Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Weryfikacja spójności plików Elite Dangerous
#1
o7 Husarki i Husarze!

Większość z nas w równym stopniu wyczekuje aktualizacji Elite Dangerous jak i wszelkich nowinek wprowadzanych do rozgrywki, lecz już nie wszyscy po aktualizacji mogą cieszyć się rozgrywką. Wielu graczy boryka się z problemami w działaniu gry. Często ma to związek z błędami jakie występują lokalnie w plikach gry zapisanych na komputerze. Taki stan rzeczy może wynikać z problemów z łączem internetowym podczas pobierania np. jego słabej stabilności połączenia lub nieprawidłowych wersji samych plików które zamiast zostać zaktualizowane "on-line", zostały "pobrane" i zduplikowane z lokalnych zasobów np. po instalacji Elite Dangerous w wersji Alpha, Beta lub wcześniejszej wersji aktualizacji czyli tak zwanego "cache".

Jeżeli więc gra nie działa poprawnie, napotykacie "bug'i" lub notoryczne "crash'owanie" podczas gdy inni cieszą się rozgrywką bez przeszkód, jest bardzo prawdopodobne że pliki gry uległy uszkodzeniu i należy wykonać procedurę ich naprawy używając funkcji platformy dystrybucji oraz samego "launcher'a" Elite Dangerous. Poniżej opisuję krok po kroku procedurę dla Elite Dangerous w wersji PC zakupionej na platformie STEAM. Pozostałe platformy cyfrowej dystrybucji jak np. Epic Store, GOG itp. zazwyczaj posiadają analogiczną funkcję weryfikacji, najczęściej dostępną w ustawieniach gry w aplikacji wybranej platformy.

Poniższą procedurę warto również wykonać profilaktycznie po każdej aktualizacji, jeszcze zanim rozpoczniemy rozgrywkę. Eliminujemy tym sposobem większość błędów występujących lokalnie. Wiem że nie powinno to tak działać i update powinien wchodzić gładko bez ingerencji użytkownika ale, tak czasami nie jest a w plikach gry pojawia się, kolokwialnie ujmując, niezły bajzel.

Procedura Weryfikacji Spójności Plików Gry Elite Dangerous w wersjach ED, EDH/EDB, EDO
( instrukcja dla platformy PC i gry zakupionej na platformie dystrybucji STEAM ) :

1. Pobieramy Update przez platformę Steam lub inną na której zakupiliśmy ED, EDH/EDB oraz EDO.
2. Po pobraniu uruchamiamy weryfikację spójności plików:
  • Wybieramy Elite Dangerous na liście zainstalowanych gier
  • klikamy PKM (Prawym Klawiszem Myszy) aby otworzyć menu kontekstowe
  • wybieramy właściwości zainstalowanej gry czyli Properties...
[Obrazek: vyzGPeV.png]
  • W nowo otwartym oknie wybieramy z lewej strony LOCAL FILES (1)
  • Następnie klikamy na funkcję Verify integrity of game files... (2) po prawej stronie
[Obrazek: gr5xsXE.png]

Uwaga! Jeżeli gra została zakupiona na innej platformie dystrybucji cyfrowej, należy użyć analogicznej dedykowanej funkcji weryfikacji spójność plików.
W przypadku gry zakupionej bezpośrednio na Frontier Store pomijamy opisaną powyżej procedurę i przechodzi od razu na naprawy/weryfikacji z poziomu Launcher'a ED.
  • Weryfikacja spójności rozpocznie się automatycznie, należy spokojnie zaczekać na jej zakończenie.
    W zależności od wielkości samej gry jak i prędkości łącza internetowego oraz dysku na jakim jest ona zainstalowana, proces ten może zająć nawet do kilkunastu minut.
    Brakujące, uszkodzone lub pliki w niewłaściwej wersji zostaną pobrane automatycznie bez naszej ingerencji
[Obrazek: 6yGnmf2.png]   [Obrazek: hGtjCzN.png]

3. Uruchamiamy Launcher ED
4. Wybieramy w dolnym menu obok przycisku PLAY wersję Elite Dangerous (1.)  do weryfikacji spójności plików
5. Sprawdzam następujące ustawienia w Options (2.):
  •     czy włączona jest funkcja Enable Cache Check (3.)
  •     czy wyłączona jest funkcja Enable Virtual Cache (4.)
  •     uruchamiam Validate Game Files (5.)
[Obrazek: iFfkh2c.png]
  • Weryfikacja spójności rozpocznie się automatycznie, należy spokojnie zaczekać na jej zakończenie.
    W zależności od wielkości samej gry jak i prędkości łącza internetowego oraz dysku na jakim jest ona zainstalowana, proces ten może zająć nawet do kilkunastu minut.
    Brakujące, uszkodzone lub pliki w niewłaściwej wersji zostaną pobrane automatycznie bez naszej ingerencji
[Obrazek: PirqViC.png]

Uwaga! Przed uruchomieniem gry warto wykonać kopię zapasową ustawień klawiszy które z mozołem przygotowaliśmy.

6. W folderze C:\Users\<tutaj_nazwa_użytkownika>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
tworzymy folder Backup i kopiujemy do niego całą zawartość (wszystkie pliki) znajdujące się w bieżącym folderze ...\Bindings\
  • pliki o nazwie Custom.3.0.binds... to pliki ustawień klawiszy dla wersji gry ED, EDH/EDB
  • pliki o nazwie Custom.4.0.binds... to pliki ustawień klawiszy dla wersji gry EDO
Dla naszej wygody warto wykonać kopię zapasową wszystkich plików znajdujących się w tym folderze.

[Obrazek: HRxAyOK.png]

Uwaga! Przed uruchomieniem gry warto wykonać reset ustawień grafiki. Update'y często wprowadzają poprawki dotyczące jej wyświetlania czy optymalizacji pracy tak zwanych "shader'ów" itp. Wyzerowanie ustawień do wartości domyślnych i ponowne wygenrowanie pliku konfiguracyjnego dla grafiki w wielu przypadkach poprawia płynność wyświetlanego obrazu m.in. poprzez uruchomienie funkcje wcześniej nieaktywnych.

7. W folderze C:\Users\<tutaj_nazwa_użytkownika>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics
zmieniam rozszerzenie pliku z konfiguracją wideo z DisplaySettings.xml na DisplaySettings.backup
  • Spowoduje to przywrócenie ustawień graficznych do wartości domyślnej, gra wygeneruje nowy plik po jej uruchomieniu
  • Konieczne będzie ponowne ustawienie w grze rozdzielczości wyświetlania, domyślnie uruchomi się ona w oknie 720p
  • Aby szybko rozszerzyć obraz na cały ekran, naciskamy kombinację klawiszy Prawy ALT + ENTER
[Obrazek: 0oBgKO3.png]

8. Po zakończeniu weryfikacji spójności plików uruchamiamy Elite Dangerous Horizon/Odyssey

[Obrazek: 625WbSj.png]

9. Ustawiam rozdzielczość obrazu w grze i wybieram na początek jeden z gotowych presetów ustawień jakości grafiki np. Low, High, Ultra zależnie od komputera i jego możliwości technicznych. Jest to kwestia indywidualna i tu trzeba poeksperymentować już samodzielnie.
  • w grze, kombinacją klawiszy CTRL + F możemy włączyć wbudowany licznik klatek na sekundę FPS
  • w grze, kombinacją klawiszy CTRL + B możemy włączyć wbudowany licznik wykorzystania łącza sieciowego przez grę
  • zmniejszenie jakości generowanych cieni ( shadow )
    potrafi znacząco zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę czyli wartości FPS (Frames Per Second)
  • zmniejszenie jakości lub całkowite wyłączenie wygładzania krawędzi ( antialiasing )
    potrafi znacząco zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę czyli wartości FPS (Frames Per Second)
  • zmniejszenie jakości filtrowania anizotropowego tekstur ( anisotropic filtering )
    potrafi znacząco zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę czyli wartości FPS (Frames Per Second)
[Obrazek: i4BPrsF.png]

Mam nadzieję że tych kilka prostych czynności pozwoli choć części Komandorek i Komandorów pozbyć się problemów z działaniu, niewątpliwie wspaniałej gry jaką jest Elite Dangerous.
Tyle samo lądowań co startów, pozdrawiam i do zobaczenia w czerni kosmosu! o7
[Obrazek: 292443.jpg]
Odpowiedz
#2
Wspomniany folder z opcjami osiagniemy rowniez wpisujac w pasku adresu exploratora windows: %localappdata%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Video [PORADNIK] Elite Dangerous: Poradnik Totalny (video) Mathias Shallowgrave 110 218,001 17.12.2022, 21:38 UTC
Ostatni post: mavik
Information Leksykon Elite: Dangerous Mathias Shallowgrave 26 178,590 21.08.2022, 23:21 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  Kolejna database ELite - Mineral Trader Detson 2 5,038 21.09.2020, 13:48 UTC
Ostatni post: Azzorek
  Discord - Elite: Dangerous Tła Doom_days 16 36,185 13.12.2018, 17:35 UTC
Ostatni post: Scarlet Yuri
  [PORADNIK] System prawny w Elite - Zbrodnia i Kara (3.0) Mathias Shallowgrave 17 37,432 20.10.2018, 14:24 UTC
Ostatni post: Yautja



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości