Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Inżynierowie krok po kroku, żeby robić to z planem. (Horizon i nie tylko)
#1
Inżynierowie krok po kroku, czyli żeby robić to z planem i się nie pogubić.

Poradnik Elite Dangerous (Horizon i nie tylko) - faza początkowa, czyli inżynierowie w Bańce

Chciałeś polecieć daleko w otchłań kosmosu, ale skok Twojego statku jest zbyt mały? A może strzelasz do przeciwnika i masz wrażenie, że Twoja broń nie zadaje mu obrażeń? Co gorsza! On kilkoma strzałami pozbawia Cię ochronnej tarczy, a kolejna salwa niszczy w zastraszającym tempie kadłub Twojego statku? Na szczęście wszystko można poprawić dzięki zaawansowanej inżynierii. To dzięki niej odpowiednio wyposażone statki nabierają dodatkowych właściwości lub nadają się do konkretnych zastosowań. Same statki nie podlegają modyfikacjom, ale montowane w nich różne moduły i broń już tak. Właśnie tymi ulepszeniami zajmują się inżynierowie. Niestety, ale aby do nich uzyskać dostęp musimy ich w odpowiedni sposób odblokować. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że dopiero po wkupieniu się w łaski jednego, otrzymujemy awans do następnego. Jak tego dokonać bez zbędnego tracenia czasu? Poniższy poradnik pokaże Wam jak w najbardziej bezbolesny sposób uzyskać dostęp do najważniejszych z nich. Krok po kroku dowiecie się, co potrzeba i jakie warunki należy spełnić.

 
Poradnik nie zawiera omówienia wszystkich inżynierów. Brakuje z całą pewnością tych, którzy są dostępni tylko w Elite Dangerous Odyssey. Wszyscy wymienieni poniżej są wspólni dla ED Horizon, jak i Odyssey. W każdym razie przedstawiona poniżej ścieżka ich odblokowania i ułatwi wam życie w kosmosie i pozwoli ulepszyć statki na Waszą miarę. Niektóre czynności są trochę mozolne i upierdliwe, ale uwierzcie, że warto przejść tą drogę. Nie dowiecie się natomiast, które materiały są niezbędne do ulepszania modułów, ani które efekty specjalne są wskazane. Te ostatnie są dobierane wg indywidualnych potrzeb, a ich częściowe omówienie znajdziecie w tym wątku.

 
Wstęp mamy za sobą. Czego będziemy potrzebować, aby przejść mozolną drogę do Waszego sukcesu w inżynierii? Na początku będziemy mieli odrobinę paradoksów, bo np. żeby odblokować większy skok w statku będziemy musieli udać się dalej, co zajmie nam więcej… skoków. Z kolei żeby ulepszyć broń będziemy musieli ubić trochę kosmicznych piratów. Nikt nie obiecuje, że będzie bezboleśnie… Warto jednak myśleć o poniższym wyposażeniu:
  • Statek o dobrym lub z czasem wysokim zasięgu LY (preferowane DiamondBack Explorer, Asp Explorer  lub Anaconda).
  • Statek towarowy o ładowności co najmniej 50 ton (Asp Explorer, Python, Type 9 i / lub Anaconda)
  • Statek do walki wyposażony w podstawowe działa laserowe i multi-cannon oraz tarcze - w późniejszym etapie (np. Cobra Mk. III/ Vulture/Viper itp.)
  • ok 10 milionów CR w portfelu na inwestycje w towaru i inne łapówki do stracenia, ale nie martw się. Zanim zrobisz choćby połowę inżynierów stan Twojego portfela pomnoży się niewspółmiernie do tej inwestycji
  • Czas wolny i pozytywne podejście
  • Znaczne ilości materiałów inżynierskich. Można je łatwo zdobyć w Dav’s Hope (Hyades Sector DR-V C2-23, Planet A 5, Coordinates 44.818, -31.389) i Crashed Anaconda (Orrere, Planeta 2 B, Koordynaty 43.8122, -173.9722). Zakres tego poradnika nie wyjaśnia ile materiałów jest potrzebnych do dalszego ulepszania modułów.
  • Po prostu grajcie, a reszta sama z czasem przyjdzie Smile
 

Krok 1: Felicity Farseer

Babcia Felicity, jak jest czule i potocznie nazywana w świecie pilotów, to legendarna odkrywczyni, której przygoda z inżynierią rozpoczęła się od opracowania własnego ulepszenia swojego Asp Explorera. Osiedliła się w systemie Deciat, w zakładzie górniczym i rafineryjnym swojego ojca, choć w rzeczywistości ta profesja nigdy jej nie pociągała. Obecnie prowadzi obszerny program szkoleniowy dla techników i mechaników zmierzających na eksplorację kosmosu. 

Nasza droga z inżynierowaniem statków koniecznie musi zacząć się od niej. Jest absolutnie niezbędna i stosunkowo prosta w odblokowaniu. Dzięki jej badaniom ulepszymy znacznie skok każdego statku, co w zasadzie jest podstawowym wymogiem, aby sprawnie i szybko podróżować do kolejnych inżynierów. Ulepszenie waszego napędu nadprzestrzennego jest absolutnie priorytetowe. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie przepadacie za nią, to możecie ulepszyć ten napęd u Elviry (patrz krok 2 poniżej)

Czas potrzebny: Szybko i prosto
Najważniejszy moduł: Frame Shift Drive

Wymagania:

- Musisz mieć rangę Scout w eksploracji (czyli należy zarobić min. 270 000 CR na eksploracji - sprzedając mapy na stacjach)
- Podaruj 1 Meta-Alloys

Poleć do systemu Maia statkiem, który posiada co najmniej jeden Cargo Rack i wolne miejsce na  1 tonę ładunku. Lecąc po drodze rób w każdym systemie “honk” używając Discovery Scanner. W Maia należy kupić na stacji Darnielle's Progress 1 sztukę Meta-Alloys (przybliżona cena ok 250 000 Cr). Stacja ta znajduje się tuż obok Obsidian Orbital, na którą należy się kierować (po pierwszym wlocie do systemu Danielle's Progress nie jest widoczna w nawigacji). To najpewniejsze miejsce, ale można je także kupić na Fleet Carierach. Drugim sposobem pozyskania tego materiału jest odwiedzenie planety 2 A w systemie Merope i wylądowanie na niej, a następnie przy pomocy łazika SRV odnalezienie Meta-Alloys na powierzchni. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i dodatkowo zdobędziesz doświadczenie w poruszaniu się po powierzchniach planet oraz odnajdywaniu surowców (przy okazji na pewno coś dodatkowo znajdziesz). Trzecią metodą jest zapytanie członków Husarii lub swoich znajomych. Bardzo często na na ich Fleet Carrierach można je otrzymać nawet za darmo lub za symboliczną kwotę.

Gdy już będziesz szczęśliwym posiadaczem  Meta Alloy, udaj się do systemu Eurybia i sprzedaj swoje uniwersalne dane kartograficzne do frakcji Eurybia Blue Mafia. Pamiętaj, że aby uzyskać wymaganą rangę eksploracyjną SCOUT należy ich spieniężyć za co najmniej 270 000 Cr. Oczywiście sprzedać je można gdzie indziej, ale to znacznie ułatwi późniejszy dostęp do kolejnego inżyniera Liz Ryder. Jeżeli masz już rangę Scout lub wyższą, to możesz lecieć bezpośrednio do Deciat.

Poleć do systemu Deciat i podarój swój Meta-Alloy Pani Inżynier Felicity Farseer w Farseer Inc. Babcia Felicity bardzo lubi mapy, które podnoszą twoją reputację w jej oczach, co dodatkowo pozwala usprawniać moduły na coraz wyższy poziom. Modyfikuj dowolnie moduły, a z czasem otrzymasz informację o zaproszeniu przez Juriego Ishmaaka. Aby poczynić kolejne kroki do kolejnej Pani inżynier udaj się do systemu Ngurii statkiem, który będzie miał w ładowni miejsce na 3 tony ładunku. Dobra współpraca z tą Panią inżynier doprowadzi Was do Iuriego Ishmaaka i Bris Dekkera.

Moja drobna sugestia: Zaleca się, aby na początku ulepszyć napęd z Frame Shift Drive (FSD) w kierunku dalekiego zasięgu skoku (Long-Range). Dzięki temu dalsza część tego poradnika będzie znacznie łatwiejsza. Oczywiście wybór jest dowolny.


Krok 2: Elvira Martuuk

Elvira Martuuk jest dobrze znaną eksploratorką, chociaż podobno kiedyś była niezwykle skuteczną zabójczynią. Niektórzy twierdzą, że po szczególnie głośnej sprawie musiała „ochłodzić głowę”, więc ruszyła na jakiś czas w głębię kosmosu, aż sprawa ucichnie. Ona sama temu kategorycznie zaprzecza. Fascynuje ją wszystko, co obce, i stała się ekspertem w wykrywaniu wszelkiego rodzaju podróbek. Jej słynna i zarazem nie do końca jasna reputacja powoduje, że baza Elviry rzadko jest niepokojona przez szaleńców. Wierzy w bycie samowystarczalnym, a jej wierna  grupa współpracowników uprawia własne jedzenie. Pani Elvira również ulepsza moduł FSD w identycznym stopniu, co Felicity Farseer, ale jest nam niezbędna, aby odblokować innych, ważnych inżynierów. Przy okazji możemy u niej zmodyfikować generatory tarcz na 3 poziomie, czego nie oferowała nam poprzednia inżynier, a na tym etapie może się to przydać. 

Czas potrzebny: Niewiele
Najlepszy moduł: Frame Shift Drive

Wymagania:

- pokonać dystans minimum 300 LY od lokalizacji początkowej (zakładam, że jeśli pierwszy krok jest za Tobą, to masz to zrobione)
- dostarcz 3 Soontill Relics

Jeżeli wykonałeś pierwszy krok, to  jesteś w systemie Ngurii. Poleć w nim do stacji Cheranovsky City. Dokładnie na niej możesz kupić 3 Soontill Relics (będziesz potrzebować wolnej przestrzeni ładunkowej na min 3 tony). Kiedy już masz je w cargo poleć do bazy Long Sight Base w systemie Khun i podaruj Soontill Relics Elvirze. Od teraz możesz ulepszać swoje moduły. Po zmodyfikowaniu ich do pewnego stopnia otrzymasz kolejne zaproszenia do inżynierów Zacariah Nemo i Marco Qwent.


Krok 3: Marco Qwent

Inżynier Marco Qwent zaprosi nas dopiero,kiedy ulepszymy jakiś moduł na co najmniej 3 poziom u Pani Elviry Martuuk (teraz już wiecie, dlaczego była nam potrzebna?). Ten dżentelmen wymaga od nas przynajmniej minimalnej pracy dla korporacji Sirius i odrobiny lojalności wobec niej. Ta sympatia nie jest przypadkowa, bowiem Marco jest byłym guru technologicznym Sirius Corp. Dzięki temu pozwalają mu na pełną swobodę w tym, nad czym pracuje i z kim pracuje. Oczywiście o ile Sirius Corp otrzyma ze strony jego klientów odpowiednie uznanie. Wspierają wtedy jego wysiłki, utrzymując finansowo jego bazę, w której może sobie swobodnie działać.

W zamian za to pomoże nam usprawnić jeden z ważniejszych elementów statku, czyli naszą elektrownię na poziom 4. Bez niej zarządzanie energią podczas walki czasami jest wręcz niemożliwe. O dziwo, nie tylko w walce przydaje się to ulepszenie, ponieważ w eksploracji możemy wyposażyć nasz statek w mniejszy (i zarazem lżejszy) moduł, który zapewni nam podobną wydajność. Tak! Ten inżynier jest ważny!

Czas potrzebny: wymaga trochę więcej czasu...
Najlepszy moduł: Power Plants (Grade 4)
 

Wymagania:
- Uzyskaj dostęp do systemu Sirius (aby uzyskać zaproszenie od Sirius Corporation musisz podnieść swoją reputację w stosunku do tej korporacji)
- Dostarczyć 25 sztuk Modular Terminals

Weź swój statek o największym skoku lub jeśli już posiadasz, to eksploracyjny (i modułem Fuel Scoop) i zaplanuj trasę 5000 LY od twojego systemu startowego. W każdym systemie, przez który przelatujesz rób “honka”, czyli skanuj system za pomocą Discovery Scanner. Jeśli spotkasz planety wartościowe pod kątem badania powierzchni również je skanuj. Warto więc mieć ze sobą DSS (Detailed Surface Scanner). Jeżeli go nie masz, to zabierz go na statek. Zajmuje slot kasy 1, więc można go zabrać na każdą jednostkę (nawet Sidewindera). Gdy znajdziesz się na końcu trasy, wybierz system startowy na mapie i upewnij się, że jest oddalony o ponad 5000 LY. Teraz udaj się do systemu Procyon. Sprzedaj tam swoje mapy na stacji należącej do Sirius Corporation i czekaj na zaproszenie do systemu Sirius. Będzie ona dostępna w Mission Board. To taka specyficzna misja, którą musisz wziąć (ikonka z “łańcuchem”) i nic więcej nie musisz robić. Wiadomość o udzieleniu dostępu do tego systemu otrzymasz w panelu informacji (klawisz 2). Teraz możesz lecieć do systemu 78 Ursae Majoris i sprzedać tam pozostałe mapy na stacji należącej do Alioth Independents. Wyposaż swój statek w moduły cargo o ładowności 30 ton, kup jakiś tani towar i weź misję dostarczania danych (Data Delivery mission), najlepiej z Modular Terminals jako nagrodą. Gdy wylądujesz na końcu misji Data Delivery, sprzedaj towar, odbierz nagrodę i kup nowy towar. Pamiętaj, żeby zawsze zostawić sobie miejsce na Modular Terminals w cargo! Podejmij kolejną misję i powtarzaj, aż będziesz mieć 25 Modular Terminals. 

Wróć do systemu Sirius ze swoimi Modular Terminals, wypełnij misję odblokowania Marco Qwenta (będzie taka dostępna na dowolnej stacji w Sirius). Wyląduj na planetarnej bazie Qwent Research Base i podaruj Modular Terminals Marco Qwentowi. Powiększaj u niego reputację oraz modyfikuj moduły. Z czasem otrzymasz zaproszenia  do profesorza Palinia i Lori Jameson.

 

Krok 4: Professor Palin (+ jego zdolna wychowanka Cloe Sedesi)

Profesor Ishmael Palin spędził wczesną część swojej kariery w Federacji, ale w 3301 zdecydował się założyć niezależny instytut poświęcony badaniu Thargoidów. W następnym roku założył bazę badawczą w systemie Maia skoncentrowaną na rozwoju nowych technologii obronnych. Kontynuuje badania nad Thargoidami w Arque i jest uważany za jednego z czołowych galaktycznych ekspertów w dziedzinie technologii Thargoidów. Dzięki niemu nasze silniki nabiorą mocy, a nasz statek szybkości. Wcześniej mogliśmy je ulepszyć u babci Felicity, ale zaledwie do 3 poziomu. Profesor Palin dzięki swoim mozolnym badaniom potrafi je ulepszyć aż do 5 poziomu. To maksymalne możliwości, jakie współczesna cywilizacja osiągnęła w tym zakresie. Bez dobrze ulepszonych silników nigdy nie osiągniemy pożądanych efektów głównie w walce z wrogami. Przydają się także podczas ucieczki, kiedy podejmujemy się niebezpiecznych misji lub transportów ładunków. Po wyciągnięciu nas przez piratów z supercruise możemy im łatwiej uciec. Ten moduł zdecydowanie warto ulepszać.

Profesor Palin wychował sobie także niezwykle uzdolnioną uczennicę, której powierzył zarządzanie drugą, niemalże bliźniaczą placówką. Cloe Sidesi, o której mowa odbyła szereg praktyk rzemieślniczych jako mechanik, zanim dołączyła do sztabu profesora. Szybko stała się ważnym członkiem zespołu, wykazując niezwykłe umiejętności w różnych dyscyplinach technicznych. Kiedy powstała enklawa Witch Head, Chloe odłączyła się od zespołu Palina i z jego błogosławieństwem udała się do Cinder Dock, aby zaoferować dokładnie te same usługi techniczne, których nauczyła się w Palin Research Institute. W sierpniu 3305 przybyła do Mgławicy Głowa Wiedźmy (Witch Head Nebula), aby założyć własny warsztat inżynieryjny o nazwie Cinder Dock w Shenve. Jej instytut jest jednym z niewielu miejsc, w których można kupić cargo odporne na korozję klasy 1 (Corrosion Resistant Cargo Racks). Wymagania Pani Cloe są dokładnie takie same, jak Profesora Palina, a stopień udoskonaleń jest dokładnym przeniesieniem możliwości Palin Research Institute. Niemniej z uwagi na położenie w okolicach dużej aktywności Thargoidów w galaktyce może będzie Wam bliżej do niej.

Czas potrzebny: Niewiele
Najlepszy moduł: Thrusters

Wymagania:
- Wybierz się na krótką eksplorację. Pokonaj odległość minimum  5 000 LY od miejsca startu. (jeśli masz za sobą krok nr 3, to masz to GOTOWE!)
- Podaruj Profesorowi (lub Cloe) 25 sztuk Sensor Fragments

Poleć ponownie do regionu Maia z łazikiem (SRV) na pokładzie statku, a konkretnie do systemu HIP 17403. Wyląduj na planecie HIP 17403 A 4 A na współrzędnych -34,98, -141,30. W tym miejscu znajdziesz rozbity statek Thargoidów z rozrzuconymi nieznanymi artefaktami (Unknown Artefacts) i fragmentami czujników (Sensor Fragments). Tego typu elementy możesz także odnaleźć w sygnałah NHSS Thread 4 w systemach, gdzie występują Thargoidzi, ale zakładam, że jednak jesteś na wstępnym etapie i walka z tym gatunkiem mieszkańców kosmosu jest ci jeszcze obca. Zbierz 7 takich Sensor Fragments (liczą się one jako materiały, więc nie wymagają żadnego cargo). Siedziba Profesora Palina mieści się w systemie Arque na stacji Abel Laboratory, gdzie możesz już teraz śmiało korzystać z jego ulepszeń. Resztę Sensor Fragments możesz sprzedać w systemie Maia. Dzięki temu podniesiesz sobie wpływy u Elviry Martuuk, co zawsze może kiedyś się przydać.

Krok 5: The Dweller

Znany jest z niestandardowych modyfikacji dla lokalnych przestępców. Nikt nie zna jego pochodzenia, a on i jego mała grupa tajemniczych, podobnie myślących osób ściśle strzegą swojej tożsamości i tożsamości swoich najlepszych klientów. Mówi się również, że uprawiają własną odmianę Onionhead do konsumpcji prywatnej. Dweller, to skorumpowany inżynier. Aby się do niego wkupić wystarczy mu zapłacić gotówką za jego względy. Dodatkowo rajcuje go handel na nielegalnym rynku. Kocha po prostu Black Markety i zmusza nas do stania się szmuglerem. Rozwija jednak również ważny moduł, który odpowiada za prawidłowy rozkład mocy na tarcze, silniki i broń. Potrzebne w każdym aspekcie działań w przestrzeni kosmicznej. U niego poprawimy też lasery na 3 poziom, ale nie jest wybitnym specjalistą od tego typu broni.


Czas potrzebny: Trochę więcej niż mało...
Najlpeszy moduł: Power Distributor


Wymagania:
- Sprzedaj coś w 5 różnych Black Marketach.
- Zapłać mu 500 000 Cr.

Jeżeli skończyłeś krok 4, to wracaj z systemu Maia i zadokuj swój statek gdzieś poza obszarem wpływów Li Yong-Rui (jeżeli zależy Ci na względach u tego wpływowego chińczyka). Do odblokowania Dwellera potrzebujesz statku z niewielkim cargo. Kup jakiś tani towar, a następnie weź misję dostawy ładunku (Cargo Delivery mission)  z minimum 5 sztukami. Zanim wylecisz ze stacji porzuć misję (w 1 panelu, druga zakładka “Abandon” i potwierdź), a następnie odszukaj 5 pobliskich Black Market-ów np. na inara.cz. PAMIĘTAJ!!! To nie może być system Husarii!!! U nas taki handel jest surowo zabroniony, ale to pewnie wiesz, bo znasz regulamin na pamięć! Porzucenie misji z towarem w cargo powoduje, że staje się on “nielegalny”, ale nadal go masz. Tak naprawdę, to trochę go “kradniesz”. Przecież zobowiązałeś się, że go dostarczysz a nie robisz tego…Możesz także tego typu towary znaleźć w niektórych USS-ach, gdzie zabierając na pokład dryfujące towary wejdziesz w ich posiadanie. Będziesz wiedział które to, bo będą opisane jak “Illegal”. Więcej o USS znajdziesz tu.  [edit]Jak mówi CMDR Athan Bors w komentarzu pod tym poradnikiem nie trzeba porzucać misji, a można taki towar sprzedawać nadal ją posiadając. Osobiście tego nie próbowałem, ale zdając się na bogate doświadczenie Cmdr-a Athana śmiało można się pod tym podpisać! [/edit]

Mając taki ładunek lecisz do najbliższego systemu, gdzie znajduje się “Black Market” (wchodzisz tam poprzez usługi na stacji, a w nich “Kontakty”) sprzedajesz jeden skradziony towar, a następnie udajesz się do następnego Black Market-u, aż sprzedasz wszystkim pięciu Black Marketom po jednej sztuce. Kiedy już sprzedasz ładunek na ostatnim czarnym rynku udaj się do systemu Wyrd. Wyląduj w Black Hide, wpłać 500 000 Cr Dwellerowi i modyfikuj moduły. Podnoś u niego rangę, co spowoduje, że będziesz mógł ulepszyć Power Distributor na 5 poziom.  U niego zdobędziesz zaproszenie do Lei Cheunga.


Krok 6: Lei Cheung

Światły umysł i sprawne rączki tego inżyniera spowodowały, że generatory osłon mogą nas chronić znacznie lepiej niż naszych wrogów. Lei Cheung dorastał w klanie handlarzy włóczęgów, dlatego ma słabość do ludzi trudniących się tym zajęciem, ale jeszcze bardziej uwielbia złoto. Ma ewidentną słabość do tego szlachetnego kruszcu. Legenda głosi, że swoje potrzeby załatwia do złotego nocnika, a ręce myje w złotej umywalce. Tak, czy inaczej przekupić go można tylko darując mu niemałą ilość, bo aż w ilości 200 ton!


Czas potrzebny: Trochę mozolnie, co można przekuć w fajny sposób na życie, czyli profesję handlarza.
Najlepszy moduł: Shield Generators


Wymagania:
- przeprowadź transakcje w ponad 50 różnych marketach
- podaruj mu 200 ton złota

Jeśli kupujesz i sprzedajesz towary na bieżąco, powinieneś już być na najlepszej drodze do wykonania tego zadania. Po prostu należy dokonać handlu w 50 różnych “marketach”. Ważne: na RÓŻNYCH, a nie 50 razy w tym samym markecie. Ilość towarów nie ma znaczenia, ale skoro już się lata, to lepiej zarobić, niż spalać wodór na marne...Na koniec warto lecieć w okolice Leksak, gdzie Lei Cheung prowadzi swoje badania. Następnie wyląduj na jednej ze stacji w systemie Laksak lub gdzieś wcześniej. Kup tam tyle złota, ile możesz pomieścić w cargo (wszystkie stacje w Laksak sprzedają złoto, przy czym Pinto City i Hedin Hub są przeważnie najtańsze) i sprezentuj mu je w Trader's Rest. Do tego zadania najlepiej mieć Pythona z ładownią mieszczącą 200 ton cargo, bo statek ten wymaga jedynie lądowiska M (medium pad), a znaczna część stacji oferujących złoto nie dysponuje większym lądowiskiem. W zależności od wielkości Twojego statku i ładowności w cargo powtarzaj, aż przekażesz mu całe 200 ton. Teraz modyfikuj moduły i powiększaj sobie wpływy u Lei Cheunga, najlepiej poprzez sprzedaż towarów na jego stacji Trader’s Rest. Nie trzeba po nie daleko lecieć. Na tej samej planecie jest inna stacja planetarna Reisman Vision, na której można kupić towary i sprzedać na Trader’s Rest. W efekcie otrzymasz zaproszenie od Ram Tah-a.


krok 7: Tod "The Blaster" McQuinn

Pomimo młodego wieku inżynier Tod, to fachowiec w swojej dziedzinie. Już szrama przez całą twarz świadczy o tym, że niezły z niego zabijaka. Uwielbia walkę i walecznych ludzi, a multi-cannony i rail guny odpicuje Wam, jak mało kto! Te rodzaje broni potrafi podnieść aż do 5-tego poziomu udoskonalenia, co spowoduje, że wystrzelona z nich salwa w kierunku przeciwników ranić będzie bezlitośnie ich marne kadłuby, niczym puszki po najtańszym piwie. Wie co robi, bo swój przydomek zdobył w niezwykle udanym sezonie CQC Arena. Od tego czasu zyskał sławę jako łowca nagród, latając Fer-de-Lance zauważył. że poważnie przeciążone multi-cannony są mało wydajne w walce. Postanowił je udoskonalić. Zawsze chętnie pomaga innym łowcom nagród. W ramach swojego obecnego przedsięwzięcia połączył siły z kilkoma starymi przyjaciółmi z CQC, aby stworzyć firmę zajmującą się niestandardowymi modyfikacjami. Jeśli chcesz się przysłużyć ludzkości w jeszcze lepszych wynikach tępienia piratów w kosmosie, to broń spod jego ręki jest priorytetem.


Czas potrzebny: nie potrzeba na niego wiele czasu 
Najlepsze bronie: Multi-Cannons i Rail Guns
 

Wymagania:
- Zdobądź 15 Bounty Vouchers
- Dostarcz Bounty Vouchers o wartości minimum 100 000 Cr do stacji Trophy Camp w systemie Wolf 397

Wkupienie się w łaski tego inżyniera jest dość proste. Wystarczy jakiś rozsądny statek do walki wyposażony w tarcze i broń (np. Cobra Mk III lub Vulture) i zwyczajnie zabij kilku piratów (NPC), tak, aby wartość nagród za nich wynosiła co najmniej 100 000 Cr. Możesz zawsze sprawdzić aktualny stan w prawym panelu (pod klawiszem 1 w drugiej zakładce). Najprościej można tego dokonać latając w okolicy Nav Beacon w systemie Wolf 397, aby nie kombinować dwa razy z ich sprzedażą. Następnie wyląduj na stacji Trophy Camp i oddaj tam Bounty Vocher-y (wchodząc w usługi stacji i “Kontakty”). Powiększaj regularnie wpływy u Tod McQuinn poprzez dalsze sprzedawanie mu Bounty Voucher-ów albo sprzedając mapy, które również lubi. W rezultacie otrzymasz zaproszenie do Selene Jean.


Krok 8: Selene Jean

Pani Selene lubi górników. Sama nim niegdyś była. Bardzo ich szanuje, dlatego bez praktyki w choćby wstępnym skrobaniu skałek, nie mamy u niej szansy na rozmowę. Do swoich badań potrzebuje dużo kruszcu rudy painitu. To są jednak tylko domysły, ponieważ jej badania nad wzmocnieniem pancerza są objęte ścisłą tajemnicą. Jest ekscentryczką i wegetarianką. W wolnych chwilach uprawia egzotyczne warzywa i przyrządza z nich wyśmienite potrawy. Dla nas jednak ważniejsze jest to, że potrafi udoskonalić kadłub statku i jego pancerz aż do 5-tego poziomu.


Czas: wymaga trochę więcej czasu, ale bez przesady...
Najlepszy moduł: Armour and Hull Reinforcement Packages


Wymagania:
- Wydobyć i przetworzyć w rafinerii co najmniej 500 ton rudy
- Zawieź Selenie 10 jednostek Painite

Udaj się do 78 Ursae Majoris i doprowadź do pozytywnych relacji z frakcją Alioth Independents. Zadbaj też o przyjazne stosunki z całym Sojuszem (Aliance), ponieważ Pani inżynier jest ich zwolenniczką. Przygotuj jakiś statek do wydobycia rud ze skał, a następnie znajdź pierścień ze złożami bogatymi w metal. Uprawiaj górnictwo do czasu, aż wydobędziesz 10 Painite, następnie poleć do jakiegoś lodowego pierścienia i wydobądź resztę z 500 ton, jednocześnie zostaw sobie 50 ton bromelitu. Nie kończ, dopóki nie zdobędziesz 500 ton urobku jakiejś rudy pozyskiwanej ze skałek. W ładowni pozostaw 50 ton bromelitu (ten będzie ci i tak potrzebny do następnego kroku) i 10 ton painite, który musisz mieć dla Selene!

Jeśli masz już w ładowni 10 ton Painitu, to udaj się do systemu Kuk i przekaż jej swój Painite na stacji Prospector's Rest. Zrób inżynierię modułów i powiększaj reputację u Selene Jean, a uzyskasz zaproszenia od Didi Vatermann i Bill Turner.


Krok 9: Bill Turner

Bill Turner twierdzi, że jest synem słynnego, ale nieuchwytnego zmarłego Mica Turnera, który był jednym z dwóch współzałożycieli Sojuszu, obok swojej partnerki biznesowej i zarazem kochanki Meredith Argent. Inżynier Bill Turner pomimo młodego wieku uchodzi za istnego czarodzieja w podnoszeniu wydajności akceleratorów plazmowych i sensorów.


Czas: Szybciutko
Najlepszy moduł: Plasma Accelerators i Sensors

Wymagania::
- Doprowadź do statusu “Friendly” z Alliance i status “Allied” z Alioth Independents, aby uzyskać dostęp do systemu Alioth, w którym Bill urzęduje. Jeśli wykonałeś krok 8, to powinieneś mieć to zrobione!
- przekaż 50 ton Bromellitu  dla Billa Turnera

Zawieź Billowi Turnerowi 50 ton Bromelitu do systemu Alioth. To wszystko! Jeśli zrobiłeś krok 8, to powinieneś go mieć w ładowi, ale jeśli nie masz, to poleć statkiem górniczym gdzieś do lodowego pierścienia i go sobie wykop.


Krok 10: Didi Vatermann

Ojciec Didi zmarł kilkadziesiąt lat temu w wyniku awarii wzmacniacza tarczy. Od tego czasu Didi nie mogła się pogodzić z tym faktem i poświęciła swoje życie, aby jeszcze bardziej ten ważny element statków ulepszyć. W ciągu ostatnich lat jej sukces był tak duży, że dzięki swojej pracy nad tym zagadnieniem znacznie się wzbogaciła i obecnie żyje w luksusie. Ma zespół oddanych mechaników pomagających jej w realizacji tych prac. Nie grzeszy urodą, dlatego pędząc samotne życie w systemie Leesti może się spełniać w roli naukowca. Taki tryb życia i wieloletnie rozpaczaniem nad utratą ojca doprowadziło ją do nałogu. Każdy z nas w takim stanie uchlał by się bimbrem, ale Didi jest majętna, dlatego może się upajać laviańską brandy, którą pochłania hektolitrami. Podobno nieustalony skład tego alkoholu ma pozytywny wpływ na światłość jej umysłu. Druga wersja mówi, że panicznie boi się bakterii i mikrobów i wszystko skrzętnie przemywa wysokoprocentowym alkoholem. Jak jest naprawdę, tego nie wie nikt...


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Shield Boosters


Wymagania:
- Musisz posiadać rangę handlową Merchant lub wyższą
- Dostarcz 50 jednostek Lavian Brandy


Prawdopodobnie wcześniejsze Twoje działania związane z podbojem rynków galaktyki dla Lei Cheunga powinieneś być stosunkowo blisko posiadania już rangi Merchant. Jeśli nie, wykonaj jeszcze kilka misji handlowych, ponieważ Didi ma słabość do handlowców, ale poniżej pewnego stopnia zaawansowania nie koniecznie. Jak tylko podniesiesz swoją rangę do niezbędnego poziomu udaj się do systemu Lave i zadokuj na stacji Lave Station. Kup 12 ton Lavin Brandy (ok 10 000 Cr każda) i zawieź je do siedziby Vatermann w Leesti. Gwarantuję Ci, że z chęcią je przyjmie. Następnie wróć do Lave Station i powtórz tyle razy, aż oddasz jej 50 sztuk Lavian Brandy. Z pewnością przyjdzie Ci teraz do głowy, dlaczego od razu nie możesz zabrać 50 sztuk? Ha! Otóż wymieniony trunek jest reglamentowany, niczym cukier za komuny i jednorazowo można go nabyć jedynie 12 sztuk. Właśnie ten trud Didi docenia… Wink

Na skrócenie latania w tą i z powrotem z 12 flaszkami tej super brandy można się zwrócić o pomoc do naszego fantastycznego Husarskiego Korpusu Logistycznego na odpowiednim kanale naszego Discorda. Jeszcze inną metodą jest pomoc innego Komandora. Wystarczy, że ty poczekasz na niego kilka km od stacji, a on wleci na stację, kupi 12 flaszek. Następnie podleci koło Ciebie i wyrzuci ładunek jako "Abandoned". Ty przechwycisz wyrzucony towar. Wspólnie powtórzcie czynność, aż będziesz miał w cargo potrzebne 50 jednostek Lvian Brandy. Jak pewnie się domyślasz, puste cargo pozwala na zakup 12 jednostek, ale jeśli już coś masz w ładowni, to nie kupisz. Takie zasady, co zrobić?


Krok 11: Liz Ryder

Liz Ryder jest ekspertką od wybuchów i innej demolki, która niegdyś pracowała dla Devastator and Sons, ale wyjechała do pracy na rzecz syndykatu przestępczego znanego jako Błękitna Mafia. Niektórzy twierdzą, że miała osobisty związek z jednym z wysoko postawionych członków syndykatu i została zmuszona do opuszczenia Devastator and Sons, gdy ów romans został nieczekiwanie odkryty. Pomimo tego, ta znacząca organizacja przestępcza szybko dostrzegła jej zalety oraz niebywałe umiejętności i pomogła jej stworzyć sprawny zespół, budując laboratorium w systemie Eurybia. W ramach wdzięczności ona dba o pozytywne stosunki swoich klientów dla frakcji Eurybia Blue Mafia, co pozwala im utrzymywać silną pozycję w swoim systemie.


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Missile Racks i Torpedo Pylons

Wymagania:
- Uzyskaj status przyjacielski (Friendly) z Eurybia Blue Mafia 
- Dostarcz 200 jednostek Landmines

Koneksje Pani Liz z Eurybia Blue Mafia wymagają, abyśmy mieli wobec nich status co najmniej przyjacielski. Pozostaje jeszcze zdobyć 200 ton min lądowych (Landmines), aby przekazać darowiznę w siedzibie Liz Ryder, przewrotnie nazwanej Demolition Unlimited. Ulepsz moduły u niej do klasy 3 lub 4, a powinieneś otrzymać zaproszenie od Hery Tani.


Krok 12: Hera Tani

Talent Hery Tani w zakresie systemów zarządzania mocą był widoczny od najmłodszych lat. Dorastała w gangu Jet Rats. Przez wiele lat później utrzymując z nimi bliski kontakt i dalej ich wspierając. W zamian za to szefowie gangu docenili jej talent, przydzielając jej wysokiej klasy fachowców o wyjątkowych umiejętnościach technicznych, aby pracowali dla niej. Niestety, po jakimś czasie gang się rozpadł, ale Hera znalazła wsparcie u tajemniczego cesarskiego sponsora. Nie może więc  dziwić jej sympatia do Imperium.


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Power Plants i Detailed Surface Scanners


Wymagania:
- Musisz mieć rangę Outsider lub wyższą w Imperium.
- Dostarcz 50 sztuk cygar Kamitra

Doprowadź do pozyskania rangi Outsider lub wyższej dla Imperium. Tutaj masz opisane jak tego dokonać.
Teraz udaj się do systemu Kamitra i kup 14 ton cygar Kamitra (ok 6200 Cr każde), a następnie podaruj je Herze Tani w przewrotnie nazwanym laboratorium “The Jet's Hole” położonego w systemie Kuwemaki. Powtórz to jeszcze,  aż oddasz jej wszystkie 50 ton. Dlaczego nie od razu 50 ton? Podobnie, jak w kroku 10-tym nie można kupić więcej niż 14 ton jednorazowo.  Pewnie dlatego, że Kimatrianki nie nadążają ich zwijać na swych zgrabnych udach… Ulepszaj moduły do czasu, aż nie otrzymasz informacji od Broo Tarquin i Tiany Fortune.


Krok 13y: Juri Ishmaak

Juri Ishmaak to ambitny specjalista od walki, którego ojciec był pilotem w skrzydle najemników. Poszedł w ślady ojca, dowodząc skrzydłem. Wierzy w staranne przygotowanie przed każdą walką. Po przejściu na emeryturę założył bazę operacyjną, aby skupić się na swojej pasji do inżynierii. Jest niewątpliwym specjalistą w zakresie wyrzutni min. Ponieważ jego zamiłowanie do walki nadal nie minęło, to jego względy można pozyskać jedynie handlując z nim Combat Bonds.


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Mine Launchers/Detailed Surface Scanners/Sensors


Wymagania:
-Zdobądź ponad 50 Combat Bonds
-Dostarcz do Juriego Combat Bonds o wartości 100 000 - 1 000 000 Cr (to się zmienia w zależności od potrzeb jego sponsorów w systemie).

Juri jest całkiem prosty do odblokowania. Znajdź system w stanie wojny na mapie galaktyki, poleć tam do strefy konfliktu (Conflict Zone) i stań po stronie frakcji danego systemu. Walcz z ich wrogami, aż zniszczysz 50 nieprzyjacielskich statków. To pierszy krok, który da Ci do niego dostęp. Zaoszczędź Combat Bonds o wartości 1 000 000 Cr. Udaj się do systemu Giryak a następnie spienięż je w jego laboratorium o nazwie “Pater's Memorial”. Pracuj nad reputacją w stosunku do niego, aż uzyskasz jego aprobatę.  To warunek, aby otrzymać zaproszenia od The Sarge i pułkownika Brisa Dekkera.


Krok 14: Broo Tarquin

Broo Tarquin był założycielem Dead-Eye Defense Systems, obecnie należącej do Thule Industries. Odkąd przeszedł na emeryturę z roli głównego projektanta broni laserowej, spędza dni na majsterkowaniu w swoim warsztacie i piciu egzotycznej herbatki. Z czasem dołączyli do niego inni fachowcy pomagając w rozwoju jego badań, a jego warsztat rozszerzył się o wytwarzanie elementów z własnych, tajnych stopów.


Czas: krótki
Najlepszy moduł: Beam, Burst i Pulse Lasers


Wymagania:
-Zdobądź rangę bojową Competent lub wyższą 
-Przekaż 50 jednostek herbaty Fujin.

Odblokowanie Toda „The Blaster” McQuina i Juriego Ishmaaka powinno doprowadzić cię do rangi w walce w stopniu Competent lub blisko niej. Jeżeli jeszcze do niej nie doszedłeś możesz ją rozwinąć gdzieś w Resource Extraction Site (RES) lub Conflict Zon-ach (CZ), a następnie udaj się do portu kosmicznego Fujin w systemie Fujin. Pozostaje więc dostarczenie do Broo Tarquina 50 ton herbatki Fujin. To zajmuje trochę czasu, ponieważ specyfik ten  jest sprzedawany w ilości tylko 5 ton na raz! Na szczęści nie nadwyrężysz swojego portfela zbytnio. Ta herbata kosztuje niespełna 400 Cr/Tonę. Udaj się więc do jego siedziby Broo's Legacy w systemie Muang tyle razy, dopóki nie dostarczysz wszystkich 50 ton jego ulubionej herbatki.


Brawo! Dobrnęliśmy do końca pierwszej części tego przewodnika. Pozostali inżynierowie są mało znaczący, dlatego poniżej ich wymienię tylko w skrócie. Nie oznacza to, że nie warto z nimi wejść w dobre relacje.


Zacariah Nemo: Inżynier średnio przydatny

Zacariah od dziesięcioleci przebywa w centrum małej komuny o nazwie Nemo Cyber Party. Plotka głosi, że ma wzmocniony cybernetycznie mózg i może bezpośrednio zabierać do niego ogromne zrzuty informacji. Jego umiejętności w zakresie wytwarzania i modyfikacji broni są udostępniane faworyzowanym przez wspomnianą Partię. W okresie swojego działania przyciągnął pokaźną i ciągle rosnącą grupę „cyber-dziwaków”, których zwykle unika się w normalnym społeczeństwie. Ma ogromną kolekcję robotów i automatów przemysłowych. Nemo tak naprawdę nie oferuje żadnego sensownego udoskonalenia modułu, ani nie prowadzi do dalszego rozwoju naszej inżynierii.


Najlepszy moduł: Fragment Cannons

Wymagania:

- Zdobądź zaproszenie od Partii Yoru (Party of Yoru)
-Dostarcz 25 jednostek Xihe Companions


Lori Jameson: Miły dodatek

Lori Jameson jest jedną z prawnuczek Johna Jamesona, najsłynniejszego członka Federacji Pilotów. Jest utalentowaną odkrywcą i opracowała różne techniki ulepszania zautomatyzowanych systemów. Jej obiekt jest popularny wśród tych, którzy chcą przygotować swoje statki do długich wypraw w daleki kosmos. Jest fanką piwa warzonego na bazie chmielu z Kongga i w zamian za niego oferuje swoje modyfikacje. Stacjonuje w Shinrarta Dezhra, co oznacza, że aby uzyskać do niej dostęp, musisz mieć co najmniej jeden ranking elitarny.

Najlepszy moduł: Fuel Scoops, AFMUs, Life Support, Shield Cell Banks, Refineries, i wszystkie inne "Utility Scanners".

Wymagania:
- Pozyskaj przynajmniej jedną rangę Elite (najszybciej można ją uzyskać w dziedzinie eksploracji)
- Dostarcz 25 sztuk Kongga Ale.


Ram Tah: Inżynier średnio przydatny

Ram Tah podróżował najdalej, jak to możliwe w galaktyce. Przez lata zebrał wiele dziwnych i niezwykłych przedmiotów z otchłani kosmosu. Podczas swoich podróży poznał wartość limpetów i różnych mechanizmów obronnych, dzięki czemu wiele lat poświęcił na doskonaleniu swojego rzemiosła w ich ulepszaniu. Moduły przez niego modyfikowane to elementy dodatkowego wyposażenia statków. Ich inżynieria przeprowadzana jest niejako na końcu i często z wyjątkowych powodów.

Najlepszy moduł: Limpet Controllers, Heat Sinks, Point Defense, ECMs, i Chaff Launchers

Wymagania:
-Musisz mieć rangę eksploratora minimum Surveyor lub wyższą
-Przekaż mu 50 Classified Scan Databanks w jego siedzibie Phoenix Base w systemie Meene


Tiana Fortune: Inżynier średnio przydatny

Tiana Fortune to geniusz inżynierii elektronicznej, która podobno jest nieślubnym dzieckiem wysokiego oficera Gwardii Imperialnej. Jej własna kariera wojskowa została przerwana, gdy ujawniono okoliczności jej spłodzenia, w wyniku czego została wydalona ze służby w Straży Imperialnej. Wielu członków jej jednostki zademonstrowało swoją lojalność, dołączając do niej po wydaleniu ze służby. Z całą pewnością przyciągniętych wygodnym życiem, jakie Tiana jest w stanie im zaoferować. Pomimo nieoczekiwanego zakończenia jej kariery w służbie Imperium nadal jest jego zagorzałą zwolenniczką i w duchu im sprzyja.

Najlepszy moduł: Utillity Scanners, Interdictors, Limpet Controllers, i Sensors


Wymagania:
-Musisz mieć status Friendly z Imperium, aby uzyskać dostęp do systemu Achenar
-Dostarcz 50 sztuk Decoded Emission Data do bazy Fortune's Loss w Achenar


Pułkownik Bris Dekker: Bezużyteczny

Pułkownik Bris Dekker przeszedł na emeryturę z pełnymi honorami dziesięć lat temu. Służył jako oficer Marynarki Federalnej w elitarnej Eskadrze Zwiadowczej. Mimo że jest na emeryturze, marynarka nadal jest cenionym konsultantem oceny wszelkich zmian lub ulepszeń w Federacji. Jego placówka została niedawno znacznie zmodernizowana, aby wspierać prowadzone przez niego kursy szkoleniowe i regularne warsztaty. Jego konikiem stała się technologia interdykcji, czyli umiejętnego wyciągania statków z szybkiej podróży galaktycznej. Nie prowadzi do innych inżynierów ani nie świadczy usług, których inni inżynierowie nie mogą zrobić lepiej.

Najlepszy moduł: FSD Interdictors

Wymagania:
-Musisz mieć co najmniej stosunki przyjazne z Federacją, aby uzyskać dostęp do systemu Sol
-Oddaj mu od 1 000 000 do 10 000 000 Cr  Federal Combat Bonds (zależy w danej chwili od potrzeb) w jego siedzibie  Dekker's Yard w systemie SOL


The Sarge: Można zrobić, jak ktoś ma ochotę

Zagorzały fan służby wojskowej. Nikt nie zna prawdziwego imienia, a on sam nie ujawnia go nawet bliskim przyjaciołom. Każe do siebie zwracać się “Sarge”, czyli po prostu “Sierżancie”. Jest byłym specjalistą Marynarki Federalnej, który ściśle współpracował z nieistniejącą już korporacją Colonial Drones Corporation, a później z działem dronów Core Dynamics, w ulepszaniu kontrolerów dronów i systemów wsparcia patroli dalekiego zasięgu. Jest charyzmatyczny, co powoduje, że z wyjątkową łatwością przyciąga swoich zwolenników, którzy uczą się od niego i rozwijają szereg udogodnień wokół jego początkowo skromnych działań. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe rozwinął do perfekcji, dlatego potrafi usprawnić drony, jak nikt w galaktyce. Oprócz tego wyspecjalizował się w tuningu Cannonów.


Najlepszy moduł: Cannons/Limpet controllers

Wymagania:
-Uzyskaj rangę Midshipman lub wyższą w Federal Navy
-Przekaż 50 Aberrant Shield Pattern Analysis w The Beach w systemie BETA-3 TUCANI


Post Scriptum

Cóż... Po pierwsze, mam nadzieję, że to wszystko Wam się przyda. Dziękuję za przeczytanie i liczę na to, że pomoże Wam to wypracować własną drogę do posiadania lepszego statku! Starałem się także, aby nie sprowokować Was do bezsensownego grindu, ale dać Wam także odrobinę klimatu i lore ED.

Podczas tworzenia tego poradnika wykorzystałem źródła takiej jak: https://inara.cz/, https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/, https://www.reddit.com/ , oraz dośwadczenia Husarzy i własne. Używam także celowo niektórego słownictwa stosowanego w grze, ponieważ łatwiej odnaleźć się będzie w trakcie wykonywania drogi do inżynierii. 

Wszyscy powyżej wymienieni inżynierowie są wspólni dla ED Horizon, jak i Odyssey, przy czym poradnik nie zawiera dodatkowych inżynierów ostatniej wersji gry. Po pierwsze Odyssey nadal jest na wczesnym etapie i można powiedzieć, że w chwili powstania zamysłu tego poradnika nie działa jeszcze, jak gracze sobie tego życzą, a po drugie FDEV ciągle coś modyfikuje i zmienia. Trudno w tych warunkach radzić, kiedy sami się uczymy.


Zdaję sobie sprawę, że poradnik można jeszcze ulepszyć. Wszystkie opinie są mile widziane! Każdą konstruktywną sugestię dodam w ramach edycji.

Pozdrawiam
CMDR Trufel Aubaris
Akademia Skrzydlatej Husarii
Odpowiedz
#2
Super poradniczek Smile Dodałbym, co przygotować sobie przed wyprawą do Coloni, aby od razu tam wszystkich inżynierów odblokować. I dodatkowo przy każdym inżynierze info, co warto "przypiąć", aby potem nie tłuc się z inżynierowaniem, a machnąć co trzeba w np. Shinrarcie. Co najwyżej po efekty do inżynierów.
Odpowiedz
#3
Na tą chwilę poradnik obejmuje inżynierów z Bańki. To faza początkowa zabawy z inżynierią. Co nie zmienia, że to słuszna uwaga, którą uwzględnię w kolejnej edycji dotyczącej kolejnej fazy, czyli inżynierów w Kolonii, a nie wykluczone, że także inżynierów wyłącznie występujących w Odysei.
Odnośnie "przypinania" blueprintów w statkach, to nie wiem, czy zawrzeć to w opisie poradnika... W sumie zasada jest prosta: do każdego statku można przypiąć jeden, więc najprościej do każdego statku przypiąć inny. To nadal nie wyczerpuje "efektów specjalnych" do modułów. Jak dobrze by się zastanowić, to chyba byłby do tego poradnika potrzebny kolejny poradnik Wink
[Obrazek: 195738.jpg]

"Istnieją dwie możliwości: albo jesteśmy sami we wszechświecie albo nie. Obydwie są równie przerażające." - Arthur C. Clarke
"Niektórzy ludzie nigdy nie ulegają szaleństwu. Jakże prawdziwie straszliwe życie muszą wieść." - Charles Bukowski
Odpowiedz
#4
1. Zdobywanie materialow w Dav's Hope jest dosc mozolne w porownaniu do bedacego obecnie na topie HGE.
Lecac na wycieczke 5000 LY mozna po drodze zahaczyc o HIP 36601 i Outotz LS-K D8-3 po materialy raw.
2. Jesli inzynier robi modul, ktory i tak bedziemy chcieli miec ulepszony, to lepiej wbijac reputacje po prostu ulepszajac ten modul.

Edit: Blueprintow nie przypina sie do statku...
Jeden inzynier - jeden blueprint, ktory mozna pozniej uzywac w remote workshopach. Ten sam dla wszystkich statkow...
Odpowiedz
#5
rep+ Smile
[Obrazek: p0nJHNW.png] 
Odpowiedz
#6
Świetny poradnik!
Odpowiedz
#7
Poleć do systemu Maia statkiem, który posiada co najmniej jeden Cargo Rack i wolne miejsce na 1 tonę ładunku. Lecąc po drodze rób w każdym systemie “honk” używając Discovery Scanner. W Maia należy kupić na stacji Darnielle's Progress 1 sztukę Meta-Alloys (przybliżona cena ok 250 000 Cr).

można dopisać że Darnielles progress znajduje się obok obsidian orbital bo gdy wszedłem do systemu nie było widać na lewym panelu darnielles a jedynie obsidian
Odpowiedz
#8
(08.10.2021, 16:41 UTC)Buggs Silverhand napisał(a): Poleć do systemu Maia statkiem, który posiada co najmniej jeden Cargo Rack i wolne miejsce na  1 tonę ładunku. Lecąc po drodze rób w każdym systemie “honk” używając Discovery Scanner. W Maia należy kupić na stacji Darnielle's Progress 1 sztukę Meta-Alloys (przybliżona cena ok 250 000 Cr).

można dopisać że Darnielles progress znajduje się obok obsidian orbital bo gdy wszedłem do systemu nie było widać na lewym panelu darnielles a jedynie obsidian

Uwzględnione
[Obrazek: 195738.jpg]

"Istnieją dwie możliwości: albo jesteśmy sami we wszechświecie albo nie. Obydwie są równie przerażające." - Arthur C. Clarke
"Niektórzy ludzie nigdy nie ulegają szaleństwu. Jakże prawdziwie straszliwe życie muszą wieść." - Charles Bukowski
Odpowiedz
#9
Dorzucę swoją propozycję przypięcia Blueprintów, może komuś się przyda:
[Obrazek: 129764.png]

Odpowiedz
#10
(07.10.2021, 06:33 UTC)@Trufel Aubaris napisał(a): Hej, 

Co do Krok 5: The Dweller - NIE trzeba porzucać misji, można bezpośrednio z niej sprzedawać

Poza tym rep+

Pozdrawiam
[Obrazek: 170389.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Rangi Federacji i Imperium po ugrade gry 10.3305 Trufel Aubaris 33 19,439 26.07.2021, 02:49 UTC
Ostatni post: Trufel Aubaris
  [PORADNIK] [2.3] Inżynierowie - Szybki GRADE 5 Calvarian 58 76,905 09.01.2021, 05:59 UTC
Ostatni post: Trufel Aubaris
  [Poradnik] Kontroler DirectInput jako XInput (jak Elitka czy inna nówka nie wykrywa) ShiMan 0 4,565 23.09.2019, 18:30 UTC
Ostatni post: ShiMan
  [PORADNIK] Statki eksploracyjne - plus zmiany po 3.3 Kuba Wolf 20 27,001 23.08.2019, 11:27 UTC
Ostatni post: DevoloPL
  [PORADNIK] Przewodnik po USS'ach Drakkainen 3 11,555 20.12.2018, 09:02 UTC
Ostatni post: Mihoo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości