Rimworld
#1
[Obrazek: header.jpg?t=1484073238]


Temat o grze Rimworld, znanej choćby dzięki innymi przez Husarską Kolonię, z której AAR pisze na forum. Jest to mix gry strategicznej, rpg i survivalowej opowiadającej o przetrwaniu grupy rozbitków na obcej, niegościnnej planecie. Budując naszą bazę musimy zadbać o wyżywienie, dach nad głową a także nastroje naszych kolonistów. Każdy z naszych ludzi posiada swój indywidualny charakter co wpływa na ich poszczególne umiejętności - np. neurotyk będzie szybko pracował, jednak w przypadku niebezpieczeństwa równie szybko się załamie. Inżynier wojskowy będzie świetnym budowniczym, jednak nie poradzi sobie z uprawą żywności, a z kolei wychowany w luksusie bogacz będzie świetnym dyplomatą i artystą. Planeta, na której się znajdujemy nie jest pusta i prędzej czy później spotkamy zamieszkujące je dzikie plemiona, grupy kosmicznych piratów czy pokojowych handlarzy. Każde ugrupowanie ma swojego unikatowego lidera, a także nastawienie do nas, które może się zmieniać wskutek naszych działań (zaatakowanie pokojowej karawany handlowej poskutkuje dużymi zyskami, jednak przysporzy nam wrogów), oprócz tego nie raz zagrożeniem stanie się żyjąca na planecie fauna czy mechaniczne zaawansowane potwory, jednak nie tylko one będą groźne dla naszych kolonistów. Mogą oni zginąć w skutek choroby, zakażenia po postrzale czy temperatury. Planeta posiada różne biomy od skutych w śniegu gór aż po gorącą pustynię, gdzie największym zagrożeniem będa temperatury, lub dzika dżungla i szalejąca malaria. Obrażenia jakie otrzyma nasza postać wpływają zarówno na jej efektywność pracy jak i nastawienie reszty kolonistów - dla przykładu odstrzelone oko sprawi, że nasz podwładny nie tylko będzie gorzej strzelał z karabinu, ale też jego wygląd zmieni się na tak przerażający, że pozostali koloniści zaczną najzwyczajniej się go bać. Gra posiada tez bardzo ciekawy setting SF, w którym ludzie podróżują po gwiazdach bez napędów nadświetlnych, co sprawia, że światy są od siebie odseparowane. Dzięki temu spotkamy tu zaawansowane społeczeństwa, ale także dzikie plemiona, które wróciły się do czasów kamienia łupanego. W okolicy środka galaktyki, gdzie gestość gwiazd jest duża, a odległości stosunkowo niewielkie istnieją zaawansowane technicznie, zdolne do współpracy planety, z kolei światy zewnątrzne (Stąd nazwa gry - Rimworld) są zamieszkane przez społeczeństwa na różnych poziomach rozwoju, co przypomina nieco dziki zachód, którego klimat jest w tej grze bardzo wyraźnie zaznaczony. 

Zapraszam do dyskusji. Polecam też zapoznanie się o ile jeszcze tego nie zrobiliście z moim wątkiem Husarska Kolonia LINK. Gra daje olbrzymie możliwości do Roleplay i imo to jej największa zaleta. Bez wątpienia jest to jedna z najciekawszych gier na rynku i jedyny survival, który mnie naprawdę wciągnął. Z czystym sumieniem polecam każdemu kto lubi taką tematykę!

A teraz trochę porad dla osób, które zaczynają grę i sobie nie radzą!

- Zawsze ustalaj liczbowej priorytety dla swoich Kolonistów, jeśli ktoś jest zbyt słaby i nie ma zapału do danej czynności nie przydzielaj go do niej
- Wybór miejsca na bazę jest kluczowy i potrafi zaważyć o naszej wygranej bądź porażce! Nigdy, przenigdy nie twórz osady na środku mapy, ponieważ zostanie ona szybko otoczona przez wroga! Postaraj się stworzyć do niej maksymalnie dwa, mocno chronione wejścia!
- Stwórz linie transportowe i zaopatrzeniowe. Stół kamieniarski postaw obok składowiska skał, kuchenkę i rzeźnię obok magazynu z żywnością
- Stwórz osobne kwatery swoim kolonistom już w pierwszych dniach, znacząco wpłynie to na ich nastrój
- Ustanów chociaż jednego lekarza (a przy 4 - 5 kolonistach dwóch), który nawet jeśli będzie ranny wyleczy swoich towarzyszy
- W zimie (o ile twój biom ją ma) żywność jest bardzo trudno zdobyć, dlatego postaraj się wcześniej o jej zapas
- Jak najszybciej opracuj technologię chłodzenia, która będzie kluczowa dla twoich zapasów pożywienia. Zamrożona żywność nigdy się nie zepsuje dlatego stwórz chłodnie, gdzie będą panowały ujemne temperatury!
- Stwórz linię obronną i nie bój się eksperymentować. Możesz do tego przyjrzeć się jak zrobiłem to w Husarskiej kolonii - Wielki pusty dziedziniec, który musi pokonać będący pod ostrzałem i odsłonięty wróg jest wręcz masakrycznie skuteczny przeciw każdemu najeźdźcy.
- Miej kilka źródeł energii elektrycznej. Nigdy nie wiesz kiedy rozpocznei się zaćmienie bądź ustąpi wiatr. Magazynuj energię w bateriach!
- Jeśli dany kolonista ma do jakiejś czynności olbrzymi zapał, ale jest słabszy niż kolonista z rozwiniętym skillem ale bez zapału i tak go wybierz do jej wykonywania - opanuje ją szybciej i sprawniej
- W walce wykorzystuj przewagę otoczenia. Tutaj nawet skały i drzewa są osłoną. Z kolei koniecznie pozbaw jej wroga, wytnij rośliny i usuń gruz z miejsc, w których działają one na twoją niekorzyść. 
- Staraj się w miarę możliwości łapać wrogów i ich rekrutować lub sprzedawać a nie zabijać (chyba, że roleplejujesz Colon)

Jeśli o czymś nie napisałem i macie pytanie to walcie śmiało Smile Postaram się wytlumaczyć co robicie nie tak a co tak Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości