18.10.2016, 11:39 UTC
(18.10.2016, 10:02 UTC)Yata_PL napisał(a):(18.10.2016, 06:38 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):(18.10.2016, 06:12 UTC)visjerr napisał(a): Odebrałeś nowy zestaw? Udało Ci się podkręcić jakość wyświetlania?
Odebrałem - w piątek wieczorem - i chwilowo zachwycam się działającym kontrolerem
Niestety nie miałem zbyt dużo czasu, żeby potestować, bo mam mały remont. Do końca tego tygodnia wszystko powinno być zrobione. Dam sobie miesiąc na porządne potestowanie i napiszę jakąś uzupełniającą reckę. Pierwsze wrażenie z tych paru aplikacji, które sprawdzałem - świetne!
A co dokładnie testowales ?
niechce naciągać ale wrażenia sa lepsze z vr cover 6mm - naprawdę komfort wzrasta , kiedyś wytrzymywałem 1h i musiałem zrobic przerwe z względu na ucisk stockowej gabki na twarz, krople potu , i ogólny dyskomfort - teraz spokojnie 3 godziny bezprzerwy moge sobie polatac w Elite i zapominam ze mam to na glowie - dodam ze w srodku sa jeszcze okulary i ten FOV...ach ten FOV
W większości darmowe produkcje:
- The Lab prezentuje wiele różnych zastosowań i rozwiązań w VR, to mi się podobało. Hetmanowa zakochała się w łucznictwie
- The Night Cafe urzekło mnie atmosferą - to chyba moje najlepsze pasywne doświadczenie z VR jak dotąd. Szkoda, że Mistrz nie ma obciętego ucha
- Destinations - świetna sprawa, szczególnie Mars. Stoisz w swoim pokoju i jesteś na Marsie. GENIALNE uczucie.
- Project Cars - słabizna. Musiałem mocno obniżyć detale, żeby płynnie śmigało - ale przez to wszystko, oprócz kokpitu samochodu, wyglądało ohydnie. Konkluzja - gry muszą być robione pod VR, żeby to miało sens. Takie adaptowanie istniejących gier się nie sprawdza, przynajmniej w przypadku PC.
- Elite 2.1 - słabo, nie mogłem ustawić zadowalającej mnie jakości obrazu z zadowalającą płynnością. Ze wstępnych testów 2.2 pamiętam że było o wiele lepiej, ale poczekam na release i wtedy ogarnę.
- Holo Ball - MISTRZOSTWO ŚWIATA, polecam! Do dzisiaj mam zakwasy w mięśniach, o których już dawno zapomniałem
- Kilka edykacyjnych produkcji - wirtualne muzea, kino itp. Tutaj było różnie - w zależności od produkcji.
Generalnie zacznam dostrzegać potencjał oraz to, że bardzo dużo zależy od samego oprogramowania. Sprzęt jest wstanie poradzić sobie z płynnością, ale wiele odpowiedzialności spada na optymalizację kodu samej aplikacji. Przykład Elite pokazuje, że można dużo wycisnąć w gogli, ale wymaga to czasu i ulepszeń na poziomie software'u.
Kontrolery i room scale (czyli możliwość chodzenia po wirtualnym świecie w skali 1:1) robią połowę roboty - nie wyobrażam sobie Oculusa z joypadem i na siedząco, traci się MNÓSTWO doświadczeń, które daje Vive.
Nie chcę się jeszcze zachwycać, bo to na razie pierwsze wrażenia - tak jak pisałem, potestuję jeszcze, kupię jakąś pełnoprawną grę typu Assembly czy Souls i za jakiś miesiąc na chłodno skrobnę dłuższą recenzję
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).