Gry planszowe i karciane
#21
(17.10.2016, 09:57 UTC)Yautja napisał(a): A ja się wypłaczę tutaj: najpierw straciłem ogromny zbiór komiksów (w tym sporo "białych kruków"), bo mamusia parę lat temu oddała je jakiemuś chłopaszkowi, którego zatrudniła do skoszenia trawnika, jak byłem na delegacji za granicą. Gość zwęszył interes i powiedział, że chętnie weźmie te komiksy zamiast zapłaty, a moja nieświadoma wartości kolekcji matula wszystko oddała Sad
W końcu pogodziłem się ze stratą, ale miesiąc temu zostałem dobity. W końcu dorobiłem się miejsca, gdzie mogę składować swoje graty i pojechałem do rodzinnego domu zabrać swoje rzeczy z piwnicy. Wróciłem tylko z Amigą, bo wszystkie planszówki wylądowały na wysypisku, bo zajmowały im półkę "a przecież po co mi dziecięce zabawki?". I tak poleciały wydawnictwa sławetnego Encore, w tym oryginalne wydanie Gwiezdnego Kupca, Odkrywcy Nowych Światów i wiele, wiele innych Sad
Podejrzewam, że Amiga ocalała tylko dlatego, że byla swego czasu przeniesiona do wieży i wyglądała na "poważny komputer do pracy", gdyby została w oryginalnej obudowie, pewnie podzieliłaby los planszówek... Ja rozumiem, że dla pokolenia urodzonego pod koniec i zaraz po wojnie, współczesne rozrywki mogą być niezrozumiałe, ale dlaczego z taką swobodą rozporządza cudzą własnością? Lata życia w socjaliźmie? Sad

PS. Ocalał podręcznik do RPG "Dzikie Pola", bo wyglądał na książkę historyczną Smile

Ja pewnie po takich akcjach moich rodziców pewnie błyskawicznie zostałbym sierotą Wink. I to w tej samej minucie w której bym się o tym dowiedział Tongue.

Gratuluję samokontroli Biggrin
Odpowiedz
#22
To ja cos dorzucę do tematu, ale trochę z innej beczki... Zainspirowany Piratami Sid'a Meiera jakiś czas temu wpadłem na pomysł zrobienia gry, która w swoich założeniach byłaby bardzo podobna do pierwowzoru, a przy okazji miała spełniać:
1. Dawać za każdym razem inny układ mapy;,
2. Była od 2 do 8 graczy,
3. Miała dużo elementów, których odkrycie nie było możliwe w pierwszych 2-3 rozgrywkach,
4. Można było zakończyć grę na kilka sposobów

Udało mi się to osiągnąć, ale gdzieś czegoś zabrakło. Chciałem, aby gra w wersji finalnej była "Malowana" przez prawdziwego artystę malarza i nawet takiego znalazłem, ale jak już miałem coś zagaić, to skończyły się środki z UE na małe lokalne projekty. Sam więc nie pociągnąłbym finansowo takiego przedsięwzięcia, gdyż opłacenie samego artysty, to już grube kilkadziesiąt tysi, a może i nawet więcej. Ponadto w tamtym czasie miałem jeszcze dopracować wszystko od strony mechaniki i matematyki, aby gra była zbalansowana (teraz jest totalnie niezbalansowana). Na tę chwilę wszystko leży na HDD, a wstępnie wydrukowany projekt zamknięty głęboko w szafie.
Przypomniałem sobie o nim zaglądając do tego wątku. Ja na razie straciłem nadzieję, że to ujrzy światło dzienne, ale może jest ktoś, kto miałby jakiś pomysł na to? Zawsze można wypuścić wersję przygotowaną do druku i podzielić się tym z całą resztą świata za free Smile Gdyby to miało nastąpić, to potrzebowałbym kogoś ogarniętego w planszówkach, by policzyć wszystko dokładnie i ustalić wartości na wszystkich kartach. Teraz gra może trwać nawet kilkanaście godzin w zależności od przyjętego wariantu gry

Zanim pokażę wstępne screeny, to napiszę tylko, że gra posiada:
1. Planszę główną
2. Żetony ruchu odpowiadające ilości pól na mapie minus pola zajmowane przez wyspy
3. Żetony wysp
4. Żetony przygody (debris, rozbitkowie, piraci, itp.)
5. Karty postaci
6. Karty przygody (bestie, statki handlowe itp.)
7. Karty fabularne
8. Karty linii czasu

Rozgrywka:
Każdy z graczy wybiera postać, która charakteryzuje się pewnymi cechami oraz ma przypisaną ścieżkę fabularną. Nie będę za bardzo rozwijać tego, ale rozwijając się fabularnie będzie się szukać właściwego miejsca docelowego, a po drodze będą różne fałszywki, które opóźniają dotarcie do celu. Gracz wykonując ruch pobiera żeton ruchu i kładzie go na dowolnym polu obok swojej wyspy macierzystej, a później obok pola sąsiadującego z jego statkiem, no chyba że porusza sie po już odkrytych polach  (to te z flagami niżej). Gracz porusza się tyle pól ile ma punktów ruchu. Ta wartość może być zmieniona w zależności od tego jaki żeton zostanie wyciągnięty z worka, bo może to być np. wir wodny, skały, besta, pirat, rozbitek itd. a wtedy mają zastosowanie czynniki z kart przygód. Inność jednak tu polega na tym, że każdy z graczy kładzie swoją macierzystą wyspę w dowolnym miejscu na mapie i buduje sobie swoją drogę jak tylko chce. Gdy np spotka rozbitka, który posiada informacje o nieodkrytej wyspie, to pobiera się taką wyspę i kładzie się ją również w dowolnym miejscu na mapie (w określonej nie mniejszej odległości od gracza). Tak buduje się mapę, która za każdym razem wygląda zupełnie inaczej. Jest też główna linia czasowa, która co pewien czas narzuca nam główne wydarzenia np. wojny pomiędzy państwami - wtedy można łupić wrogie statki do woli i zyskuje się punkty sławy. Punkty sławy zdobywa się również odnajdując skarby, czy zabijając piratów, lub graczy.
To tak w bardzo wielkim skrócie. Napiszę jeszcze tylko, że grę można skończyć w sposób:
1. Kończąc wątek fabularny
2. Niszcząc 10 piratów
3. Niszcząc wszystkich graczy
4. Osiągając 10 punktów sławy
5. Osiągając limit zgromadzonego złota

A teraz kilka scrrenów z wersji Alpha...

MAPA GŁÓWNA
[Obrazek: 4QdsNBU.jpg]

KARTY POSTACI
[Obrazek: Wmgc1Q0.jpg]

KARTY FABULARNE I NAGRODY
[Obrazek: Ub1F7qX.jpg]

KARTY STATKÓW NPC
[Obrazek: LGLWXlF.jpg]

KARTY STATKÓW GRACZY
[Obrazek: U1tfRyZ.jpg]

KARTY PIRATÓW
[Obrazek: 2p8dQKj.jpg]

KARTY BESTII
[Obrazek: AzgLeQC.jpg]

ŻETONY WYSP
[Obrazek: Hbnpjqf.jpg]

KARTY WYSP
[Obrazek: 5QYNqWv.jpg]

KARTY ROZBITKÓW
[Obrazek: Knmn46B.jpg]

KARTY PŁYWAJĄCYCH SZCZĄTKÓW
[Obrazek: br2J0QJ.jpg]

KARTY SKARBÓW
[Obrazek: OVP4Zqg.jpg]

ŻETONY 1
[Obrazek: EEJYrro.jpg]

ŻETONY 2
[Obrazek: gTCMr0P.jpg]

ŻETONY 3
[Obrazek: NXilZgv.jpg]
Odpowiedz
#23
(17.10.2016, 12:59 UTC)Anukus napisał(a): To ja cos dorzucę do tematu, ale trochę z innej beczki... Zainspirowany Piratami Sid'a Meiera jakiś czas temu wpadłem na pomysł zrobienia gry, która w swoich założeniach byłaby bardzo podobna do pierwowzoru(...)

I na Twoim miejscu poszedłbym z tym na portal crowdfundingowy. Do tego robił testy w jakiejś knajpie dla graczy, np. Hex mocno wspiera scenę homebrew (mają lokale w Krakowie i Wrocławiu). W ten sposób (kasa z kickstartera i testy w Hex) wyszły Krasnoludy w Opałach (http://boardtime.pl/2015/10/krasnoludy-w...ny-bt.html)
Star Citizen kod referencyjny: STAR-7T7J-3QFX
YT: Obywatel Yautja - YouTube
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tanie gry - co kupić w promocji? Rommie_PL 727 641,810 26.05.2022, 21:56 UTC
Ostatni post: Kahea
  Nowe gry warte polecenia. josel666 21 10,113 04.04.2021, 11:03 UTC
Ostatni post: josel666
  [VR] Polecane gry i programy na Vive/Rift Mathias Shallowgrave 178 170,045 12.05.2019, 17:50 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Z innej beczki. Gry na Androida. USSER-PL 5 6,963 06.09.2018, 17:20 UTC
Ostatni post: ShiMan
  Gry przeglądarkowe - polećcie coś! Mathias Shallowgrave 14 13,480 07.07.2018, 09:07 UTC
Ostatni post: Fenyl de Lechia



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości