Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 4.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Odyssey dla początkujących część 2 - Odysejowe Bazy
#1
Odyssey dla początkujących część 2 - Odysejowe Bazy





Odysejowe Bazy (Odyssey Settlements)

W Odyssey zostało dodanych sześć rodzajów nowych Settlement'ów planetarnych, a każdy z nich w kilku odmianach. Do bezstresowego zwiedzania najlepiej się nadają bazy kontrolowane przez frakcje anarchistyczne, ponieważ w takich bazach nie zostaniesz ukarany za żadne przestępstwo.
Aby sprawdzić czy baza jest anarchistczna znajdź ją na mapie systemu. Na poniższej fotce pokazałem strzałką gdzie znajdziesz potrzebną informację.

W różnych bazach znajdziesz różne rodzaje budynków:

Poniżej znajdziesz mapy wszystkich odysejowych baz które udało mi się do tej pory znaleźć.
Na mapach są zaznaczone wszystkie wejścia do budynków i poziom uprawnień potrzebny aby dostać się do środka. Nie uwzględniłem drzwi znajdujących się wewnątrz budynków.
Są też zaznaczone najważniejsze urządzenia - wyłącznik Alarmu, wyłącznik Authorisation Scannera, wyłączniki systemów obronnych bazy, Data Porty.
Lokalizacja Data Portów może nie zawsze pokrywać się z zaznaczoną na mapie. Jeżeli nie będzie go tam gdzie postawiłem żółty znacznik, prawdopodobnie będzie w miejscu zaznaczonym białą kropką.
Lokalizacja pozostałych urządzeń powinna się zgadzać z mapą.









Jakie informacje masz na wyświetlaczu HUD?

Zanim zaczniesz eksplorować bazy powinieneś się zapoznać z informacjami widocznymi na HUD twojego hełmu:


Jak się dostać do budynku?
Przy każdym wejściu do budynku znajduje się mechanizm skanujący twój poziom uprawnień. Jeżeli jest on zbyt niski drzwi się nie otworzą.
Jest kilka sposobów aby dostać do środka:
  1. Znajdź kogoś z wystarczającym poziomem i sklonuj jego profil przy użyciu Profile Analyser'a. Jest to nielegalne i jeżeli ktoś cie zauważy zostaniesz zaatakowany i włączy się alarm.
  2. Wyłączenie Authorisation Scannera (opis znajdziesz niżej) - w niektórych bazach wystarczy poziom 0 aby się dostać do konsoli wyłączającej Authorisation Scanner. W takim przypadku można bez problemu go wyłączyć i mieć dostęp wszedzie.
  3. Otwieranie "na siłę" - (wymagany kombinezon Maverick) - najpierw przy pomocy Arc Cutter'a usunąć panel zabezpieczający, a następnie przeciążyć zamek używając Energylink w trybie Overload Mode. Oczywiście jest to nielegalne
  4. Otwieranie drzwi pozbawionych zasilania - Jeżeli masz wystarczający poziom uprawnień ale drzwi się nie otwierają z powodu braku zasilania, postępuj jak w poprzednim punkcie z jedną różnicą -  nie musisz przeciążać zamka. Wystarczy zasilić drzwi używajac Energylink'a w trybie Transfer Mode.
Hakowanie
Jeżeli nie masz wystarczającego poziomu uprawnień aby użyć jakiegoś urządzenia, możesz je zhakować. Służy do tego E-BREACH, narzędzie które można kupić w Pioneer Supplies w systemach anarchistycznych.
E-BREACH w większości systemów są nielegalne, i dlatego ich stan w twoim plecaku nie jest automatycznie uzupełniany. Dlatego aby z niego skorzystać przede wszystkim musisz go przenieść z magazynu na statku lub SRV do plecaka w kombinezonie. Następnie podejdź do urządzenia które chcesz zhakować i wybierz opcję "HACK: APPLY E-BREACH" (domyślnie klawisz Q)

W ten sam sposób można otworzyć skrzynię do której nie znasz hasła.


Personel w bazach
Po odysejowych bazach zwykle kręci się sporo NPC, zarówno wewnątrz budynków jak i na zewnątrz. Można ich podzielić na dwie grupy:

Ochrona - Commando, Enforcer, Scout, Sharpshooter, Striker
  • Ochroniarze są wyposażeni w Profile Analyser i nie wahają się z niego korzystać. Jeżeli któryś znajdzie się blisko ciebie może rozkazać ci się zatrzymać i poddać kontroli.
    Gdy zobaczysz komunikat "TARGETED FOR SECURITY SCAN. ....." (jak na powyższej fotce) powinieneś się natychmiast zatrzymać i poczekać aż ochroniarz podejdzie i cię przeskanuje. Jeżeli się nie zatrzymasz ochroniarz cię zaatakuje i zdalnie uruchomi alarm.
    Jeżeli skan wypadnie pozytywnie ochroniarz zostawi cię w spokoju i pójdzie dalej. Ale jeżeli jesteś poszukiwany, sklonowałeś czyjś profil lub masz przy sobie coś nielegalnego zaatakuje cię i włączy alarm. Czasem da się tego uniknąć:
    • Jeżeli sklonowałeś czyjś profil możesz go szybko skasować. W tym celu otwórz Item Wheel i wybierz opcję "Clear Stolen Profile" na dole koła.
    • Skan można przerwać wyciągając na chwilę broń. Ochroniarz każe ci ją schować i zapomni o skanowaniu. Niestety ta metoda działa tylko raz, przy drugim skanie wyjęcie broni skończy się strzelaniną, nawet jeśli będziesz skanowany przez innego ochroniarza.
    • Możesz po cichu "zneutralizować" ochroniarza bronią z zamontowanym tłumikiem. Można go też załatwić Energy Linkiem w trybie Overload, pod warunkiem że nie włączył tarczy.
Pracownicy cywilni - Scientist, Worker, Pilot
  • Cywile nie mają możliwości cię przeskanować, więc nic ci z ich strony nie grozi dopóki w ich obecności nie łamiesz prawa. Wyposażeni są tylko w broń krótką
Urządzenia w bazach - do czego służą i jak z nich korzystać.

  1. Alarm
    Po uruchomieniu alarmu cały personel bazy stanie się wrogi, a na dodatek będą przylatywały statki z dodatkowymi żołnierzami. Może to bardzo utrudnić lub nawet uniemożliwić wykonanie misji. Dlatego postaraj się tak działać, aby go nie uruchomić.
    Alarm włączy się automatycznie gdy wykonasz nielegalną akcję, np. zaczniesz ściągać z Data Portu chronione dane (oznaczone symbolem dzwonka), spróbujesz zhakować Terminal lub konsolę przy użyciu E-Breach, otworzysz pojemnik na próbki itp.
    Może też zostać włączony przez członka personelu bazy który nakryje cię na czymś nielegalnym - kradzieży, wejściu do zastrzeżonej strefy (Restricted Area) itp.
    W takim przypadku postać ta stanie się wrogo nastawiona i spróbuje zdalnie uruchomić alarm. Można to poznać po ikonie z anteną która się przy niej wyświetli.
    Jeżeli w ciągu ok. 15 sekund jej po cichu nie "zneutralizujesz" alarm zostanie włączony.

    W związku z powyższym pierwszą czynnością którą powinieneś wykonać po dotarciu do bazy jest wyłączenie alarmu.
    W tym celu należy odnaleźć i użyć Settlement Alarms Console (na mapach oznaczony czerwoną kropką)

  2. Authorisation Scanner
    Authorisation Scanner blokuje dostęp do pomieszczeń dla osób o zbyt niskim poziomie uprawnień. Jego wyłączenie sprawi że wszystkie drzwi w bazie staną przed tobą otworem.
    Niestety nie daje pełnego dostępu do innych obiektów - Terminala, konsol, pojemników na próbki itp. Nie wyłącza też Restricted Area.

  3. Terminal
    Terminale w odysejowych Settlementach wygladają podobnie jak te w starych bazach, ale mają inne funkcje. Gdy go uruchomisz zobaczysz trzy opcje:
    • STAFF LIST - w tej części znajdziesz informacje o wszystkich pracownikach bazy. Jest to bardzo przydatne gdy chcesz znaleźć cel misji lub postać z wysokim poziomem uprawnień której profil chcesz sklonować. (na fotce zaznaczyłem cel misji)
    • FACILITY - tutaj są informacje o wszystkich budynkach w bazie a także o ich zawartości. Jeżeli masz wystarczający poziom uprawniań możesz tu łatwo znaleźć drogę do każdego pomieszczenia, Terminala, Konsoli, Data Portu, a nawet każdej skrzyni lub szafki. Na dodatek znajdziesz tu hasło do każdej zamkniętej skrzyni lub szafki (o ile masz wystarczający poziom)
    • MISSION BOARD - wiadomo.
  4. Data Port
    Data Port to urządzenie służące do transferu danych. (na mapie zaznaczone są żółtą lub białą kropką)
    Dzięki niemu możesz zdobyć przeróżne dane, w tym te niezbędne do odblokowania inżynierów oraz do ulepszania broni l kombinezonów.
    Aby ściągnąć dane musisz uruchomić Data Port, zaznaczyć dane które chcesz ściągnąć (po prawej pojawi się strzałka w dół) i wcisnąć przycisk DOWNLOAD DATA. Gdy transfer się rozpocznie, w prawym górnym rogu HUD'a pojawi się postęp transferu w procentach, zegar odliczający czas do końca oraz wskaźnik siły sygnału. Jeżeli zbytnio oddalisz się od Data Portu transfer zostanie zatrzymany.
    Ściąganie danych oznaczonych symbolem dzwonka jest nielegalne, pozostałe można pobierać bez ograniczeń.

    Niektóre misje (Covert Infiltration) wymagają wgrania danych do Data Portu. Robi się to tak samo tylko w drugą stronę Wink


  5. Anti-Personnel Turrets
    Anti-Personnel Turrets to automatyczne działka przeznaczone do zwalczania wrogiej piechoty i SRV. Aktywują się gdy zostanie włączony alarm.
    Aby uniknąć ostrzału najlepiej je wyłączyć korzystając z odpowiedniej konsoli:

  6. Anti-Ship Turrets
    Anti-Ship Turrets to automatyczne działka przeznaczone do zwalczania wrogich statków. Aktywują się gdy zostanie włączony alarm.
    Jeżeli twój statek został zaparkowany w ich zasięgu, to natychmiast po oderwaniu się od powierzchni zostanie zaatakowany. Działka te mają dużą siłę rażenia, więc na wszelki wypadek dobrze jest je wyłączyć korzystając z odpowiedniej konsoli:

  7. Point Defence
    Point Defence w bazach działa tak samo jak ten montowany w statkach - jego zadaniem jest obrona bazy przed wrogimi rakietami.
    Jeżeli nie planujesz ostrzeliwania bazy rakietami możesz tego nie wyłączać. Ale oczywiście jest taka możliwość:

  8. Atmosphere Processing Console
    Atmosphere Processing Console służy do sterowania atmosferą wewnątrz budynków. Jej wyłączenie usuwa atmosferę, co może być przydatne np. do ugaszenia pożaru w budynku.
    Konsole można znaleźć zarówno wewnątrz budynku jak i na zewnątrz:
    Aby się dostać do konsoli na zewnątrz trzeba najpierw za pomocą Arc Cutter'a usunąć panel zabezpieczający.

  9. Szafki (Locker) i Skrzynie (Container)
    W Settlementach znajdziesz wiele szafek i skrzyń. Zazwyczaj są w nich przechowywane materiały ASSETS lub GOODS.
    Ze zbieraniem ASSETS nie ma problemu, bo znajdują się w niezabezpieczonych skrzyniach lub szafkach, a często również walają się luzem po budynkach.
    Troszkę gorzej jest a GOODS - są one ukryte w zabezpieczonych skrzyniach i szafkach.
    Jeżeli masz wystarczający poziom dostępu to hasło do każdego zamka znajdziesz w Terminalu. Ale można się dobrać do materiałów w inny sposób:
    • Szafki - są zabezpieczone za pomocą MAG LOCK'a, z którym bez problemu poradzie sobie Arc Cutter będący na wyposażeniu kombinezonu Maverick.
    • Skrzynie - tu jest trochę gorzej, bo skrzyni nie otworzy się palnikiem. Aby ją otworzyć nie znając hasła trzeba zhakować zamek używając E_Breach.
  10. SRV
    W niektórych bazach można znaleźć wrak SRV (na mapie fioletowy punkt).
    Jest to dobre źródło do pozyskania materiałów, zwłaszcza Power Regulator'ów które sa niezbędne do Upgrade'u każdego kombinezonu.
    Aby dostać się do materiałów trzeba odciąć Arc Cutterem panel zabezpieczający znajdujący się od spodu SRV.
[Obrazek: 129764.png]

Odpowiedz
#2
Fantastyczna robota kolego - dodałem sobie ten temat do obserwowanych. To bardzo ułatwi początkowe kroki w bazach naziemnych. Rep poleciał
Odpowiedz
#3
Super robota. Rep poleciał
[Obrazek: 75287.png]
Odpowiedz
#4
REWELACJA!
Odpowiedz
#5
Poszedł rep, ale chyba z tego co widzę linki do obrazków nie działają.

Edyta: jednak wszystko działa Wink
[Obrazek: MB0ujCf.png]

ROTMISTRZ THE WINGED HUSSARS
Odpowiedz
#6
Tutaj jest fajna interaktywna appka webowa, mega pomocne!

https://www.quizengine.co.uk/omg/
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#7
Bardzo pomocny poradnik
Dzięki
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Egzobiologia dla cierpliwych Dziadostwo 30 17,118 22.09.2023, 19:38 UTC
Ostatni post: Jimmy Crooker
  Odyssey od rozczarowań po akceptację - micro poradnik 123tomek 9 976 20.09.2023, 20:06 UTC
Ostatni post: Hans 001
  [PORADNIK] Moje początki z Odyssey Detson 5 970 03.09.2023, 19:38 UTC
Ostatni post: 123tomek
  [PORADNIK] Odyssey dla początkujących część 1 - Co nowego w starych stacjach? Pitulek 1 3,815 31.03.2022, 18:37 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  [PORADNIK] Zyskowna eksploracja dla początkujących i bardziej zaawansowanych Kuba Wolf 30 39,629 07.11.2021, 11:26 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości