Cześć!
Chciałem przedstawić technologię opartą na AI, pozwalającą na śledzenie ruchów głowy (ale też i gałek ocznych). Program można wypróbować za darmo, bez konieczności natychmiastowego wykupu. Do śledzenia wystarcza już kamerka 1080p 30fps, ale im większa rozdzielczość, tym większa dokładność. Fps kamery nie są aż tak ważne, ale na pewno pomogą. Osobiście używam kamerki 2k którą kupiłem na morele za 50zł z przesyłką .
Więc zaczynajmy. Do używania będziesz potrzebować wspomnianej kamerki (bądź smartfona ale tu już nie wiem co jak gdzie), oraz 3 programów:
- Beam Eye Tracker (np.: wersja steam): https://store.steampowered.com/app/23757...e_Tracker/
- opentrack (nowsze wersje z filtrem NaturalMovement): https://github.com/opentrack/opentrack/releases
- Elite Dangerous
Pobieramy, instalujemy!! Zrobione? Pora na konfigurację (to jest moja konfiguracja na której gram, jest sprawdzona, a jak nie pasuje to zawsze możesz ją edytować).
Najpierw Program Beam Eye Tracker:
Najpierw konfigurujemy kamerę:
1. Wybieramy kamerę, której chcemy używać.
2. wybieramy opcję Shared (powinna automatycznie użyć najlepszych ustawień kamery).
3. Wybieramy umiejscowienie kamery względem monitora.
4. Wybieramy kąt nachylenia kamery względem ziemi.
Jeżeli klikniemy przycisk "Prewiew Video" i zobaczymy prawidłowy obraz z kamery a w centrum my to ustawienia są poprawne. Nie zapomnij zapisać!
Teraz konfiguracja samego śledzenia. Podkreśliłem istotne ustawienia w mojej konfiguracji (bez śledzenia wzroku). Po prostu je skopiuj:
Jeżenie śledzenie będzie działać to zobaczysz w oknie śledzenia dwa kółka symbolizujące twoje oczy. Ich pozycja symbolizuje pozycję oczu względem twojego monitora, nie muszą być na środku. Nie zapomnij zapisać!
Tyle z konfiguracji tego programu teraz pora na bardziej skomplikowane rzeczy, czyli program opentack:
1.Klikamy "Profile" i tworzymy nowy profil "Create new empty config".
2.Zmieniamy opcje w prostokącie tak, jak u mnie.
3.Klikamy "Options"
4. W skrótach ustawiamy skrót "Center" którym będziemy środkować kamerę.
5. W zakładkach "Output", "Relative translation", "Game detection" skopiuj ustwienia. Zakładkę "Filter" na razie zostawmy.
6. W razie przypadku, że jakaś oś działa na odwrót, zaznacz pole Pre-invert przy odpowiedniej osi.
7. W polu "Profile" należy wybrać stwożony przez siebie profil.
8. Zamykamy okno ustawień i otwieramy "Mapping"
9. Po prostu skopiuj poniższe ustawienia
10. Zamykamy okno i w głównym oknie programu klikamy ikonkę młotka obok pola wyboru ''Output", po lewo miejsca gdzie powinno być napisane "Freetrack 2.0 Enhanced" i zmieniamy opcję zaznaczoną poniżej tak, jak u mnie.
Zamykamy oba programy (z paska tray również) i grę jeżeli była odpalona.
Uruchamiamy znowu oba programy, oraz w programie open track otwieramy z powrotem "Options" i przechodzimy do zakładki "Filter" i teraz słuchaj bo trzeba trochę pomyśleć.
W sekcji "Responsiveness" ustawiamy jak szybko ma reagować program na nasze działania (w lewo wolniej, ale bardziej gładko. W prawo szybciej ale bardziej chaotycznie). Tu "position" odpowiada za przesunięcie głowy lewo- prawo, przód- tył, a "Rotation" odpowiada za obrót głowy. Musimy dostosować to według własnych preferencji, ale mogą one okazać się podobne do przedstawionych prze ze mnie.
W sekcji "Drift speeds" ustawiamy ignorowane ruchy i drgania kamery. I znowu "position" odpowiada za przesunięcie głowy lewo- prawo, przód- tył, a "Rotation" odpowiada za obrót głowy.
Jeżeli mamy ustawioną za niską wartość będziemy doświadczać niekontrolowanych ruchów kamery (drift, drżenie), a jeżeli za wysoką, to będziemy mieli problem np. z centrowaniem kamery, kiedy odwrócimy głowę a potem ustawimy ją z powrotem. Te ustawienia zależą od posiadanej kamery, oraz od tego co ona widzi i nie jestem w stanie podpowiedzieć poprawnych.
Te ustawienia musimy sprawdzać w grze.
Podane informacje są "mniej więcej" poprawne na dzień publikacji postu. Za błędy przepraszam i się poprawię
Pozdrowienia i przyjemnych lotów!
Azibura
Chciałem przedstawić technologię opartą na AI, pozwalającą na śledzenie ruchów głowy (ale też i gałek ocznych). Program można wypróbować za darmo, bez konieczności natychmiastowego wykupu. Do śledzenia wystarcza już kamerka 1080p 30fps, ale im większa rozdzielczość, tym większa dokładność. Fps kamery nie są aż tak ważne, ale na pewno pomogą. Osobiście używam kamerki 2k którą kupiłem na morele za 50zł z przesyłką .
Więc zaczynajmy. Do używania będziesz potrzebować wspomnianej kamerki (bądź smartfona ale tu już nie wiem co jak gdzie), oraz 3 programów:
- Beam Eye Tracker (np.: wersja steam): https://store.steampowered.com/app/23757...e_Tracker/
- opentrack (nowsze wersje z filtrem NaturalMovement): https://github.com/opentrack/opentrack/releases
- Elite Dangerous
Pobieramy, instalujemy!! Zrobione? Pora na konfigurację (to jest moja konfiguracja na której gram, jest sprawdzona, a jak nie pasuje to zawsze możesz ją edytować).
Najpierw Program Beam Eye Tracker:
Najpierw konfigurujemy kamerę:
1. Wybieramy kamerę, której chcemy używać.
2. wybieramy opcję Shared (powinna automatycznie użyć najlepszych ustawień kamery).
3. Wybieramy umiejscowienie kamery względem monitora.
4. Wybieramy kąt nachylenia kamery względem ziemi.
Jeżeli klikniemy przycisk "Prewiew Video" i zobaczymy prawidłowy obraz z kamery a w centrum my to ustawienia są poprawne. Nie zapomnij zapisać!
Teraz konfiguracja samego śledzenia. Podkreśliłem istotne ustawienia w mojej konfiguracji (bez śledzenia wzroku). Po prostu je skopiuj:
Jeżenie śledzenie będzie działać to zobaczysz w oknie śledzenia dwa kółka symbolizujące twoje oczy. Ich pozycja symbolizuje pozycję oczu względem twojego monitora, nie muszą być na środku. Nie zapomnij zapisać!
Tyle z konfiguracji tego programu teraz pora na bardziej skomplikowane rzeczy, czyli program opentack:
1.Klikamy "Profile" i tworzymy nowy profil "Create new empty config".
2.Zmieniamy opcje w prostokącie tak, jak u mnie.
3.Klikamy "Options"
4. W skrótach ustawiamy skrót "Center" którym będziemy środkować kamerę.
5. W zakładkach "Output", "Relative translation", "Game detection" skopiuj ustwienia. Zakładkę "Filter" na razie zostawmy.
6. W razie przypadku, że jakaś oś działa na odwrót, zaznacz pole Pre-invert przy odpowiedniej osi.
7. W polu "Profile" należy wybrać stwożony przez siebie profil.
8. Zamykamy okno ustawień i otwieramy "Mapping"
9. Po prostu skopiuj poniższe ustawienia
10. Zamykamy okno i w głównym oknie programu klikamy ikonkę młotka obok pola wyboru ''Output", po lewo miejsca gdzie powinno być napisane "Freetrack 2.0 Enhanced" i zmieniamy opcję zaznaczoną poniżej tak, jak u mnie.
Zamykamy oba programy (z paska tray również) i grę jeżeli była odpalona.
Uruchamiamy znowu oba programy, oraz w programie open track otwieramy z powrotem "Options" i przechodzimy do zakładki "Filter" i teraz słuchaj bo trzeba trochę pomyśleć.
W sekcji "Responsiveness" ustawiamy jak szybko ma reagować program na nasze działania (w lewo wolniej, ale bardziej gładko. W prawo szybciej ale bardziej chaotycznie). Tu "position" odpowiada za przesunięcie głowy lewo- prawo, przód- tył, a "Rotation" odpowiada za obrót głowy. Musimy dostosować to według własnych preferencji, ale mogą one okazać się podobne do przedstawionych prze ze mnie.
W sekcji "Drift speeds" ustawiamy ignorowane ruchy i drgania kamery. I znowu "position" odpowiada za przesunięcie głowy lewo- prawo, przód- tył, a "Rotation" odpowiada za obrót głowy.
Jeżeli mamy ustawioną za niską wartość będziemy doświadczać niekontrolowanych ruchów kamery (drift, drżenie), a jeżeli za wysoką, to będziemy mieli problem np. z centrowaniem kamery, kiedy odwrócimy głowę a potem ustawimy ją z powrotem. Te ustawienia zależą od posiadanej kamery, oraz od tego co ona widzi i nie jestem w stanie podpowiedzieć poprawnych.
Te ustawienia musimy sprawdzać w grze.
Podane informacje są "mniej więcej" poprawne na dzień publikacji postu. Za błędy przepraszam i się poprawię
Pozdrowienia i przyjemnych lotów!
Azibura