Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Do czego służą urządzenia na statku?
#1
Hej,

Większość rzeczy jest w miarę jasno opisana w sklepach.
Mam natomiast pytanie co do tych rzeczy:

- surface scanner - z opisu jest jasne że służy do skanowania powierzchni planet przy exploracji. Natomiast jak go użyć? Normalny skaner muszę ręcznie odpalić i już. 
A ten? Podlatuję do planety UNEXPLORED i co?

- collector limpet - hmmm. Coś przy wydobywaniu minerałów z asteroid?

- life support - warto inwestować w te 25 minut przeżycia? Smile
Odpowiedz
#2
(17.05.2017, 15:38 UTC)Spili napisał(a): Hej,

Większość rzeczy jest w miarę jasno opisana w sklepach.
Mam natomiast pytanie co do tych rzeczy:

- surface scanner - z opisu jest jasne że służy do skanowania powierzchni planet przy exploracji. Natomiast jak go użyć? Normalny skaner muszę ręcznie odpalić i już. 
A ten? Podlatuję do planety UNEXPLORED i co?

- collector limpet - hmmm. Coś przy wydobywaniu minerałów z asteroid?

- life support - warto inwestować w te 25 minut przeżycia? Smile

Ad.1 Jak zamontujesz na statku to wystarczy wciąż planetę na cel i do niej podlecieć. W odpowiedniej odległości (dosyć bliskiej bez modyfikacji od inżynierów) odpali się sekwencja skanowania, będzie widoczna w lewej części HUD. Po zeskanowaniu będziesz widzieć powierzchnię planety, jakiego jest typu, jakie ma na powierzchni minerały itd.

Ad.2 Tak, te limpety służą do zbierania śmieci z przestrzeni - ładunek, materiały inżynierów, minerały zdobywane podczas kopania asteroid itd. itp. Pamiętaj, że kupienie modułu limpetów to jedno. Druga sprawa to zakupienie samych limpetów na stacji. Zajmują one tyle samo miejsca co ładunek - jedna sztuka to jedna tona.

Ad.3 To zależy - lepszy life support to większy koszt, zużycie mocy, ewentualnie większa waga. Zazwyczaj wystarcza najlżejszy moduł klasy D
Odpowiedz
#3
(17.05.2017, 15:38 UTC)Spili napisał(a): Hej,

Większość rzeczy jest w miarę jasno opisana w sklepach.
Mam natomiast pytanie co do tych rzeczy:

- surface scanner - z opisu jest jasne że służy do skanowania powierzchni planet przy exploracji. Natomiast jak go użyć? Normalny skaner muszę ręcznie odpalić i już. 
A ten? Podlatuję do planety UNEXPLORED i co?

- collector limpet - hmmm. Coś przy wydobywaniu minerałów z asteroid?

- life support - warto inwestować w te 25 minut przeżycia? Smile

Ad 1

cytuję:

LEVEL 3 DETAILED SCANS (Skany szczegółowe trzeciego poziomu)
W tej sytuacji chodzi oczywiście o analizę ciała niebieskiego gdy mamy na wyposażeniu DSS. Skanując z DSS NIE ZWIĘKSZAMY statystyki drugiego poziomu. Ktoś mógłby zapytać, co się stanie jeśli wyłączymy moduł DSS, dokonamy skanu 2 poziomu, włączymy DSS i wykonamy skan 3 poziomu na tym samym obiekcie. Odpowiedzią jest zwiększenie tylko statystyki skanu poziomu trzeciego.
Zarówno poziom 2 i 3 aktualizują się po oddaniu danych kartograficznych. Prosimy bez fajerwerków w tym przypadku.

to tylko wycinek z poradnika, reszta dostępna w Husarskiej Bibliotece, bardzo pomocnej i bogatej. Smile
Odpowiedz
#4
(17.05.2017, 15:38 UTC)Spili napisał(a): Hej,

Większość rzeczy jest w miarę jasno opisana w sklepach.
Mam natomiast pytanie co do tych rzeczy:

- surface scanner - z opisu jest jasne że służy do skanowania powierzchni planet przy exploracji. Natomiast jak go użyć? Normalny skaner muszę ręcznie odpalić i już. 
A ten? Podlatuję do planety UNEXPLORED i co?

- collector limpet - hmmm. Coś przy wydobywaniu minerałów z asteroid?

- life support - warto inwestować w te 25 minut przeżycia? Smile

Co sie tyczy skanera.
Skaner jest potrzebny do eksploracji poza zamieszkala czescia galaktyki, wtedy inwestujesz w najwiekszy na jaki mozesz sobie pozwolic. Ten o najwiekszym zasiegu umozliwi Ci odkrycie wszystkich obiektow w galaktyce za pomoca jednego skanu. Pozostale maja mniejszy zasieg.
Najmniejszy skaner moze sie przydac na terenie zamieszkalym, ktory ma nie odkryte obiekty lub kiedy wykonujesz jakas misje, ktorej zadaniem jest zlokalizowac jakis sygnal i do niego dotrzec w danym systemie. Jednak skaner nie jest obowiazkowy aby skutecznie wykonac taka misje.
Mozesz z powodzeniem znalezc interesujacy Cie obiekt i sygnal w zamieszkalym systemie poprzez wyszukanie Navigation Beacon z listy w panelu nawigacyjnym na twoim statku (ten po lewej stronie). Kiedy udasz sie do niego i wyskoczysz z hiperprzestrzeni na liscie kontaktow, rowniez w lewym panelu, znajdziesz fizyczny obiekt jakim jest wlasnie Navigation Beacon.
Przeskanuj go poprzez  obranie go na cel. Kiedy wzystkie dane zostana pobrane caly system i wszystkie jego obiekty i znane w danej chwili sygnaly zostana pobrane na komputer pokladowy Twojego statku i bedziesz  mogl do nich nawigowac poprzez zaznaczenie ich w panelu nawigacyjnym. Ponadto, beda tez one widoczne na mapie systemu.

Co do modulu podtrzymywania zycia. Sprawa nie jest taka prosta niz jak by sie wydawalo na pierwszy rzut oka.
Jak zapewne wiesz jesli zostanie uszkodzona kabina statku nastapi jej rozszczelnienie i wyssanie powietrza z kokpitu. Bedziesz mial wtedy okreslony czas na powrot do bazy. Domyslny modul daje Ci 5 lub 10 min na ta stresowna wycieszke.
Ale jest jeszcze jedno zastosowanie tego modulu. Jak wiesz, moduly biora prad, a ten jest generowany przez odpowiedni modul. Moze sie tak stac, ze Twoje moduly beda braly sporo pradu, blisko 100% utylizacji. Wtedy, gdy podczas np walki modul generowania energii zostanie uszkodzony pracuje z mniejsza wydajnoscia - w konsekwencji moze dojsc do wylaczenia modulow z braku energii.
Ustalasz priorytety modulow w prawym panelu pokladowym, od 1 do 5, gdzie ostatni jest najnizszym priorytetem i te moduly zostana wylaczone jako pierwsze.
Jest wiele strategii jak podejsc do kwestii energii i wykorzystujacej ja modulow. Niektorzy nie przekraczaja 60-80 procent wykorzystania energii przez moduly, zeby miec nieco zapasu.
Osobiscie uwazam, ze to jest strata potencjalu (chociaz moze miec usprawiedliwienie w statkach bojowych). Dlatego mam 98% wykorzystania energii bez aktywowania uzbrojenia i ponad 115 gdy jestem uzbrojony. Wykorzystuje efektywnie priorytety, przypisujac miedzy innymi do poziomu 5, wlaz do cargo, komputer dokujacy, hangar na laziki, oraz wlasnie omawiany modul podtrzymywania zycia.
Dlatego tez, w moim wypadku ten modul jest typu A, zeby miec 30 min dostepne do walki a glownie do obrony, bo moj pojazd nie jest nastawiony bitewnie.
“Optimism is for assholes and Earthers.”

                                        — Detective Josephus Miller
Odpowiedz
#5
Co do life support do normalnego latania moduł D jest najlepszy (mała waga) w sytuacji gdy masz zamiar walczyć na wojnach w CZ lub polować na piratów w RES-ach lepiej zaopatrzyć się w lepszej klasy moduł w ferworze walki łatwo stracić szybę a tak trywialne zadanie jak lądowanie na outposcie gdy zostało ci kilkanaście sekund do puff grozi zawałem serca. Często też mi się zdarza że wracając w trybie "cabrio" jakiś NPC akurat mi postanawia udowodnić kto w systemie ma największą spluwe i już jesteś minute w plecy kilka razy to była minuta której mi brakło.
"Apacz" z zamiłowania
[Obrazek: YL0DFrF.png]
Odpowiedz
#6
(17.05.2017, 16:13 UTC)Haji-me napisał(a): Ad.2 Tak, te limpety służą do zbierania śmieci z przestrzeni - ładunek, materiały inżynierów, minerały zdobywane podczas kopania asteroid itd. itp. Pamiętaj, że kupienie modułu limpetów to jedno. Druga sprawa to zakupienie samych limpetów na stacji. Zajmują one tyle samo miejsca co ładunek - jedna sztuka to jedna tona.

Ale warto chyba dodać że nie są niezbędne ,trochę zdolności manulanych i można zebrać samemu  -kiedyś tylko tak zbierało się w minningu
Odpowiedz
#7
a do czego ten suite scafander czy jakos tak na wyposażeniu statku?
Odpowiedz
#8
(03.04.2018, 04:14 UTC)Pepemag napisał(a): a do czego ten suite scafander czy jakos tak na wyposażeniu statku?

Chyba chodziło Ci o "surface scanner". To skanner którym możesz zeskanować ciało niebieskie i uzyskać informacje na jego temat (przy planetach np grawitacja, możliwe skladniki do znalezienia itd). Do tego gdy skanujesz tym jeszcze przez nikogo nie odkryty obiekt i jako pierwszy oddasz te skany na dowolnej stacji, to na mapie systemu pojawi się informacja, że pierwszą osobą którą to odkrył byłeś ty. Informacja ta jest wówczas widoczna dla każdego innego gracza i pozostanie już na zawsze.

Jest to jeden z podstawowych modułów każdego statku do eksploracji. Ale na przykład na bojowych zazwyczaj już nie jest potrzebny.
 [Obrazek: 9PMTnVa.png]
Odpowiedz
#9
Raczej mi chodziło o tego typu rzeczy, mniej więcej podejrzewam do czego służą ale może ktoś kto mi lepiej wyjaśni:

Lightweight Alloy
Reinforced Alloy
Hull Reinforcement
Bi-Wave Shield Generator
Shield Cell Bank
Odpowiedz
#10
Lightweight Alloy - podstawowy pancerz
Reinforced Alloy - wzmocniony pancerz (różnice w wartościach można zobaczyć w samym outfittingu)
Hull Reinforcement - moduł wzmacniający pancerz, zwiększa jego ilość i resisty.
Bi-Wave Shield Generator - tarcza, która poświęca pojemność na rzecz szybszego czasu wstawania (od 0%).
Shield Cell Bank - moduł służący do "doładowywania" tarczy w czasie walki.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Shocked [PORADNIK] Elitka na Linuxie ShiMan 56 59,553 02.03.2024, 09:20 UTC
Ostatni post: Szumak
Bug Jak zapolować na Orthrusa i zdobyć próbki jego tkanki Mathias Shallowgrave 0 969 25.01.2023, 23:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [PORADNIK] Nowe górnictwo - polowanie na grubego zwierza! Arnul 117 39,971 20.10.2021, 11:08 UTC
Ostatni post: Misiakus Pluszov
  Jak ograniczyć liczbę zgonów na początku Odyssey Detson 0 2,632 30.03.2021, 10:56 UTC
Ostatni post: Detson
  [LORE] Tajemnica statku Adamastor Wojciech Dannyboy 3 3,188 08.11.2020, 20:25 UTC
Ostatni post: brudny_harri



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości