore it on the rear of his Cobra MkIII for the rest of his life.[10]

Before long this small and highly respected group of pilots with these coveted badges became known as 'The Elite'. They received all sorts of offers - both commercial and personal - (including offer of marriage!). The commercial side became valuable - whether it was transporting royalty or taking unknown items 'no questions asked'. The group was considered utterly trustworthy, with the confidentiality assured, and its members took this very seriously.[10]



FEDERACJA ELITARNYCH PILOTÓW

W miarę, jak reputacja FP rosła, ta stosunkowo mała grupa pilotów stawała się przytłoczona zapotrzebowaniem na ich usługi. W odpowiedzi powstała organizacja wewnątrz organizacji - Federacja Elitarnych Pilotów. FEP Miała swój wewnętrzny system wymiany kontraktów między swoimi członkami. Była to bardzo sekretna, ale też bardzo szanowana grupa, z wysokim zapotrzebowaniem na ich usługi. Głównym kłopotem była faktyczna liczba pilotów z rangą Elite. Wielu członków przechodziło na emeryturę na długi zanim udało się im zdobyć najwyższą rangę.

Fundamentalnym problemem był tutaj fakt, iż ranga zależała od ilości zestrzelonych statków. Co bardziej rozgarnięci członkowie organizacji zdawali sobie sprawę, że być może wcale nie mieli wyższych umiejętności od innych, młodszych stażem pilotów - tylko po prostu latali dłużej od nich - aczkolwiek ogólna percepcja grupy na zewnątrz nie była taka. Ludzie chcieli zatrudniać prestiżowych, elitarnych pilotów. Tym bardziej, że i piraci stawali się coraz bardziej zorganizowani, wytrenowani i dysponowali lepszym wyposażeniem niż dawniej.

Plotki głoszą, że FEP ma swoje tajne bazy i dysponuje niedostępnymi dla innych technologiami, ale jednocześnie jest to organizacja darzona ogromnym szacunkiem, a jej członkowie cieszą się zniżkami na wiele różnych usług w całej zamieszkałej przestrzeni. Tak naprawdę otoczka tajemniczości i legendy okazała się dużym atutem. W obecnych czasach FEP ma swoich przedstawicieli praktycznie w każdym systemie, a zdecydowana większość pilotów aspiruje do tego, aby osiągnąć elitarny status, zdobyć upragnioną odznakę i zostać członkiem FEP.
#18
M


META-ALLOYS
Kategoria: Obcy

[Obrazek: Ripe_Meta-Alloy_Pod.jpg]

INFORMACJE OGÓLNE

Meta-kompozyty - mają one złożoną, sieciową strukturę, z dużą ilością pustej przestrzeni wewnątrz. Są z natury komórkowe, pochodzenia organicznego. Meta-kompozyty to bardzo wytrzymały materiał, dla przykładu - bardziej wytrzymały niż spienione aluminium. Ich struktura składa się z wielu elementów, więc formalnie są kompozytami, ale ich skład jest różny, w zależności od tego, której części struktury się przyglądamy. 

Są to dobre izolatory termiczne i posiadają wysoką temperaturę topnienia, ale kiedy się już stopią, tracą wszystkie swoje niezwykłe właściwości i stają się zwykłym stopem. Na chwilę obecną sposób ich produkcji jest nieznany i można je znaleźć tylko w kosmosie. Są powiązane z niedawno odkrytymi przez ludzi strukturami obcych, zwanymi "Skorupiakami" (Barnacles). Wydają się powszechnie występować jedynie w określonych rejonach galaktyki, ale nie wiadomo dlaczego tak jest. 

Meta-kompozyty zostały ogłoszone kolejnym krokiem w technologii materiałów. Są ultra-lekkie i bardziej wytrzymałe od prawie wszystkich ogólnie dostępnych kompozytów.


INFORMACJE DODATKOWE
Pierwsze meta-kompozyty zostały odkryte 14 stycznia 3302 przez strzelanie do organicznych struktur obcych (tzw. Skorupiaków - czyli Barnacles) odkrytych na planecie Merope 5 C. Wypadają one po zestrzeleniu dużych bulw na końcach Skorupiaków. Same bulwy wydają się być meta-kompozytami. Skorupiaki można znaleźć w otoczeniu dziwnych, obcych struktur (prawdopodobnie baz) znalezionych na wielu planetach w okolicy Merope. 

Nazwę Skorupiaki nadali organicznym tworom odkrywcy, którzy je pierwsi znaleźli. Po czasie wydaje się, że są to swego rodzaju kolce, które wystają nad powierzchnię planety, skrywając coś pod spodem. Co to może być, do dziś pozostaje przedmiotem spekulacji.

W chwili pisania tych słów, oryginalne przeznaczenie meta-kompozytów pozostaje nieznane. Artykuł, który ukazał się w GalNecie 15 stycznia 3303 sugeruje, że przeciwdziałają one destrukcyjnemu wpływowi Artefaktów Obcych na ludzką technologię.
#19
A


ALDEBARAN
Kategoria: Lokacje

[Obrazek: 640?cb=20170610210754]

Najjaśniejsza gwiazda w gwiazdozbiorze Byka. Jest oddalona o około 65 LY od Sol. Jej średnia wielkość obserwowana to 0.87. Jej nazwa pochodzi z języka arabskiego (al-dabarān) i oznacza "podążający". Powodem jest najprawdopodobniej to, że Aldebaran wschodzi blisko i niedługo po gromadzie Plejad.

Źródło: Elite Wiki, Wikipedia
#20
D


DISTRESS CALL
Kategoria: Uniwersum


Sygnał ratunkowy - jeden z typów USS-ów (Niezidentyfikowanych Źródeł Sygnału), który można znaleźć w Super Cruise. Po wskoczeniu do niego możliwych jest kilka scenariuszy:
  • Pozbawiony paliwa statek (możliwa również obecność piratów).
  • Mocno uszkodzony statek handlowy, który atakują piraci. Jeśli zdecydujemy się interweniować, bardzo możliwe, że zostaniemy zaatakowani przez kilka grup pirackich statków.
  • Obszar katastrofy i kilka statków ratunkowych.
  • Capital Ship pod ostrzałem wrogich sił lub piratów.
  • Kilka ciężko uzbrojonych statków pirackich, które zastawiły pułapkę, wysyłając fałszywy sygnał ratunkowy

Na Distress Call można nastrafić na szlakach handlowych (Shipping Lane) lub niedaleko stacji kosmicznych lub ciał niebieskich.
Źródło: Elite Wiki


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Video [PORADNIK] Elite Dangerous: Poradnik Totalny (video) Mathias Shallowgrave 79 24,759 20.02.2019, 08:45 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  Discord - Elite: Dangerous Tła Doom_days 16 5,386 13.12.2018, 17:35 UTC
Ostatni post: Scarlet Yuri
  [PORADNIK] Leksykon statków Kyokushin 30 13,651 31.10.2018, 17:03 UTC
Ostatni post: SEBA312
  [PORADNIK] System prawny w Elite - Zbrodnia i Kara (3.0) Mathias Shallowgrave 17 6,548 20.10.2018, 14:24 UTC
Ostatni post: Yautja
  Jak nie dać się zabić w Elite Dangerous Kyokushin 17 18,700 08.11.2017, 19:54 UTC
Ostatni post: Maroks



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości