Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Pan Pirat !
#1
Afera piracka zatacza coraz szersze kręgi. Kolejna organizacje piratów prześcigają się w pomysłach co zrobią tym, którzy polecieli okradać transporty bez Manifest Scannera. Krążą plotki, że sprawa dotarła nawet do samego wodza Kumo Crew, który aż dostał rozwolnienia. Podobno już szykuje coś specjalnego dla gagatków, którzy dopuścili się tak karygodnego czynu!
 

A tymczasem na rubieżach zamieszkałego świata…
.
.
Jak się już zainstaluje ten nieszczęsny Manifest Scanner to całkiem nieźle można się teraz na piractwie obłowić.
 
Podstawowe elementy wyposażenia pirata:
Manifest Scanner – bez komentarza;
High Wake Scanner – cel będzie nam uciekał do innych systemów, a czasami to nawet będzie nam na tym zależało;
Sporo miejsca w ładowni – na limpety i zdobycz;
Hatch Breaker Limpet Controller – im wyższej klasy tym lepiej – szybciej nam będzie wydzierał towar z ładowni i więcej będzie go wypadać;
Collector Limpet Controller – im wyższej klasy tym lepiej – im więcej dronów tym szybciej zbierzemy towar;
Frame Shift Drive Interdictor – no jakoś z SC tego handlowca trzeba wyciągnąć – wystarczy spokojnie już 2A, choć oczywiście im wyższa klasa tym komfort pracy lepszy;
Radar klasy A (dobrze jak zinżynierowany na powiększenie zasięgu) – z daleka będziemy widzieć statki, a podczas pościgu towar szybko nam nie zniknie z radaru;
Dobre tarcze i porządne silniki, uzbrojenie: przede wszystkim lasery do ściągania tarcz, ew. rakiety do niszczenia silników.
 
Opcjonalnie:
Kill Warrant Scanner – nie raz i nasz transportowiec ma coś za uszami to czemu i na tym nie zarobić;
Repair Limpet Controller – może nam się przydawać bardzo często i nie chodzi o nasz statek tylko statek przeciwnika. Bo im gorszy stan jego kadłuba tym większe szanse, że wybuchnie i pogrzebie nasze szanse na wydarcie z niego cennego towaru. I tu właśnie pomaga limpet naprawczy.
 

Co piracić, aby się opłacało.
 
Low Temperature Diamonds ! – Reszta wg. uznania np. drogie metale, rary itp. Ale nie ma co się oszukiwać przy LTD wszystko inne się średnio opłaca.
 

Gdzie szukać statków z LTD.
 
Wszędzie.
Ja wybrałem sobie najbliższą miejscówkę w okolicy lodowego pierścienia gdzie przylatują górnicy i handlarze na uzupełnienie zapasów. No eldorado.
Baza nazywa się Tennyson D'eyncourt Prospect i mieści się na księżycu 9B w systemie JANG DI. Panuje tutaj anarchia więc hulaj dusza.  Ruch jest spory w SC i przy samej stacji. W końcu pojawi się jakiś górnik/handlarz z LTD.
Mi najbardziej odpowiada czajenie się na zdobycz pod stacją. Wiszę sobie na kilku kilometrach i skanuję przelatujące statki (T6, T7, T9, Keelack, Aspy, Pytony).
 

Jak piracić LTD z klasą i wdziękiem.
 
1. Znaleźć odpowiadającą nam zdobycz.

Wisimy sobie nad Tennyson D'eyncourt Prospect lub w okolicy innej stacji/bazy i skanujemy przelatujące statki. Jak już sobie któryś upatrzymy czekamy aż wystartuje i wskoczy w High Wake. Skanujemy High Wake Scannerem  i lecimy za nim. Następnie wyciągamy go z SC.

 [Obrazek: SYtL44V.jpg]
Ładownia T-7 po przeskanowaniu Manifest Scannerem (6-7 milionów cr!)

2. Wstępna obróbka ofiary.

Oczywiście od razu można by przejść do naparzania w transportowca Hatch Breaker Limpetami, ale nie polecam bo to mało eleganckie i zrobi się tylko chlew. Towary będą porozrzucane na przestrzeni kilku, kilkunastu kilometrów i weź to sobie sprawnie potem pozbieraj. Zamiast tego proponuję właśnie wstępną obróbkę polegającą na unieruchomieniu transportowca.
W tym celu zdejmujemy mu tarcze i strzelamy (z bliska) w jego Power Plant. Jak integrity zejdzie do 0% to się wyłączy i zatrzyma.


3. Wydzieranie towaru.

Cel nam już nie ucieka. Ustawiamy się pod transportowcem, wypuszczamy wszystkie dostępne Collector Limpety, otwieramy Cargo Hatch, a następnie zaczynamy strzelać Hatch Breaker Limpetami do transportowca. Nigdzie nie musimy się ruszać bo przeciwnik stoi, a towar wypada tuż koło nas tak, że nasze limpety zbierające nie muszą pokonywać wielkich odległości.

[Obrazek: 57RmUAj.jpg]
T-9 unieruchomiona, a z ładowni wypadają tony diamentów

Po opróżnieniu transportowca i wciągnięciu całego towaru na nasz statek zamykamy ładownię, chowamy hardpointy, machamy pilotowi transportowca na pożegnanie i odlatujemy. Towar sprzedajemy oczywiście na czarnym rynku. Polecam znaleźć taki na stacji z Boomem bo wtedy płacą za tonę LTD >50.000 cr!
 
[Obrazek: la8FARD.jpg]
Całkiem nieźle jak na 30 minut satysfakcjonującego mocowania się z górnikiem !
 


Niestety nie ma tak dobrze. Rzadko się zdarza, aby wszystko szło tak jak po sznurku. Im pilot transportowca ma lepszy statek i wyższą rangę tym trudniej (ale też zazwyczaj przewozi więcej LTD). Ci z lepszą rangą nie pozostają bierni nawet po wyłączeniu Power Planta. Resetują system i po jakimś czasie odzyskują 1-3% PP i próbują odlecieć. Co nam oczywiście przeszkadza bo wylatujące towary rozpierzchną się po okolicy i problem z pozbieraniem murowany. Zaradzić temu można na szczęście w dość prosty sposób. 1-2 mniejsze lasery należy mieć cały czas wycelowane w Power Plant transportowca i jak tylko jego integrity zmieni się z 0% na więcej to oddajemy jeden dwa strzały i znów wyłączamy ten moduł, a statek prawie nie zdąży się ruszyć.
 
Gorzej, że ci jeszcze lepsi piloci od razu po odzyskaniu zasilania wciskają boosta. Nawet jeżeli zdążymy trafić i ściągnąć znów do 0% integrity PP to i tak boost zadziała i transportowiec odleci nam fiuuu na kilka km nierzadko ciągnąc za sobą warkocz wypadających towarów – i znów mamy chlew.
Jak temu zaradzić. Nie znalazłem jeszcze idealnej metody, ale jak podejrzewam, że pilot może boostować to przed pkt. 3 czyli wydzieraniem towarów strzelam mu jeszcze do silników i Power dystrybutora. W ten sposób jest duża szansa, że jednak nie da rady boostować po odzyskaniu energii w PP.
Problem w strzelaniu i unieruchamianiu wielu modułów na transportowcu jest taki, że spada mu też integrity hulla. A ten jak zejdzie nisko powoduje ryzyko eksplozji statku. I tu przydają się drony naprawcze. Z jednej strony rozwalamy podsystemy, a z drugiej naprawiamy kadłub, aby nie wybuchł i wydał nam cały towar, który posiada.
 
Inny problem powstaje  kiedy cel po skoku w High Wake trafi do systemu z wysokim security albo do takiego gdzie nie chcemy być wanted. Wtedy należy takiego wyciągnąć (nałożą na nas tylko mandat), a po wyciągnięciu nie zaczepiamy go tylko czekamy aż załaduje FSD i skoczy do kolejnego systemu licząc, że będzie on anarchią lub niezamieszkały.
 
I na koniec przykład pytona, którym oprawiam transporty LTD [link] (w pustym miejscu powinien być Repair Limpet Controller ale Coriolis się biesi) nadaje się nawet na najcięższych przeciwników - T-9 z myśliwcami i Point Defence. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby latać w Cobrze! czy Aspie. Tylko lepiej wtedy skupić się na T-6-kach, Keelbackach i ew. T-7.

Owocnego polowania ...
Odpowiedz
#2
rep poleciał, to chyba jedyny fach którego jeszcze nie próbowałem
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#3
Nie widzę się jakoś w roli kradzieja ale kto wie co będzie  Wink rep poleciał
Odpowiedz
#4
Procedurę wypróbuję napewnoSmile
[Obrazek: sz37R8A.png]
Odpowiedz
#5
No właśnie jakoś dziwnie się chyba utarło, że piracenie jet nieopłacalne. Sam się na tym złapałem. A jak się okazuje wcale tak nie jest.
Tak na zachętę wrzucam historię wczorajszego pirackiego wieczoru ~3 godziny gry.

--------------------------

Piracki patrol rozpocząłem tradycyjnie od rozejrzenia się po Tennyson D'eyncourt Prospect w systemie JANG DI. Na dzień dobry trafiłem na solidną T-7 (Niestety nic z tego nie wyszło bo serwer wywalił i T-7 zniknęła).

Później zająłem się patrolowaniem pirackiego szlaku od lodowego pierścienia do księżyca 9B gdzie mieści się najbliższa stacja czyli Tennyson D'eyncourt Prospect.


Tam też nic wartego uwagi nie znalazłem więc wpadłem do jednego z RESów w lodowym pierścieniu. Od razu trafiłem na T-6 z dosyć rozgarniętym górnikiem. W ładowni miał już ponad 40 ton diamentów. Szybko zdjąłem mu tarcze, ale problem miałem z odstrzeleniem Power Planta - cwaniak kręcił się i nie pozwalał wystawić na czyste strzały. W końcu się udało i T-6 stanęła bezwładna.



Ostatecznie na tejże T-6 zarobiłem 2.100.000 cr - 45 ton Diamentów.

Po spieniężeniu towaru u znajomego pasera w systemie KWELENII (akurat mają boom więc nawet na czarnym rynku ceny skupu diamentów skoczyły z 40.000 za tonę do ponad 50.000 za tonę) poleciałem do 11 Parseków opić sukces (przy okazji odebrałem nagrodę za CG).


Wróciłem do JANG DI i zabrałem się za polowanie nad stację Tennyson D'eyncourt Prospect. Oj dłuugo nic ciekawego się nie pojawiło. W końcu po prawie godzinie zdecydowałem zmienić miejscówkę. Udałem się do HIPa jakiegoś tam gdzie też jest lodowy pierścień i niedaleko od niego górnicza osada. Jedyny minus tam jest taki, że trzeba dolecieć ~30.000 ls.
Kiedy już zbliżałem się do pierścienia na radarze pojawił mi się sygnał z T9. Pilot był w randze Master, a do tego miał na pokładzie zamontowany laser górniczy i rafinerię - co dawało nadzieję na cenny ładunek. Wyciągnąłem nieboraka, a następnie pozwoliłem mu uciec do okolicznego systemu, który był niezamieszkały i nikt tam nie mógł mu przyjść z pomocą.
Walka z T9 trwała około 35 minut. Co chwila rebootował Power Planta i próbował uciekać. Ale niewiele mógł zrobić bo cały czas miałem lasery wycelowane w jego elektrownię i jak tylko zaczynała dostarczać energii to oddawałem 1-2 strzały aby ponownie ją wyłączyć. W międzyczasie sukcesywnie wydzierałem towar (oczywiście diamenty).

Po upłynnieniu towaru zakończyłem dzień zyskiem ~11.000.000 cr co jak na 3 godziny nie jest złym wynikiem, a nie był do jakoś szczególnie udany dzień.


------------------------------------------------------------

Namawiam do spróbowania bo można godnie zarobić, piratka nie jest nudnym zajęciem, a w międzyczasie wpada wiele materiałów i danych potrzebnych przy inżynierowaniu statków - ze skanowania ofiar, ze skanowania High Wake-ów,  z odwiedzanym w trakcie polowania w SC USS-ów i ze zniszczonych transportowców (bywa). Teraz co chwilę zapełnia mi się ładownia materiałów i danych.!

Propozycje buildów do piracenia: [Cobra Mk III], [Asp Explorer].
Odpowiedz
#6
Zainteresowanym tematem po patchu 3.x polecam zapoznać się z:

https://www.youtube.com/watch?v=5b-liHBVSBE
oraz
https://www.youtube.com/channel/UC1z3e2P...LdQTZEchxg

Obecnie zbicie PP do 0% nie unieruchamia naszego celu, więc jest trochę zabawy, wszystkie opcje podejścia są na tych filmikach powyżej.
Taki T9 może mieć 300+ LTD, gdzie na Black Market wczoraj sprzedawałem za 82k szt.

Ja dopiero ogarniam temat, ale polecam, fajna odskocznia od innych zajęć ;>

o7
Star Citizen kod referencyjny: STAR-Q7WW-CYQB
Odpowiedz
#7
W kupie raźniej. Możemy się umówić?
Odpowiedz
#8
Pewnie, ślij pw na forum lub w ED. Ja zazwyczaj jestem 22-0.
Star Citizen kod referencyjny: STAR-Q7WW-CYQB
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości