12.01.2021, 12:21 UTC
Zapewne straszono wielu z was jak latwo zginac w open. Jest to prawda jezeli nie jestes na to przygotowany. Jezeli jednak zastosujesz sie do ponizszych podstawowych wskazowek to ryzyko jest duzo mniejsze. Gra w open pozwala na spotkania z wiekszoscia spoleczenstwa dla ktorych elite jest pasja i szansa na porzadny role play.
Proponuje przejrzec poradniki hetmana ale rowniez polecam poradniki CMDR Exigeous'a jak przygotwac sie i przetrwac w open.
Surviving Open in Elite Dangerous: A Beginner's Guide to Defending Against Attackers/Gankers
Moj post to skrot skrotow i luzne tlumaczenie powyzszych poradnikow.
1. Jezeli nie latasz statkiem do PvP* to nawet nie probuj walczyc (twoj najlepszy statek do PVE nie wystarczy). Wiej (patrz pkt 6)
2. Unikaj niebezpiecznych miejsc jezeli nie jestes gotowy na walke (patrz 4 i 5) (Systemy z inzynierami szczegolnie Deciat (Felicity Farseer), Shinrarta Dezhra, San Tu, Systemy z Community Goal). Bardzo przydatny do tego celu jest raport bepieczenistwa inary Galaxy - security report [INARA]
3. Rozpoznanie swoj/wrog i poziom zagrozenia. Pelny kwadrat na radarze male zagrozenie, pusty kwadrat srednie zagrozenie, pusty trojkat duze zagrozenie. Unikaj kontaktow ze statkami typowo PvP (Fer De Lance (FDL), Mamba, Alliance Chieftan, Krait Phantom, Federal Assault Ship (FAS)) nalezy jednak pamietac ze do gankowania kazdy statek moze sie nadac nawet Sidewinder.
4. Twoj statek musi byc wyposazony w tarcze najlepszej mozliwej klasy, nawet kosztem ladownosci. Dodatkowo mozna wesprzec ich skutecznosc boosterami tarcz.
5. Nigdy nie lataj bez kredytow na wykup statku. To sie tyczy wszystkich trybow gry
6. Jezeli ktos cie intradyktuje tzw "wyciaga cie" W ZADNYM WYPADKU NIE WYLACZAJ GRY LUB NIE ZRYWAJ POLACZENIA jest to traktowane jako oszustwo i moze doprowadzic do bana.
*GROT moze tu pomoc.
Proponuje przejrzec poradniki hetmana ale rowniez polecam poradniki CMDR Exigeous'a jak przygotwac sie i przetrwac w open.
Surviving Open in Elite Dangerous: A Beginner's Guide to Defending Against Attackers/Gankers
Moj post to skrot skrotow i luzne tlumaczenie powyzszych poradnikow.
1. Jezeli nie latasz statkiem do PvP* to nawet nie probuj walczyc (twoj najlepszy statek do PVE nie wystarczy). Wiej (patrz pkt 6)
2. Unikaj niebezpiecznych miejsc jezeli nie jestes gotowy na walke (patrz 4 i 5) (Systemy z inzynierami szczegolnie Deciat (Felicity Farseer), Shinrarta Dezhra, San Tu, Systemy z Community Goal). Bardzo przydatny do tego celu jest raport bepieczenistwa inary Galaxy - security report [INARA]
3. Rozpoznanie swoj/wrog i poziom zagrozenia. Pelny kwadrat na radarze male zagrozenie, pusty kwadrat srednie zagrozenie, pusty trojkat duze zagrozenie. Unikaj kontaktow ze statkami typowo PvP (Fer De Lance (FDL), Mamba, Alliance Chieftan, Krait Phantom, Federal Assault Ship (FAS)) nalezy jednak pamietac ze do gankowania kazdy statek moze sie nadac nawet Sidewinder.
4. Twoj statek musi byc wyposazony w tarcze najlepszej mozliwej klasy, nawet kosztem ladownosci. Dodatkowo mozna wesprzec ich skutecznosc boosterami tarcz.
5. Nigdy nie lataj bez kredytow na wykup statku. To sie tyczy wszystkich trybow gry
6. Jezeli ktos cie intradyktuje tzw "wyciaga cie" W ZADNYM WYPADKU NIE WYLACZAJ GRY LUB NIE ZRYWAJ POLACZENIA jest to traktowane jako oszustwo i moze doprowadzic do bana.
- Nie panikuj. Wiekszosc gankerow liczy na to ze spanikujesz i popelnisz blad. To wymaga wprawy i bycia pare razy wyciagnietym*.
- Nie opieraj sie, ustaw throttle na zero. Masz mala szanse na ucieczke a jezeli przegrasz masz dlugi czas cooldown'a na FSD i uszkadzasz statek. Po poddaniu sie masz duzo krotszy cooldown. Od tego momentu bedziesz pod ostrzalem
- Ustaw 4 pipy na tarcze 2 na silniki. Niektorzy radza na odwrot ale sadze ze lepiej zeby tarcze wytrzymaly, wiekszosc statkow gankerskich jest na pewno szybsza od twojego.
- Ustaw throttle na 100% i boost jezeli mozesz
- Nie lec w lini prostej. Uzywaj thrusterow gora dol lewo prawo
- Z menu po lewej lub z mapy wybierz najblizszy system.
- Odpal skok do wybranego systemu (high wake). Skok w tym samym systemie (low wake) wiaze sie z tzw mass lockiem, ktory wydluza czas ladowania FSD pamietaj ze caly czas do ciebie strzelaja. Low wake grozi rowniez niemal natychmiastowym ponownym wyciagnieciem.
- Brawo przezyles. Jak ze wszystkim to nie jest 100% skuteczna metoda, wymaga treningu* i jest bardzo duzo czynnikow ktore wplywaja na szanse sukcesu. Powyzsza lista to tylko podstawy, sa rowniez bardziej zaawansowane sztuczki* ktorych mozna uzyc w czasie ucieczki.
*GROT moze tu pomoc.