The good, the bad and the ugly - system prawny w SC
#1
Postanowiłem trochę się rozpisać po obejrzeniu materiału: https://www.youtube.com/watch?v=_L0sctbREKw&t=695s
i gdy 3.9 jest w PTU i lada chwila wejdzie live.
DISCLAIMER: W poniższych przemyśleniach opieram się na informacjach ze zlinkowanego filmu.
W skrócie: tak to się robi. Bardzo dobra metoda na ukrócenie ganku i zmuszenie tych "złych" do bardzo ostrożnego i przemyślanego działania i dająca silne narzędzia w ręce bounty hunterów.

System prawny w SC podzielony jest na jurysdykcje obejmujące określony obszar w zasięgu satelitów (comm arrays) konkretnej frakcji. To co jest nielegalne u jednych może być legalne u innych, również nie cały system planetarny jest objęty zasięgiem tych satelitów, więc są obszary, gdzie nie ma żadnej jurysdykcji (i tu może się przydać Mantis, żeby próbować wyciągać graczy z qt z dala od oczu prawa Wink). Można też zhakować te satelity, co daje nam krótkie okno czasowe na dokonanie niegodziwości bez konsekwencji, ale tu już byłaby potrzebna koordynacja grupy piratów: upatrzeć cel, śledzić go, w odpowiednim momencie wyłączyć odpowiednie satelity i dokonać abordażu.
Piractwo staje się zawodem dla dobrze zorganizowanych grup i tak powinno być - duży skok musi być odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony.

A co z gankerami i grieframi, którzy tylko strzelają do innych i ramują ich na padach, bo mogą? Otóż bicz na nich staje się całkiem potężny.

Dokonując nielegalnych akcji (zniszczenie statku, moderstwo itd.) zwiększamy swój crime stat. Gdy zdobędziemy pierwszy punkt (z 5 możliwych) wystawiany jest list gończy - każdy gracz, który weźmie takie zlecenie będzie w czasie rzeczywistym widział naszą pozycję, a za zestrzelenie nas dostanie (na chwilę obecną od 10k do 10600 aUEC) nagrodę... a my lądujemy w więzieniu...
Po trafieniu do więzienia CAŁY MAJĄTEK jest konfiskowany: pieniądze, statki (zakładam, że te kupione za USD zostają, ale i tak trzeba się jakoś do nich dostać Wink, chyba, że też znikają i żeby je odzyskać trzeba by zrobić wipe? Należy pamiętać, że jeżeli Tongue SC zostanie wydany, to fakt kupienia statku za żywą gotówkę w czasie alfy w żaden sposób nie sprawi, że nie będziemy mogli go stracić), wyposażenie. WSZYSTKO!!
Czas w więzieniu może się wahać od kilkunastu minut do kilkunastu godzin czasu gry w zależności od wagi naszych przewinień (poziom crime stat). Możemy grzecznie czekać na koniec kary, po czym zostajemy wystawieni na zewnątrz w więziennym uniformie i całą przygodę zaczynamy od zera! Możemy skrócić czas poprzez wydobywanie minerałów w przylegających do więzienia kopalniach, można też próbować kraść urobek innych więźniów. Można też próbować ucieczki. Ucieczka nie jest jednak prosta - trzeba się dobrze przygotować (w jaskiniach brakuje tlenu). Zgromadzić (ukryć gdzieś) zapasy zasobników z tlenem (w kopalniach są dystrybutory), jedzenie oraz picie. Gdy wyjdziemy na zewnątrz powita nas rozgrzana do ponad 400 stopni w dzień lub 100 stopni w nocy powierzchnia księżyca - bez odpowiedniego kombinezonu (mamy tylko więzienny) nasz czas życia to kwestia minut. Należy więc mieć kumpli, którzy po nas przylecą. Na nich będą jednak czekać wieżyczki obronne kompleksu więziennego... A najlepsze jeszcze na koniec - z chwilą podjęcia ucieczki, opuszczenie wyznaczonej sekcji kopalni, wystawiany jest za nami list gończy! Nie tylko musimy walczyć z czasem, bo brakuje tlenu i żywności, ale także zaczyna się pogoń. A jeżeli byłeś bardzo uciążliwym gankerem, to, o ile uda się ucieczka, będziesz miał komitet powitalny złożony z graczy łowców nagród, który z czystą satysfakcją i mściwością odeśle Cię ponownie za kratki Tongue

Co myślicie? Za ostro? Za słabo? Czy system idzie w dobrym kierunku?
Gameplay więzienny też zapewne się rozwinie. W więźniu na pewno będą się tworzyły frakcje i sojusze do np. wspólnego kopania lub rabowania innych: "ty pomożesz mi wcześniej wyjść, a jak ty wyjdziesz, to mój org pomoże ci zacząć nowe życie" Wink
Odpowiedz
#2
Poprawka - przygody nie zaczynamy od zera, po wyjściu z więzienia budzimy się na jednej ze stacji ze wszystkimi rzeczami/kasą/statkami + w prezencie otrzymujemy uniform więzienny na pamiątkę Biggrin

[Obrazek: unknown.png?width=1250&height=703]

Dałem się zapakować do paki i jako zresocjalizowany członek społeczeństwa powiem, że nie opłaca się uciekać. Do ucieczki, jak napisał Yautja, potrzebne jest przygotowanie, a sama droga też jest wymagająca (skoki, wspinanie, dużo rozwidleń itd.) -  z tego co widziałem trwa do ponad 20 minut kiedy zna się drogę (inna sprawa, że mam nadzieje, że sama trasa "na wolność" będzie się okresowo zmieniała). Przy crime stat 2 miałem trochę ponad 3h do spędzenia w więzieniu, co w ciągu 10 minut skróciłem do zera kopiąc 3 skałki laserem ręcznym Biggrin Wymaszerowałem jako wolny człowiek, żegnany bardzo sympatycznie nagranymi gratulacjami, które słyszy całe więzienie - coś w stylu "Uwaga uwaga, proszę spojrzeć na główne drzwi, kolejny wizytujący zakończył swój pobyt" Biggrin
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#3
(27.04.2020, 07:48 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Poprawka - przygody nie zaczynamy od zera, po wyjściu z więzienia budzimy się na jednej ze stacji ze wszystkimi rzeczami/kasą/statkami + w prezencie otrzymujemy uniform więzienny na pamiątkę Biggrin

To pan na video kłamał w takim razie, bo powiedział wprost, że cały majątek ulega konfiskacie.
Odpowiedz
#4
(27.04.2020, 07:54 UTC)Yautja napisał(a): To pan na video kłamał w takim razie, bo powiedział wprost, że cały majątek ulega konfiskacie.

Obejrzałem na szybko i faktycznie mówie, że majątek ulega konfiskacje, ale do momentu wyzerowania crime stat - albo poprzez odbycie kary, albo poprzez skasowanie tak jak robi się to teraz Smile z czego to po ucieczce, bez niczego oprócz skafandra więziennego... trzeba mieć kolegów Biggrin
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Elite<->SC odpowiedniki statków Yautja 3 1,563 07.04.2020, 10:42 UTC
Ostatni post: Yautja
  Husarski org w SC 2M1R 2 1,368 07.12.2019, 21:43 UTC
Ostatni post: Globeres
  Sarmacja - nieżależny org w SC 2M1R 9 919 26.03.2017, 07:22 UTC
Ostatni post: 2M1R



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości