HP Reverb
#41
Hej,

Z dostępnością HP G2 ciężko było w zeszłym roku, ale wreszcie udało się kupić i dojechał. Smile
Tak więc ponownie na szybko...

Wydaje się być idealnym rozwiązaniem pod Elitkę i symulatory. Dlaczego tylko pod Elitkę i symulatory? ano dlatego, że kontrolery jednak nie są tak precyzyjne jak śledzenie laserowe latarni.
Nie jest też tak, że są do niczego - po prostu tak jak przypuszczałem rozwiązanie śledzenia kontrolerów od Valve jest zdecydowanie dokładniejsze choć tragedii nie ma.
Śledzenie samych gogli jest OK, tak więc jeśli używasz zewnętrznych kontrolerów jak HOTAS czy PAD to HP G2 jest dla Ciebie!

Minusy:
1. Śledzenie kontrolerów
2. Do optymalnej konfiguracji poruszamy się pomiędzy SteamVR i MR configiem. Nic strasznego ale szkoda, że nie jest to ujednolicone.
3. Przeciętny FOV, dupy nie urywa ale do normalnej gry wystarczający - można powiększyć stosując mody dostępne w sieci, np. FrankenFOV



Plusy:
1. Wizja! Wszystko ostre jak brzytwa. Odczyt małych czcionek nie jest żadnym problemem nawet z dużych odległości.
2. Brak God Ray'ów
3. Brak efektu ScreenDoor
4. Natywna rozdzielczość 2160 x 2160 pixels na oko (4320 x 2160). RGB sub-pixels.
5. Dobry sweet spot
6. IPD
7. Rozwiązanie audio takie samo jak w Valve Index - najlepsze na rynku dla VR.
8. Bardzo dobre kolory! Niezła czerń (niestety nie OLED).

Pełna specyfikacja

Do uzyskania naprawdę optymalnej rozdzielczości wraz z płynnością wymagane karty serii RTX 2080 w górę i jakiś CPU na poziomie i7-7700K jako najsłabszy. 
Ustawienia: HMD x1, SS x1, SteamVR SS 150%.
Subiektywnie dla mnie są to ustawienia które umożliwiają cięcie oczu żyletkami ostrości, choć i przy natywnych ustawieniach jest lepiej niż na Valve Index i wtedy można już grać na jakimś 1080Ti. 

Słowem konkluzji...
Na pewno na dzień dzisiejszy jest to najlepszy gear VR do Elitki. Nie ma tu żadnej dyskusji.
Nie wiem na co się nastawiałem po recenzjach ale skok pomiędzy Indexem a HP G2 nie jest tak duży jak oczekiwałem choć podkreślam, że różnice są zauważalne od razu.
Tak więc jeśli jesteś posiadaczem Indexa i nie masz problemu z aktualną zabawą i jej jakością w Elitce to zostań z nim. 
Jeśli natomiast jesteś entuzjastą i musisz mieć wszystko tip top to HP G2 na pewno spowoduje, że nie będziesz musiał mrużyć oczu w próbie rozczytania tekstów oraz zakończy etap gdzie "odległe gwiazdy składają się z 4 bądź 6 pikseli" (if you know what i mean...) Smile

Generalnie jeśli masz nadmiar gotówki to polecam. Wink

Pozdro,
Adix
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#42
Mam G2 od początku grudnia i jestem mega zadowolony - przesiadałem się z Lenovo Explorera, więc u mnie akurat FOV urwał dupę Biggrin
Pod resztą całkowicie się podpisuję, jest to jeden z najlepszych dostępnych obecnie na rynku headsetów.
Do plusów dodałbym jeszcze długość kabla, która jest rewelacyjna i umożliwia bardzo wygodne granie!
Ustawienia SteamVR SS zostawiłbym na domyślnych, ponieważ paradoksalnie natywnym ustawieniem headsetu jest bodaj 160% - gdzieś na reddicie HP to potwierdziło Smile

Co do kontrolerów, to nauczony poprzednią generacją mam kilka tricków, które znacząco poprawiają tracking (który nigdy nie dorówna temu opartemu na latarniach, ale może być porównywalny do Oculusowego):
- odpowiednio oświetlone pomieszczenie - tracking WMR oparty jest na światle widzialnym, nie podczerwieni jak w Oculusie i do optymalnego działa wymaga równomiernego doświetlenia przestrzeni, w której gramy. Przy słonecznej pogodzie też potrafi zwariować, a opuszczenie rolet pomaga. Do tego koniecznie trzeba wyłączyć wszelkie punktowe światełka na diodach led, lampki choinkowe itd.
- odpowiednie baterie - to jest mój największy zarzut i nie jestem w stanie zrozumieć kto to wymyślił - kontrolery WMR wymagają stałego 1,5v inaczej zaczynają wyłączać niektóre systemy, co zauważalnie pogarsza tracking. Większość dostępnych akumulatorków ma 1,2v, paluszki dają 1,5v - ale ile można tego zużywać. Słyszałem, że Eneloopy Pro dają radę, osobiście czekam na zamówione akumulatorki Li-ion 1,5v, które również są polecane - dam znać czy odczuwalnie poprawi to tracking.

Dodałbym też, dla uspokojenia ewentualnych zainteresowanych, że śledzenie kontrolerów jest gorsze niż u konkurencji, ale cały czas jest dobre. Grałem w kilka gier w multi z użytkownikami innych hełmów i nigdy nie miałem problemów/ nie czułem ich przewagi z tego powodu.

Dodatkowo serdecznie polecam subreddit r/hpreverb i https://reverb.danol.cz/
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  HP Reverb G2 vs. Oculus Quest 2 Fenyl de Lechia 8 3,271 07.12.2022, 16:33 UTC
Ostatni post: Khavai



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości