30.05.2016, 13:36 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2016, 13:43 UTC przez Kofi Paridae.
Powód edycji: literówki
)
Nie wszystkie typy zasobów na planetach są takie same. Poniżej znajduje się użyteczny schemat jak ich linie pojawiają się na skanerze.
Materiały posortowane w/g szansy na drop - od Very Rare do Very Common
Metalic Meteorite: Najlepsza szansa na drop Very Rare lub Rare - często (ale nie zawsze) występują w grupie 3, w promieniu 100m. Nawet jeśli dają największą szansę VR lub R nie jest ona gwarantowana.
Outcrop (metallic): druga największa szansa na znalezienie VR i trzecia największą szansa na R.
Mesosiderite: Druga najlepsza szansa na znalezienie R, trzecią największą szansę na VR (ale nie jest to częste).
Bronzite Chondrite & Common Outcrop (common): W zdecydowanej większości przypadków dają tylko VC, a a najczęściej C. Choć może się zdarzyć, że wyskoczy VR, ale to bardzo rzadkie.
Zasada: 3-2-1
Na każdej planecie pojawiają się dokładnie trzy różne typy Common, 2 Rare i 1 Very Rare.
Są małe odchylenia od tej zasady ale dotyczy to planet ręcznie utworzonych przez FDev.
Trzy planety Metal Rich, które są trochę dziwne: Merkury, Eranin 2 i Yaygeta 7. Merkury i Eranin 2 składają się z 40% skał i 60% metalu podczas gdy Taygeta 7 składa się z 66.90% 33,10% skał i metalu. Na tych planetach występują wszystkie bardzo powszechne materiały - VC.
W każdym innym przypadku planety Metal Rich nie mają węgla, fosforu lub siarki (co oznacza, że trzeba oszczędzać paliwo do SRV).
Poszukiwanie powierzchniowe w skrzydle
Doświadczenie mówi że zdecydowanie lepiej jest poszukiwać materiałów w skrzydle niż samemu. Im większe skrzydło tym zasoby częściej się generują na powierzchni. Czasami może zająć dużo czasu aby znaleźć materiały Very Rare lub Rare a nawet Common. Mniej więcej po 20 minutach można się zorientować czy dana instancja na powierzchni będzie generować interesujące nas zasoby. Dodatkowo poszukiwanie w skrzydle zwiększa szansę na znalezienie materiałów Very Rare (jest to jedynie moja obserwacja)
Zewnętrzne narzędzia
Istnieje bardzo przydatne narzędzie do rozpoznawania materiałów po dźwięku jakie wydają na naszym skanerze. Osobiście częściej się skupiam na dźwięku a skaner wyznacza mi tylko kierunek w którym mam się udać.
Link do narzędzia: WaveScanner
Materiały posortowane w/g szansy na drop - od Very Rare do Very Common
Metalic Meteorite: Najlepsza szansa na drop Very Rare lub Rare - często (ale nie zawsze) występują w grupie 3, w promieniu 100m. Nawet jeśli dają największą szansę VR lub R nie jest ona gwarantowana.
Outcrop (metallic): druga największa szansa na znalezienie VR i trzecia największą szansa na R.
Mesosiderite: Druga najlepsza szansa na znalezienie R, trzecią największą szansę na VR (ale nie jest to częste).
Bronzite Chondrite & Common Outcrop (common): W zdecydowanej większości przypadków dają tylko VC, a a najczęściej C. Choć może się zdarzyć, że wyskoczy VR, ale to bardzo rzadkie.
Zasada: 3-2-1
Na każdej planecie pojawiają się dokładnie trzy różne typy Common, 2 Rare i 1 Very Rare.
Są małe odchylenia od tej zasady ale dotyczy to planet ręcznie utworzonych przez FDev.
Trzy planety Metal Rich, które są trochę dziwne: Merkury, Eranin 2 i Yaygeta 7. Merkury i Eranin 2 składają się z 40% skał i 60% metalu podczas gdy Taygeta 7 składa się z 66.90% 33,10% skał i metalu. Na tych planetach występują wszystkie bardzo powszechne materiały - VC.
W każdym innym przypadku planety Metal Rich nie mają węgla, fosforu lub siarki (co oznacza, że trzeba oszczędzać paliwo do SRV).
Poszukiwanie powierzchniowe w skrzydle
Doświadczenie mówi że zdecydowanie lepiej jest poszukiwać materiałów w skrzydle niż samemu. Im większe skrzydło tym zasoby częściej się generują na powierzchni. Czasami może zająć dużo czasu aby znaleźć materiały Very Rare lub Rare a nawet Common. Mniej więcej po 20 minutach można się zorientować czy dana instancja na powierzchni będzie generować interesujące nas zasoby. Dodatkowo poszukiwanie w skrzydle zwiększa szansę na znalezienie materiałów Very Rare (jest to jedynie moja obserwacja)
Zewnętrzne narzędzia
Istnieje bardzo przydatne narzędzie do rozpoznawania materiałów po dźwięku jakie wydają na naszym skanerze. Osobiście częściej się skupiam na dźwięku a skaner wyznacza mi tylko kierunek w którym mam się udać.
Link do narzędzia: WaveScanner
“There will be killing till the score is paid.”
― Homer, The Odyssey
Hardware: Tobii EyeX 4C | Saitek X52 Pro | Logitech G13 | Corsair K65 RGB | Blue Yeti | Superlux HD681 EVOII | LG 29" UltraWide