Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner
#1
Nie wszystkie typy zasobów na planetach są takie same. Poniżej znajduje się użyteczny schemat jak ich linie pojawiają się na skanerze.

[Obrazek: Dcf1he1.png]

Materiały posortowane w/g szansy na drop - od Very Rare do Very Common


Metalic Meteorite: Najlepsza szansa na drop Very Rare lub Rare - często (ale nie zawsze) występują w grupie 3, w promieniu 100m. Nawet jeśli dają największą szansę VR lub R nie jest ona gwarantowana.

Outcrop (metallic): druga największa szansa na znalezienie VR i trzecia największą szansa na R.

Mesosiderite: Druga najlepsza szansa na znalezienie R, trzecią największą szansę na VR (ale nie jest to częste).

Bronzite Chondrite & Common Outcrop (common): W zdecydowanej większości przypadków dają tylko VC, a a najczęściej C. Choć może się zdarzyć, że wyskoczy VR, ale to bardzo rzadkie.

Zasada: 3-2-1
Na każdej planecie pojawiają się dokładnie trzy różne typy Common, 2 Rare i 1 Very Rare. 
Są małe odchylenia od tej zasady ale dotyczy to planet ręcznie utworzonych przez FDev.

Trzy planety Metal Rich, które są trochę dziwne: Merkury, Eranin 2 i Yaygeta 7. Merkury i Eranin 2 składają się z 40% skał i 60% metalu podczas gdy Taygeta 7 składa się z 66.90% 33,10% skał i metalu. Na tych planetach występują wszystkie bardzo powszechne materiały - VC. 


W każdym innym przypadku planety Metal Rich nie mają węgla, fosforu lub siarki (co oznacza, że trzeba oszczędzać paliwo do SRV).

Poszukiwanie powierzchniowe w skrzydle
Doświadczenie mówi że zdecydowanie lepiej jest poszukiwać materiałów w skrzydle niż samemu. Im większe skrzydło tym zasoby częściej się generują na powierzchni. Czasami może zająć dużo czasu aby znaleźć materiały Very Rare lub Rare a nawet Common. Mniej więcej po 20 minutach można się zorientować czy dana instancja na powierzchni będzie generować interesujące nas zasoby. Dodatkowo poszukiwanie w skrzydle zwiększa szansę na znalezienie materiałów Very Rare (jest to jedynie moja obserwacja)

Zewnętrzne narzędzia
Istnieje bardzo przydatne narzędzie do rozpoznawania materiałów po dźwięku jakie wydają na naszym skanerze. Osobiście częściej się skupiam na dźwięku a skaner wyznacza mi tylko kierunek w którym mam się udać. 
Link do narzędzia: WaveScanner
“There will be killing till the score is paid.” 
― Homer, The Odyssey

Hardware: Tobii EyeX 4C | Saitek X52 Pro | Logitech G13 | Corsair K65 RGB | Blue Yeti | Superlux HD681 EVOII | LG 29" UltraWide
Odpowiedz
#2
Bardzo fajny poradnik, lecą propsy. Gram w Elite już wieki całe, ale jakoś łazika unikałem, wiec do niedawna byłem trochę taki newbie w temacie. Teraz przynajmniej czuję, że nie ominę czegoś cennego jak kretyn ^^'
[Obrazek: coLdRBJ.png][Obrazek: 30073.png]
Odpowiedz
#3
Ja i tak wszystko zbieramBiggrin
Odpowiedz
#4
Łojezu, aleś starocia odkopał Biggrin

Teraz zbiera się wszystko, ale jak był ogólny limit na materiały, to się uważało, co się z ziemi podnosi Tongue
Odpowiedz
#5
Nie pamiętam już tych czasów z limitem Smile
A na serio - to tylko pokazuje jak przydatna to była zmiana.
HUSARSKI KORPUS LOGISTYCZNY  -  TWÓJ PEWNY START W GALAKTYCE

[Obrazek: 30866.png]




Odpowiedz
#6
Pamiętam limit, i jeszcze potrzebę posiadania towarów do inżynierki Smile
Ja korzystam z prostej zasady - dolna część skanera to matsy, górna część skanera to artefakty, głębsze wnikanie nie jest potrzebne Wink
A i mamy niedaleko HaeRki system HIP 110262 - dużo planet z prawie kompletną tablicą Mendelejewa Wink Zawsze tam lecę na żniwa. Polecam.
Odpowiedz
#7
Ja wróciłem do Elitki po 7 miesiącach przerwy więc dla mnie był nagły przeskok w pojemności na DATA i Materials. Zachłysnąłem się tą przestrzeniąBiggrin
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Shocked [PORADNIK] [WIP] Elitka na Linuxie ShiMan 14 845 12.07.2019, 10:25 UTC
Ostatni post: ShiMan
  Piracenie 101 - jak zarabiać na krwawych diamentach. Fenyl de Lechia 16 5,390 15.05.2019, 12:34 UTC
Ostatni post: KejuH
  [PORADNIK] Manufactured - Masakra na beaconie TRAWA 8 2,451 24.03.2019, 23:26 UTC
Ostatni post: TRAWA
  [PORADNIK] Symbole efektów ostrzału nakładanych na namierzony cel ORP Valla 5 1,449 19.12.2018, 16:04 UTC
Ostatni post: kris750PL
Thumbs Up [PORADNIK] Misje bojowe na przykładzie Pan Twardowski 13 6,083 07.09.2018, 16:13 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości