07.10.2017, 18:46 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.12.2017, 09:43 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
7 października 2017 odbyło się Frontier Expo 2017 - duża, jednodniowa impreza, na której Frontier zaprezentował m.in. swoją nową grę, Jurassic World Evolution oraz nowości nadchodzące do gier Planet Coaster oraz Elite: Dangerous. Nas oczywiście najbardziej interesuje ta ostatnia pozycja, ale zanim podsumuję to, co zostało zapowiedziane, wspomnę tylko, że gameplay z JWE wyglądał naprawdę super. Od modeli dinozaurów, przez roślinność po efekty pogodowe - deszcz był wręcz obłędny wizualnie, a zachody słońca bardzo kolorowe i żywe.
Myślę, że to dobrze wróży na przyszłość - bo na pewno w pewnym stopniu jest to przymiarka do planet z atmosferą, tak samo zresztą jak technologie wykorzystanie w Planet Coaster (np. rzeźba terenu, jaskinie, chmury etc.). Obydwie te gry zostały bowiem stworzone na tym samym silniku, na którym powstało ED, czyli autorskim produkcie Frontiera - Cobra Engine. O ile wiadomym jest, bo Frontier wiele razy to powtarzał, że do planet z atmosferą i do space legs jeszcze daleko, to na FX17 zaprezentowali kilka rzeczy, których możemy spodziewać się w tym i w przyszłym roku.
Poniżej zamieszczam podsumowanie na podstawie notatek, które na szybko robiłem podczas streamu. Screeny są średniej jakości, bo robione bezpośrednio z YouTube.
Q1 2018
1. POPRAWKI "QUALITY OF LIFE"
W wolnym tłumaczeniu to "gra przyjazna dla użytkownika". To mniejsze lub większe ulepszenia, które sprawiają, że w Elite gra się po prostu przyjemniej. Przykładem takiego ulepszenia QoL jest transfer statków, wprowadzony jakiś czas temu. Frontier zapowiedział wiele tego typu poprawek, a wśród nich:
- Ulepszenie systemu rzutów u Inżynierów - teraz każdy kolejny rzut będzie gwarantował lepszą modyfikację niż ta, którą obecnie mamy założoną na module.
- O wiele lepsze dane dotyczące handlu. Nie podano żadnych szczegółów.
- Nowe misje dla Wingów graczy. Będą one bardzo wymagające.
- Mocny buff dla statków security, które będą teraz reagować szybciej i mieć o wiele większą siłę rażenia - jest to część ulepszeń systemu Crime & Punishment
Oto bardziej szczegółowa lista proponowanych zmian (będę je wrzucał w miarę pojawiania się nowych informacji od FDEV):
CRIME AND PUNISHMENT
2. POPRAWIENIE SYSTEMU GENEROWANIA POWIERZCHNI PLANET
Czyli innymi słowy lekarstwo na tzw. beżową plagę. Nie jest tajemnicą, że po jednej z poprzednich aktualizacji większość planet jest w jednym z odcieni beżowego/brązowego i są one dosyć monotonne kolorystycznie. Frontier zapowiedział zmianę systemu generowania planet oraz poprawione tekstury i wygląd planet.
Wygląda to całkiem dobrze!
3. PERSONAL NARRATIVE + NOWE BRONIE
Będzie można zdobyć nowe bronie, oparte na technologii Strażników. Dostęp do nich ma być możliwy wraz z jakąś spersonalizowaną dla gracza linią fabularną. Zapowiada się ciekawie!
4. GALNET AUDIO
Nareszcie dostaniemy pierwsze ulepszenie Galnetu! Moim zdaniem to jest to, czego ta gra potrzebuje najbardziej - bardziej widocznej i łatwo dostępnej dla gracza fabuły. Powinna ona być w grze, a nie wymagać grzebania po forach i innych zewnętrznych stronach. Frontier zapowiedział o wiele więcej contentu związanego z fabułą w Galnecie, a do tego rozszerzenie jego funkcjonalności o audio!
5. NOWY STATEK - THE CHIEFTAIN
Nowy statek produkcji Lakon Industries przy współpracy z Sojuszem (Alliance), przeznaczony głównie do walki z Tharghoidami. Frontier wspomniał też o kolejnych statkach Sojuszu, które zostaną dodane w przyszłości - i to jest kolejna rzecz, której często domagali się gracze.
Należy wspomnieć, że wszystkie zaprezentowane modele statków to work in progress i końcowy efekt będzie zapewne wyglądał nieco inaczej niż to, co pokazano na streamie.
6. NOWY STATEK - KRAIT
Starzy wyjadacze na pewno pamiętają go z wcześniejszych odsłon Elite, bo pojawił się on już w pierwszej części z 1984 r., a wyglądał wtedy tak:
We Frontierze Elite 2 prezentował się następująco:
A mniej więcej tak będzie wyglądać w Elite Dangerous:
Q4 0218
7. SQUADRONS!
Nowa mechanika, tworzona z myślą o PMF (Player Minor Factions), czyli frakcjach graczy - coś dla nas! Eskadry to duże formacje, w które będą mogli łączyć się grupy graczy. Mają one mieć o wiele większe możliwości komunikacji i zarządzania taką Eskadrą, a co najlepsze, Eskadra dostanie możliwość zakupu własnego transportowca floty (fleet carrier), który będzie służyć za mobilną bazę operacji dla grupy.
Już zacieram łapska!
8. ULEPSZENIE MECHANIKI GÓRNICTWA
Bardziej zaawansowana mechanika, obejmująca cały proces, od przeszukiwania skał, przez obróbkę rudy aż po rozwalania całych asteroid, które mogą zawierać jakiegoś jackpota - mnóstwo wartościowych materiałów itp.
9. DALSZE ULEPSZENIE SYSTEMU MODELOWANIA POWIERZCHNI PLANET
Wspomniano o nowym systemie oświetlenia, nowym systemie rozrzuconych skałek na powierzchni, bardziej zaawansowanym ukształtowaniu terenu itp.
10. ULEPSZENIE MECHANIKI EKSPLORACJI + CODEX
Bardzo ogólnikowo, ale wspomniano o nowych rzeczach do odkrywania (m.in. anomaliach, cokolwiek to będzie), nowych sposobach na odkrywanie rzeczy w kosmosie, poprawieniu obecnej mechaniki, a także o wprowadzeniu Codexu, czyli swoistej galaxopedii, która będzie zawierać informacje o świecie gry i która będzie aktualizowana na bieżąco - jeśli np. odkryjemy coś nowego w kosmosie, to w Codex'ie pojawi się o tym wpis. Brzmi bardzo ciekawie!
KONTYNUACJA 2.4: THE RETURN
Frontier wspomniał też, że 2.4 The Return dopiero się rozpoczęło i że czeka nas jeszcze wiele ciekawych rzeczy - jeszcze w tym roku.
Pokazali też trailer, z którego można wywnioskować:
11. NOWY STATEK - LAKON TYPE 10 DEFENDER
Trąbi się o nim już od dawna i nareszcie mieliśmy okazję go zobaczyć!
12. OPUSZCZONE BAZY INRA
INRA to dosyć szemrana organizacja z poprzednich części Elite. Wyprodukowała ona Mykoid - zabójczy dla Thargoidów wirus, który niemal doprowadził do ksenocydu i całkowitego wyginięcia tej rasy. Czy ktoś jeszcze się dziwi, że są oni na nas nieco wkurzeni?
Z wątku opisującego oficjalny lore dotyczący Robaków:
Cytat:Ponad 100 lat później, w 3250 roku, wyszły na jaw informacje sugerujące, że zniknięcia Thargoidów mogło być bezpośrednim następstwem tajnej operacji przeciwko obcym. Pojawiły się pogłoski, że organizacja zwana INRA (Intergalactic Naval Reserve Arm) wynalazła broń chemiczną, która została przygotowana specjalnie w celu ataku na obcych. Ta broń - znana pod nazwą "wirusa Mycoid" - została zaprojektowana w celu atakowania polimerowych tworzyw, które podobno były częścią napędu hiperprzestrzennego w statkach Thargoidów. Ponieważ wirus również zdawał się ranić samych obcych, pojawiły się spekulacje, że w skład ich ciał również wchodził jakiś polimeropodobny materiał.
13. NOWY RODZAJ STATKÓW THARGOIDÓW
Nie wiadomo kto, co i dlaczego. Wygląda jednak na to, że po małych statkach przechwytujących (Cyclop), zobaczymy jakiś nowy typ statków obcych. Ciężko powiedzieć czym będą się one różnić od Cyclopów (na pewno kolorystyką ), bo jedyne co zobaczyliśmy, to to:
Frontier zaznaczył, że to jedynie część tego, co dla nas przygotowuje. Jest tego niemało i końcówka tego roku oraz rok przyszły zapowiadają się naprawdę ciekawie, jeśli dostaniemy to, co wyżej oraz jeszcze więcej. Najlepszą wiadomość zostawiłem jednak na koniec.
Posiadacze dodatku Horizons dostaną to wszystko zupełnie ZA DARMO!!!!
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).