(06.10.2016, 07:32 UTC)Xeonary napisał(a): Vive/Oculus nadają się do tego aby zastąpić monitor w Elite i grach które są wspierane czy jeszcze brakuje rozdzielczości i czekać na kolejna generacje?
Moim zdaniem rozdzielczość jest tu drugorzędnym problemem. W praktyce dostajesz obraz FullHD na 1 oko więc tragedii nie ma natomiast jeśli się przyjrzysz to widoczny jest "screen door effect" czyli widzisz piksele wyświetlacza. Dla mnie i z tego co słyszę dla wielu użytkowników gogli nie jest to problemem bo wszytko pokrywa bardzo mocno odczuwalna imersja. Nie wpatrujesz się w punkciki na wyświetlaczu tylko żyjesz tym co na nim widzisz. Odczuwasz, jesteś tam!
Porównywanie monitora do gogli jest trochę mijające się z celem bo są to zupełnie inne wrażenia.
Oczywiście można dyskutować na temat technicznych specyfikacji produktu ale moim zdaniem porównywanie np. monitora FullHD do gogli jest bezcelowe.
Na chwilę obecną gra na goglach ma sens jedynie jeśli posiadasz mocną konfigurację sprzętową (i5/i7 - skylake, GTX1080/1070/980Ti). Przy tych konfiguracjach będziesz w stanie wyświetlić obraz w moim subiektywnym przekonaniu wystarczająco klarowny, szczegółowy i płynny aby cieszyć się grą. Oczywiście piszę tu o ED (ED jest póki co nienajlepiej zoptymalizowane pod kątem VR choć devsi pracują cały czas nad tym) - inne gry mają zupełnie inne zapotrzebowanie na moc i np. przy demach takich jak The Lab czy The Blu wszystko będzie działać płynnie już przy tych słabszych (z zalecanych dla VR) konfiguracjach.
Jest tak jak pisze visjerr - "Myślę, że powinieneś przetestować okulary. To odpowie na wiele Twoich pytań."