Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak uzyskac ~30% FPS w Vive bez zakupu Titan X :)
#1
Lightbulb 
Witam

Na wstępie nadmienię ze poradnik tworzylem w oparciu o EDH 2.2 ( beta 4) i zdaje sobie  sprawę  ze na chwile obecna wykorzysta to niewielu użytkowników Vive z naszego forum. Mam jednak nadzieje ze baza użytkowników jedynie słusznych gogli będzie sie stale powiększać wśród polskich graczy Smile
To ze trzeba ustawić ED SS na 0.65 i SteamVR SS (w zależności od karty graficznej i procesora) od 1.75 do 2.3 aby uzyskać klarowny obraz i łatwo czytać tekst jest od wielu tygodni powszechnie znanym faktem. Okazuje się jednak ze najnowszy update czyli Guardian 2.2 rasujący grafike w grze na wyższy poziom i dodanie wymagajacych dla VR lokacji jak chociażby "installation"  sprawiło ze wielu użytkowników Vive zaczęło narzekać na wydajność w lokacjach w których dawniej można było uzyskac stałe 90 fps a teraz mamy ledwo 40~45 czyli uciążliwa reprojekcje powodującą ghosting i często obniżenie klarowności obrazu w goglach. Ja osobiście z początku mylnie sadziłem za sprawa niewielu testów w beta 1 , głównie lotów nad planeta ze jest lepiej . Przy nowych stacjach i gwiazdach jest jednak wyrazny spadek działania gry w VR. Po kilku dniach kolejnych testów , przeszukiwania redita oraz ruskiego forum poświęconemu grze DCS Word znalazłem odpowiednie tweaki sprawiające ze na dzień dzisiejszy mam sporo więcej plynnosci w grze niz w EDH 2.1 na ustawieniach ED SS 0.65 i SteamVR SS 2.2

Przy moim konifigu tj. win 10, 24 GB ram , i7-3770 ~3.8 Ghz oraz Gtx 1080 z delikatym OC uzyskuje wszędzie stale 90 FPS , nawet na planetach u inżynierów lub wspomnianych już instalacjach a jest to możliwe bez obniżania ustawień w grze ! 

Oto co robimy:
1. Na początek wchodzimy w Task Manager i kilujemy procesy "HtcIdentityService" i "HCVRMarketplaceUsersContextHelper" - te procesy powodują mikro przycięcia  a czasem 1 sekundowe utraty trackingu (u mnie tak było).

2. W ustawieniach SteamVR ustawiamy "Uruchom SteamVR przy uruchomieniu aplikacji" Zamykamy steam VR i steama i odpalamy normalnie Elite z launchera
To pozwoli nam na granie bez włączonego Steama ( z uzyciem jego niektórych procesów) i tutaj nie wiem dlaczego ale zyskujemy delikatnie na FPSach i poprawiają sie kolory , zmniejesza sie blur a dla części osób również skala ! ( testuje )

3. I na końcu nasze zbawienie usprawniające znacznie płynność i poprawiające FPSy w Elite w trybie VR (powoduje odpowiedni balans pomiędzy CPU i GPU)
Ustawienia Steam VR - Producent - ponizej Direct Mode - włączamy "Wymuś Reprojekcje" 
http://imgur.com/a/DnOcM

Generalnie proszę pamiętać aby stosować ta opcje tylko w wymagających grach z trybem siedzącym podobno przy użyciu kontrolerów Vive mogą zaistnieć zbyt duze opoznienia.
 Sprawa wymuszonej reprojekcji została dosyć dobrze opisana tutaj: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/53j4v3/til_always_on_reprojection_looks_way_better_than/d8237fx
Ustawienie to nie sprawi jak wiele osób blednie sadziła stała reprojekcje i 45 FPS , tutaj bawimy sie ciagle na 90 FPSach a nawet jesli chwilowo utracimy płynność to beda to male wachania o 3~10 FPS w dół czyli na poziomie 80 + FPS
Standardowe ustawienia SteamVR  powodowały ze mieliśmy w zasadzie 2 tryby gry w Elite czyli 90 FPS lub 45 z reprojekcja.
Teraz jest dobrze, testowałem kilka godzin i wszystkim użytkownikom Viva polecam zastosowanie tych ustawień.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#2
Ciekaw jestem jak to porawi fps i czytelność na słabszym sprzęcie. Nie mam bety więc poczekam na oficjalne wydanie 2.2.
Odpowiedz
#3
(01.10.2016, 07:20 UTC)visjerr napisał(a): Ciekaw jestem jak to porawi fps i czytelność na słabszym sprzęcie. Nie mam bety więc poczekam na oficjalne wydanie 2.2.

nie musisz miec bety aby zastosowac powyzsze tweaki, pobaw sie i potestuj w 2.1 , ja juz nie mam ochoty do starej wersji wracac w VR i testowac Smile
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#4
@Yata_PL
Leci REP. Smile
Wygląda na to, że działa Smile
Testowałem na 2.1 bo i tak akurat robię CG w Love orbital. Moim zdaniem jest odczuwalna różnica.
i5-6600K, Asus ROG Hero VIII, 16GB RAM DDR4, Asus Strix GTX 1070 (bez OC) - SSx0.65, wszystkie ustawienia na high/ultra + SteamVR SS 2.0 i wszystko buja aż miło Biggrin
Są drobne spadki głównie w corolisach lub orbisach przy wyświetlaniu usług stacji ale da się to przeżyć. Najważniejsze, że wszystko poza tym jest płynne i czytelne.
Pomijając kwestię wyświetlania ekranów usług stacji gdzie potrafi z nieznanych mi przyczyn dropić do 50fpsów to zarówno same wnętrza stacji, planety, jazda po powierzchni oraz loty bezpośrednio nad nią jak i z większej wysokości, settlementy i stacje naziemne, RESy i cała reszta wygląda na to, że utrzymuje 90fpsów lub waha się w granicach 80-90fps.
Wyjątek zauważyłem podczas strzelania się ze skimerami w bazie naziemnej... chwilowo dropiło do 60fpsów. Ale to i tak lepiej niż bez powyższych ustawień podanych przez Yate. Wink
Generalnie jeśli chodzi o mnie to jeśli by Frontier ogarnął taką jakość obrazu jak ustawienia na których gram obecnie bez konieczności stosowania sztuczek to chyba byłbym usatysfakcjonowany. Tongue
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#5
(01.10.2016, 12:10 UTC)Adix napisał(a): @Yata_PL
Leci REP. Smile
Wygląda na to, że działa Smile
Testowałem na 2.1 bo i tak akurat robię CG w Love orbital. Moim zdaniem jest odczuwalna różnica.
i5-6600K, Asus ROG Hero VIII, 16GB RAM DDR4, Asus Strix GTX 1070 (bez OC) - SSx0.65, wszystkie ustawienia na high/ultra + SteamVR SS 2.0 i wszystko buja aż miło Biggrin
Są drobne spadki głównie w corolisach lub orbisach przy wyświetlaniu usług stacji ale da się to przeżyć. Najważniejsze, że wszystko poza tym jest płynne i czytelne.
Pomijając kwestię wyświetlania ekranów usług stacji gdzie potrafi z nieznanych mi przyczyn dropić do 50fpsów to zarówno same wnętrza stacji, planety, jazda po powierzchni oraz loty bezpośrednio nad nią jak i z większej wysokości, settlementy i stacje naziemne, RESy i cała reszta wygląda na to, że utrzymuje 90fpsów lub waha się w granicach 80-90fps.
Wyjątek zauważyłem podczas strzelania się ze skimerami w bazie naziemnej... chwilowo dropiło do 60fpsów. Ale to i tak lepiej niż bez powyższych ustawień podanych przez Yate. Wink
Generalnie jeśli chodzi o mnie to jeśli by Frontier ogarnął taką jakość obrazu jak ustawienia na których gram obecnie bez konieczności stosowania sztuczek to chyba byłbym usatysfakcjonowany. Tongue

Cieszy mnie ze dziala , musi byc różnica w każdej wersji ED i w innych simowych grach AA 
Tak myślę ze pewnie jeszcze można  mozna znaleść obszar w ED do samodzielnych usprawnien bez oglądania sie na dev team a potencjal naszych gogli jest większy niż sądziłem.
U mnie tez delikatnie dropi o ~10 fps po dłuższym pobycie w stacji i mieszania panelami lub ekranami UI, nie wiem czym to jest spowodowane, jednak sam wlot do jakiejkolwiek stacji  jest płynny i mam stale 90 fps.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#6
(01.10.2016, 15:16 UTC)Yata_PL napisał(a): U mnie tez delikatnie dropi o ~10 fps po dłuższym pobycie w stacji i mieszania panelami lub ekranami UI, nie wiem czym to jest spowodowane{...}

Tam jedyne co jest dodatkowe to nałożenie warstwy alfa. Nic więcej z operacji graficznych tam nie powinno przeszkadzać. Na początku myślałem, że to może być spowodowane doczytywaniem pakietów z serwera ale teraz to już sam nie wiem... Graficznie tam nie ma nic takiego co by powodowało dropienie czasem nawet o 40fpsów. :/
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#7
Yata_Pl dzieki za poradę. W końcu udało mi sie ustawić SteamVR SS na 2.0. Płynny obraz na stacjach. Wcześniej to było niemożliwe.
Odpowiedz
#8
Witajcie

Mamy pewne zmiany w beta 5 i to raczej na dobre:
1.Wczesniej byl slider HMD Quality , teraz sa cyfry od 0.5 do 2.0 i generalnie jest to odzwierciedlenie naszych ustwien SS w steam vr.
Z moich testów wynika ze obojętnie co mamy w pliku ustawian SteamVR to ED HMD Quality nadpisuje. Maks jaki można ustawić to 2.0 co mnie trochę martwi bo wcześniej miałem 2.2~2.3
2. Super(duper)Sampling w grze teraz można obniżyć az do 0.5 ( wczesniej 0.65)
3. Doszła opcja 3 ostawień Jet Cone ( nie  wiem co to jest, jakis stożek ? moze spaliny paliwa ) - zmiana w dól nie powoduje w moim przypadku jakis przyrost FPS.

Obecnie gram na ustawieniach HMD 2.0 i SS 1.0 i jest solidne 90 FPS ( np sam wlot do agro stacji) ale kanał alfa czyli UI po wylądowaniu w stacjach klatkuje teraz az do 62 fps , wczesniej mialem w okolic 80 fps. Czyli znacznie bardziej uciążliwy ghosting przy biuletynie , outficie itp.  Mogli by cos z tym zrobić...

Plusy tej bety to znacznie lepszy obraz w grze przy solidnych 90 fpsach, wczesniej 2.3 x 0.65 =1.49
teraz 2.0 x 1.0 = 2.0 !! , oczywiście dalej jade na tweakach wspomnianych wcześniej.

Zrzut ekranu
http://imgur.com/a/nqFL5

to tak na szybko - jeszcze testuje Smile
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#9
(05.10.2016, 17:43 UTC)Yata_PL napisał(a): 3. Doszła opcja 3 ostawień Jet Cone ( nie  wiem co to jest, jakis stożek ? moze spaliny paliwa ) - zmiana w dól nie powoduje w moim przypadku jakis przyrost FPS.

Jet Cone to stożki promieniowania gwiazd neutronowych i białych karłów.




Aktualizuje do beta5... dam znać jak coś ciekawego zauważę Smile
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#10
Nowe drivery nvivdia ( sprzed 3 dni podobno reguluja FPSy w VR) - zassysam i testuje Smile

Windows 10 Fixes
Improved the framerate consistency of the Release 370 drivers in VR games and applications. [1804037]
[372.70, GP100] FPS limiter broken in Release 370 drivers in windowed mode with high FPS. [1814275]
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Bug Jak zapolować na Orthrusa i zdobyć próbki jego tkanki Mathias Shallowgrave 0 969 25.01.2023, 23:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [PORADNIK] Jak grindować rangi Federal i Imperial Navy. Franz Lionport 14 18,183 28.11.2022, 21:31 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  [PORADNIK] Jak zdobyć Guardian Module Blueprint Segment Scarlet Yuri 43 63,311 07.07.2022, 14:40 UTC
Ostatni post: Kibic
  Jak ograniczyć liczbę zgonów na początku Odyssey Detson 0 2,632 30.03.2021, 10:56 UTC
Ostatni post: Detson
  [PORADNIK] Jak przetrwać w Open Warjoy 9 8,358 13.01.2021, 21:26 UTC
Ostatni post: FrankDolas



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości