Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Elitka na Linuxie
#11
Nie na Ubuntu bralem te z repo ubuntu. Objaw byl taki ze system dwa razy juz po instalacji nie wstal Smile
Tez jakos nie jestem fanem Xfce, wolabym Cinnamon'a albo KDE i cos na bazie Ubuntu lub Debiana, ale za tydzien wyjezdzam i na razie potestuje Manjaro. Co do samego HotasX nie wiem czy to nie wynika z samego jadra, bo absolutnie nic nie robilem, doslownie zapomnialem go odpiac jak instalowalem system i jak wszedlem w Controls w ED to sie dowiedzialem ze jest widziany.
Odpowiedz
#12
Pod ubuntu 18.04 można spokojnie najnowsze drivery zainstalować z ppa:

najpierw purge:
Kod:
sudo apt-get purge nvidia*

PPA:
Kod:
sudo add-apt-repository ppa:graphics-drivers

Update repo:
Kod:
sudo apt-get update

Instalacja driverów:
Kod:
sudo apt-get install nvidia-driver-430
(albo jakiś nowszy, jeśli już się pojawił

dalej reboot i powinno być ok.

W steam play pojawiła się wersja Proton 4.2-9, z użyciem której Elitka działa też z wine-mono, które mimo wszystko jest przydatne do innych aplikacji Biggrin

Ogólnie działa całkiem sympatycznie, na Asusie z gtx 970m potrafi działać nawet szybciej niż pod windowsem, ale widać spadek klatek po jakimś czasie. Sprawdziłem, działa joy x52 (bez pro).
[Obrazek: 70464.png]
Odpowiedz
#13
Aha, jakby co...

[Obrazek: proof_ryczypior.png]

Tyle że jak pisałem - wymaga interpretera Python w wersji drugiej + moduły o których wspominałem wcześniej

PS: Ryczypior najpewniej ci powie tak samo Tongue

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#14
Dobry poradnik. Niestety tyle zachodu, żeby pograć w jedną grę. To się chyba nigdy nie zmieni na Linux. Korzystam, ale tylko do przeglądania internetu i oglądania filmów na starym lapku.
Odpowiedz
#15
(12.07.2019, 07:16 UTC)Samotnix napisał(a): Dobry poradnik. Niestety tyle zachodu, żeby pograć w jedną grę. To się chyba nigdy nie zmieni na Linux. Korzystam, ale tylko do przeglądania internetu i oglądania filmów na starym lapku.

Dopóki devsi się nie ogarną by zrobić natywny port, no to musimy zacisnąć pośladki i się męczyć.

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#16
Ok to wczoraj zrobilem maly krok dla Ludzkosci, a wielki dla Kubusia Wink
Innymi słowy żeby testy byly rzetelne to linux musial wyladowac na SSD a co za tym idzie Win10 na razie wyparowal (ciekawe kiedy zona sie spostrzeze, choc profilaktycznie zrobilem jej usera)
Sytuacja wyglada na ten moment tak.
Mint 19.2 Beta Cinnamon, Wine stable (bo devel nie chce znalezc zaleznosci w repo ubuntu, ale dziala jak jest to nie bede plakal), NVidia 430 z repo tego co daliscie, ale juz mi krzyczy o jakis update. 
Generalnie ruszylo na Ultra czyli tak jak na Win10 na mojej GFX960, HotasX ma w Mincie co najmniej 2 osie inaczej oznaczone, ale to sie daje szybko poprawic. Zajme sie EDMC i pluginem TWH w nastepnej kolejnosci bo byl tu drobny problem z logami. Znaczy to nie byl problem nawet bo sie nie tworzyly Biggrin  Jakby komus przeszkadzalo to troche to znalazlem rozwiazanie (ktos juz sie z tym zmagal, ja tylko tu wam przepisuje). Pomoglo utworzenie katalogow na tekiej sciezce:


Kod:
"/home/XXXXX/.local/share/Steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Saved Games/Frontier Developments/Elite Dangerous/" 

XXXXX to nazwa naszego usera.
U mnie nie bylo tej czesci od /Save Games/...
Odpowiedz
#17
Ok troche podbije, bo moze sa jacys nowi zainteresowani. Dodatkowo wyniki ostatnich moich testow sa bardzo zachecajace.
Ubuntu 19.10 trafia do nas z preinstalowanymi sterami NVidii v435 i to jest super. Ale jeszcze bardziej super jest ze jak ktos nie lubi Steam, albo moze kupil gre od FDev (choc czy ktos poza posiadaczami LEP tak zrobil???) to idzie wszystko odpalic na WineHQ w wersji Staging TU jest jak dodac repo wine i krok po kroku instalowac, winetricks jest w repo Ubuntu.
Potem juz tylko uzbarajamy sie w cierpliwosc i robimy 4 kroki do podboju kosmosu wg TEGO opisu nie za bardzo patrzac w Terminal zeby sie nie denerwowac komunikatami fixme w ilosciach hurtowych. Z testow wyszlo mi ze dotnet moze byc 40.
Z zalet tego rozwiazania poza eliminacja Steam'a jako posrednika moge wymienic:
* Znaczne skrocenie i uproszczenie sciezek do katalogow zwiazanych z ED.
* Latwo sobie EDMC w tym samym srodowisku tez emulowac (niby mozna odpalic luzem, ale pod Ubuntu nie rusza mi wtyczka Canonnow, a troche sie do niej przyzwyczailem ostatnio).
* HotasX nie zmienia oznaczen kilku osi wiec nie trzeba bindow przerabiac.
Jak ktos lubi takie lamiglowki to polecam Smile
Odpowiedz
#18
Dobrze wiedzieć. Później zaktualizuję poradnik.

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#19
Aktualizacja: Poradnik został już ukończony o odkrycia i własne spostrzeżenia, także w temacie Wtyczki.

Endżoj Wink

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#20
Poniewaz distro jak mrowkow to dla Minta 19.2 sposob przez WineHQ nalezy uzupelnic o dwa krociutkie punkty.

1. Winetricks w repo Ubuntu LTS 18.04 jest leciutko starawe. Mozna sie bawic w sciaganie i odpalanie go jako skryptu, a mozna pojsc po najmniejszej linii oporu i sciagnac sobie gotowa paczuszke z repo Ubuntu 
2. Z jakiegos niewyjasnionego (pewnie ograniczenia licencyjne) powodu w repo WineHQ brakuje zaleznosci i wersji staging tak na raz nie idzie zainstalowac. Wystarczy dodac repo z TEGO watku (w dowolny sposob) i wsio smiga.

Oczywiscie Mint i Ubuntu LTS sa tez daleko ze sterami NVidii, ale Ryczypior troche wyzej podal jak sobie z tym wszystkim poradzic.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Bug Jak zapolować na Orthrusa i zdobyć próbki jego tkanki Mathias Shallowgrave 0 987 25.01.2023, 23:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [PORADNIK] Nowe górnictwo - polowanie na grubego zwierza! Arnul 117 40,461 20.10.2021, 11:08 UTC
Ostatni post: Misiakus Pluszov
  Jak ograniczyć liczbę zgonów na początku Odyssey Detson 0 2,646 30.03.2021, 10:56 UTC
Ostatni post: Detson
  Narzędzie do łatwego nawigowania na planetach Ulpian 9 13,236 01.05.2020, 16:57 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  Do czego służą urządzenia na statku? Spili 19 34,273 20.11.2019, 15:38 UTC
Ostatni post: -PAQ-



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości