Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Zbieranie materiałów manufactured z użyciem Sygnałów High Grade Emmisions
#1
Ostatnio z ciekawości przeglądałem forum i zauważyłem ciekawą rzecz – mianowicie brak jakiegoś porządnego poradnika co do zbierania materiałów manufactured używając USS High Grade Emmisions (nie mylić z moim lotniskiem Wink ).

A w związku z tym, że ta metoda jest znacznie bardziej efektywna od jeżdżenia w kółko po tym przeklętym Dav’s Hope, oraz za namową Kethraxa który podsunął mi ten pomysł, to stwierdziłem, że w sumie mogę taki poradnik napisać sam.
 
Poradnik podzielę na dwa możliwe sposoby zbierania; na ten, w którym resetuje się jeden i ten sam HGE, oraz ten, w którym lata się tak jak Frontier przykazał i używasz każdego HGE tylko raz.



Możliwe materiały do zebrania i warunki do wystąpienia HGE:


Obydwa sposoby:

Core Dynamics Composites, Proprietary Composites (frakcja federacyjna, status none)

Imperial Shieldings (frakcja imperialna, status none)

Military Grade Alloys (status Civil War)

Military Supercapacitors (status Civil War)

Proto Radiolic Alloys, Proto Light Alloys (frakcja Sojuszu lub niezależna, stan Boom)


Tylko sposób 1:

Improvised Components (frakcja Sojuszu lub niezależna, stan Civil Unrest)

Pharmaceutical Isolators (frakcja Sojuszu lub niezależna, stan Outbreak)



Co będzie potrzebne:

Absolutnie niezbędny będzie statek z ładownością ±24 tony na każdego możliwego do wystrzelenia limpeta (polecam maksymalnie pięć), oraz zainstalowane FSD z SCO, oraz supercruise assist, który jest w stanie „złapać” statek przy znacznie wyższej prędkości

Dobrze mieć też zainstalowane dobre silniki, i mieć statek ze sporą prędkością i zwrotnością. No i fuel scoop, będziecie go potrzebować. Przydatne są również materiały do syntezy limpetów, w razie gdyby wam ich zabrakło.



Przykładowe buildy (polecam założyć inżynierkę przynajmniej na thrusterach i FSD, co na pewno ułatwi nam życie, ale nie jest ona konieczna):

Adder

Cobra Mk. 3

DBS

DBX

ASPX

Krait Phantom

Krait Mk. 2

Python



Sposób 1:
Zalety: jest efektywniejszy, działa na więcej typów materiałów (o ile znajdzie się odpowiedni HGE)
Wady: jest nudniejszy, a grę zamykać trzeba do pulpitu (jego efektywność spada wraz ze specyfikacją komputera)

Sposób 2:
Zalety: jest przyjemniejszy, nie trzeba zamykać gry
Wady: jest mniej efektywny, działa na mniej typów materiałów



No dobra, przejdźmy do rzeczy. Jak zbierać te materiały?


Sposób 1:

Zaczniemy od sposobu pierwszego, jako że jest on krótszy.

1) Wchodzimy na mapę galaktyki

2) Klikamy w piątą zakładkę od góry (pilot’s federation map mode)

3) Wybieramy MAP MODE – STATE (również piąta zakładka od góry)

4) Odznaczamy wszystko poza interesującym nas stanem frakcji.

5) Teraz wystarczy znaleźć system należący do Sojuszu lub frakcji Niezależnej, jak na przykład ten.


6) Gdy jesteśmy w systemie lecimy do Nav Beacon, skanujemy go, a następnie wskakujemy do supercruise.

7) Wchodzimy w prawy panel i usuwamy wszystkie filtry, zostawiając tylko Signal Sources. Wasz panel powinien wyglądać mniej więcej tak:


8) Teraz trzeba znaleźć „High Grade Emmisions” z jak najdłuższym czasem do wygaśnięcia i tam polecieć.

9) Po zebraniu wszystkich materiałów należy zamknąć grę do launchera i odpalić ją ponownie.

10) Po wejściu do supercruise w prawym panelu bardzo blisko statku pojawi się „Unidentified Signal Source” Jest to właśnie nasz HGE, z którego zebraliśmy materiały, ale który wcale nie zniknął.

11) Powtarzać punkty 9 i 10 dopóki nie będziecie mieli wystarczająco materiałów, lub dopóki będziecie chcieli.


Polecam także poradnik (po angielsku) autorstwa Hawkes Gaming, który mówi o tym sposobie w poradniku na temat najlepszych sposobów na zbieranie wszystkich trzech typów materiałów, a który pokazuje kilka przydatnych sztuczek i trików, które ja pominąłem: Poradnik

Edit: Znalazłem na reddicie taką stronkę jak edgalaxy.net/hge, gdzie można zobaczyć w jakich systemach ostatnio został znaleziony dany materiał. Bardzo przydatne dla szukania tych rzadszych materiałów (aka tych dostępnych tylko przez sposób 1).
Polecam, 10/10

Sposób 2:

Tutaj posłużę się przykładem Imperial Shieldings.

Rada ode mnie: jeśli potrzebujecie jakiegoś materiału, spośród klas „Composite”, „Shielding”, „Heat”, „Thermic”, „Capacitors”, lub „Alloys”, to polecam handlować materiałami tylko w zakresie tej klasy, tracąc w ten sposób mniej materiałów.
W innych przypadkach handlujcie nimi używając Imperial Shielding, gdyż jest to jedyny łatwo dostępny materiał, który w HGE nie ma szansy na pojawienie się razem z jego odpowiednikiem z poziomu niżej (w tym wypadku byłyby to Compound Shielding).

1) Wchodzimy na mapę galaktyki

2) Lecimy w okolice stolicy imperium/federacji/sojuszu (w zależności od wymagań danego materiału). W moim wypadku będzie to Achenar.

3) Gdy na miejscu skanujemy Nav Beacon, a po wejściu do supercruise odznaczamy wszystkie filtry poza „Signal Sources”

4) Lewy panel powinien wyglądać mniej więcej tak:


5) Po obleceniu wszystkich HGE w systemie ponownie lecimy do nav beacona, lub używamy Full Spectrum Scannera, by zobaczyć czy pojawiły 
się jeszcze jakieś syngały warte odwiedzenia.

6) Wchodzimy na mapę galaktyki, w piątą zakładkę od góry (pilot’s federation map).

7) W pierwszej zakładce od góry (Map Mode – Allegiance) zaznaczamy „Empire” oraz „Apply Filter to Route”

8) W trzeciej zakładce od dołu (licząc również przycisk „back”) zaznaczamy „economical routes”

9) Wyznaczamy trasę do dowolnego systemu oddalonego o około 100 lat od obecnej pozycji. Wyznaczona trasa powinna przebiegać przez około 10 systemów.

10) Powtarzamy punkty od trzeciego do dziewiątego, do momentu zapełnienia ładowni lub osiągnięcia wymaganej ilości materiału.



Okej, to który wybrać? Osobiście polecam sposób drugi, ponieważ wymaga on trochę zaangażowania w grę, a razem z wejściem do gry FSD z SCO, przewaga sposobu pierwszego znacznie zmalała.

Sposób drugi nie jest tak monotonny, a czasami nawet pokusi się na nas jakiś pirat w sidewinderze, więc nawet ta jakże potrzebna czasami dawka emocji się pojawi. Poza tym, komu chciałoby się przez cały czas relogować?



Jak macie pytania albo uwagi to zapraszam, sekcja poniżej jest wasza.
Wiem, jestem dziwny. Ale to moja dziwność, teraz wy też będziecie musieli sobie z nią radzić.

A jak się nie podoba to krzyż na drogę i kulka w łeb.
Odpowiedz
#2
Fajny poradnik. Mam pytanie, dlaczego tylko sposób 1. działa na Improvised Components i Pharmaceutical Isolators?
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#3
(30.05.2024, 22:33 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Fajny poradnik. Mam pytanie, dlaczego tylko sposób 1. działa na Improvised Components i Pharmaceutical Isolators?

Nie tyle "dziala", co "jest skuteczny".
HGE do nich potrzebne pojawiaja sie bardzo rzadko.
Odpowiedz
#4
Debren ma rację. Podczas dwugodzinnej sesji zdjęciowej ponad półtorej godziny szukałem HGE z systemu Outbreak, który zawierałby izolatory. I nic.

Możesz próbować sposobem drugim zbierać isolators i components, ale zbierzesz ich naprawdę mało.

Już lepiej wyjdziesz zbierając inne materiały (np wymienione później Imperial Shieldings) i je wymienić u tradera, zamiast ganiać stricte za nimi.
Wiem, jestem dziwny. Ale to moja dziwność, teraz wy też będziecie musieli sobie z nią radzić.

A jak się nie podoba to krzyż na drogę i kulka w łeb.
Odpowiedz
#5
Edit: dodano stronę edgalaxy.net/hge
Wiem, jestem dziwny. Ale to moja dziwność, teraz wy też będziecie musieli sobie z nią radzić.

A jak się nie podoba to krzyż na drogę i kulka w łeb.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] [2.3] Inżynierowie - Szybki GRADE 5 Calvarian 58 102,458 04.09.2023, 15:11 UTC
Ostatni post: Calvarian
  Szybkie zbieranie materialow - Manufactured Warjoy 0 2,229 26.10.2020, 19:51 UTC
Ostatni post: Warjoy
  [PORADNIK] Masz pełną ładownie materiałów dla inżynierów? Haji-me 17 34,535 05.09.2020, 15:58 UTC
Ostatni post: Haji-me
  [PORADNIK] MODIFIED EMBEDDED FIRMWARE - zbieranie materiałów dobra_kawa 0 3,045 23.10.2019, 17:38 UTC
Ostatni post: dobra_kawa
  [PORADNIK] Manufactured - Masakra na beaconie TRAWA 8 11,135 24.03.2019, 23:26 UTC
Ostatni post: TRAWA



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości