Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Chapter 4 GFX tweak(s)
#1
W szybkim poszukiwaniu panaceum na nieciekawy (dla mnie) efekt polegajacy na tym ze kolor glownej gwiazdy w systemie powoduje zafarb całego skyboxa, poniżej szybki tweak dopisany w pliku 'C:\Users\username\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics\GraphicsConfigurationOverride.xml' (cała sekcja <Envmap>). Cały trik to zanegowanie wartości <LocalDustBrightness>:


Kod:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<GraphicsConfig>

<Envmap>
    <Low>
        <LocalisationName>$QUALITY_LOW;</LocalisationName>
        <TextureSize>256</TextureSize>
        <NumMips>8</NumMips>
    </Low>
    <High>
        <LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
        <TextureSize>1024</TextureSize>
        <NumMips>8</NumMips>
    </High>
 </Envmap>
 <GalaxyMap>
    <Low>
        <LocalisationName>$QUALITY_LOW;</LocalisationName>
        <NebulasCount>10</NebulasCount>
        <NebulasInBackgroundCount>40</NebulasInBackgroundCount>
        <LowResNebulasCount>16</LowResNebulasCount>
        <HighResNebulasCount>1</HighResNebulasCount>
        <LowResNebulaDimensions>64</LowResNebulaDimensions>
        <HighResNebulaDimensions>256</HighResNebulaDimensions>
        <LowResSamplesCount>25</LowResSamplesCount>
        <HighResSamplesCount>128</HighResSamplesCount>
        <MilkyWayInstancesCount>8000</MilkyWayInstancesCount>
        <LocalDustBrightness>0.13</LocalDustBrightness>
        <MilkywayInstancesBrightness>1.5</MilkywayInstancesBrightness>
        <MilkywayInstancesSize>1.3</MilkywayInstancesSize>
        <MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>true</MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>
    </Low>
    <Medium>
        <LocalisationName>$QUALITY_MEDIUM;</LocalisationName>
        <NebulasCount>20</NebulasCount>
        <NebulasInBackgroundCount>40</NebulasInBackgroundCount>
        <LowResNebulasCount>16</LowResNebulasCount>
        <HighResNebulasCount>1</HighResNebulasCount>
        <LowResNebulaDimensions>64</LowResNebulaDimensions>
        <HighResNebulaDimensions>256</HighResNebulaDimensions>
        <LowResSamplesCount>30</LowResSamplesCount>
        <HighResSamplesCount>110</HighResSamplesCount>
        <MilkyWayInstancesCount>12000</MilkyWayInstancesCount>
        <LocalDustBrightness>0.033</LocalDustBrightness>
        <MilkywayInstancesBrightness>1.3</MilkywayInstancesBrightness>
        <MilkywayInstancesSize>1.15</MilkywayInstancesSize>
        <MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>false</MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>
    </Medium>
    <High>
        <LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
        <NebulasCount>30</NebulasCount>
        <NebulasInBackgroundCount>40</NebulasInBackgroundCount>
        <LowResNebulasCount>16</LowResNebulasCount>
        <HighResNebulasCount>1</HighResNebulasCount>
        <LowResNebulaDimensions>64</LowResNebulaDimensions>
        <HighResNebulaDimensions>256</HighResNebulaDimensions>
        <LowResSamplesCount>35</LowResSamplesCount>
        <HighResSamplesCount>138</HighResSamplesCount>
        <MilkyWayInstancesCount>16000</MilkyWayInstancesCount>
        <LocalDustBrightness>-0.15</LocalDustBrightness>
        <MilkywayInstancesBrightness>0.01</MilkywayInstancesBrightness>
        <MilkywayInstancesSize>1.0</MilkywayInstancesSize>
        <MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>false</MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>
        <StarInstanceCount>4000</StarInstanceCount>
    </High>
 </GalaxyMap>
</GraphicsConfig>

jak to wygląda pokazuje obrazek poniżej:
Jeszcze dla porównania jak to wygląda defaultowo w patchu 3.3 i niżej po tweaku:
Odpowiedz
#2
Sprawdzę.
Ale WOW już jest.
[Obrazek: 102165.png]
Odpowiedz
#3
Bombowo to wygląda, polecam
[Obrazek: vHKssO3.png]
[Obrazek: 84385.png?1515630727]
Odpowiedz
#4
Fajny tweak, u mnie też to działa. Jako że nie lubię zbędnych wpisów w GraphicsConfigurationOverride postanowiłem się troszkę pobawić. Wyszło mi że wystarczy zmienić LocalDustBrightness na wartość <LocalDustBrightness>-0.15</LocalDustBrightness> i to wszysko. Fajny pomysł z przesunięciem barw ciepłych na zimne. Widać w mapie galaktycznej że "chmurki" są teraz niebieskie a nie brązowe Wink. Ustawienie <LocalDustBrightness>-0.10</LocalDustBrightness> lub <LocalDustBrightness>-0.05</LocalDustBrightness> powoduje że "chmurki" stają się niewidzialne jakby a więc efekt zanika. Dla mnie a raczej mojego monitora optymalne ustawienie to <LocalDustBrightness>-0.13</LocalDustBrightness>. Warto się pobawić.
Odpowiedz
#5
Działa u Was to nadal? Testowałem to jakieś 2 tygodnie temu i wszystko grało. Ostatnio wróciłem do zwykłych ustawień. Dziś chciałem z powrotem zmienić tło galaktyki i już nie działa. Nie mam pojęcia dlaczego.
Odpowiedz
#6
U mnie działa
[Obrazek: 84838.png]
Odpowiedz
#7
Naprawiło się jakoś samo, mimo że nic nie zmieniałem. Chyba po prostu pomogło wyłączenie kompa Smile.
Odpowiedz
#8
Zawsze po zmianach w plikach konfiguracyjnych trzeba niestety restartować całego klienta.
Odpowiedz
#9
Klienta oczywiście restartowałem i to wiele razy. Tak jak pisałem kiedyś działało, później wróciłem do oryginału, a następnie już nie chciało działać. Naprawiło się samo, więc nie ma problemu.
Odpowiedz
#10
Ok chyba wiem w czym rzecz. Zmiana tła działa, ale tylko gdy ustawię grafikę na ultra. W high z powrotem widać pył.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości