Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Jak nie zamienić Inżynierów w grind?
#1
[Obrazek: psimVMF.png]
JAK NIE ZAMIENIĆ INŻYNIERÓW W GRIND?
PORADNIK



WPROWADZENIE

Poradnik ten przeznaczony jest bardziej dla pilotów, którzy mają już trochę doświadczenia i są zaznajomieni z kilkoma Inżynierami, ale osoby dopiero zaczynające przygodę z Inżynierami też zapewne znajdą tutaj dużo przydatnych informacji.

Inżynierowie to tajemnicze i wpływowe postacie, które stacjonują w bazach planetarnych, chronionych lepiej niż niejeden port gwiezdny. Oferują oni usługi modyfikacji wyposażenia statków, które sprawią, że nasze jednostki staną się szybsze, zwrotniejsze, groźniejsze i o wiele przyjemniejsze w obsłudze, że o większym zasięgu skoku nie wspomnę. Najpierw danego Inżyniera trzeba odblokować przez wykonanie dla niego jakiejś misji. Następnie trzeba zebrać materiały, potrzebne do wykonania danego ulepszenia, a później jeszcze następuje losowanie wartości (każde ulepszenie jest nieco inne).

Przez sposób, w jaki działa mechanika gry, bardzo łatwo wpaść w pułapkę nudy i poczucia grindu podczas pozyskiwania materiałów do upragnionych modyfikacji. Mamy wrażenie, że od paru godzin robimy w kółko to samo... a efektów żadnych. Jest bardzo prosty sposób na to, aby przygoda z Inżynierami nie zamieniła się w nudny grind, będziemy jednak potrzebować do tego kilku rzeczy:



INFORMACJE NA TEMAT MODYFIKACJI

Niestety, informacje dotyczące Inżynierów w grze są podane niezbyt intuicyjnie. Schematy modyfikacji można obejrzeć tylko w bazie u danego Inżyniera, a do "ulubionych" można przypiąć tylko jeden z nich. Zarządzanie materiałami oraz informacje o tym, gdzie ich szukać są szczątkowe, że nie wspomnę o pojemności magazynu na materiały, która jest śmiesznie mała.

Niezbędne okażą się więc następujące informacje:

1. Poradnik Zalecane modyfikacje i efekty. Pozwoli on na lepszy wybór, na czym skupić nasze poszukiwania materiałów. 
2. Baza danych schematów z serwisu Inara. W wypadku, kiedy szukamy innych konkretnych modyfikacji łatwiej będzie wybrać, jakich materiałów szukać. 



APLIKACJA ED EGNINEER

To jest najważniejsze narzędzie przy zabawie w inżynierkę. Efektywne zdobywanie materiałów jest bez niego praktycznie niemożliwe. Zanim zaczniemy więc przygodę, należy zainstalować i skonfigurować aplikację. Wszystkie potrzebne informacje znajdują się tutaj. Poniżej opiszę (bardzo łatwy) proces konfiguracji programu oraz jego funkcje, a ma ich całkiem sporo.

INSTALACJA

1. Pobierz plik setup.exe.
2. Zainstaluj program. 
3. Uruchom grę w Borderless Mode. (Opcje > Ustawienia grafiki)
4. Uruchom aplikację ED Engineer. Jeśli masz tylko 1 monitor, między grą a aplikacją przełączasz się skrótem Ctrl+F10. Można go zmienić w opcjach.
5. Teraz otwórz prawy panel w statku i wejdź w Inventory > Materials i Data. Następnie uzupełnij wszystkie materiały i dane w aplikacji (lewy panel) tak, aby wartości zgadzały się z tym, co masz w grze. Trzeba to zrobić tylko raz. Od teraz ilość materiałów i danych będzie uzupełniać się automatycznie. Nie zapomnij tylko włączyć aplikacji przed każdym uruchomieniem gry. 
6. W aplikacji z górnego menu w prawym panelu wybierz Engineer Filter i zaznacz tylko tych Inżynierów, których masz odblokowanych. Znacznie ułatwi to pracę. Nie zapomnij dodać do filtra każdego nowego Inżyniera, którego odblokujesz

LEWY PANEL

W lewym panelu znajdziemy informacje o posiadanych materiałach i danych oraz o sposobach ich pozyskiwania

[Obrazek: Hc8QEsD.jpg]

1. Ukryj/pokaż materiały, których nie posiadasz (stan=0)
2. Pokaż tylko materiały do schematów z listy Ulubione.
3. Pokaż/ukryj ikonki informacyjne (polecam ukryć, bo tylko zaśmiecają ekran)
4. Sortuj listę wg nazwy/ilości posiadanych sztuk.
5. Zakładki Materiały i Dane
6. Przycienione materiały to takie, których na chwilę obecną nie używa się w żadnych schematach. Można się ich pozbyć z magazynu.
7. Najważniejsza funkcja - po najechaniu kursorem myszki na nazwę materiału, po chwili pojawi się pop-up z listą sposobów pozyskania danego materiału. W tym przypadku mamy: 

 - Ship Salvange (transport ship), czyli szczątki zniszczonych statków transportowych
 - Signal Source (High Security) - czyli USS w systemie z High Security. Często kryterium jest też Stan danego systemu, np. Boom, Outbreak, Famine itp. Czasami wymogiem jest przynależność do supermocarstwa, np. Imperial, Federal itp.
 - Mission reward - czyli nagroda za misję (pasażerskie lub zwykłe)


PRAWY PANEL

Tutaj znajduje się lista wszystkich dostępnych w grze schematów od wszystkich Inżynierów, która jest jednocześnie kalkulatorem wymaganych materiałów, jak i listą "zakupów".

[Obrazek: a5FVfrf.jpg]

1. Filtry

Bardzo ważna funkcja. Pozwala na ukrycie schematów, które nas w danej chwili nie interesują, w celu uniknięcia natłoku informacji. Bardzo ułatwia to nawigację w programie i wybór odpowiednich materiałów do poszukiwania. Poszczególne filtry to:

Grade Filter - poziom (Grade) schematów, które mają być wyświetlane. 
Engineer Filter - lista Inżynierów. Przez większość czasu polecam mieć odfajkowanych tylko tych inżynierów, których macie odblokowanych. Chyba że chcecie się dowiedzieć, którego inżyniera odblokować, aby zdobyć dany schemat.
Type Filter - lista modułów. Przez większość czasu polecam mieć odfajkowane te, które chcecie ulepszyć w danym statku. Zdecydowanie zmniejszy to ilość wyświetlanych informacji tylko do niezbędnych w danej chwili. 
Ignored and Fav - lista schematów z list Ulubione, Ignorowane i neutralnych.
Craftable - wyświetla tylko te schematy, do których macie wszystkie materiały. 

2. Kliknięcie na daą kolumnę sortuje listę wg niej.

G to Grade
Type - typ modułu
Name - nazwa schematu (modyfikacji) u Inżyniera


3. Wskaźnik ile % potrzebnych materiałów posiadamy / ile rzutów możemy wykonać (wyświetla się w przypadku, kiedy mamy wszystkie potrzebne materiały)

4. Ikonki dodawania do Ulubionych lub Ignorowanych.

Polecam przerzedzić sobie listę i ukryć wszystkie niepotrzebne schematy (np. Armoured FSD, bo wiadomo, że w FSD wszyscy powiększają skok, a nie osłonę).

5. Po kliknięciu na dany schemat wyświetlą się potrzebne materiały i dane, wraz z informację ile ich posiadamy. Po prawej stronie jest podany Inżynier, który daną modyfikację wykonuje, a poniżej jest Shopping List, gdzie znaczkiem + możemy dodać materiały z tego schematu do listy poszukiwanych.

6. Shopping List, czyli lista materiałów, których obecnie poszukujemy do wybranych modułów. 


WYPOSAŻENIE

ERROR





STATKI

Statków będziemy potrzebować minimalnie 2, optymalnie 3. Są to:

1. Duży statek wielozadaniowy. 

Służy on do głównych działań związanych z pozyskiwaniem materiałów. Od wykonywania misji wszelkiego typu - transportowych, bojowych czy poszukiwawczych - po szukanie materiałów na planetach i w USS-ach. Obowiązkowo dobrze uzbrojony i wyposażony w jak najwięcej potrzebnego sprzętu z listy powyżej. Ja latam Ancondą, która świetnie się sprawdza w tej roli. 


2. Mały statek transportowy (opcjonalnie)

Tym statkiem głównie będziemy wykonywać misje transportowe do Outpostów, gdzie nasz główny statek nie będzie mógł wylądować. Rzadko, bo rzadko, ale się przydaje.


3. Jacht pasażerski

Do wykonywania misji pasażerskich i turystycznych. Nie ignorujcie tego aspektu, bowiem pasażerowie często i gęsto płacą w materiałach!



WYBÓR MODYFIKACJI I POZYSKIWANIE MATERIAŁÓW

I wreszcie najważniejsza część poradnika, czyli sugerowany sposób pozyskiwania materiałów w taki sposób, aby uniknąć nudy. Jak zdobywamy materiały dla Inżynierów? Możemy wyróżnić kilka podstawowych sposobów:

1. Zbieranie naturalnie występujących materiałów łazikiem na planetach.
2. Zbieranie materiałów wytworzonych fabrycznie z USS-ów w systemach, które spełniają dane kryteria (np. stan systemu lub przynależność polityczna)
3. Zbieranie pozostałości po zniszczonych statkach.
4. Zbieranie danych przez skanowanie High-Wake'ów.
5. Zbieranie danych przez skanowanie statków. 
6. Zbieranie danych z data-pointów w bazach planetarnych.
7. Pozyskiwanie materiałów i danych jako nagród z misji różnego typu.

Jak widać, możliwości pozyskiwania jest naprawdę wiele i pozwalają one na dosyć zróżnicowaną rozgrywkę, jeśli chodzi o to, co będziemy w grze robić. Haczyk tkwi w tym, że są one losowe. Prawie nigdy nie ma pewności, jaki materiał dostaniemy. Jedynym wyjątkiem jest robienie misji, bo tam czarno na białym widać, co dostaniemy w zamian za wykonanie misji. 

Mądry wybór modyfikacji, do których będziemy dążyć to ważny krok w całym procesie, pozwoli bowiem na zróżnicowaną rozgrywkę.  Tak jak pisałem we wstępie - to jest poradnik dla w miarę doświadczonych graczy, nie będę więc podawał gotowych rozwiązań. Każdy ma inny statek i w inny sposób lubi nim latać, wybór modyfikacji pozostawiam więc Wam, na podstawie informacji z początkowej części poradnika.

Cały sekret tkwi w tym, aby tak dobrać modyfikacje, do których będziemy zbierać materiały, aby jak najbardziej zróżnicować sposoby ich pozyskiwania. To jest sedno całej sprawy. Wybierzcie sobie tak jakieś 5 modów i zróbcie z nich Shopping List w ED Engineer, np. na 10 lub 20 rzutów każda. Dostaniecie sporą listę rzeczy do pozyskania. Należy pamiętać, aby nie przesadzić z listą, bo nie będziemy wiedzieli, za co się złapać. Ok. 15-20 różnych typów materiałów to rozsądna liczba.

Wszystkie informacje są w aplikacji ED Engineer - wystarczy najechać kursorem myszki na dany materiał w lewym panelu, a wyświetli się podpowiedź, gdzie go zdobyć. Kombinujcie tak, aby w potrzebnych materiałach było zróżnicowanie metod ich pozyskiwania. Nie będę wszystkich opisywał, bo co można napisać np. o zbieraniu materiałów łazikiem na planetach czy strzelaniu do statków? Opiszę tylko te bardziej ciekawe.



METODA 1: MISJE

Kiedy lista będzie gotowa, znajdźcie jakiś system, gdzie jest kilka dużych stacji (polecam husarski NGAKWITES) i sprowadźcie tam 3 statki, o których była mowa wcześniej. Zacznijcie zabawę od przejrzenia tablicy z misjami zwykłymi i pasażerskimi. Przeglądajcie tylko te, które w nagrodach mają Materials i jeśli traficie coś z Waszej listy, bierzcie misję do wykonania. Jeśli na stacji nie ma więcej odpowiadających Wam misji, lećcie na kolejną stację w systemie - powtarzajcie proces dopóki nie nazbieracie tyle misji, ile będziecie w stanie wykonać. Albo dopóki Wam się nie znudzi Smile

Pozostaje mieć nadzieję, że teraz mamy kilka zróżnicowanych misji do wykonania. Wystarczy je więc wykonać Smile

I tu dochodzimy do kolejnej ważnej rzeczy: lepsze USS-y częściej pojawiają się w głębokiej przestrzeni (Deep Space) niż na szlakach handlowych (Trade Route). Po wskoczeniu do danego systemu, od gwiazdy do stacji docelowej dolatujemy więc wysokim łukiem, tak, aby wyjść poza płaszczyznę układu. 

Podczas wykonywania misji, skanujcie wszystkie możliwe statki w przestrzeni. Jeśli macie Wake Shift Scanner, to skanujcie wake'i przy stacjach. Skanujcie również wszystkie USS-y i wskakujcie do każdego z nich, bo nawet w Degraded Emissions można czasami trafić potrzebny materiał. 

Kiedy wykonacie wszystkie misje - albo kiedy zaczną się one Wam nudzić, zatrzymajcie się w najbliższym porcie kosmicznym i sprawdźcie listę materiałów. Czego Wam jeszcze potrzeba? Co dalej? Może wybierzecie skanowanie data-pointów w bazach albo zbieranie materiałów łazikiem? A może czas na trochę walki w CZ i pozbieranie materiałów ze zniszczonych statków?



METODA 2: SZUKANIE KONKRETNYCH USS-ów

Niektóre materiały wypadają z USS-ów w systemach, które spełniają określone kryteria. Jeśli mamy taki materiał na liście szukamy odpowiedniego sytemu (pamiętajmy, aby zaznaczyć dużą populację w filtrach na mapie) i po wskoczeniu do niego latamy w SC od stacji do stacji, w szczególności szukając High Grade Emissions i pamiętając o Deep Space i łuku. Możemy od czasu do czasu zahaczyć o jakąś stację, aby zobaczyć czy nie trafimy jakiejś ciekawszej misji, która da nam inny poszukiwany materiał. 

Jest to metoda podobna do metody z misjami, ale tutaj skupiamy się na USS-ach, a nie na misjach. 



METODA 3: DANE Z DATA-POINTÓW

Jeśli znudzi nam się latanie w przestrzeni, możemy znaleźć system z kilkoma bazami naziemnymi i spróbować unieszkodliwić ochronę i przeskanować wszystkie dostępne data pointy. To bardzo dobra okazja do zaproszenia kogoś do winga, bo bazy zn4acznie łatwiej i przyjemniej zdobywa się w drużynie Smile



POZOSTAŁE METODY

Pozostałe metody to monotonne skanowanie statków lub ich niszczenie i zbieranie materiałów ze szczątków, czy też jazda łazikiem po planetach i szukanie meteorytów. Te metody proponuję wplatać pomiędzy 3 powyższe - to sprawi że nie będą się wydawać takie nudne.



ODWIEDZINY U INŻYNIERÓW

Po kilku dniach takiej zróżnicowanej gry nagle okaże się, że macie materiałów na wiele z modyfikacji, które zaznaczyliście w Shopping List. Teraz wystarczy więc przelecieć się statkiem po Inżynierach.

W prawym panelu ED Engineer kliknijcie na wszystkie modyfikacje, na które macie materiały - to pokaże Inżynierów, których trzeba odwiedzić. W grze otwórzcie zakładkę z Inżynierami i ustawcie wg odległości od obecnej lokacji, po czym odwiedzajcie ich po kolei, modyfikując kolejne elementy Waszego statku.

Po skończeniu sesji usuńcie z Shopping List mody, które właśnie założyliście na statek i dodajcie kolejne, które czekają w kolejce do zrobienia, pamiętając o zasadzie mieszania metod pozyskiwania



NA ZAKOŃCZENIE

Zdaję sobie sprawę, że będą osoby, dla których Inżynierowie to porażka i nie potrafią spojrzeć na to inaczej niż jak na grind (to nie jest poradnik dla nich Wink ), ale wg mnie to ciekawa część gry, która pozwala na spróbowanie wielu różnych rzeczy, które oferuje Elite. Ja czułem się zagubiony podczas pierwszego podejścia do inżynierki i kompletnie nie wiedziałem czego, gdzie i jak mam szukać. W efekcie mój pierwszy statek ze zmodyfikowanym wyposażeniem lepiej pominąć milczeniem Smile

Drugie podejście robiłem już tak, jak opisałem to w tym poradniku i od tamtej pory nie mam problemów ze zbieraniem materiałów, jest to całkiem przyjemne zajęcie, jeśli zrobić to z głową i powyższym sposobem na miks różnych sposobów pozyskiwania. 

Powodzenia w modyfikowaniu Waszych statków, piloci! o7 
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#2
O siebie dodam tylko, że gdy trzeba szukać materiałów "kopalnianych" na planecie to warto skorzystać z zakładki BODIES na https://eddb.io/
Tam w polu "Material Finder" wybrać interesujący nas pierwiastek a w polu "Reference System" wybrać system odniesienia (bazowy) do którego będzie liczona odległość.
Następnie kliknąć "Find bodies" i otrzymaną listę układów posortować:
Cd - zawartość danego materiału w %
Ref- odległość od systemu odniesienia

P.S. Nie słuchajcie słów Hetmana dotyczących małych statków. Widać wyraźnie że nasz lider zatracił kontakt z rzeczywistością po zakupie swojej używanej (ale to tajemnica) Andzi.
Spokojnie można inżynierować w Cobrze.
Odpowiedz
#3
@Mathias Shallowgrave dokładnie tak to robięWink
@DYoda dzięki za info, tego nie wiedziałem:p
Rep + PanowieWink
[Obrazek: sz37R8A.png]
Odpowiedz
#4
+1 rep dla hetmana i dla yody
[Obrazek: nQsq1jL.png][Obrazek: UEuZRJH.png]      [Obrazek: H67rFX7.png]
Odpowiedz
#5
BTW w opcjach można ustawić język polski mojego autorstwa Wink
Odpowiedz
#6
(26.08.2017, 10:15 UTC)GieNkoV napisał(a): BTW w opcjach można ustawić język polski mojego autorstwa Wink

Tego też nie wiedziałemBiggrin rep pójdzie jutro, dziś już osiągnąłem limit...
[Obrazek: sz37R8A.png]
Odpowiedz
#7
(26.08.2017, 10:15 UTC)GieNkoV napisał(a): BTW w opcjach można ustawić język polski mojego autorstwa Wink

W opcjach czego? Ed Engineer?

Bardzo fajny poradnik Mathias Smile. Leci rep.
Odpowiedz
#8
(25.08.2017, 20:12 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): INSTALACJA

1. Pobierz plik setup.exe.

Minus konsoli Tongue

Ale poradnik świetny + leci
Odpowiedz
#9
(26.08.2017, 15:34 UTC)Haji-me napisał(a):
(26.08.2017, 10:15 UTC)GieNkoV napisał(a): BTW w opcjach można ustawić język polski mojego autorstwa Wink

W opcjach czego? Ed Engineer?

Bardzo fajny poradnik Mathias Smile. Leci rep.

Tak, o tutaj:

[Obrazek: ScwcErY.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przydatne linki,Nie działa Telesfor 3 788 28.05.2023, 19:15 UTC
Ostatni post: RANDARIO
Bug Jak zapolować na Orthrusa i zdobyć próbki jego tkanki Mathias Shallowgrave 0 971 25.01.2023, 23:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [PORADNIK] Jak grindować rangi Federal i Imperial Navy. Franz Lionport 14 18,187 28.11.2022, 21:31 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  [PORADNIK] Jak zdobyć Guardian Module Blueprint Segment Scarlet Yuri 43 63,328 07.07.2022, 14:40 UTC
Ostatni post: Kibic
  Jak ograniczyć liczbę zgonów na początku Odyssey Detson 0 2,632 30.03.2021, 10:56 UTC
Ostatni post: Detson



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości